ثروت چیست و چگونه به فردی ثروتمند تبدیل شویم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ دی, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۲۱ مرداد, ۱۴۰۰
ثروت چیست
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

آموزش ثروت آفرینی

آیا تا به حال به سوال ثروت چیست و ثروتمند شدن فکر کرده‌اید؟ آیا برایش برنامه‌ای داشته اید؟ آیا پیرامون زندگی آنان که ثروتمند هستند یا ثروتمند شده‌اند مطالعه ای داشته‌اید؟

شاید اطراف شما هم انسان‌هایی بوده‌اند که به خودشان قول داده‌اند ثروتمند بشوند و ثروتمند شده‌اند و بالعکس افرادی که هر بار یک برنامه ده ساله برای ثروتمند شدن ترسیم کرده‌اند و بعد از ده سال آنچنان سرجای خودشان مانده‌اند؟

آیا تا به حال پرسیده‌اید آنان که ثروتمند شدند چگونه به این حجم از ثروت رسیدند؟ و بالعکس آنان که صاحب ثروت انبوهی بودند چگونه طی یک دوره ثروت زمانی مجبور به خداحافظی با ثروت‌شان شدند؟

شاید با اصطلاح ورشکست شد، آشنا باشید و البته بیشتر با واژه ثروت پدری یا شاید هم ارثیه پدری که در نهایت منجر به ثروتمند شدن عده‌ای از اطرافیانمان شده است.

و البته آنانی که بدون پشتوانه ثروت پدر یا ورثه و ارثیه به ثروت رسیدند چگونه ثروتمند شدند؟

شاید شنیدن و مطالعه شرح حال زندگی برخی کارآفرینانی که از یک اتاق 100 متری شروع کرده‌اند و صاحب کارخانجات بزرگی شده‌اند خالی از لطف نباشد.

این قشر از کارآفرینان همان شخصیت ثروت سازی هستند که معمولا آنان را به تلاش و پشتکاری که دارند میشناسم.

شخصیت‌هایی که صاحب برند یا محصولاتی هستند که به عنوان کالای مصرفی یا کالای خدماتی و فرهنگی هر کدام در سبد کالای مصرفی‌مان در طول زندگی جایی را گرفته‌اند.

اما برای ثروتمند شدن چه باید کرد؟ آیا راه مشخصی برای ثروتمند شدن وجود دارد؟

موفقیت و ثروتمند شدن شانسی نیست

ثروت چیست - آکادمی بازار

شاید در ابتدای تعریف ” ثروت چیست ” بهتر باشد از افراد موفقی یاد کنیم که موفقیت را در ثروت و ثروت را بهترین و بزرگ‌ترین موفقیت می‌دانند.

از نظر این افراد تمرکز بر روی توانایی‌های فردی بزرگترین سرمایه برای رسیدن به هدف است.

به یک نمونه مثال توجه کنید؛ تی هارو اکر (T.harv Ecker) در کتاب ذهن میلیاردر خود اینگونه می‌گوید؛  اگر می‌خواهید ثروتمند بشوید بر روی آنچه که میخواهید تمرکز کنید و نه آنچه نمی‌خواهید. 

او مثالش را با یک تماس تلفنی شروع می‌کند و ادامه میدهد به عنوان مثال شما با فردی در حال تماس هستید در نخستین تماس طی 6 ثانیه نخست فرد پشت تلفن صدای شما را نخواهد شنید.

و این مشکل به دلیل نقض در تماس یا صدای شما و مشکل فنی نیست بلکه این 6 ثانیه از آن روی اتفاق می‌افتد که طی 6 ثانیه اول تماس‌های تلفنی، طرفین هنوز نسبت به این مکالمه آمادگی ندارند.

به عبارتی بهتر هنوز حواس آنان بر روی این تماس متمرکز نیست از این روی صدای یکدیگر را طی 6 ثانیه اول نخواهند شنید.

او مثالش را با اخراج یا تعدیل نیرو کارکنان ادامه می‌دهد کارکنانی که هر کدام قرار است با این شیوه کاری به حداقل سرمایه که حقوق ماهانه است دست بیابند و از طریق حقوق و پس اندازهای مالی برای خودشان سرمایه گذاری‌های مالی با هدف ثروتمند شدن داشته باشند.

آیا برای این افراد از دست دادن شغل به معنای نابودی رویای ثروتمند شدن آنان نیست؟

قانون جذب و ثروتمند شدن می‌گوید هر آنچه را که می‌خواهید شفاف و روراست نزد خود تکرار کنید و سعی کنید به سمت خود جذب کنید.

این نکته مهم تا حدودی به ثروتمند شدن و قدرت ذهن شما نیز اشاره دارد.

تی هارو اکر در ادامه داستانش پیرامون تعدیل نیرو و کارکنانی که هر کدام بدنبال فرار از تعدیل و اخراج هستند به ذهن کارکنانی اشاره دارد که از قانون جذب و ثروتمند شدن پیروی می‌کنند.

او ادامه می‌دهد؛ کارکنانی که در ذهن خود عبارت «‌نمی‌خواهم شغل خود را ازدست بدهم» تکرار می‌کردند به ترتیب دچار مشکل شدند.

اما کارکنانی که به عبارت «من میخواهم شغل خود را حفظ کنم» باور داشتند به کارشان ادامه دادند و این رمز موفقیت آنان صرفا به دلیل باور همان 6 ثانیه طلایی بود.

6 ثانیه اول ذهن شما عبارت «نمی» را نخواهد شنید و روی آن  تمرکزی نخواهد داشت لذا آرزو یا خواسته شما را اینطور تعریف خواهد کرد «می‌خواهم شغل خود را از دست بدهم»

به نظر شما با این تعریف چه عملکرد اجرایی از خودتان خواهید داشت که بیشتر از همه اخراج یا تعدیل را دامن خواهد زد؟

به عبارتی ذهن شما از شما می‌خواهد که در مواقع استرس یا هیجانی آنچنان به قانون مثبت اندیشی و ثروتمند شدن ایمان داشته باشید و با جملات مثبت به استقبال آینده بروید.

چرا از دعا و نیایش با عنوان جادوی ثروتمند شدن یاد می‌کنند

ثروت چیست - دکتر احمد محمدی

وقتی با عده‌ای در مورد ثروتمند شدن صحبت می‌کنیم سریع سراغ دعا و نیایش ثروتمند شدن می‌روند. اما آیا می‌دانید دعا و نیایش برای ازدیاد رزق و روزی چرا به ویژه از سوی عده‌ای مذهبی به شما توصیه می‌شود؟

دعا و نیایش به نوبه خود جادوی ثروتمند شدن محسوب می‌شود اما باید یادآور شد که دعا و نیایش برای ثروتمند شدن همه راه‌های مد نظر در مورد ثروتمند شدن و عوامل موثر بر ثروتمند شدن شما نیست.

آرامش و اطمینان یکی از راه‌های جادوی ثروتمند شدن است.

استاد احمد محمدی
آدم‌های فقیر بی‌پول نیستند، بلکه بدون رویا هستند.
استاد احمد محمدی

شاید برای این جادو با عنوان جادوی ثروتمند شدن برای شما بارها از عوامل موثر بر ثروتمند شدن بحث کرده باشند که یکی از عوامل موثر بر ثروتمند شدن همان آرامش و اطمینان قلبی است.

البته در کار هدف و البته برنامه‌ای که با عنوان برنامه پولدار شدن طی یک مدت زمان مشخص برای خودتان ترسیم کرده‌اید.

باید توجه داشته باشید که برخی ابزارهای فکری برای شما حکم جادوی ثروتمند شدن را دارد مثل تعیین هدف که طی 10 سال به خودتان قول بدهید ثروتمند شوید یا حداقل اینکه سعی کنید شرایط ثروتمند شدن را برای خودتان مهیا کنید.

سعادت روح و جان از فواید ثروتمند شدن است

ثروت چیست - دکتر محمدی

شاید عمده‌ترین دلیل در مورد ثروتمند شدن برخورداری افراد از رفاه و آزادی انتخاب باشد. یکی از فواید ثروتمند شدن رسیدن به کمال و سعادت بشری است.

این کمال و سعادت بعضا مادی است و بعضا هم معنوی، اما فراموش نکنید هیچ کسی نمی‌تواند به بالاترین مرتبه ارتقای استعدادها و کمال روحی برسد مگر اینکه پول داشته باشد.

باید یادآور شد که بسیاری بر این باورند که یک فرد زمانی از نظر روحی و ذهنی به کمال خواهد رسید که مجهز به ابزارهای لازم باشد که پول و ثروت یکی از این ابزارها است.

شاید همین مهم یکی از فواید ثروتمند شدن باشد که انسان‌ها برای رسیدن به آن در تلاش هستند.

نمی‌توان هم دغدغه کرایه، مسکن و ماشین و شهریه دانشگاه را داشت و هم از سعادت روحی و معنوی برخوردار شد .

از این‌روی عنوان می‌شود جامعه باید به گونه‌ای سازمان یافته باشد که فرد یا افراد برای به دست آوردن ابزار خودشکوفایی و رسیدن به کمال روحی و معنوی بهره مالی لازم را داشته باشند چرا که بی پول نمیتوان.

اما از دیگر فواید ثروتمند شدن رفاه و آزادی در انتخاب است. رسیدن به رفاه مالی وداشتن آزادی در انتخاب‌های مادی و معنوی یکی دیگر از فواید ثروتمند شدن است که افراد برای به دست آوردن آن در تلاش هستند.

اصول ثروتمند شدن، پولدارها چیست

ثروت چیست - استاد احمد محمدی

بسیاری از اصول ثروتمند شدن برایتان خواهند گفت.

حتی فرمان ثروتمند شدن را نیز برایتان خواهند ساخت اما افرادی هم هستند همچون تی هارو اکر (T.Haro Ecker)  که در مقالات و کتاب‌هایشان همچون کتاب “اسرار ذهن ثروتمند” که این اصول یعنی “اصول ثروتمند شدن” را در ذهن شما می‌دانند. 

آنان براین باورند که این ذهن آدمی است که آنان را از فقر تا پول و ثروت هدایت می‌کند. از نظر بسیاری از افراد ثروتمند شرایط ثروتمند شدن در ذهن آدمی است.

آنان برنامه پولدار شدن را در تغییر ذهن و ذهنیات آدمی می‌دانند. به این مثال کوچک توجه کنید؛

دارِن رُز یک بلاگر مشهور است. او در وبلاگش طی سال‌های مختلف نسبت به ارائه مطالبی پیرامون راه اندازی وبلاگ و البته داشتن یک وبلاگ بهتر و برتر نسبت به آموزش خوانندگان وبلاگش اقدام می‌کند.

و در نهایت محصولش کتابی با نام “31 روز برای ساختن یک وبلاگ بهتر” را به بازار ارائه می‌دهد. او کتابی را به بازار ارائه می دهد که بسیاری از مطالبش پیش از چاپ در وبلاگش منتشر شده بود.

اما به رغم این موضوع باز بسیاری از مردم از کتابش که محصولش تلقی می‌شد استقبال می‌کنند و از قضا کتاب با فروش خوبی روبرو می‌شود.

او در ایمیلی که از سوی خریداران کتابش دریافت کرده بود با نکته مهمی روبه‌رو می‌شود.

خریداران کتابش از او صرفا به دلیل ارئه مطالب خوبش در وبلاگش تشکر کرده و برای پاسداشت این حرکت او و نوعی قدردانی نسبت به خرید کتاب او اقدام کرده بودند. تفاوت ذهن فقیر و ثروتمند اینجا خودش را نشان می‌دهد.

ذهن فقیر و ذهن کمیاب می‌گوید :«در این معامله چه چیزی گیر من خواهد آمد؟ این کتاب قبلا در وبلاگ منتشر شده پس پرداخت پول و خرید آن بی‌فایده است و از قضا نسبت به چاپ کتاب منصرفش می‌کند.»

اما ذهن فراوانی به فراوانی و بخشش رزق و روزی ایمان دارد و ذهن فراوانی به شما این‌چنین القا می‌کند که :«با فروش این کتاب چه کمکی می‌توانم بکنم.»

و همین مهم خودش به تنهایی یکی از عوامل موثر بر ثروتمند شدن شما است. شاید به جرئت بتوان گفت تغییر ذهن و ذهنیات خودش یکی از عمده‌ترین شرایط ثروتمند شدن است که در مورد ثروتمند شدن به شما دستور می‌دهد.

تی هارو اکر (T.Haro Ecker)  در کتاب ” اسرار ذهن ثروتمند ” نیز بر همین مهم تاکید دارد.

او با مقایسه ذهن فقیر و ذهن افراد ثروتمند می‌خواهد به شما بگوید؛ این افکار و احساسات ما هستند که اعمال ما را کنترل می‌کنند و این اعمال ماست که در نهایت نتیجه را برای ما مشخص می‌کند.

شاید از این‌رو است که او از سطح خاص ثروت برای هر فردی یاد می‌کند و ادامه می‌دهد: هر انسانی برای سطح خاصی از ثروت برنامه ریزی شده است پس برای افزایش این سطح باید دست به تغییر ذهن و محتویات آن زد.

به عبارتی باید ذهن خودتان را نسبت به ثروت تغییر بدهید.

بهترین آموزش ثروتمند شدن، تغییر برخی عادت است

بهترین آموزش ثروتمند شدن، تغییر برخی عادت است
ثروت چیست

بهترین آموزش برای ثروتمند شدن ترک یا تغییر برخی عادات رفتاری است. از جمله عادت به پس انداز کردن که از نظر بسیاری از کارآفرینان و ثروتمندان کلید ثروتمند شدن تلقی می‌شود.

شما هر کتابی که در مورد ثروتمند شدن بخوانید یا پای صحبت و تجربیات هر ثروتمندی که بنشینید حرف اول و آخرش پس انداز و البته سرمایه گذاری درست خواهد بود.

تفاوتی ندارد می‌خواهد ایران بمانید یا خارج از کشور زندگی کنید و قصد ثروتمند شدن داشته باشید.

در هر صورت اگر برنامه پولدار شدن در سر دارید پیشنهاد اول پس انداز است و پیشنهاد دوم سرمایه گذاری کردن.

در این مقاله در خصوص شیوه‌های درست سرمایه گذاری راه کارهایی ارائه خواهد شد اما در خصوص آموزش ثروتمند شدن باید گفت؛

یکم؛ سعی کنید برای خودتان پکیچ ثروتمند شدن راه اندازی کنید.

دوم؛ درون این پکیچ ثروتمند شدن سراغ گزینه‌های سرمایه گذاری بروید.

برای سرمایه گذاری کردن درست از شیوه‌های آموزشی و مربی و حتی تحصیلات مربوطه بهره‌مند شده و در بازارهای مالی از جمله خرید ملک یا حتی زمین و بورس و سایر روش‌های سرمایه گذاری برنامه پولدار شدن خودتان را طی برنامه های کوتاه یا بلند مدت ترسیم کنید.

سوم؛ کسب و کار مناسب که بتوانید تجارت کرده یا به سود مناسب برسید برای خودتان راه اندازی کنید.

چهارم ؛ از درآمد ناشی از این کسب و کار قطعا میزان قابل توجهی را برای پس انداز کنار بگذارید.

پنجم؛ پول‌هایتان را مدیریت کنید و برای کارهایی که به آن علاقمند هستید و تسلط دارید هزینه کنید.

ششم؛ افرادی که در کنار سرمایه استعدادهایشان را کشف کرده‌اند و البته برای پولدارشدن هدف و برنامه ریزی دارند موفق‌ترند پس برای پولدار شدن برنامه پولدار شدن داشته باشید.

راز ثروتمند شدن پولدارها چیست

راز ثروتمند شدن پولدارها چیست
ثروت چیست

شاید مقالات متعددی راجع به این جمله خوانده باشید. مثل 7 راز ثروتمند شدن یا 10 راز تا ثروتمند شدن و غیره.

جملگی هم به انواع مختلف چند راه مشابه را پیش روی شما گذاشته است. یکی از این راه‌ها که قطعا بین تمامی این رمز و رازهای ثروتمند شدن مطرح می‌شود “عادت به پس انداز کردن و سرمایه گذاری است”.

این واقعیت دارد اگر حتی پای صحبت افراد ثروتمند و چهره‌های مطرح مالی بنشینید سخن از راز ثروتمند شدن و رمز و راز ثروتمند شدن آنان که به میان بیاید همگی تنها راز ثروتمند شدن را عادت به پس انداز کردن یا سرمایه گذاری در بازار مالی و انواع خرید و فروش‌های ملک تا زمین و مسکن و بازار سهام و خرید و فروش اواراق یا حتی دست و پای کردن یک کسب و کار سود ده عنوان می‌کنند.

جاستین کومار مدیر پرتفوی مدیریت سرمایه گذاری آرلینگون یکی از این چهره‌های ثروتمند است او تنها راز ثروتمند شدن خودش را دوستی با سه چیز عنوان می‌کند «وکیلش، حسابدارش و مشاورش».

از نظر برخی نیز انتخاب دوست خوب از جمله رمز ثروتمند شدن و بعضا تنها راه ثروتمند شدن آنان محسوب می‌شود.

پنج فرمول ثروتمند شدن

یکی از رایج‌ترین فرمول‌های ثروتمند شدن تغییر افکار رایج پیرامون پول است. برخی ثروت و پول را با تباهی یا کلاهبرداری به اشتباه می‌گیرند.

در صورتی که به باور بسیاری از ثروتمندان هیچ کلاهبرداری برای همیشه ثروتمند باقی نمی‌ماند چرا که برای تدوام ثروت و سرمایه گذاری شفافیت مالی نیز ضروری است.

برای ثروتمند شدن چند فرمول به شرح زیر برایتان می‌نویسیم فرمولی که به باور بسیاری از کارآفرینان فرمول‌های جادویی ثروتمند شدن نام دارند؛

  • یکم: تفکرات اشتباه پیرامون ثروت و ثروتمند را دور بریزید: به باور بسیاری، افراد ثروتمند الزاما بی‌اخلاق هستند این درحالی است که بی اخلاقی یک ویژگی شخصیتی ناسالمی است که الزاما ارتباطی با ثروت و ثروتمند شدن ندارد.

پس بهتر است برای تغییر دنیای بیرون ابتدا دنیای درونی خود را نسبت به افراد ثروتمند تغییر دهیم .

فراموش نکنید یکی از اساسی‌ترین فرمول‌های ثروتمند شدن صداقت و البته خوش اخلاقی در کسب و کار است.

تا پایه اخلاقی درست و تعریف شده‌ای از خودمان نداشته باشیم در بازار رقابت اسم و شهرت نیکی از ما باقی نخواهد ماند.

و تا اسم و شهرت نیک از ما باقی نماند برند و اعتبار کالا یا تولید و محصولات‌مان در بازار بین مردم از محبوبیت و شهرت لازم برای تداوم و پایداری برخوردار نخواهد شد.

پس صداقت که خودش یکی از فضایل اخلاقی است یکی از اساسی‌ترین ارزش‌های بقا برای ثروت و ثروتمند شدن است.

و اینکه بعضا افراد بی اخلاق هم ثروتمند هستند الزاما به معنای بی اخلاقی و ثروتمند شدن نیست و بالعکس بعضا برای تداوم ثروت و ماندگاری ثروت به شرافت اخلاقی نیز نیاز هست.

  • دوم: به پول احترام بگذارید
  • سوم: برای آموختن هرگز از واژه «من همه چیز را می‌دانیم» استفاده نکنید. فراموش نکنید شما برای آموختن فرمول ثروتمند شدن به آموزش نیاز دارید پس از واژه «من همه چیز را می‌دانم» استفاده نکنید چرا که در ضمیر ناخوادآگاه خود، راه فراگرفتن فرمول‌های جدید را می‌بندید.

ثروت یعنی توانایی‌؛ آیا شما فرد توانمندی هستید؟ توانایی از نظر شما چه تعریفی دارد؟ فراموش نکنید بخشی از ثروت، توانمندی‌های شما است.

کاری که با عشق آن را انجام می‌دهید و از انجام دادن آن خسته نمی‌شوید بخشی از توانایی‌های شما است و این توانایی نیز بخشی از دارایی شما تلقی می‌شود.

شاد باشید و پس انداز کنید؛ عادت کنید که پس انداز کنید و فراموش نکنید که در تفکر ثروت ناآرامی و عدم امنیت جایگاهی ندارد.

پول قرار است برای شما آرامش و رفاه بیشتر را به ارمغان بیاورد پس هم عادت به پس انداز داشته باشید و هم شاد زندگی کنید.

چهار فرمول قدرتمند ثروتمند شدن از زبان ثروتمندان

چهار فرمول قدرتمند ثروتمند شدن از زبان ثروتمندان
ثروت چیست

برای آنکه به شخصیت‌های قدرتمند و ثروتمند تبدیل شویم به شما توصیه میک‌نیم به این چند فرمول دقت کنید شاید مطالعه‌ این چند فرمول در زندگی شما تاثیر گذار باشد.

به شما توصیه می‌کنیم برای قدرتمند ثروتمند شدن این فرمول را جدی بگیرید.

  • یکم: 60 درصد از درآمدتان را صرف هزینه‌های ضروری زندگی بکنید.
  • دوم: 20 درصد از درآمدتان را پس انداز بکنید. (پس اندازی که هرگز قرار نیست آن را هزینه کنید).
  • سوم: 15 درصد از درآمدتان را برای خودتان هزینه کنید و از زندگی لذت ببرید. فراموش نکنید کار کردن جان کندن نیست. شما باید از درآمد و کاری که می‌کنید لذت ببرید تا شوق و انگیزه ادامه دادن داشته باشید.
  • چهارم: 5  درصد از درآمدتان را به کارهای خیر اختصاص دهید.

این فرمول قرار است به شما یاد بدهید که «عادت به پس انداز کردن بکنید» نه اینکه از سطح استاندار زندگی‌تان فاصله بگیرید. اگر شما به مرور زمان به این عادت درست زندگی تن بدهید و برهمین روال زندگی کنید مطمئن باشید معجزه‌های مالی یکی پس از دیگری در زندگی شما روی خواهند داد.

مسیر ثروتمند شدن را با هم طی کنیم

ما به شما دو مسیر به شیوه زیر به عنوان مسیر ثروتمند شدن توصیه می‌کنیم.

  • مسیر اول: ارائه خدمات و محصولات با کیفیت به مشتری و استفاده از تکنیک‌های بازاریابی و فروش با هدف جلب رضایت مشتری و ماندگاری مشتری است و
  • مسیر دوم: استفاده از پتانسیل‌های سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.

در طول مسیر دقت کنید این شما هستید که قرار است با یکی از این دو مسیر راه و رسم پولدار شدن را امتحان و سپس انتخاب کند. این شما هستید که طریقه ثروتمند شدن را انتخاب می‌کنید.

با توجه به داستان‌های مختلفی که در خصوص ثروتمند شدن برای ما مردم روایت شده است بسیاری از مردم بر این باورند که برای ثروتمند شدن الزاما از همان ابتدا باید به سرمایه هنگفت دسترسی داشت

و از سرمایه اول به سرمایه‌های دوم و سوم و تا بی‌نهایت رسید حال آنکه نه فقط در ایران بلکه منطق پولدار شدن در دنیا استفاده از ظرفیت‌های مالی در کشورها و البته مجهز بودن به دانش در این زمینه است که یکی از این دانش‌ها همان سواد بورس یا سرمایه گذاری مالی است.

چنانچه می‌بینید ما نیز برای شما به عنوان پیشنهاد در مسیر دوم، سرمایه گذاری مالی در بازارهای مالی همچون بازار مسکن یا بازار طلا و بازار سرمایه مثل اوراق بهادار و بورس را پیشنهاد می‌کنیم.

البته بازارهایی که جدای از درآمدهای بالا نیازمند آموزش و علم و تخصص دارند. علم و تخصصی که برای برخورداری از مزیت‌های مالی آن قطعا باید آموزش دیده وارد آن شد و با منطق و تکنیک‌های آن آشنا بود.

ثروت چیست - استاد محمدی
ثروت چیست

یکی دیگر از راه‌های پولدار شدن استفاده از بازاریابی‌های اینترنتی و نت وورک مارکتینگ‌ها (net work marketıngs) و استفاده از پتانسیل‌های اینترنتی و خرید و فروش‌های آنلاین یا روش‌های سرمایه گذاری در بورس و خرید اوراق بهادار و استفاده از پتانسیل‌های بازار سرمایه است.

اما باید به این مهم نیز باید واقف باشید که اولویت ورود به این بازارها آموزش و تسلط به علم و منطق آن است مثلا اگر قصد خرید سهام از طریق بورس را دارید حتما نخست از کلاس‌های آموزش بورس بهره ببرید سپس نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنید. 

حتما از کمک مربی در این بخش استفاده کنید چرا که اگر در این بخش از بازار سرمایه، بدون علم و آگاهی و بدون دانش کافی وارد شوید حتم به یقین با احتمالات شکست و ورشکستگی روبه‌رو خواهید شد.

شاید به جرات بتوان گفت یکی از راه‌های سریع پولدار شدن در ایران، اقدام برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی و خرید و فروش سهام و حتی سرمایه گذاری در خرید ملک، آپارتمان و زمین  یا حتی طلا و ارز است.

اما باید بدانید که برای ورود به این بازار نخست باید به علم و تخصص ورود به این بازار آشنا باشید.

نخست آموزش‌های لازم را ببینید و سپس با همراهی یک مربی و استفاده از تجربیات او نسبت به سرمایه گذاری مالی اقدام کنید تا حداقل سرمایه اولیه جهت سرمایه گذاری را حفظ کرده باشید.

این نکته مهم برای این مجدد تکرار می‌شود که بدانید بسیاری از افراد یک شبه با ثروت میلیاردی وارد بازار مالی یا سرمایه گذاری نشدند.

بسیاری از افرادی که از نظر شما ثروتمند هستند نیز به مرور زمان به این ثروت دست یافتند همچنین از آگاهی و دانش سایرین نیز استفاده کردند چرا که قرار نیست برای ورد به هر بازار الزاما برای کسب پیروزی شکست‌های آن را خودمان تجربه کنیم.

اما می‌توانیم با مشورت با یک مشاور یا یک مربی از تجریبات و شکست و پیروزی‌های سایرین قطعا استفاده کنیم.

استاد احمد محمدی

موفق و شکست‌خورده، فقیر و ثروتمند، همه در طول روز 24 ساعت فرصت اقدام داشته‌اند.

استاد احمد محمدی

راه و رسم پولدرا شدن؛ یکی از عمده‌ترین راه و رسم پولدرا شدن در ایران و حتی جهان داشتن هدف و استراتژی است و البته کمی صبر.

باید توجه داشت که هیچ ثروتی یک شبه به دست نیامده و هیچ ثروت یک شبه‌ای نیز عمر طولانی نداشته پس برای برخورداری از ثروت ماندگار و برای پولدار شدن یکی از بهترین روش‌های راه و رسم پولدار شدن تعیین هدف و استراتژی است که باید با صبر آن را دنبال کرد.

به باور کارشناسان یکی از راه‌های پولدرا شدن در شرایط فعلی ایران سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران است.

اما پیشنهاد می‌کنیم برای شروع از سرمایه کم و متناسب شروع کنید.  فراموش نکنید برای یک شبه ثروتمند شدن هیچ علم و روش علمی وجود ندارد مگر آنکه بخواهید روش‌ها و راه‌های خلاف پولدار شدن را امتحان کنید.

ثروتمند شدن صوتی را با پادکست‌ها دنبال کنید

ثروت چیست - آکادمی بازار
ثروت چیست

به پادکست‌هایی که به شما در خصوص راه‌ها و شیوه‌های دسترسی به ثروت و سرمایه را آموزش می‌دهد گوش کنید.

پادکست‌هایی که یا می‌توانید از طریق سایت آکادمی بازار آن‌ها را دانلود کرده و گوش کنید.  یا حتی در حین رانندگی به آن‌ها از طریق رادیو یا نرم افزارهای آموزش سرمایه گذاری گوش دهید.

علم ثروتمند شدن صوتی را بیاموزیم

علم ثروتمند شدن صوتی همان پادکست‌ها و حتی کاست‌های صوتی هستند که قرار است به شما از شیوه‌های سرمایه گذاری یا راه‌های درست سرمایه گذاری و ثروتمند شدن بگویند.

چیزی مشابه همان برنامه‌های آموزشی که از طریق رادیو نیز می‌توان در حین رانندگی نیز به آن گوش کرد.

شما می‌توانید از این برنامه‌های آموزشی مشابه برنامه‌های آموزش سرمایه گذاری یا آموزش بورس و خرید و فروش سهام و اوراق بهادار در بورس تا سایر سرمایه گذاری‌های مشابه را از طریق رادیو در حین رانندگی نیز گوش کنید.

و با شیوه‌های جدید مالی و سرمایه گذاری بیشتر آشنا شوید. فراموش نکنید هنر ثروتمند شدن نیازمند مهارتی است که باید در ضمن کار و تلاش در خودتان آن را آموزش و پرورش دهید.

برای ثروتمند شدن چه باید کرد؟

رابرت کیوساکی را احتمالا با نام کتابش بشناسید «پدر پولدار و پدر فقیر» نام کتاب مشهور این نویسنده است.

 او پیرامون ثروتمند شدن به شما ایده خوبی می‌دهد. ایده او “کار کردن ثروت”  برای شما است.

بهترین مثال برای این مفهوم سرمایه گذاری برای خرید سهام یا سرمایه گذاری بر روی خرید ملک، اوراق بهادار و سرمایه گذاری بر روی منبع‌های درآمدی منفعل است که نیازی به حضور و مدیریت روزانه شما ندارد.

راز ثروتمند شدن چیست؟

راز ثروتمند شدن چیست؟
ثروت چیست

راز ثروتمند شدن از دید بسیاری از افراد مختلف است بسیاری بر این باورند که باید تلاش مضاعفی داشت و باید بیشتر کار کرد و از اندوخته‌های مالی بیشتر استفاده کرد.

شاید با اصطلاح از پول باید کار کشید را بارها شنیده باشید این باور بسیاری از افراد ثروتمندی است که معتقدند باید از درآمدهای مالی، اندوخته مالی و از اندوخته‌های مالی سرمایه گذاری‌های مکرر داشت.

سرمایه گذاری کنید؛ این رمز موفقیت بسیاری از چهره‌های موفقی است که به مرور زمان به کارآفرینان بزرگی تبدیل شده‌اند.

افرادی که موفقیت‌های خودشان را مدیون سرمایه گذاری‌های می‌دانند که از بازگشت سرمایه آن مطمئن هستند.

آنان براین باورند که یک کارآفرین و یک شخصیت ثروتمند کسی است که می‌داند از پس انداز مالی چگونه استفاده کند.

بر روی پروژه‌های مالی سرمایه گذاری می‌کنند و یک برنامه طولانی مدت برای بازگشت سرمایه خود دارند.

پتانسیل‌های کاری و تحصیلی خودتان را افزایش دهید؛ بسیاری از چهره‌های موفق و ثروتمند رمز موفقیت خودشان را تلاش شبانه روزی و استمرار معرفی می‌کنند.

آنان بر این باورند که بعضا باید بر روی هدف یعنی ثروتمند شدن و پس انداز مالی تمرکز داشت و برای رسیدن به این هدف تلاش کرد.

البته از پتانسیل‌های فردی و مالی نیز استفاده کرد. آنان حتی بر این باورند که بسیاری از مشاغل از پتانسیل پیشرفت برخوردارند و بعضا برای این پیشرفت دست به تغییر گرایش تحصیلی نیز می‌زنند.

حتی این افراد برای ارتقای شغلی و مالی دست به اندوخته نه صرفا مالی، بلکه تحصیلی می‌زنند و در رشته تحصیلی به پیشرفت علمی می‌رسند و سپس از نتیجه این پس انداز علمی در مسیر رشد شغلی و مالی خود استفاده می‌کنند.

چیزی مشابه تحصیلات مالی و آشنایی با بورس که نیاز امروز است.

ثروتمند شدن یعنی چه و چگونه راه ثروتمند شدن خودتان را پیدا کنید؛

ثروتمند شدن یعنی چه و چگونه راه ثروتمند شدن خودتان را پیدا کنید؛
ثروت چیست

خاطرم هست سال‌ها پیش مصاحبه‌ای از مدیر مسئول سایت آهن آنلاین می‌خواندم جوانی با نام «بهنام کیامرزی» مدیر مسئول سایت آهن آنلاین این‌چنین از «راه ثروتمند شدن» خودش یاد می‌کرد:

علاوه بر کوشش و تلاشی که در کار و اشتغال از خودش نشان داده راه ثروتمند شدن او در بازار فروش آهن ارائه شیوه کار جدید با استفاده از دنیای دیجیتال و آنلاین بوده است.

روشی که در فروش آهن آلات که کاملا سنتی است او خرق عادت کرده و بر خلاف سایر رقبا به جای فروش سنتی از طریق دنیای دیجیتال و با استفاده از فروش آنلاین و قیمت گذاری‌های آنلاین نسبت به فروش آهن آلات اقدام کرده بود و اینگونه از تعداد مشتریان بالاتر و فروش بیشتر برخوردار شده بود.

عزت نفس داشته باشید و برای خودتان هدفگذاری کنید؛ اگر شما به خودتان باور داشته باشید که توانایی انجام کاری را دارید قطعا برای هدف خودتان تلاش خواهید کرد.  اما اگر؛

  • یکم ؛برای ثروتمند شدن هدف نداشته باشید و
  • دوم ؛ برای این هدف عزم و اراده لازم را نداشته باشید و خودتان را لایق بهترین‌ها از جمله ثروتمند شدن ندانید و دستیابی به ثروت ولو با برنامه را امکان ناپذیر بدانید قطعا با مشکل مواجه خواهید شد.

با سرمایه داران موفق‌تر از خودتان رفت و آمد داشته باشید؛ باور به موفقیت، باور به ثمر نشستن تلاش، عمده رمز موفقیت چهره‌هایی است که به تلاش خودشان ایمان داشته‌اند.

این نشست و برخواست‌ها با چهره یا سرمایه دارانی که در کار و تجارت عمدتا موفق بوده‌اند ایمان و باور به توانایی‌هایشان بوده است.

از این‌روی عنوان می‌کنیم که با این قبیل افراد نشست و برخواست داشته باشید چرا که تاثیر این هم‌نشینی‌ها قطعا خودش را در انتقال تجربه موفقیت یا شکست نشان خواهد داد.

البته از تجربه شکست شما نیز تا حدودی جلوگیری خواهد کرد چرا که شما از تجربیات به روز این قیبل افراد در کسب و کار و چه بسا کار و تجارت در حال استفاده هستید.

دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
افزایش درآمد با تغییر نگاه و نگرش

پول خود را صرف کلاس‌های آموزشی کنید؛ بعضا به جای کار زیاد و تلاش طاقت فرسا استفاده از تجربیات دیگران بد هم نیست.

و الزاما استفاده از تجربیات دیگران نیاز به پیدا کردن چهره‌های موفق ندارد از کلاس‌های آموزشی موفق مثل آموزش سرمایه گذاری در بورس یا سایر کلاس‌های آموزشی در این زمینه یا زمینه شغلی خودتان استفاده کنید.

زندگی‌نامه اشخاص موفق و ثروتمند را بخوانید؛ پرداختن به این موضوع را به کرات از زبان چهرهای موفق هم شنیده‌ایم مرور و مطالعه شکست‌ها و پیروزی‌های شغلی سایرین برای شما بهترین آموزگار و بهترین تجربه است از این بخش غفلت نکنید.

از گفتن «یا» حذر کنید و به قانون «باور فراوانی» بپیوندید؛ به این ضرب المثل توجه کنید: شکر نعمت نعمتت افزون کند/  کفر، نعمت از کفت بیرون کند. این ضربالمثل نمونه‌ای از باور به فراوانی است.

به عبارتی شما به جای آنکه قائل به محدودیت برای خودتان باشید و به جای اینکه بین دو یا سه چیز یک چیز را انتخاب کنید دست به انتخاب آنچه که دوست دارید بزنید و از قانون باور به فراوانی استفاده کنید.

باور داشته باشید که حتی برای خواسته‌های بزرگ و نامحدود شما نیز در جهان جای هست و هر خواسته‌ای از خداوند می‌توانید داشته باشید.

نتیجه گیری این آموزش ثروت

ثروت چیست - دکتر احمد محمدی
ثروت چیست

آنچه بیش از همه مشهود است شما نیز به عنوان یک کارفرما یا به عنوان یک کارمند می‌توانید از جمله شخصیت‌هایی باشید که می‌تواند در دوره‌ای خاص از جمله افراد ثروت ساز تلقی گردد اما مشروط به آنکه برای رسیدن به ثروت از قانون ثروتمند شدن نیز پیروی کنید.

بسیاری از افراد یک شبه ثروتمند شدند و بسیاری نیز یک شبه ثروت‌شان را از دست دادند اینکه کدام یک از این دو گروه باشیم انتخاب شما است اما قطعا برای آنکه به شخصیت‌های ثروت ساز تبدیل بشویم ضروری است تا نسبت به انجام برخی کارها پیش قدم باشیم.

مثل مطالعه شکست‌ها و پیروزی‌های چهره‌ها و کارآفرینان و افراد بزرگ و کوچکی که از ثروت و سرمایه طی سال‌های مختلف کار و اشتغال بهره کافی را برده‌اند و اکنون شنیدن داستان آن‌ها خالی از لطف نیست.

شنیدن این داستان ها از این‌روی پیشنهاد می‌شود که از ریسک شکست مجدد جلوگیری کنیم هر چند اگر در مقام یک کارمند نیز بدنبال ثروتمند شدن و پولدار شدن هستید.

فراموش نکنید برای عبور از این تنگنا به ناچار از ترک برخی عادت روزانه هستید. و بعضا حتی این موارد عمده تفاوت زندگی افراد فقیر با افراد ثروتمند تلقی می‌گردد.

به عبارتی بعضا تغییر فکر و تغییر برخی عادات روزانه می‌تواند معجزه‌های کوچکی در زندگی شخصی شما ایجاد کند که این معجزه‌ها به ترتیب با گذشت زمان به ثروتمند شدن شما دامن بزنند.

4.8/5 - (12 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی