زندگینامه ایندرا نویی رئیس شرکت پپسی و قدرتمند ترین زن جهان

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۴ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

زندگینامه ایندرا نویی رئیس شرکت پپسی و قدرتمند ترین زن جهان در این مقاله مطالعه کنید.

همراهان همیشگی سایت آکادمی بازار هدف ما در این مقاله آشنایی شما با زندگینامه ایندرا نویی ، رئیس شرکت پپسی که یکی از زنان موفق و ثروتمند دنیا که توانسته به موقعیت های بسیار مهمی دست یابد است.

ایندرا نویی، یکی از قدرتمند ترین زنانی است که جهان به خود دیده.جالب است بدانید ایندرا نویی یک دو رگه ی آمریکایی هندی است ،که  توانسته به ریاست یکی از بزرگ ترین کمپانی های دنیا، یعنی شرکت پپسی کولا دست یابد.

شناخته شده بودن پپسی کولا در سطح جهانی سبب شده که ایندرا نویی نیز به یکی از سرشناس ترین روسای کمپانی های دنیا تبدیل شود و در هر یک از رده بندی های جهانی که سالانه از طرف نهادها و مجلات مختلف صورت می پذیرد، در جمع ده مدیر برتر سال قرار داده شود.

زندگینامه ایندرا نویی نشان می دهد برای آن که به ریاست کمپانی پپسی کولا دست یابد ، مسیر سخت و بسیار مشکلی را پیموده است و از مشکلات گوناگونی عبور کرده تا در نتیجه موفق به دستیابی به این سمت شده است.

برای کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر با زندگینامه ایندرا نویی که از موفق ترین زنان و هم چنین مدیران دنیا می باشد با ادامه مطلب همراه ما باشید .

زندگینامه ایندرا نویی

زندگینامه ایندرا نویی در دوران کودکی و نوجوانی

ایندرا کریشنا نویی، در سال ۱۹۵۵ در کشور هند به دنیا آمد. پدر او یک هندی و مادرش نیز اهل کشور آمریکا بود و بدین ترتیب ایندرا زمان کودکی و نوجوانی خود  را در کشور هند گذراند. اودوران مدرسه و تحصیلش را در مدرسه ای در کلکته سپری کرد و در سال ۱۹۷۴ نیز توانست تا به دانشگاه وارد شود.

تیزهوشی ایندرا از همان زمان کودکی سبب جلب توجه هم کلاسی ها و اساتید او شده بود و همه بر روی او انتظار و حسابی خاص باز کرده بودند. در دانشگاه، ایندرا تصمیم گرفت تا رشته ی تحصیلی خودش را ریاضی و فیزیک انتخاب کند و در آن رشته شروع به ادامه تحصیل کند و در نتیجه برای ورود به کارشناسی ارشد تصمیم گرفت در رشته ی «ام بی ای» به ادامه تحصیل بپردازد و در سال ۱۹۷۸ میلادی توانست مدرک خودش را کسب کند.

شروع فعالیت حرفه ای

بعد از فارغ التحصیل شدن او از دانشگاه، ایندرا نویی مشغول به کار کردن شد و در همان دوران ابتدایی توانست به کسب سمت مدیریت در یکی از کارخانه های هندوستان دست یابد. ولی او در راه خودش، پیشرفت چندان بزرگی در هندوستان نمی دید، تصمیمش را گرفت تا به کشور آمریکا مهاجرت کند و در آن جا مشغول به کار شود.

در همان سالی که در هندوستان نخستین سمت مدیریتی خود را کسب کرده بود، تصمیمش را گرفت تا به کشور آمریکا مهاجرت کند و در نتیجه کار خودش را در کمپانی پپسی کولا در سال ۱۹۹۴ شروع کرد.

در زندگینامه ایندرا نویی دیده می شود که او پله های رشد و ترقی را در کمپانی پپسی کولا یکی بعد از دیگری طی کرد و در نتیجه به سمت ریاست این کمپانی بزرگ آمریکایی دست یافت. هدفی که برای ایندرا نویی در زمان کودکی یک رویا به نظر میرسید، اکنون به واقعیت تبدیل شده بود و او به  پست ریاست یکی از بزرگترین شرکتهای جهان دست یافته بود.

مدیریت مجموعه پپسی کولا به وسیله ایندرا نویی بسیار خوب صورت گرفت و او در مدت زمان بسیار کوتاهی موفق شد فروش این شرکت را به میزان ۷۲ درصد بالا ببرد . افزایشی که سبب شد به یکی از موفق ترین ضریب فروش های کمپانی های جهان تبدیل شود . 

موفقیت های ایندرا نویی

جوایز و موفقیت های کسب کرده ایندرا نویی

در زندگینامه ایندرا نویی میبینیم که عملکرد بسیار عالی او در کمپانی پپسی برای او جوایز و موفقیت های بسیار زیادی را به ارمغان آورد . به صورتی که او در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی توانست، در فهرست چهارمین زن موفق دنیا قرار گیرد. به دست آوردن این موفقیت ها باعث شد او به شهرت زیادی برسد و در نتیجه ایندرا به یکی از معدود زنانی تبدیل شد که توانسته به یکی از موفق ترین مدیرهای دنیا تبدیل شود و به عنوان الگویی مناسب برای زنان در سرتاسر دنیا شناخته شود.

جالب است بدانید ایندرا نویی یکی از پولدارترین زنان تاریخ می باشد و با مجموع دارایی ۴۳  میلیارد دلار در جمع موفق ترین روسای کمپانی های جهان قرار گرفته است. حقوق او در ماه در شرکت پپسی کولا به در حدود ۹۶۴ هزار دلار تخمین زده شده است.

ایندرا که در سال ۲۰۰۶ میلادی به سمت مدیریت اجرایی کمپانی پپسی کولا رسیده بود به علت عملکرد خیلی خوب که از خودش به نمایش گذاشت ، خیلی سریع در سال ۲۰۰۷ میلادی توانست تا به سمت ریاست کل این مجموعه دست یابد. او هم چنین یکی از اعضای اصلی سازمان تجارت جهانی نیز می باشد و در خیلی از کمیته ها و مجمع های جهانی دیگر نیز همواره حضوری فعال داشته است.

ثروت ایندرا نویی 

او هم چنین از بورد اختصاصی دانشگاه لینکولن بهره می برد و علاوه بر ریاست کمپانی پپسی کولا، ریاست شورای عالی تجارت کشورآمریکا و هند را نیز به عهده دارد. نشریه ی «بیزینس ویک» در طی گزارشی از کار ایندرا اعلام کرد که از وقتی که او به سمت مدیریت این کمپانی دست یافته است، و پپسی با رشد بیش از ۷۲ درصدی از محصولات خود رو به رو شده است و میزان فروش آن ها به 6.5 میلیارد دلار در سال رسیده است.

جالب است بدانید که مجله ی فوربس او را در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ به عنوان یکی از قدرتمندترین زن جهان معرفی کرد. مجلات و نشریه های خیلی معتبر دیگری نیز که در زمینه اقتصاد فعالیت می کنند، به زندگینامه ایندرا نویی پرداخته و او را از موفق ترین زنانی معرفی کردند که همواره فعالیت بسیار چشمگیر در اداره کمپانی پپسی داشته است.

مجله فوربس در طی گزارشی اعلام کرد که فرقی ندارد که نویی در چه شرکتی کار می کند، چیزی که اهمیت دارد این است که این فرد از دانش خیلی بالایی برخوردار است و فعالیت او در هر شرکتی موفقیت آن مجموعه را در پی خواهد داشت. فوربس در ادامه ی گزارش خود ایندرا نویی را یکی از با سوادترین مدیران دنیا به همگان معرفی کرد و روش های او برای مدیریت کمپانی پپسی کولا را یکی از جدیدترین و بروزترین روش ها در مدیریت یک مجموعه معرفی کرد.

این نشریه سپس با یک بررسی دقیق تر، مدیریت مجموعه پپسی را با فعالیت هماهنگ یک ساعت مقایسه کرد و اعلام کرد که ایندرا نویی عضو اصلی این ساعت می باشد و او به عنوان باتری این شرکت عمل می کند.

زندگی خصوصی ایندرا نویی

زندگی خصوصی ایندرا نویی

در بخش های خصوصی زندگینامه ایندرا نویی میخونیم که او صاحب همسری هندی می باشد و صاحب دو دختر است. او اکنون به همراه اعضای خانواده اش در گرینویچ انگلستان زندگی می کنند. ایندرا تلاش کرده تا به آیین و مذهب پدرش پایبند باشد، به همین علت او یک هندو است .

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
امید و نقش آن در موفقیت زندگی

گرچه تا به امروز به طور رسمی اعلام نکرده که به صورت رسمی به این دین پایبند است یا خیر، اما با توجه به فعالیت های او در سطح جهان و خود داری از صحبت در رابطه با این دین، به نظر می آید که پایبندی اش به مذهب و آیین پدرش صرفا به علت احترام بوده و او اعتقاد شدیدی نسبت به این دین ندارد.

شما می توانید برای بهره مندی از زندگینامه سایر افراد بزرگ و موفق به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

19 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی