راهکارهایی برای افزایش امید به زندگی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۵ مرداد, ۱۴۰۰
راهکارهایی برای افزایش امید به زندگی

امید یکی از عواملی است که با وجود داشتن مشکلات باز هم چشم به آینده داریم و در دلمان می‌دانیم که همه چیز درست خواهد شد. داشتن امید می‌تواند هم خوب و هم بد باشد. اگر امید را همه چیز کنید و برای بهتر کردن شرایط تلاشی نکنید مسلما اینگونه امید تاثیری نخواهد داشت.

اما اگر علاوه بر امید داشتن برای بهتر شدن شرایط تلاش کنید، مسلما ناامید نخواهید شد. داشتن امید یک نوع مثبت نگری است. وقتی امید داریم باور داریم که در آخر نتیجه همه چیز مثبت خواهد بود و همه چیز به نفع ما می‌شود. امید یعنی با تلاشی که انجام داده‌ایم منتظر بهترین نتایج خواهیم ماند و احساس درونمان منتظر بهترین‌هاست.

اگر نا امید هستید و نمی‌توانید دیدی مثبت به اتفاقات آینده داشته باشید، به شما آموزش می‌دهیم که چگونه امید را به زندگی خود تزریق کنید. اول از همه برای خود یک هدف تعیین کنید و با تکیه بر خداوند و با امید به جنگ با مسائل بروید تا امیدتان ناامید نشود و موفق شوید.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

افزایش امید به زندگی

امید کلید طلایی برای پایان دادن به هر بحرانی است. امید چگونه می‌تواند زندگی ما را متحول کند؟ آیا فردی امیدوار هستید یا امید خود را از دست داده‌اید؟ به چه چیزهایی امیدوار هستید و در چه حوزه‌هایی امیدی ندارید؟ امید داشتن و امیدوار بودن می‌تواند زندگی ما را دستخوش تغییراتی خوبی قرار دهد.

امید پایه علمی دارد و از نظر علمی روی موضوع امید و امیدوار بودن بررسی‌ها و تحقیقات گسترده‌ای انجام شده است. بزرگان نیز ما را به امیدوار بودن رهنمون می‌کنند. امیدوار بودن تبعات و اثرات خوبی را در زندگی ما ایجاد می‌کند.

فرقی نمی‌کند تا این لحظه امیدوار بوده‌اید یا خیر، ولی می‌توانید امید را به زندگی خودتان وارد کنید. امید به شما انرژی تازه‌ای می‌دهد که همان انرژی می‌تواند برای ادامه‌ راه به شما کمک کند.

امید چیست؟ 

امید چیست؟

امید داشتن یعنی باور داریم که نتیجه اتفاقات مختلف مثبت خواهد بود. وقتی منتظر اتفاقات خوب و نتایج خوب هستیم، نشان می‌دهد فردی امیدواریم ولی اگر منتظر اتفاقات بد و حوادث و نتایج بد هستید، نشان می‌دهد که فردی نا امید هستید. افراد خوش بین با نگرش‌های مثبت، زندگی امیدواری دارند و افراد بدبین با نگرش‌های منفی، ناامید هستند.

امید یعنی خیرخواهی، خوبی خواهی و منتظر خوبی‌ها بودن. تصور کنید، قرار است کسب و کاری را راه‌اندازی کنید. همه بررسی‌های لازم را انجام داده‌اید، مشورت گرفته‌اید و از نظر برنامه‌ریزی و هدفگذاری و … همه چیز درست و دقیق انجام شده است. یعنی آنچه باید توسط شما و با قدرت تفکر و قدرت اجرایی در راه اندازی کسب و کار انجام می‌شد، به صورت دقیق انجام پذیرفته است. حالا باید امید را به سیستم کسب و کار خود تزریق کنید.

استاد احمد محمدی
باورهای ما مانند عینکی هستند که دنیا را از طریق آن می‌بینیم. مراقب باش دنیا را با رنگ‌های زیبا ببینی.
استاد احمد محمدی

وقتی همه‌ تلاش خود را به کار می‌بندید، می‌توانید به نتایج مثبت امیدوار باشید. امیدوار بودن در این وضعیت یعنی منتظر می‌مانید تا بهترین نتایج را کسب کنید و با احساس و درون خودتان نیز منتظر بهترین‌ها هستید. همیشه یادتان باشد گاهی معجزه در آخرین لحظه رخ می‌دهد، هرگز نا امید نشو.

امید به معنی دست روی دست گذاشتن نیست

اما برخی تصور می‌کنند امیدوار بودن یعنی اینکه کاری انجام ندهند و فقط همین که امیدوار باشند کافی است. تصور کنید کسی که می‌خواهد کسب و کاری را راه‌اندازی کند، تلاش خاصی انجام ندهد، بررسی‌های لازم را به‌صورت کامل به‌انجام نرساند، تفکر نکرده و بدون مشورت کاری را استارت بزند.

بعد بگوید امیدم به خداوند است. خیلی خوب است که آدم تنها امیدش به خداوند باشد، ولی خداوند قدرت تفکر و تعقل را به ما داده است تا با این ابزارها بتوانیم از پس مسائل بربیاییم.

امیدوار بودن به معنی منفعل نشستن نیست. بدین معنی نیست که کاری نکنیم و فقط بگوییم من امیدوار هستم. امیدوار بودن یعنی منتظر نتیجه‌ خوب بودن و کسی نتیجه‌ خوب را کسب می‌کند که کاری کرده باشد. یادتان باشد گذشته را در گذشته رها کن و چشم امید به فردا داشته باش.

چرا ناامید هستیم؟

چرا ناامید هستیم؟

برخی افراد اساسا افراد ناامیدی هستند. همین ناامیدی، دلسردی و ناتوانی‌هایی را برای چنین افرادی به همراه می‌آورد. علت ناامیدی چیست؟ چرا برخی امیدی به زندگی نداریم و چگونه می‌توانیم آن را درمان کنیم؟

برخی افراد ناامید هستند و دلیلش آن است که با مشکلاتی همچون افسردگی خفیف تا پیشرفته دست به گریبان هستند. افسردگی باعث می‌شود، احساس نا امیدی در ما تقویت شود. اگر احساس نا امیدی می‌کنید، شاید لازم باشد، ابتدا به روانشناس یا مشاور مراجعه کنید تا بررسی کند، ببیند مشکل افسردگی دارید یا خیر.

اگر مشکل نا امیدی مربوط به افسردگی نبود، باید به دنبال سایر موارد باشید. مثلا اینکه آیا واقعا هدفی را در زندگی دنبال می‌کنید؟ آیا برای کارهای مختلف خود دوره برنامه ریزی می‌کنید؟ آیا موجی از مسائل در زندگی شما وارد شده و شما منفعل نشسته‌اید و فقط غصه می‌خورید و فکر و خیال می‌کنید؟

بسیاری از افراد ناامید خود را در انتهای خط زندگی تصور می‌کنند. هر روز نقطه‌ ابتدایی مسیر زندگی ما است. می‌توانید هر روز را نقطه‌ آغاز بدانید. فردی که خود را ته خط می‌بیند، طبیعتا نا امیدی بر زندگیش چیره می‌شود.

چگونه امیدوار باشیم؟ 

برخی می‌گویند وقتی این همه مسئله و مشکل داریم، به چه چیزی امیدوار باشیم؟ اصلا چگونه می‌توان در این شرایط امیدوار بود؟

1. خداوند را به‌عنوان محکم‌ترین تکیه‌گاه خود فراموش نکنید

بسیاری از افراد ناامید، گاهی فراموش می‌کنند که خداوند سرپرست و خالق آن‌ها است و تحت هیچ شرایطی، تحت هیچ شرایطی آن‌ها را رها نمی‌کند. پس اگر ایمان دارید که خداوند هست، مطمئن باشید که به شما کمک می‌کند. نور امید را در قلب خودتان روشن کنید. دل‌تان که گرم شد، هر ناممکنی، ممکن می‌شود.

2. به جنگ مسائل زندگی بروید

برخی افراد بدین جهت نا امید می‌شوند که تصور می‌کنند، از پس مسائل زندگی برنمی‌آیند و نمی‌توانند مسائل زندگی را حل کنند. خداوند هیچ مسئله‌ای سخت‌تر از توان ما به ما نمی‌دهد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - امید و نقش آن در موفقیت و زندگی

هر مسئله‌ای داریم قطعا توان حل کردنش را خداوند به ما قبلا عطا کرده است. پس باید به جنگ مسائل بروید. فرد ناامید خود را ضعیف‌تر از مسائل می‌بیند و نمی‌تواند آن‌ها را حل کند.

3. هدف داشته باشید

 هدف داشته باشید

داشتن هدف در زندگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید امیدوارتر زندگی کنید. از چیزی نترسید، هر کسی می‌تواند اهداف کوچک و بزرگی برای خود تعیین کند.

در ویدئوی انگیزشی، دکتر احمد محمدی سخنران انگیزشی و مشاور، توصیه‌های مفیدی در مورد بالا بردن امید در زندگی ارائه داده‌‌اند که می‌تواند بسیار مفید باشد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

17 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی