زندگینامه لیونل مسی بهترین فوتبالیست جهان

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۸ آبان, ۱۴۰۰
لیونل مسی

آکادمی بازار در این مقاله به تشریح زندگینامه لیونل مسی (Lionel Messi) بهترین فوتبالیست جهان که فرزند آخر خانواده بود و پدرش خورخه مدیر یک شرکت فلزات بود و مادر او سلیا به عنوان نظافتچی مشغول به کار بود تا کمک خرج خانواده باشد می‌پردازد. لیونل آندرس مسی در سال ۱۹۸۷ در روساریو آرژانتین به دنیا آمد.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیلیونل آندرس مسی کوچیتینی
متولد1987
زادگاهروزاریو، آرژانتین
ملیتآرژانتینی
پیشهبازیکن فوتبال

زندگینامه لیونل مسی

زندگینامه لیونل مسی بهترین فوتبالیست جهان را در این مقاله مطالعه کنید.

پدر مسی خورخه مدیر یک شرکت فلزات بود و مادر او سلیا به عنوان نظافتچی مشغول به کار بود تا کمک خرج خانواده باشد. لیونل پسر آخر خانواده بود. او دو برادر بزرگتر با نام‌های ماتیاس و رودریگو و یک خواهر به اسم ماریاسول هم دارد. 

در زمان تولد مسی، فوتبال در آرژانتین مورد توجه همگان قرار داشت زیرا تنها یک سال قبل از تولد لیونل بود که تیم ملی آرژانتین با درخشش بسیار دیگو آرماندو مارادونا قهرمان جام جهانی شده بود.

علاوه بر این، فوتبال جزو ورزش خانوادگی لیونل مسی بود. زیرا هر سه برادر به فوتبال علاقه داشته و همیشه بازی می‌‌کردند و حتی پدرش نیز سرمربی یکی از تیم‌های ملی جوانان در آرژانتین بود. 

لیونل مسی ۵ سال داشت که به تیم پدرش ملحق شد. او با توجه به سنش از جثه ریزتری برخوردار بود اما با این وجود او بسیار زرنگ بود.

برای مطالعه ادامه زندگینامه لیونل مسی با ما همراه باشید.

مسیر تبدیل شدن مسی به بهترین فوتبالیست جهان

مسیر تبدیل شدن مسی به بهترین فوتبالیست جهان

در نخستین روز حضور لیونل مسی (Lionel Messi) در باشگاه به او گفتند که نمی‌تواند همراه دیگر بازیکنان پا به توپ شود زیرا از نظر بدنی خیلی ضعیف بود و به جای این، مسی به همراه مربی خودش به تمرین دریبل‌ زنی مشغول شد. 

به حدی در این کار مهارت یافت که در فاصله کمی وقتی بچه‌‌ها می‌خواستند برای بازی یارکشی کنند، او جزو اولین بازیکنانی بود که انتخاب می‌شد.

پیشرفت لیونل در سن کم سبب شد تا باشگاه نولز اولد بویز که یک باشگاه محلی بسیار قوی بود به دنبال جذب مسی باشد. او در هشت سالگی به نولز اولد بویز ملحق شد. قدمت این باشگاه به سال‌‌های اولیه قرن بیستم برمی‌گردد. آن‌ها از دهه ۱۹۷۰ تا به امروز ۴ بار قهرمان لیگ آرژانتین و 2 بار قهرمان کوپا لیبرتادورس شده‌‌اند.

از جمله بازیکنان مشهوری که در این باشگاه حضور داشتند می‌توان به خورخه والدانو و گابریل باتیستوتا اشاره کرد. لیونل مسی چیزی بیش از یک مارادونا کوچک در خودش داشت.

او خیلی سریع و زرنگ بود و بدون داشتن ترسی بازی می‌کرد و می‌توانست وقتی که سرعتش بالاس پا به توپ حرکت کند، و توپ را از بین مدافعان حریف مانور دهد و از آن‌ها عبور کند.

او حتی از توانایی شوت زدن به توپ با هر دو پا برخوردار بود. البته پای چپ مسی قوی‌تر بود. مسی همیشه پاس‌‌های بسیار خوبی می‌داد، با اینکه او جثه ریزی داشت، اما کسی نمی‌توانست توپ او را بگیرد.

مشکل جثه مسی

مشکل جثه مسی

مشکل اصلی لیونل مسی همین جثه کوچکش بود. در حالی که دیگر هم‌ تیمی‌هایش که هم‌ سن او بودند در هر سال بین ۳ تا ۵ سانتی‌ متر رشد می‌کردند و رشد لیونل به طور عجیبی پیش می‌رفت. وقتی لیونل ۱۱ سال داشت، پزشکان به خانواده‌‌اش گفتند که پسرشان دارای اختلال هورمونی می‌باشد.

مسی شروع به درمان کرد، هزینه درمان هورمون رشد در هر ماه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار برای آن‌ها هزینه داشت و بیمه پدر لیونل هزینه آمپول‌های روزانه او را به مدت حدود یک سال تامین کرد اما وضعیت نامناسب اقتصادی آرژانتین سبب شد که آن پول در مدت زمان کوتاهی تمام شود. 

خانواده لیونل تصمیم گرفتند به کشور استرالیا مهاجرت کنند زیرا دولت آن کشور همه هزینه‌‌های درمان پسرشان را پرداخت می‌کرد. در آن زمان، هزینه‌های درمان لیونل مسی بسیار بیش از آن بود که خانواده مسی توان پرداخت آن را داشته باشند.

حتی باشگاه ریور پلاته هم نمی‌توانست از پس این هزینه‌های بالا بربیاید. این باشگاه در ابتدا علاقه زیادی به لیونل مسی نشان داده بود اما وقتی از مبلغ هزینه درمان او خبردار شد پا پس کشید. هیچکس نمی‌‌توانست این بار اضافه را بر دوش بکشد.

اما تیمی که می‌توانست هزینه‌های درمان مسی را پرداخت کند تیم بارسلونای اسپانیا بود. کارلس رکساچ مدیر وقت باشگاه از طریق آشنایان مسی در کاتالونیا از استعداد بسیار بالای لیونل باخبر شده بود و قبول کرد که هزینه‌‌های درمان لیونل را پرداخت کند.

در ادامه زندگینامه لیونل مسی به این صورت بود که او به همراه پدرش به اسپانیا مهاجرت کرد تا در یک بازی به صورت آزمایشی مسابقه بدهد.

دوران پیشرفت لیونل مسی

لیونل با پیراهن بارسا گرد و خاک بسیاری به راه انداخت و توانست پنج بار گلزنی کند. رکساچ یک پیشنهاد جدید به خانواده مسی داد تا به اسپانیا مهاجرت کنند و پسرشان تحت نظارت باشگاه بارسلونا یکی از بهترین خدمات پزشکی را دریافت نماید. 

یوهان کرایف که آن بازی را مشاهده کرده بود، بعدها گفت که سران بارسلونا در آن بازی تصمیم گرفتند اجازه ندهند مسی بدون امضای قرارداد باشگاه را ترک نماید.

خانواده مسی نمی‌‍‌توانستند این پیشنهاد را رد کنند. پدر مسی به دقت و از نزدیک روند بازی مسی را زیر نظر داشت و پیشنهاد باشگاه بارسلونا همان چیزی بود که انتظارش را می‌کشید.

در زندگینامه لیونل مسی پستی و بلندی زیاد دیده می‌شود. در سال ۲۰۰۰ بود که خانواده مسی به آن سوی اقیانوس اطلس مهاجرت کردند و لیونل درمان هورمونی خود را شروع نمود تا قدش رشد کند.

زندگینامه لیونل مسی پس از مهاجرت

 مسی پس از مهاجرت

خانواده مسی در یک آپارتمان زندگی می‌کردند و پدر لیونل شغلی پیدا کرد و بچه‌‌‌ها به یک مدرسه محلی رفتند.

لیونل به تیم زیر ۱۴ ساله‌های بارسلونا ملحق شد و تبدیل به ستاره تیم بارسلونا شد. وقتی که ظرافت‌‌های بازی را یاد گرفت، با سرعت بسیار به تیم سوم و سپس به تیم دوم بارسلونا راه پیدا کرد و خیلی نگذشت که جای خود را در تیم اصلی بارسلونا باز کرد.

لیونل مسی در نوامبر ۲۰۰۳ در حالی که تنها شش ماه از ۱۶ سالگی‌‌اش می‌‌گذشت، اولین بازی خود را برای بارسلونا در برابر پورتو انجام داد. پس ازچند ماه لیونل مسی در اولین بازی ملی خود به همراه تیم ملی زیر ۲۰ سال آرژانتین مقابل پاراگوئه بازی کرد. 

مسی اوایل اکتبر سال ۲۰۰۴ به همراه تیم بارسلونا نخستین بازی خود را در لیگ اسپانیا انجام داد و فصل را به عنوان بازیکن ذخیره شروع کرد اما به علت آسیب دیدگی پی در پی بازیکنان اصلی بارسلونا سبب شد که فرصت زیادتری برای حضور در مسابقه داشته باشد.

اولین گل مسی

مسی موفق شد اولین گل خودش را در دیدار مقابل آلباسته بالومپی به ثمر برساند و در همان سال بود که، آرژانتین قهرمان جام جهانی زیر ۲۰ سال شد و فقط لیونل مسی ستاره آن رقابت‌‌ها شناخته شد و به عنوان یکی از بهترین گلزنان و بهترین بازیکنان رقابت‌ها جوایز کفش طلا و توپ طلا را دریافت کرد.

مسی در دیدار نهایی آن رقابت‌ها در برابر نیجریه که با برتری ۲ بر یک آرژانتین به پایان رسیده بود، هر دو گل خود را توانست از نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کرد. بارسلونا در اوایل فصل ۲۰۰۶- ۲۰۰۵ قرارداد لیونل مسی را تا سال ۲۰۱۴ تمدید کرد. او تنها پس از گذشت ۱۰ روز توانست حق شهروندی اسپانیا را دریافت کند.

این موضوع از این نظر مهم بود زیرا که تیم بارسلونا به سقف بازیکنان غیر اروپایی خود رسیده بود و به این ترتیب، مسی دیگر جزو بازیکنان خارجی بارسلونا محسوب نمی‌شد. نخستین آزمایش جدی مسی در دیدار لیگ قهرمانان اروپا مقابل اودینزه ایتالیا رقم خورد.

ورود لیونل مسی به بارسلونا

وقتی لیونل مسی به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین مسابقه شد، تمام هواداران بارسلونا ایستاده او را تشویق می‌کردند و او نیز با چند حرکت ترکیبی بسیار زیبا با رونالدینیو پاسخ تشویق‌‌های هواداران را داد.

در آن سال، مسی چند بازی عالی دیگر نیز انجام داد که بهترین آن‌ها در برابر یوونتوس و چلسی حریفان اروپایی بارسلونا بود. لیونل مسی توانست در ۱۷ بازی لیگ اسپانیا ۶ گل به ثمر برساند و در ۶ بازی لیگ قهرمانان نیز یک بار موفق به گلزنی شود. اما او در دیدار مقابل چلسی از ناحیه عضله ضربه دید و نتوانست فصل را به خوبی به پایان ببرد.

مسی دیگر بازی‌‌های فصل را از روی نیمکت مشاهده کرد. در آن فصل بارسلونا توانست قهرمان لالیگا شود و هم جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. در آن موقع سوالی که برای تیم ملی آرژانتین به وجود آمد این بود که آیا مسی در جام جهانی ۲۰۰۶ شرکت می‌کند یا خیر؟

مسی در ماه می به تیم دعوت شد و در دیدار دوستانه در برابر تیم زیر ۲۰ سال آرژانتین و تیم ملی آنگولا به زمین رفت ولی دیدار نخست آرژانتین در جام جهانی مقابل ساحل عاج را از روی نیمکت تماشا کرد.

بازی در تیم آرژانتین

لیونل مسی در دومین بازی آرژانتین در برابر صربستان در ۱۵ دقیقه پایانی به زمین رفت. در آن لحظه آرژانتین با ۴ گل از حریف خود جلو بود. اما مسی بعد از ورود به زمین یک پاس گل به هرنان کرسپو داد و یک گل هم نیز خودش به ثمر رساند و نتیجه بازی ۶ صفر به پایان رسید. 

به این دلیل مسی تبدیل به کم سن‌ترین بازیکنی شد که برای آرژانتین در جام‌های جهانی به زمین رفته است و همچنین او عنوان جوان‌ترین گلزن آرژانتین در جام‌های جهانی را نیز به اسم خود زد و این تاثیر شگفت انگیزی روی زندگینامه لیونل مسی داشت.

زمان اوج‌ گیری لیونل مسی

زمان اوج‌ گیری لیونل مسی

مسی اولین بازی کاملش را در ال کلاسیکو در برابر رئال مادرید برگزار کرد. آن مسابقه با نتیجه تساوی ۳ – ۳ به پایان رسید، مسی هت تریک کرد و هر سه گل تیم خود را به ثمر رساند. او در آن زمان تنها ۱۸ سال داشت و تبدیل به کم سن‌ترین بازیکنی شد که در ال کلاسیکو توانسته برای بارسلونا گلزنی کند.

پیشرفت روز افزون در زندگینامه لیونل مسی ادامه داشت. او در پایان فصل ۱۴ گل زده بود که ۱۱ گل آن مربوط به ۱۳ بازی آخر او می‌شد. لیونل در مسابقه جام حذفی در برابر ختافه گلی زد که یادآور گل مارادونا به انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ بود. 

او در میانه زمین توپ را در اختیار خودش گرفت، به سرعت بسیار دو هافبک ختافه را پشت سر خود گذاشت و با سرعت به سمت دروازه حریف حرکت کرد، در محوطه جریمه دو مدافع دریبل زد و از دروازه‌بان گذشت و توپ را وارد دروازه ختافه کرد. بعد از زدن این گل، روزنامه‌‌های اسپانیایی به او لقب “مسیدونا” را دادند.

از نکات جالب توجه اینجا بود که لیونل مسی در دیدار بعدی تیمش اسپانیول گل دیگری را نیز به ثمر رساند که یادآور یک گل دیگر مارادونا به انگلیس بود.

مسی برای زدن آن توپ با سر به هوا برخاست ولی توپ به دستش برخورد کرد و وارد دروازه شد. در ماه جون همان سال، مسی به همراه آرژانتین در رقابت‌‌های کوپا آمریکا شرکت کرد. او از جوان‌‌ترین بازیکنان این رقابت‌‌ها شناخته شد اما این موضوع اصلا به چشم نمی‌آمد.

درخشش لیونل مسی

درخشش لیونل مسی

آرژانتین با درخشش فوق ستاره خود توانست به دیدار نهایی کوبا آمریکا دست یابد اما آرژانتینی‌ها در این دیدار مغلوب برزیل شدند و به نایب قهرمانی رقابت‌ها دست یافتند.

فصل ۲۰۰۷- ۲۰۰۸ برای مسی خیلی خوب آغاز شد. در اواسط فصل، خیلی‌ها او را از بهترین مهاجمان جهان می‌‌دانستند و در طی یک نظرسنجی در روزنامه اسپانیایی، ۷۷ درصد رای دهندگان مسی را به عنوان بهترین بازیکن دنیا انتخاب کردند.

مسی در ماه مارچ دوباره آسیب دید و حدود یک ماه نیمکت نشین شد. این سومین باری بود که مسی در چهار فصل اخیرش دچار این نوع مصدومیت می‌شد. اما با وجود مصدومیت، در پایان فصل در ۲۸ بازی لیگ ۱۰ گل زد و ۱۲ پاس گل داد.

درطی ۹ بازی لیگ قهرمانان اروپا توانست شش بار دروازه حریفان را باز کند. با نزدیک شدن زمان مسابقات المپیک ۲۰۰۸ پکن، تردیدهای زیادی درمورد حضور مسی در این بازی‌‌ها بالا گرفت. حضور او در المپیک به قیمت از دست دادن چندین بازی بارسلونا تمام می‌شد.

اما با این وجود Lionel Messi به پکن رفت و در دیدار نهایی در برابر نیجریه یک پاس گل داد تا آرژانتین آن مسابقه را با نتیجه یک بر صفر به سود خود تمام کند. به این ترتیب، مسی مدال طلای المپیک را به کارنامه درخشان افتخاراتش افزود.

پوشیدن شماره 10 توسط مسی

پوشیدن شماره 10 توسط مسی

رونالدینیو در فصل ۲۰۰۹- ۲۰۰۸ از بارسلونا جدا شد و مسی که تاآن زمان با پیراهن شماره ۱۹ بازی می‌کرد، این فرصت را یافت که پیراهن شماره ۱۰ بارسلونا را بپوشد.

از نخستین مسابقات لیونل با شماره ۱۰ وقتی بود که او در ماه سپتامبر در دیدار لیگ قهرمانان بارسلونا در برابر شاختار دونتسک به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت و توانست دو گل به ثمر برساند تا تیمش بتواند بازی یک بر صفر باخته را با پیروزی ۲-۱ عوض نماید. 

در مسابقات برگشت بارسلونا در برابر رئال مادرید که با پیروزی ۶-۲ بارسلونا به اتمام رسید، مسی چندین بار موفق به گلزنی شد. او بعد از هر گلی که به ثمر می‌رساند.

به سمت دوربین‌‌های تلویزیونی می‌‌رفت و پیراهن خود را بالا میزد تا تی‌ شرت که روی آن علامت سندروم “اکس” حک شده بود را به نمایش بگذارد. قصد او از این کار اعلام حمایت از موسسه خیریه‌‌ای بود که به کودکان مبتلا به بیماری سندروم اکس کمک می‌کند.

تیم بارسلونا در این سال قهرمان جام حذفی اسپانیا شد. مسی در دیدار نهایی مقابل اتلتیکو بیلبائو که با پیروزی ۴-۱ بارسلونا اتمام یافت یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد و ستاره زمین شد و این قهرمانی پایان ۱۱ سال ناکامی بارسلونا در جام حذفی بود. بارسلونا در این سال به عنوان قهرمانی لالیگا هم دست یافت.

مسی در سال 2009

مسی در سال 2009

مسی در لیگ قهرمانان در سال ۲۰۰۹ هم عملکرد بسیار فوق‌ العاده‌ای داشت و هم با به ثمر رساندن ۸ گل تیم خود را به دیدار نهایی رقابت‌‌ها مقابل منچستریونایتد رساند. در این دیدار بارسلونا با دو گل زده توسط اتوئو و مسی، منچستریونایتد را شکست داد. گل مسی در این دیدار یکی از معدود گل‌های این بازیکن ریزنقش بود که با ضربه سر به ثمر رسید.

و در همین سال بود که مارادونا نیز به عنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین برگزیده شد و مسی را به تیم ملی دعوت کرد. لیونل در دیدار مقدماتی جام جهانی مقابل ونزوئلا با شماره ۱۰ به میدان رفت و یک گل زد. آرژانتین این بازی را با نتیجه ۴ بر صفر به سود خود به اتمام رساند. 

اواخر سال ۲۰۰۹ گواردیولا اعلام کرد که مسی یکی از بهترین و ماهرترین بازیکنان دنیا است و حتی فیفا نیز او را به عنوان بهترین بازیکن دنیا در سال ۲۰۰۹ انتخاب کرد و توپ طلا را از فیفا دریافت کرد تا نخستین آرژانتینی برنده این جایزه باشد.

مسی همچنین در دیدار نهایی خود در جام جهانی باشگاه‌‌ها گل پیروزی بارسلونا را مقابل استودیانتس به ثمر رساند. قهرمانی بارسلونا در این رقابت‌‌ها ششمین قهرمانی این تیم از سال ۲۰۰۹ به حساب می‌آمد و در این دوران باشگاه بارسلونا قرارداد مسی را تا سال ۲۰۱۶ تمدید کرد. 

با آغاز فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ گلزنی‌های مسی به تدریج افزایش یافت و او توانست در طی یک هفته هشت گل وارد دروازه حریفان تیمش کند. در ماه مارچ، مسی نخستین بازیکن تیم بارسلونا شد که در چند بازی پی در پی در لیگ هت تریک کرده است.

درخشش بیشتر مسی

درخشش بیشتر مسی

در ماه آپریل، او در مسابقه یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان توانست چهار گل به آرسنال بزند. مسی با این گل‌ها موفق شد که رکورد ریوالدو را بزند و به عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا شناخته شود. مسی در پایان فصل ۳۴ گل در لالیگا زد که برابر با رکورد رونالدو برزیلی در سال ۱۹۹۷ بود.

لیونل مسی توانست برای دومین سال پی در پی به عنوان بهترین بازیکن شاغل در لیگ اسپانیا انتخاب شود. جام جهانی سال ۲۰۱۰ در حالی شروع شد که همه انتظار بسیار زیادی از تیم ملی آرژانتین داشتند و منتظر آن بودند که ترکیب مارادونا و مسی سبب شود تا جام قهرمانی را پس از سال‌ها برای آرژانتینی‌ها به ارمغان بیارد.

آرژانتین در نخستین بازی خود با نیجریه نتیجه یک بر صفر را از پیش رو برداشت. مسی چند موقعیت خوب به وجود آورد اما هیچ کدام از ضربات او به درون دروازه نرفت.

در بازی بعدی آرژانتین مقابل کره جنوبی، مسی در همه جای زمین حضور پر رنگی داشت و در حالی که همه توجهات به سوی او جلب شده بود، گونزالو هیگواین سه گل به ثمر رساند و این بازی با برتری ۴-۱ آرژانتین به اتمام رسید. 

شاگردان مارادونا با وجود اینکه با این پیروزی راهیابی خود به مرحله بعد را حتمی کرده بودند در دیدار سوم مرحله گروهی، یونان را با دو گل شکست دادند.

تیم مارادونا در مرحله یک هشتم نهایی توانست مکزیک را با نتیجه 3-1 پشت سرگذارد. Lionel Messi در این دیدار یک پاس گل داد. آرژانتین در بازی‌های بعدی خود با چهار گل مغلوب آلمان شد و از دور رقابت‌‌ها حذف گردید.

لیونل مسی و همسرش

لیونل مسی و همسرش

در قسمت خصوصی زندگینامه لیونل مسی می‌خوانیم که او در اواخر سال ۲۰۱۰ مسی اعلام کرد که می‌خواهد با نامزد خود ازدواج کند. او در همین سال بود که برای دومین سال پیاپی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان برگزیده شد و توپ طلا را کسب کرد. 

Lionel Messi به همراه تیم بارسلونا در فصل ۲۰۱۰- ۲۰۱۱ به عنوان قهرمانی لالیگا و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافت. این بازیکن اسپانیایی در سال ۲۰۱۱ نیز توپ طلا را کسب کرد تا مانند میشل پلاتینی سه بار پی در پی به عنوان بهترین بازیکن جهان برگزیده شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - موفقیت

لیونل مسی در سال ۲۰۱۲ نیز برای چهارمین بار توانست توپ طلای جهان را کسب کند تا در این زمینه هم رکورد بزند. اما سال ۲۰۱۳ برای او بسیارتلخ بود و او موفق نشد با تیم خراردو مارتینو به عنوانی دست یابد. 

او در جام جهانی سال ۲۰۱۴ برزیل نیز به همراه آرژانتین به میدان رفت و توانست این تیم را به فینال برساند اما شکست در بازی مقابل آلمان سبب شد تا این بازیکن نتواند به آرزوی بزرگ خود یعنی قهرمانی در جام جهانی برسد اما در پایان همین رقابت‌‌ها به عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها دست یافت.

و در سال ۲۰۱۵ مسی برای پنجمین بار بهترین بازیکن جهان شناخته شد و زندگینامه لیونل مسی می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر افراد باشد.

3.8/5 - (45 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

22 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی