زندگینامه توماس ادیسون مخترع پر تلاش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۶ آبان, ۱۴۰۰
توماس ادیسون

توماس ادیسون فردی که در دوران ابتدایی به علت کودن بودن از مدرسه اخراج شد تا در خانه درس بخواند با ثبت بیش از ۱۰۰۰ اختراع توانست زندگی تمام مردم دنیا را برای همیشه تغییر دهد. در این مقاله به زندگی این مخترع بزرگ می‌پردازیم.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیتوماس آلوا ادیسون
متولد1847
زادگاهمیلان، اوهایو
ملیتآمریکایی
پیشهمخترع و موسس شرکت جنرال الکتریک

زندگینامه توماس ادیسون

همراهان گرامی آکادمی بازار، ما در این مقاله به تشریح زندگینامه توماس ادیسون (Thomas Edison) می‌پردازیم.

زمانی که توماس ادیسون در دوران ابتدایی تحصیل می‌کرد مدیر مدرسه او معتقد بود که ادیسون از شاگردان کودن است و او را از مدرسه اخراج کرد بنابراین توماس ادیسون در خانه مشغول آموزش شد. با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه توماس ادیسون همراه باشید.

زندگینامه توماس ادیسون در کودکی

زندگینامه توماس ادیسون در کودکی

توماس ادیسون (Thomas Edison) در ۱۱ فوریه سال ۱۸۴۷ میلادی در شهر میلان واقع در ایالت اهایو، آمریکا متولد شده است. پدر ادیسون یکی از افراد بااستعداد و باهوش بود و مادر توماس یک معلم بود. زمانی که ادیسون ۴ سالش بود به همراه خانواده‌اش به ایالت میشیگان نقل مکان کردند.

توماس ادیسون در سن ۱۲ سالگی، مشغول فروشندگی میوه، روزنامه و دیگر وسایل در راه‌آهن گرندترانک شد. ادیسون با کمک یک ابزار چاپ کوچک و معمولی، کتاب قاصد گراند ترانک را در یک ماشین زباله نوشت و موفق شد در سال ۱۸۶۲ آن را به چاپ برساند.

این کتاب به ۴۰۰ نفر از کارکنان راه‌آهن داده شد و در همان سال ادیسون به عنوان اپراتور تلگراف مشغول به کار شد و توماس ادیسون کار اپراتوری تلگراف را از پدر کودکی که جانش را نجات داده بود فرا گرفت.

اولین اختراع توماس ادیسون

در زندگینامه توماس ادیسون می‌خوانیم زمانی که تنها ۲۱ سال داشت نخستین اختراع خودش، که یک دستگاه الکتریکی شمارش آرا بود عرضه کرد. در سال ۱۸۶۹ ادیسون که اداره راه آهن را ترک کرد و به عنوان سمت سرپرست فنی استخدام یک موسسه صرافی بزرگ در نیویورک شد.

در این مقام توماس ادیسون توانست اولین اختراع موفق و کاربردی‌اش را که یک نوع تلگراف چاپی بود، به اسم خود به ثبت برساند. تلگراف ادیسون برخلاف انواع رایج که علائم مورس را به صورت صداهای کوتاه و کشیده به گوش اپراتور می‌رساندند، آن‌ها را مانند خط و نقطه بر روی نوار کاغذی چاپ می‌کرد.

توماس ادیسون حق امتیاز اختراعش را در مقابل ۴۰۰۰ دلار به بخش مدیریت صرافخانه واگذار کرد و با پول آن درشهر نیوجرسی یک کارگاه تحقیقاتی برای خود تاسیس نمود. در محل جدید سکونت ادیسون علاوه بر تکمیل لوازم جانبی تلگراف، یک سامانه پیشرفته نمایشگر اطلاعات بورس را طراحی کرد که سود بسیار زیادی از آن برایش به‌وجود آمد.

ایجاد لابراتور پژوهشی توماس ادیسون

ایجاد لابراتور پژوهشی توماس ادیسون

توماس ادیسون (Thomas Edison) سال‌ها در این فکر بود که محل تاسیس کارگاه خود را به مکانی بزرگ‌تر و جادارتری انتقال دهد که با بدست آوردن سرمایه کافی در سال ۱۸۷۶ در «منلوپارک» نیوجرسی یک لابراتوار پژوهشی که بسیار مجهز بود بنیان نهاد و یک گروه از افراد با استعداد را برای همکاری فراخواند.

احداث آزمایشگاه ادیسون نقطه عطفی در رشته فعالیت‌های ادیسون و یکی از بزرگ‌ترین ابتکارهای او شناخته شده است. آزمایشگاه منلو پارک یکی از اولین موسسه‌های بود که مخصوص هدف تولید و تکمیل اختراعات علمی دایر شد و آن آزمایشگاه را باید نخستین نمونه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی بزرگی دانست که از آن به بعد تمام صنایع بزرگ و مهم در کنار کارگاه‌های خود احداث کردند.

به علت نظارت و سازماندهی توماس ادیسون و همکاری گروهی کارمندان او اختراعات کوچک و بزرگی در این موسسه تولید شدند که البته تمامی آن‌ها به اسم ادیسون ثبت شدند.

اختراعات Thomas Edison

جالب است بدانید توماس ادیسون بیش از هزار نوع اختراع دارد. او همچنین برنده جوایزی بسیار چون لژیون دونور شده است. از مهم‌ترین اختراعات توماس ادیسون می‌توان به لامپ الکتریکی، گرامافون، باتری، کینتوگراف، دستگاه ضبط صدا، موتور جهانی که باجریان متناوب یا مستقیم کار می‌کند اشاره کرد.

توماس ادیسون با تاسیس اولین کارخانه و شبکه توزیع برق برای منازل و اماکن خصوصی باعث ایجاد توسعه‌ای بزرگ در صنعت شد و این افتخاری بزرگ در زندگینامه توماس ادیسون بود. ادیسون تنها یک مخترع نبود بلکه او در زمینه تولید و سازماندهی چندین کمپانی و شرکت‌های صنعتی کارهای بسیار مهمی انجام داد.

جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایی که توماس ادیسون تاسیس کرد شرکتی است که امروزه آن را به اسم «جنرال الکتریک» می‌شناسید و در تمام دنیا معروف و مشهور شده است. شکی در این نیست که بدون قدرت سازماندهی و تلاش بسیار ادیسون رسیدن به این همه موفقیت ممکن نبود.

نیکلا تسلا که از فیزیکدانان برجسته و یکی از همکاران ادیسون بود درباره روش توماس ادیسون برای حل مسائل می‌نویسد: “اگر ادیسون تصمیم داشت سوزنی را در انبار کاهی پیدا کند، با پشتکارفراوان تمام رشته‌های کاه را کنار می‌زد تا سرانجام موفق شود سوزن را پیدا کند. بارها با تاسف شاهد این بودم که چگونه بخش زیادی از وقت و انرژی او صرف یافتن یک فرمول کوچک یا انجام دادن محاسبه‌ای جزئی می‌شد.”

جمله‌ای از توماس ادیسون در این مورد: نوآوری شامل یک درصد الهام روح و نود و نه درصد عرق ریختن و تلاش کردن است.

زندگی شخصی توماس ادیسون

زندگی شخصی توماس ادیسون

در بخش خصوصی زندگینامه توماس ادیسون می‌خوانیم که او ناشنوا بود و تمام عمر خود از ناشنوایی رنج می‌برد اما این نقص و ناراحتی با توان بالای او در انجام کارهای سخت و زیاد جبران می‌شد. 

ادیسون دوبار ازدواج کرد و همسر اولش در سن جوانی از دنیا رفت و از هر ازدواج خود دارای سه فرزند بود.

دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - موفقیت

 سال‌های پایانی عمر ادیسون

در سال ۱۹۳۱ ادیسون درخواست‌نامه ثبت آخرین اختراع خود که وسیله نگهدارنده اشیاء هنگام آبکاری الکتریکی بود را به اداره ثبت اختراعات فرستاد اما پیش از دریافت پاسخ، مریضیش به او مهلت نداد. این مخترع بزرگ در ۱۸ اکتبر سال ۱۹۳۱ در سن ۸۴ سالگی و به علت بیماری دیابت چشم از جهان بست.

3.8/5 - (36 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی