روانشناسی موفقیت – ذهن شما دروازه موفقیت است

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

موفقیت از آن شماست؛ اگر تفکر خلاق در ناخودآگاه شما شکل بگیرد. درواقع شما باید از فکر و ذهنتان در مسیر موفقیت استفاده کنید؛ چون موفقیت ارزشمندترین دارایی است که در زندگی خواهید داشت.

قدرت‌های ذاتی تفکر خلاق، واقعاً از شما نابغه بالقوه‌ای و موفق می‌سازند. ذهن موفق تنها با تلاش شما به دست می آید؛ البته  مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اکثر مردم تمایل دارند تنها از 2٪ مغزشان استفاده کنند؛ بنابراین، اگر شما بتوانید راه‌های موثری برای دسترسی به برخی از ذخایر مخفی ذهنتان پیدا کنید، قطعاً توانایی‌های ذاتی برای برخی دستاوردهای چشمگیر موفقیت آمیز وجود دارد.

 برای کسب موفقیت فقط کافی است که شما تصمیم بگیرید، تمرکز کنید و ناخودآگاه و ذهنتان را آماده کنید؛ در این صورت خواهید دید که به سرعت به یک انسان موفق تبدیل خواهید شد. البته در مسیر موفقیت، قوانین حاکم بر آن هم به شما کمک خواهند کرد.

روانشناسی ذهن موفق

قوانین تفکر خلاق و ذهن موفق

قانون تصمیم

هر زمان که شما تصمیم روشن و مشخصی می‌گیرید، ذهنتان را پاک و توانایی‌های خلاقانه خود را فعال می‌کنید؛ این یعنی، هر چقدر در کارتان قاطع‌تر باشید، ذهن شما بهتر کار می‌کند؛ چون می‌توانید ذهنتان را متمرکز کنید.

قانون تمرکز

شما در زندگی روی هر موضوعی که تأمل ‌کنید، رشد خواهد کرد؛ بنابراین، هر چقدر بیشتر ذهنتان را روی اهداف‌تان متمرکز کنید، بخش بیشتر ظرفیت ذهن شما برای دستیابی به آن هدف به کار گرفته خواهد شد.

تمرکز بر اهداف ذهنی

تمرکز ذهن

قانون فعالیت ذهن فوق‌العاده آگاه

هر زمان ذهن خودآگاه به طور مداوم فکر کند، ذهن ناخودآگاه تلاش می‌کند که این ایده را به واقعیت برساند؛ به این معنا که شما می‌توانید با تأمل ذهنی روی یک ایده، احساسات خود را تحت تأثیر قرار دهید و با تجسم کردن آن در ذهن و تکرار پی‌درپی این فرآیند به هر چیزی که در زندگی تمایل دارید، دست یابید.

آگاهی ذهن

در مجموع، قوانین موفقیت حاکی از آن است که شما می‌توانید ذهنتان را به طور منظم و سنجیده برنامه‌ریزی کنید و توانایی خود را برای رسیدن به موفقیت افزایش دهید.

البته و به یقین، برای رسیدن به موفقیت ذهنی و تجربه تفکر خلاق، مشکلات و موانعی نیز وجود دارد؛ اما ذهن آگاه و موفق ما چگونه می تواند این مشکلات را  شناسایی و حل نماید؟؟؟

طی یک دوره زمانی، شما می‌توانید در حل مشکلات و ارائه ایده‌های جدید از ذهنتان بهتر استفاده کنید. بخش جدایی ناپذیر این فرآیند واژه‌هایی است که به کار می‌برید. واژگان، محرک ذهنتان هستند.

با اضافه کردن به واژگان خود به طور منظم، به شکل ملموسی می‌توانید توانایی‌های هوش و استدلالی خود را افزایش دهید. همانطور که یاد می‌گیرید بیشتر به غرایز خود اعتماد داشته باشید و ایده‌هایی را که درباره‌شان احساس راحتی دارید، دنبال کنید، قدرت‌های ذهنی شما هم رشد می‌کنند و ضامن موفقیت شما می شوند.

همانطور که روی ایده‌هایی که به ذهنتان می‌رسند کار می‌کنید، به تدریج اعتمادبه‌نفس بیشتری در توانایی خود برای تفکر خلاق به دست می‌آورید.

شما همچنین می‌توانید با تلاش برای حل هرگونه مشکلی که به طور منظم یا تکرار شونده و نه به صورت تصادفی به وجود می‌آیند، توانایی‌های ذهنی خود را شکل دهید. روش متداول در حل مشکلات در مسیر موفقیت به صورت منظم به شکل زیر است:

استراتژی ذهن موفق در برخورد با موانع موفقیت

رویارویی

با مشکل روبرو شوید؛ با این انتظار که قادر خواهید بود راه‌حلی پیدا کنید و برای پیدا کردن راه‌حلی که مزایا دارد، اعتمادبه‌نفس داشته باشید.

دیدگاه چالش برانگیز

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چطور ذهن مان را توسعه دهیم؟

مشکل را به عنوان یک چالش یا به عنوان یک فرصت مطرح کنید؛ زیرا نحوه‌ برچسب زدن شما به آن چالش احساسات را متأثر خواهد ساخت.

تعریف مسئله

مشکلات را به وضوح روی کاغذ تعریف کنید. در اغلب موارد، فقط تشخیص درست مشکل راه‌حل را ارائه می‌دهد.

فهرست مکتوب موانع موفقیت

بررسی علل و موانع

به طور منظم تمام علل یا عوامل احتمالی این مشکل را شناسایی و بررسی کنید که اگر این عوامل حذف یا معکوس می‌شدند، چه اتفاقی می‌افتاد؟

شناسایی راه حل

تمام راه‌حل‌های ممکن را مشخص کنید. از آشکارترین‌ها شروع کنید و بعد به خلاقانه‌ترین‌ها برسید.

تصمیم گیری

تصمیم بگیرید که بهترین راه‌حل چیست. با درک ضمنی، شما مایل به بررسی آن تصمیم می‌شوید و به این ترتیب اطلاعات بیشتری به دست می‌آید.

مسئولیت پذیری در اجرای مناسب

مشخص کنید که چه کسی مسئول اجرای راه‌حل خواهد بود، به طوری که شخص بداند باید پاسخگو باشد.

آرام و صبور باشید

هر چقدر آرامش داشته باشید و خود را رها کنید و مشکلاتتان را به ذهن فوق‌العاده آگاه خود بسپارید، ذهن خودآگاه مشکلات در مسیر موفقیت شما را سریع‌تر حل خواهد کرد.

در حال حاضر، شما نابغه ای بالقوه‌ و موفق هستید و آزاد کردن قدرت‌ و خلاقیت های ذهن وسیله‌ای برای ساختن آینده‌تان است. شما تمام توانایی‌های مغزی را که در هر زمان نیاز خواهید داشت، در وجودتان دارید و می‌توانید به هر هدفی که برای خود تعیین می‌کنید، دست یابید و قطعا موفق خواهید شد.

واقعیتی که شما می‌توانید آن را بنویسید و در ذهنتان تجسم کنید، بدان معناست که برای شما امکان پذیر است. تنها این پرسش‌ها مطرح می‌شوند:

«چقدر آن هدف را می‌خواهید؟»

آیا مایل هستید هزینه دستیابی به آن را از پیش بپردازید؟

فقط شما می‌توانید به پرسش‌ها پاسخ دهید.

بنابراین، مسیر موفقیت روشن و مشخص است؛ تنها کافی است که دریچه های ذهن خود را باز کنید.

منبع: آینده خودتو بساز؛ برایان تریسی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی