زندگینامه استاین اریک هاگن مردی که با راه اندازی فروشگاه میلیاردر شد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۴ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

زندگینامه استاین اریک هاگن مردی که با راه اندازی فروشگاه میلیاردر شد در این مقاله مطالعه کنید.

همراهان همیشگی آکادمی بازار در این مطلب قصد داریم شما را با زندگینامه استایل اریک هاگن ( stein erik hagen ) مرد میلیاردر نروژی و یکی از کارآفرین های مشهور دنیا آشنا سازیم.

استاین اریک هاگن یک مرد میلیاردر نروژی و یکی از کارآفرینان بسیار موفق و بزرگ دنیا است. به صورتی که در سال ۲۰۱۰ میلادی، از سوی مجله فوربز، در رده ی ۲۵۸ افراد ثروتمند دنیا با حدود ۳.۵ میلیارد دلار ثروت خالص، قرار داده شد. استاین بخش بسیار زیادی از ثروت و داراییش را از طریق سوپرمارکت های زنجیره ای کسب کرده است.

به همین علت است که به استاین هاگن، لقب «سلطان فروشگاه های زنجیره ای نروژ» را بخشیده اند و خیلی از مردم او را با همین لقب میشناسند و معرفی می کنند.

با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه استاین اریک هاگن همراه باشید.

زندگینامه استاین اریک هاگن در کودکی و نوجوانی

استاین اریک هاگن ( stein erik hagen ) در تاریخ ۲۲ جولای سال ۱۹۵۶ در کشور نروژ متولد شد. او دوران تحصیلات خودش را در کیوپمانس اینسیتوتت پشت سر گذاشت؛ که امروزه قسمتی از مدرسه مدیریت نروژ است.

زندگینامه استاین اریک هاگن

شروع فعالیت حرفه ای

استاین اریک در سال ۱۹۷۰ در حالی که فقط یک نوجوان کم سن بود، با حمایت و تشویق پدرش موفق شد  فروشگاه های زنجیره ای کالاهای تخفیف دار ریمی را راه اندازی کند. آن ها در این مسیر بسیار هوشمندانه عمل کردند و موفق شدند، به صورتی که در سال ۱۹۷۷ تصمیم گرفتند که این شرکت را به صورت رسمی به ثبت برسانند.

او در حال حاضر این فروشگاه های زنجیره ای با دارا بودن ۲۷۹ شعبه، توانسته است همه ی بازار کشورنروژ را در بر بگیرد. استاین هاگن مدیریت در این فروشگاه ها را تا قبل از آغاز قرن ۲۱ میلادی،خود به طور شخصا بر عهده داشت؛ تا این که نهایتا  در سال ۱۹۹۹ میلادی تصمیم گرفت این فروشگاه ها را به شرکت سوئدی Ahold و ICA واگذار نماید.

در زندگینامه استاین اریک هاگن می خوانید که او با سرمایه کسب کرده از فروش شرکت ریمی موفق شد سهام چندین شرکت دیگر را خریداری کند که از آن جمله آن شرکت ها می توان به شرکت اورکلا اشاره کرد.

مالکیت سهام شرکت اورکلا

استاین هاگن اکنون پست ریاست شرکت اورکلا که با بیش از ۳۰ هزار کارمند می باشد، برعهده دارد. این شرکت یک سازمان صنعتی است که در منطقه ای به اسم نوردیک که واقع در اروپای شرقی، آسیا و ایالات متحده مشغول به کار است.

درآمد اورکلا در سال ۲۰۰۹ میلادی،در حدود ۵۴ میلیارد کرون نروژ که معادل ۹.۵۶ میلیارد دلار آمریکا است، تخمین زده شده است. اورکلا در سال ۱۹۵۴ احداث شد و بخش بسیار زیادی از آن شامل کالاهای مصرفی دارای برند، فلزات، محلول های آلومینیومی، مواد معدنی و سرمایه گذاری های مالی متشکل شده است. امروزه استاین هاگن یکی از مالکان و سهامداران بسیار بزرگ این شرکت به حساب می آید.

خرید سهام شرکت استین انداستورم

خرید سهام شرکت

خوب است  این را هم در زندگینامه استاین اریک هاگن بدانید که او همچنین جزو مالکان شرکت استین انداستورم است. زمینه فعالیت شرکت استین انداستورم در حوزه ی خرده فروشی و املاک و مستغلات اسکاندیناویایی است که از قدمت بسیار زیادی برخوردار است و در سال ۱۷۹۷ بنا شده است؛ و امروزه این شرکت بیش از ۵۲ مرکز خرید در کشور های نروژ، دانمارک و سوئد را تحت مدیریت خودش دارد.

دفتر مرکزی این شرکت در اسلو نروژ قرار داده شده است و درآمد آن در سال ۲۰۰۶ میلادی، در حدود ۴۰ میلیارد کرون نروژ که معادل با ۷ میلیارد دلار آمریکا است، اعلام شده است.

مالکیت سهام شرکت کمپلت

در این بخش از زندگینامه استین اریک هاگن به شرکت کمپلت که از دیگر شرکت هایی است که استاین اریک هاگن جزوی از سهامداران قسمته زیادی از آن محسوب می شود، پرداخته می شود.

این شرکت نروژی در سال ۱۹۸۸ میلادی احداث شده است و دفتر مرکزی آن نیز در درساند فجورد واقع در نروژ قرار دارد. شرکت کمپلت در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت دارد و با چندین کشور در اروپا همکاری بسیار وسیعی دارد. قسمت بسیاری از محصولات این شرکت مرتبط با کامپیوتر و قطعات مربوط به آن می شود. ولی کمپلت جدیدا محصولات خودش را به بخش عکس، بازی های الکترونیک و Hi-Fi تلویزیون نیز گسترش بخشیده است.

ریاست شرکت کانیسا

در زندگینامه استاین اریک هاگن میبینید که او  همچنین یکی از سهامداران بزرگ شرکت کانیسا است. این شرکت هم جزوی از شرکت های سرمایه گذاری نروژی است، که در سال ۱۹۸۵، به منظور مدیریت فروشگاه های زنجیره ای ریمی احداث گردید.  استاین هاگن اکنون خود شخصا ریاست شرکت کانیسا را به عهده دارد. گفته می شود که او اداره همه ی املاک و مستغلات خودش را از طریق این شرکت ببه انجم میرساند.

زندگی خصوصی استاین اریک هاگن

زندگی خصوصی استاین هاگن

در بخش زندگینامه خصوصی استاین اریک هاگن  شامل این موارد می شود که او  ازدواج کرده و در حال حاضر دارای ۴ فرزند است. او هم اکنون ساکن اسلو در نروژ است.جالب است بدانید که  گفته شده استاین اریک هاگن تا چندی پیش صاحب یکی از جزایر کارائیب بوده که آن را اکنون فروخته است. لازم به ذکر است که او مالک یکی از بزرگترین قایق های تفریحی اروپا نیز است .

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قانون ثروت

اگر شما تمایل به مطالعه زندگینامه سایر افراد بزرگ و موفق دارید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی