رسیدن و یا عدم رسیدن به موفقیت از نگرش شما نشات می گیرد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۸ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

هنگامی که شما کنترل نگرش خود را تسلیم آنچه به نظر یک موقعیت منفی می‌ رسد می‌ کنید، ناخود آگاه به این وضعیت واکنش نشان می دهید؛ که اغلب اوقات هم واکنش نامناسبی خواهد بود. از سوی دیگر، اگر هدفمند باشید، به شرایط واکنش مناسب نشان خواهید داد، و در نتیجه موقعیتی برای غلبه و برد ایجاد می شود.

اگر نگرش چنین کلمه مهمی است، چرا تنها تعداد محدودی آن را درک می کنند؟ صادقانه بگویم، بعد از از اواخر دهه 20 زندگی ام بود که من در نهایت تاثیر کامل آن را درک کردم و قبل از آن این طور نبود. در تمام مدت نوجوانی و سال های اول جوانی به کرات شنیده ام: “باب، اگر تو فقط نگرشت را تغییر بدهی، اوضاعت خیلی بهتر می شود“. با نگاهی به گذشته، می توانم علت مشکلم را ببینم: من نمی دانستم نگرش چیست، چه رسد به اینکه بدانم چه طور باید آن را تغییر دهم!

نگرش، ترکیبی از افکار، احساسات و اعمال شماست. خود آگاهی شما احساسات را کنترل، و نهایتاً مثبت و منفی بودن احساسات نسبت به انتخاب ها را فرمان می دهد. سپس بدن، این انتخاب‌ ها را از طریق عمل و رفتار نمایش می دهد.

نگرش، در واقع یک چرخه‌ ی خلاقانه است که با انتخاب افکار آغاز می شود. شما افکار خود را انتخاب می کنید و این انتخاب جایی است که نگرش شما از آن سرچشمه می گیرد. در سمینار موفقیت یاد خواهید گرفت که چگونه افکار و در نتیجه زندگی خود را تغییر دهید و انتخابهای درستی داشته باشید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

ویکتور فرانکل در جایی می‌ نویسد: “همه چیز را می توان از انسان گرفت؛ به جز یک چیز: آخرین بازمانده یعنی آزادی او،.یعنی توانایی انتخاب و طرز نگرش خود در شرایط معین.”حق با فرانکل است. نگرش یک “انتخاب” است. شما می‌ توانید با هزار مشکل در زندگی مواجه شوید که روی بیشتر آن‌ ها هیچ گونه کنترلی ندارید؛ با این حال، همیشه یک چیز وجود دارد که شما روی آن کنترل کامل و مطلق دارید و آن نگرش و بینش شماست.

همان طور که ایده‌ ها را در ذهن خود نهادینه می کنید یا از نظر احساسی با افکار خود درگیر می‌ شوید، مرحله‌ ی دوم را در شکل گیری یک نگرش ایجاد می کنید؛ شما تمام موجودیت _ذهن و بدن_ خود را به یک فاز انتقال می‌ دهید. بصیرت خودآگاه، این فاز را به عنوان “احساس” می شناسد. احساسات شما در قالب عمل یا رفتار بیان شده، و نتایج مختلفی را در زندگی ایجاد می کند.

“بسیاری از نا امیدی‌ هایی که احساس می‌کنیم، زاییده‌ی دیدگاه‌ها، باورها و ارزش‌ های خودمان است و ارتباطی با آنچه پیش آمده ندارد.(آنتونی رابینز)”

دستاورد مثبت، همیشه محصول نگرش مثبت است. نگرش و بازآورد جدایی ناپذیرند و مانند شب و روز در پی هم می آیند.؛ یکی سبب است و دیگری نتیجه. یک اصطلاحی که ما برای تشخیص این رابطه‌ ی “علت و معلول” استفاده می کنیم،  “قانون علت و معلول” نامیده می شود. به این شکل که اگر شما به نکات منفی فکر می کنید، نتایج منفی دریافت می کنید؛ و اگر شما به نکات مثبت فکر می کنید، نتایج مثبت. رالف والدو امرسون به همان نکته می افزاید: “یک شخص، چیزی است که در تمام روز به آن فکر می کند“. نتایجی که در زندگی به دست می آورید، چیزی جز تجلی افکار، احساسات و اعمال شما نیست. نگاهی دقیق به زندگی خود و ارزیابی نتایجی که در زمینه های مختلف به دست می آورید، داشته باشید؛ و ببینید که آیا قادر به ارتباط دادن نگرش و دستاوردهای خود هستید؟

“آنچه تفاوت میان زندگی ما و دیگران را رقم می‌ زند، برخورد، نگرش و منش‌ های ما در برخورد با دشواری‌ هاست، نه خود دشواری‌ ها یا اندازه و کوچک و بزرگی آن. (آنتونی رابینز)”

برد و باخت دو روی یک سکه هستند و این سکه، نگرش است. چیز های نادرست زیادی در این دنیا وجود دارد و متاسفانه، برخی افراد فقط به همین توجه می کنند. کسانی که جهان را از این روزنه می بینند، اغلب ناراضی و تا حدودی بدگمان هستند؛ معمولا زندگی آن ها دچار فقدان و محدودیت است و تقریبا به نظر می رسد که تجربیات بد یکی پس از دیگری بر سرشان آوار می شود. من و شما هر دو افراد این‌ چنینی را می شناسیم و می توانیم به خاطر بیاوریم. به نظر می رسد که آن‌ ها با مجموعه‌ ای از بداقبالی‌ ها متولد شده‌ اند که در سراسر زندگی، آن‌ها را رها نمی‌ کند. این افراد در مواجهه با مشکلات، به جای پذیرش مسئولیت زندگی و نگرش خود، سریعاً انگشت اشاره شان را به سوی دیگری می گیرند و به سرزنش شرایط یا افراد دیگر می پردازند.

“هنگامی که رویداد های این جهان را با وجود دردناک بودن و ناخوشایند بودن آن ها، با دید و نگرشی مثبت می‌ نگرید و چَم و مفهوم دیگر گونی به آن می‌ دهید، به راستی برنده می‌ شوید. (آنتونی رابینز)”

در مقابل، افرادی وجود دارند که زندگی‌ شان سراسر برد است و اوضاع خوبی دارند. آنها افراد موفق واقعی هستند که خودشان اتفاقات را رقم می زنند. به نظر می‌آید که موفقیت‌ های بزرگ به صورت پیاپی برای آن ها ایجاد می‌ شود. آنها  زندگی خود را تحت کنترل دارند و می‌ دانند به کجا می‌ روند و به کجا خواهند رسید. آنها برنده‌ های واقعی در زندگی هستند و برگ برنده‌ شان، “انتخاب”شان است.

شما هم می توانید این نوع زندگی را تجربه کنید، فقط کافی است تصمیم بگیرید. این تصمیم ساده، اولین قدم برای یک زندگی جدید است. دوروتیا برند می گوید: “جوری رفتار کنید که انگار شکست ناپذیر هستید” و من شما را به چالش می کشم که این کار را انجام دهید، به این صورت که از توانایی انتخاب افکار خود در هر روز و همیشه آگاه باشید، و تمام دیدگاه تان تغییر پیدا می کند. شما در هر شرایطی توانایی انتخاب یک زندگی پر نعمت را دارید. این انتخاب عملی، باعث جذب فرصت‌ ها و دیگر افراد مثبت‌ نگر به زندگی شما می شود. برای کشف و رسیدن به چیز های فوق‌ العاده‌ای که جهان برای شما به ارمغان آورده است، منتظر نمانید. امروز را با تمرکز بر روی نگرش تان شروع کنید و به زندگی سرشار و غنی که باید رهبری‌ اش کنید، خوش آمد بگویید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
علت شکست و موفقیت رو پیدا کن

نگرش مثبت سبب می شود که انرژی های مثبت را به سمت خود جذب نمایید. به این شیوه می توانید موجب اتفاقات خوب در اطراف خود و همچنین مانع اتفاقات منفی و بد شوید. نوع نگرش انسان هاست که موفقیت یا شکست آن ها را مشخص می کند. زمانی که نگرش مثبتی داشته باشید، می توانید خود را در شرایط سخت و رویارویی با مشکلات آرام سازید؛ مسلماً به هنگام آرامش راه حل های بهتری به ذهنتان خواهد رسید. بنابراین زمانی که نسبت به زندگی و مسائل نگرش مثبتی داشته باشید، به یک حل کننده ی مشکلات عالی تبدیل می شوید.

در سمینار موفقیت، استاد احمد محمدی از نگرش مثبت افراد موفق و نتایج مثبت آن به شما خواهند گفت. در واقع داشتن نگرش مثبت یکی دیگر از ابزارهای موفقیت است، که در سمینار موفقیت به آن پرداخته خواهد شد. اگر می خواهید نگرش خود نسبت به رویدادها و مسائل، را تغییر مثبت دهید و سایر مهارت های لازم برای موفقیت و تحقق بخشیدن به رویاهایتان را بیاموزید، پیشنهاد می کنم، در این سمینار شاد و انگیزشی شرکت نمایید. جهت شرکت در این سمینار کافی است بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی