زندگینامه بابک بختیاری و چگونگی پیدایش برند آیس پک

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۶ مهر, ۱۴۰۰
زندگینامه بابک بختیاری و چگونگی پیدایش برند آیس پک

آکادمی بازار در این مقاله به تشریح زندگینامه بابک بختیاری و چگونگی پیدایش برند آیس پک می‌پردازد. بابک بختیاری یکی از افرادی است که با وجود سختی‌هایی که در زندگی کشید و تجربه شکست‌های پی در پی را داشت سرانجام موفق شد با تلاش و پشتکار فراوان به موفقیتی بزرگ دست یابد.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیبابک بختیاری
متولد۱۳۵۷
زادگاهتهران
ملیتایرانی
پیشهکارآفرین

زندگینامه بابک بختیاری

زندگینامه بابک بختیاری و چگونگی پیدایش برند آیس پک را در این مقاله مطالعه کنید. آکادمی بازار در این مقاله به تشریح زندگینامه بابک بختیاری و چگونگی پیدایش برند آیس پک می‌پردازد. بابک بختیاری یکی از افرادی است که با وجود سختی‌هایی که در زندگی کشید و تجربه شکست‌های پی در پی را داشت سرانجام موفق شد با تلاش و پشتکار فراوان به موفقیتی بزرگ دست یابد.

بابک بختیاری با تحصیلات فوق دیپلم عمران توانست اکنون یک کار آفرین برجسته، مخترع و صاحب امتیاز بستنی آیس پک باشد که در تمام کشور شعبه‌های متعددی راه اندازی کرده است. با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه بابک بختیاری همراه باشید.

زندگینامه بابک بختیاری در دوران کودکی

زندگینامه بابک بختیاری در دوران کودکی

بابک بختیاری در سال ۱۳۵۷ در تهران متولد شد و از کودکی به کسب درآمد و استقلال مالی علاقه بسیار داشت به همین دلیل وقتی ۷ ساله بود به دور از چشم پدر و مادرش با پول تو جیبی خود آدامس، کیک و شکلات می‌خرید و جلوی ورودی استخر نزدیک محله خودشان می‌فروخت.

وقتی که بابک ۱۴ سال داشت، پدرش ورشکست شد و آن‌ها مجبور شدند به منزل مادربزرگشان نقل مکان کنند و بابک وقتی شرایط را دید صبح‌ها به مدرسه ساندویچ می‌برد تا به همکلاسی‌هایش بفروشد تا پول تو جیبی خود را تامین کند.

آغاز فعالیت بابک بختیاری

در زندگینامه بابک بختیاری مشاهده می‌کنیم که او اولین کسب و کار خودش را در سال ۱۳۷۶ با فروش لوازم منزل شروع کرد. او با سرمایه‌ای در حدود 2 میلیون توانست یک پیکان بخرد و هم برای رفتن به دانشگاه استفاده می‌کرد و هم با آن در تهران مسافرکشی می‌کرد.

با وجود آنکه از طریق این کار روزی ۱۰ هزار تومان به دست می‌آورد اما شغلی نبود که با روحیات او سازگار باشد. به همین دلیل تصمیم گرفت ماشینش را بفروشد و همراه یکی از دوستانش با سرمایه چهار میلیونی یک رستوران راه اندازی کردند. اما به دلیل نداشتن پشتوانه مالی و کمبود تجربه در کمتر از یکسال تمام سرمایه خود را از دست دادند.

استاد احمد محمدی
اگر کارهای انسان‌های موفق را انجام دهی به همان نتایجی می‌‎رسی که آن‌ها رسیده‌اند.
استاد احمد محمدی

پس از آن تصمیم گرفت در مدرسه‌ای بوفه‌ای اجاره کند و در آن ساندویچ بفروشد و این شغل برایش ۵۰ هزارتومان سود به همراه داشت وقتی سرمایه‌اش بیشتر شد تصمیم گرفت بوفه دو مدرسه دیگر را اجاره کند و بابک بختیاری با این کار توانست اولین فروش زنجیره‌ای خود را تجربه کرد.

شکل گیری ایده فروش تجهیزات اداری دسته دوم

اما وقتی تابستان فرا رسید و مدارس تعطیل شد بابک به فکره شغلی دیگر افتاد تا اینکه پدرش وسایل و لوازم کهنه محل کارش را به خانه آورد که سبب جرقه‌ای در ذهن بابک شد. او تصمیم گرفت وسایل و تجهیزات کهنه شده مربوط به اداره را تعمییر و رنگ کند و برای فروش آن‌ها را در روزنامه آگهی کند و موفق می‌شود با این روش تمام وسایل‌ها را بفروشد و سوده خوبی به دست آورد.

این کار باعث شد متوجه توانایی‌های خود شود و به همین خاطر با چاپ آگهی شروع به خرید و فروش لوازم اداری دسته دوم کرد و توانست چندین کارگاه تولید لوازم اداری راه اندازی کند. در ادامه زندگینامه بابک بختیاری می‌بینیم که او در ابتدا کار فروشش خوب پیش می‌رفت اما پس از مدتی متاسفانه به دلیل عدم حساب و کتاب مناسب ورشکست شد.

بابک بختیاری تمام سرمایه خود را از دست داد و سیصد میلیون تومان چک برگشتی داشت که راهی زندان شد. اما جالب است بدانید حتی زندان هم برای بابک بختیاری موقعیتی خوب بود برای آرامش تا با تمرکز بیشتر به آرزوهای خود فکر کند.

آغاز شکل گیری ایده برند آیس پک

آغاز شکل گیری ایده برند آیس پک

بعد از رضایت گرفتن از شاکی‌هایش بابک از زندان آزاد شد و چندین کار دیگر را نیز امتحان کرد اما به موفقیت نرسید. تا اینکه توانست به همراه دوستش به چین سفر کند درآنجا بود که آبمیوه‌ای خورد و نحوه درست شدن آن فکر بابک را بسیار مشغول کرد یک لیوان در دار بود که از وسط آن یک نی رد شده بود و در ایران همچین چیزی وجود نداشت.

دوست بابک دستگاه ساخت آن را از کشور چین خریداری کرد و باهم به ایران بازگشتند. تمام فکر و ذهن بابک بختیاری مدت‌ها درگیر این موضوع بود که چه محصول دیگری را می‌توان با این لیوان تولید کرد.

تا این که یا یکی از خاطرات کودکی‌اش افتاد و جرقه‌ای در ذهنش ایجاد شد. در کودکی وقتی مادرش برای او بستنی می‌خرید، آن را در لیوانی می‌ریخت و آن قدر هم می‌زد تا رقیق شود. بعد چند عدد اسمارتیز به آن اضافه می‌کرد.

و ایده بستنی آیس پک از یادآوری خاطره کودکی بابک بختیاری شروع شد. پس از آن با گرفتن وام و مقداری قرض یک مغازه در شمال تهران در بین دو بستنی فروشی معروف اجاره کرد. سپس روی یک تابلوی بزرگ بر سر در مغازه نوشت «شعبه مرکزی آیس پک» آیس پک به معنی بستنی بسته بندی شده است.

چگونگی تبلیغات و موفقیت برند آیس پک

نحوه تبلیغات این بستنی شیوه دهان به دهان بود یعنی مشتری‌ها با توجه به رضایت از این محصول آن را بین دوستان و آشنایان خود تبلیغ می‌کردند و لوگوی خاص و اسم خارجی آن سبب جلب توجه بین مردم شد و مردم را علاقمند به تست بستنی که با نی خورده می‌شد کرد.

 این نوآوری در بسته بندی، نوع و طراحی خاص لوگو، طراحی دکوراسیون داخلی مغازه و … سبب استقبال بسیاری از مردم شد و برند آیس پک را موفق کرد. بابک خیلی سریع شعبه دوم را نیز افتتاح کرد و جالب‌تر از آن افراد بسیاری درخواست نمایندگی داشتند.

این گونه بود که سیستم فروش زنجیره‌ای بستنی آیس پک سریع رشد کرد، به گونه‌ای که بعد از شش ماه تعداد شعبه‌ها به ۱۰۶ عدد رسید که در دنیا یک رکورد محسوب می‌شد و تعداد کسانی که به طور مستقیم و غیرمستقیم از این تجارت سود می‌برند به حدود پنج هزار نفر رسید.

دستاوردهای بزرگ بابک بختیاری

دستاوردهای بزرگ بابک بختیاری

در زندگینامه بابک بختیاری مشاهده می‌شود که او بعد از تاسیس برند آیس پک در 29 سالگی نه تنها موفق شد تمام سیصد میلیون تومان بدهی خود را بپردازد، بلکه مبلغی در حدوده پنج میلیارد تومان سود نیز کسب کرد.

از افتخارات بابک بختیاری

بابک تا به امروز در حدود ۱۷۰۰ شغل مستقیم و بیش از ۵۰۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است و به دلیل تلاش‌های بی وقفه خود در سال ۱۳۸۶ به عنوان کارآفرین نمونه استان تهران و کارآفرین برتر کشور و در سال ۱۳۸۷ به عنوان کارآفرین نمونه کشوری انتخاب شد. همچنین برند آیس پک در سال ۱۳۸۸ به عنوان یکی از صد برند برتر ایرانی انتخاب شد.

2/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی