رژیم غذایی مناسب و کاربردی برای کنترل خشم و عصبانیت

نویسنده : تیم تحریریه آکادمی بازار
کنترل خشم
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

امروزه با توجه به روابط اجتماعی پیچیده و فشار کاری زیاد، گاها کنترل خشم و عصبانیت دشوار است. در این مقاله راهکارهایی با استفاده از رژیم غذایی ارائه می شود اما سوال مهم در این زمینه نحوه کنترل خشم و توانایی مدیریت فردی می باشد.

راهکار ها و روش های مختلفی برای کنترل خشم و عصبانیت وجود دارد که در مقالات قبلی به آن اشاره شده است. شاید با مجموعه ای از عبارات تاکیدی و جملات تاکیدی مثبت بتوان این احساس را مدیریت کرد. در کنار این راهکار ها، استفاده از رژیم غذایی مناسب و مغذی به کنترل خشم افراد در موقعیت های حساس کمک می کند. استفاده از ویتامین های مختلف که اکثرا در سبزیجات و میوه ها وجود دارد به مدیریت عصبانیت افراد کمک می کند. در این مقاله در مورد رژیم غذایی مناسب برای کنترل عصبانیت پیشنهاداتی ارائه شده است.

رژیم غذایی برای کنترل خشم و عصبانیت

خشم از جمله احساس های طبیعی انسان است که در موقعیت هایی که افراد احساس کنند حق آن ها ضایع می شود، آن را بروز می دهند. بروز این احساس برای دفاع از حقوق خود امری مناسب و طبیعی است اما برای بروز عصبانیت خود باید توانایی کنترل آن و ارائه آن به شیوه ای مناسب و محترمانه داشته باشید. عدم کنترل عصبانیت در بلند مدت موجب بیماری های قلبی و عروقی مختلفی می شود.  آیا از تحت فشار قرار گرفتن می‌ترسید؟ استفاده از راهکار های ارائه شده در مقالات قبلی کمک زیادی به افزایش توانایی افراد برای مدیریت عصبانیت خود می کند.

اما رژیم غذایی مناسب از جمله عوامل دیگر کنترل عصبانیت در طول روز است. تنظیم زمان مناسب برای میل کردن وعده های غذایی، به خصوص صبحانه کمک زیادی به کنترل این حس می کند. استفاده از مجموعه ای کامل از ویتامین، پروتئین و کربوهیدرات ها در طول روز کمک زیادی به کنترل عصبانیت و کاهش تنش در افراد می کند. رژیم غذایی امروزه یکی از اصلی ترین عوامل برای مدیریت خشم و جایگزینی شادی در افراد است.

مطالعه بیشتر: ۶ راهکار ساده برای خلق شادی و آرامش در زندگی

مطالعه بیشتر: بیش از حد فکر کردن به عواقب احتمالی، شادی شما را به یغما می برد(1)

رژیم غذایی و کنترل خشم و عصبانیت
رژیم غذایی و کنترل خشم و عصبانیت

رژیم غذایی سبزیجات  

یکی از منابع اصلی ویتامین، سبزیجات است که امکان استفاده از آن در همه وعده های غذایی امکان پذیر است. یکی از سبزیجاتی که به کنترل عصبانیت و آرامش افراد کمک زیادی می کند، کلم بروکلی است. کلم بروکلی از جمله مواد غذایی است که سرشار از بتاکاروتن و ویتامین های E و C است. این رژیم غذایی علاوه بر کمک به آرامش فکری، به تقویت ایمنی بدن افراد نیز کمک شایانی می کند.

سبزیجات دیگری مانند اسفناج و هویج نیز برای کنترل عصبانیت مناسب هستند. در کنار این سبزیجات، میوه هایی که منبع ویتامین سی هستند نیز کمک زیادی به کنترل عصبانیت افراد می کند. پرتغال، کیوی، آووکادو، توت فرنگی و گریپ فروت از جمله میوه هایی که برای مدیریت عصبانیت مناسب هستند. مصرف هر کدام از این رژیم غذایی میوه ای در طول روز کمک زیادی به آرامش فکری افراد می کند. البته می‌توانید از عبارات تاکیدی هم کمک بگیرید. ۲۰ عبارت تاکیدی قانون جذب که شادی و نشاط  را به شما می بخشد را حتما مطالعه کنید

رژیم غذایی و کنترل خشم و عصبانیت
رژیم غذایی و کنترل خشم و عصبانیت

کنترل خشم و عصبانیت با رژیم غذایی لبنیات

یک رژیم غذایی مناسب دیگر برای کنترل خشم و عصبانیت، استفاده از محصولات لبنی در طول روز است. شیر از جمله بهترین محصولات لبنی است که کمک زیادی به آرامش فکری افراد می کند. شیر به دلیل وجود ماده ای به نام ترییتوفان دارای اثری آرامش بخش در ذهن می باشد. خوردن یک لیوان شیر قبل از خواب کمک زیادی به خواب با آرامش و راحت می کند.

کربوهیدرات ها نیز از جمله رژیم غذایی برای کنترل عصبانیت در افراد هستند. از جمله مواد غذایی که شامل این کربوهیدرات می باشند عبارتند از بیسکوییت ها، نان ها و پاستا که با آرد گندم و یا جو ساخته شده اند. کربوهیدرات ها به کاهش هورمون های استرس زا بدن کمک می کند.

رژیم غذایی و کنترل خشم و عصبانیت
رژیم غذایی و کنترل خشم و عصبانیت

کنترل خشم با نوشیدنی های گرم

یکی دیگر از رژیم های اصلی برای کنترل عصبانیت، استفاده از نوشیدنی های گرم می باشد. چای از جمله مهمترین این نوشیدنی ها می باشد. برگ های چای به دلیل داشتن ماده ای به نام اسید آمینه به مغز کمک می کنند که امواج آلفا تولید کرده و از این طریق باعث کاهش استرس و آرامش می شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی، مدرس و مشاور کسب و کار
روش‌ های کنترل خشم

چای سبز از جمله بهترین گزینه ها هم برای مدیریت عصبانیت است و هم خطر ابتلا به بیماری های مختلف جسمانی را کاهش می دهد. انواع دمنوش های گیاهی از جمله بهترین نوشیدنی ها برای کنترل خشم است. استفاده از شکلات تلخ در کنار این نوشیدنی ها، به تسکین مغزی افراد کمک می کند.  در کنار تمامی رژیم های غذایی که به آن اشاره شد، فعالیت بدنی و تمرین های ورزشی روزانه کمک زیادی به آرامش فکری افراد می کند.

آکادمی بازار در کنار شما است تا بتوانید به آرزوها و خواسته‌های خودتان نزدیک و نزدیک‌تر شوید. با تهیه‌ی دوره ثروت‌ می‌توانید به خواسته‌ها و آرزوهای خودتان قدم به قدم نزدیک‌تر شوید.

لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *