زندگینامه حسین فتاحی مدیر شرکت امرسان

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ آبان, ۱۴۰۰
حسین فتاحی

حسین فتاحی فرزند دوم خانواده بود و در ۴ سالگی پدر خود را از دست داد و عمویش که نظامی بود سرپرستی او و برادرش را به عهده گرفت. او با وارد شدن به دوره هنرجویی شرکت آزمایش فعالیت خود را آغاز و با تلاش فراوان شرکت امرسان را تاسیس کرد.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیسلطان حسین فتاحی
متولد1336
زادگاهکسلان میانه
ملیتایرانی
پیشهمدیر شرکت امرسان

زندگینامه حسین فتاحی

در این مقاله با زندگینامه حسین فتاحی مدیر شرکت امرسان آشنا می‌شوید.

مهندس سلطان حسین فتاحی در سال ۱۳۳۶ در روستای کسلان میانه متولد شد حسین فتاحی فرزند دوم خانواده بود و او در ۴ سالگی پدر خود را از دست داد و عمویش سرپرستی او و برادرش را به عهده گرفت.

عمویش یک نظامی بود و به دلیل ماموریت‌هایی که داشت به شهر قائم رفت حسین فتاحی کلاس اول را در نایین و کلاس دوم دبستان را در مراغه به اتمام رساند و بعد از آن تا ۱۲ سالگی در میانه به تحصیل ادامه داد. 

۱۲ سال بیشتر نداشت که با امتحان ورودی در هنرستان کارخانه آزمایش هم زمان مشغول به تحصیل و کار شد.

زندگینامه حسین فتاحی از زبان خودش

حسین فتاحی می‌گوید: “به علت علاقه شدید به مطالعه مجله و روزنامه ناگهان آگهی پذیرش هنرجو را در کارخانه آزمایش را دیدم و بعد از دادن آزمون و گرفتن رتبه سوم در سال ۱۳۴۸ موفق شدم به شرکت آزمایش ورود کنم. از صبح تا ظهر در کارخانه مشغول به کار می‌شدم و بعد از ظهرها درس می‌خواندم.”

حسین فتاحی وقتی سیکلش را گرفت در کارخانه آزمایش مشغول به کار بود اما بعد از آن به کارخانه الکترولوکس رفت. زیرا دیگر حس می‌کرد از لحاظ فنی در کارخانه آزمایش چیزی نمانده که یاد نگرفته باشد و از آن پس در روزنامه به‌دنبال آگهی برای استخدام طراح لوازم خانگی بود تا بتواند خود را محک بزند. 

در نتیجه با آگهی روزنامه در شرکت الکترولوکس بعنوان طراح استخدام شد و طولی نکشید که یک محصول جدید از بخاری نفتی را طراحی و وارد بازار کرد.

سپس پس از یک سال کار در شرکت الکترولوکس وارد کارخانه ارج شد اما به علت نداشتن کارت پایان خدمت پس از ۳ ماه اخراج شد.

حسین فتاحی همچنین می‌گوید: “من عاشق کارم بودم و بسیار بلند پرواز و جاه طلب بودم. علاقه داشتم در همه موارد اول باشم و حتی در اغلب رشته‌های ورزشی رتبه اول را کسب کرده بودم. چون سربازی نرفته بودم مدت زیادی نتوانستم در شرکت ارج فعالیت کنم. او در زمانی که سرباز شد مجبور شد برای گذراندن زندگی، تحصیل را کنار بگذارد و فقط کار کند.”

فعالیت‌های حسین فتاحی

فعالیت‌های حسین فتاحی

در زندگینامه حسین فتاحی می‌خوانیم که او در سال ۱۳۵۵ در دانشگاه علم و صنعت در رشته برق قبول شد اما برای ورودش به دانشگاه نیاز بود که کسی با مبلغ ۱۵۰ هزار تومان تضمینش کند. چون کسی را نداشت نتوانست به این دانشگاه برود.

در دوشان تپه واحد زبان نیروی هوایی، سربازی‌اش را گذراند و در آنجا مسئول ساختمان بخش آموزش شده بود و حسین فتاحی از این موقعیت استفاده کرد و زبان انگلیسی را فرا گرفت.

وقتی سرباز بود از صبح تا ساعت ۱۲ ظهر ساعتی کار می‌کرد و از ساعت یک بعد از ظهر تا ۶ عصر در سربازی بود که زبان را نیز فرا می‌گرفت و در روز یک ساعت را به ورزش اختصاص می‌داد. سربازی‌اش که اتمام یافت به شرکت ساراول برگشت و مشغول شدن در این شرکت سبب شد تبحر و تجربه‌اش ارتقا پیدا کند که سبب شد حسین فتاحی موفق به طراحی کولر آبی و آبگرمکن نفتی شود.

در آن زمان مدیر عامل ساراول به علت پشتکار و مهارتش خواست که حقوقش را افزایش دهد اما حسین فتاحی نپذیرفت و در عوض از او خواست که هنگام سر زدن به خط تولید همراه او باشد تا شیوه‌های بخورد با کارگران و رفع اشکال‌ها در حوزه مسائل فنی و همچنین حل تضادها و تعارض‌ها را از نزدیک ببیند و لمس کند.

او نیز قبول کرد و به او جرات و فرصت اشتباه کردن را داد پس از انقلاب حسین فتاحی دبیر، سخنگو و مسئول کمیته فنی شورای کارگری ساراول شد. در آن زمان بود که تصمیم به طراحی و تولید کولر آبی و آبگرم کن نفتی گرفت و با گروهی که تشکیل داده بود، در مدت 3 ماه به طراحی و قالب سازی پرداختند و در طی 6 ماه آن‌ها را به تولید رساندند.

کار در کارگاه

کار در کارگاه

در زندگینامه حسین فتاحی بیان می‌شود که او بعد از سال ۱۳۶۳، حسین تصمیم گرفت کسب و کار مستقلی برای خود راه اندازی کند و استعفا داد و به سمت کار آزاد رفت. 

در ابتدا در تعمیرگاه‌های مختلف، یخچال فریزرهای ساید بای ساید و نوفراست را تعمیر می‌کرد و به ازای تعمیرات آن‌ها، درصد می‌گرفت و نیز مدیریت یک کارگاه کلمن سازی را برعهده گرفت.

مدتی بعد از کسب تجربه، در مغازه کوچکی که توانسته بود اجاره کند یخچال‌های دست دوم را تعمیر می‌کرد و بعد از تعمیر آن‌ها را به مغازه‌ها می‌فروخت. بعد از این مرحله، به فکر طراحی فریزر و ساخت آن‌ها با امکانات کابینت سازی افتاد.

او این کار را در یک پارکینگ ۵۰ متری در خیابان کوکاکولا آغاز کرد، در ابتدا برای این کار فرآیند تولید کابینت را از طریق تماشا از پشت شیشه یک مغازه شروع کرد.

در روز ۳ یا ۴ بار و به مدت ۵ الی ۶ ساعت به آنجا می‌رفت. ساعت‌های بسیاری را به فعالیت کابینت سازی نگاه می‌کرد و سبب شد رئیس کارگاه به بودن او در آنجا معترض شود و از او خواست که دیگر پشت مغازه‌اش نایستد.

فعالیت حرفه‌ای

در ادامه زندگینامه حسین فتاحی می‌بینیم که او مغازه را به مدت یک هفته اجاره کرد. توافق کردند، که او کارگاه خود را با کارگرانش در عرض یک هفته در ازای ۴۰۰۰ تومان به حسین فتاحی اجاره دهد و در آن زمان‌ها همه کارها از جمله برش، با کمک قیچی دستی انجام می‌شد و خم‌ها نیز با دست انجام می‌شد و خیلی سخت بود.

آن یک هفته با یک تیم ۴ نفره شب و روز کار می‌کردند. حسین فتاحی همه سختی‌ها را به جان خرید و در آن هفته ۱۰ بدنه ساختند که 8 تای آن سالم بود.

بدنه داخل با آلومینیوم ساخته شد و همچنین پشم شیشه که در آن زمان فقط یخچال‌های آمریکایی پشم شیشه داشتند و در نتیجه به یک فریزر کامل رسیدند سپس با تولید ۸ فریزر با گذراندن سختی و تلاش بسیار در دو ماه به هدفی که سالیان دراز به دنبال آن بود، رسید.

اما حسین فتاحی همیشه به دنبال بهترین شدن بود و به این موضوع راضی نشد و می‌خواست تولید بیشتری داشته باشد و این شروعی بود برای رسیدن به هدفی برتر یعنی احداث کارخانه تولیدی لوازم خانگی امرسان.

او اکنون مهندس سلطان حسین فتاحی، دارای مدرک دکترای مدیریت کسب و کار است و صاحب بزرگترین کارخانه تولید یخچال فریزر ایران، کارخانه امرسان می‌باشد.

مهم‌ترین شرکت‌های احداث شده توسط حسین فتاحی، عبارتند از:

مهم‌ترین شرکت‌های احداث شده توسط حسین فتاحی، عبارتند از:
  •  شرکت امرسان تولید کننده یخچال خانگی سفید
  •  شرکت یاس بنفش وارد کننده مواد اولیه
  • شرکت امرسان خدمات
  • شرکت گردریک صادرات
  • شرکت دانفوتک واردات محصول
دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - موفقیت

شرکت امرسان در سال ۱۳۶۴ توسط آقای حسین فتاحی تاسیس شد و تا سال ۱۳۶۶ تولید فریزرهای خانگی می‌کرد. خط تولید اولین یخچال فریزر ۱۶ فوت با طراحی جدید در سال ۱۳۶۶ به مرحله تولید و توزیع رسید. و از ویژگی‌های منحصر به فرد این یخچال، طراحی بدنه و سیستم تبرید بود که آن را به یکی از پر فروش‌ترین یخچال فریزرهای داخلی تبدیل کرد.

 سپس با توجه به نیازهای بازار، یخچال فریزرهای ۱۸ فوت و ۲۰ فوت امرسان طراحی شد و به مرحله تولید رسید و جالب است بدانید یخچال فریزرهای ۱۸ فوت سال‌ها یکی از پرفروش ترین محصول در کشور بود و یخچال فریزرهای ۲۰ فوت همچنان رتبه اول را در این زمینه داراست.

شرکت امرسان هم اکنون محصولات خود را با نیاز روز مشتریان طراحی و تولید می‌کند و با هدف پیشتاز بودن در صنعت لوازم خانگی موفق به تولیدات یخچال فریز ساید بای ساید، یخچال فریزرهای عریض، اجاق گازهای رومیزی و همچنین ماشین لباسشویی شده است.

5/5 - (5 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

36 پاسخ

    1. خوشحالم که اطلاعات ارائه شده مفید و انگیزه‌آور بوده‌اند. اگر هر زمان سوالی دارید یا به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، همیشه در اینجا هستم تا کمک کنم. موفقیت و خوشبختی برای شما آرزومندم!

  1. سلام برام جالب بود زندگی نامه ایشون ممنون از اطلاعاتتان جالبتر از همه ایده ای بود که خودشون برای تولید داشتند کرایه کارگاه کابینت سازی و خلق ایدشون در بازاری که شرکت آزمایش رقیب خوبی بوده اما ایشون ایده ای رو عملی کرده که کم بوده فریز کابینتی برام جالب بود. که با نبود امکانات امکانات رو اجاره کرد.

  2. ادمای روزای سخت ادمای موفقن کسایی که مجبور بودن خودشون روی پای خودشون بایستند و رشد کنند خداروشکر و خیلی خوشحالم از دیدن ادمای موفق واقعا لدت میبرن به امید موفقیت های بیشتر برای همه ی جوان های ایرانی

  3. من بچه پاکدشتم و حتی یه بارم رفتم گزینش شرکتش البته به بدبختی ..ما رو به صف کردن تو آفتاب داغ و بعد از دوسه ساعت نوبتمون شد…نگهباناشونم حسابی بداخلاق…صدرحمت به زندان و سربازی..ضمن اینکه هیچکدوم از کارگراشون از کارشون راضی نیستن همه از سر اجبار و مشکلات زندگی اونجا کار میکنن..هرچند که قشر کارگر همه جا تحت ظلمه و هیچکس بفکرش نیست

    1. سلام محمود عزیز
      پایان هر سختی، آسانی است و اگر در محل کار حال حاضرتون بایستید و چیزهای جدیدی یاد بگیرید، میتونید به زودی محل کار بهتر و موردعلاقه تون رو پیدا کنید.

  4. همواره رویا پروری و تصویرسازی ذهنی برای کسب موفقیت از اولین اصول پیشرفت هست که ایشون خداروشکر داشتند و پشتکار و تلاششون مثال زدنی هست درادامه برای مجموعه شرکت و همکاراشون نیز ارزوی موفقیت میکنم

    1. سلام بسیار عالی و تاثیر گذار اینکه این باور در انسان ایجاد می‌شود که می‌شود اینکه بنده به شخصه تحسین میکنم پشتکار و علاقه و خواستن جناب فتاحی رو و خداوند به انسان های شجاع و کسانی که عاشق کارشون هستند و تلاش می‌کنند پاداش میدهد

  5. اینطور ادما بخت باهاشون یار بوده وگرنه کلی ادم مثل این هستن حتی خیلیا بیشتر از این تلاش کردن اما به جایی نرسیدن

    1. تلاش کرد به حقش رسید خداوند همیشه پشت و پناهش باشه، بایستی نحوه زندگی را از این انسانها آموخت، فکر نکنین راحت به اینجا رسیده، تو ایران برای رسیدن به این جایگاه یا باید پول زیاد داشته باشی، یا باید مثل ایشون هدف همراه با نگاه مثبت، احسنت به این بزرگمرد

    1. بستگی داره نسبت به چی بخوای مقایسه کنی ، به نسبت قیمت و کیفیت من فکر میکنم محصولات خوبی دارن ، درضمن همیشه از نتایج میشه فهمید ، وقتی محصولاتشون پر فروش هست یعنی کارشون عالی بوده دیگه

    1. بسیار حوشحال هستم من هم میانه ای هستم من بنده میخواستم یخچال بخرم در باره یخچال دوقلو تحقیق میکردم پی بردم مدیر این شرکت هم شهره من است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی