فیلم های تاثیر گذار

کنترل خشم را در فیلم «بازی تقلید» بیاموزید

خشم‌تان را کنترل کنید قبل از اینکه خشم شما را کنترل کند

کنترل خشم در مواقعی که عصبانی می‌شوید کار ساده‌ای نیست، اما قطعا اگر نتوانیم آن را کنترل کنیم پشیمانی‌های سختی را به همراه خواهد داشت.

فیلم سینمایی «بازی تقلید» داستان غم انگیز زندگی ریاضی‌دان مشهور و پدر علم رایانه، آلن تورینگ است. این فیلم که در سال ۲۰۱۴ توسط  مورتن تیلدام ساخته شده است برنده جایزه بهترین فیلم به انتخاب مردم بوده است. داستان فیلم در زمان جنگ جهانی دوم در حال رقم خوردن است، زمانی که ارتش هیتلر در حال نابودی کشورهای اروپایی است و لندن زیر جنگ های ویرانگر آنها کمر خم کرده است. در همین زمان دولت انگلیس گروهی از نخبه‌ها از جمله آلن تورینگ را استخدام میکند که اقدام به رمزگشایی ماشین‌های مکالمات سری نازی‌ها کنند اما…

کنترل خشم برای کسانی که یکباره از کوره در می‌روند و اختیار رفتار و حرف‌هایشان را از دست می‌دهند شاید بزرگترین خواسته و آرزو باشد. همه ما مواقعی که عصبانی می‌شویم ناخواسته اعمالی را مرتکب می‌شوم یا تصمیم‌هایی را می‌گیریم که سرانجامش پشیمانی است و گاهی این اشتباهات عاقبت ناخشنودی را در پی خواهند داشت، گاهی این اشتباهات قابل جبرانند و بیشتر مواقع غیر قابل جبران. پس کاش بهتر باشد با کنترل خشم مقابل تمام این اتفاقات تلخ را گرفت.

مطالعه بیشتر: ارتباط بین کنترل خشم و استرس

مطالعه بیشتر: رژیم های غذایی مناسب برای کنترل خشم

نکاتی برای کنترل خشم و رسیدن به آرامش

خشم واکنش طبیعی بدن در مواقعی است که اتفاقات، صحبتها یا رفتارهایی را شاهد هستیم که مورد پسند یا مورد تاییدمان نیست. کنترل خشم پیش از تشدید عصبانیت باعث می‌شود که مقابل بسیاری از پیامدهای تلخ آن را بگیریم و به جای افسوس و پشیمانی به خاطر بروز دادن خشم‌مان، از آن لحظه و اتفاق درس بگیریم. در ادامه راهکارهای ساده‌ای را خواهیم آورد تا به هرکس که خواهان تسلط بر خود و اعمالش است کمک کنیم تا کنترل خشم خود را به دست بگیرید.

۱. هنگام عصبانیت شروع به شمردن کنید

یکی از راهکارها برای کنترل خشم و عصبانیت، شمردن است. زمان‌هایی که کمتر عصبانی هستید می‌توانید فقط تا ۱۰ بشمرید. اما وقتی به‌شدت عصبانی می‌شوید، به شمارش ادامه داده و تا ۱۰۰ بشمرید. انجام این کار در فروکش کردن عصبانیت بسیار مفید خواهد بود.

چند راهکار ساده برای کنترل خشم- قسمت اول
بخوانید

۲. نفس عمیق بکشید

زمانی که عصبانی می‌شوید ضربان قلب و تنفس شما بالا می‌رود، حالا وقت آن است که از بینی نفس عمیق بکشید و هوا را وارد ریه‌ها کنید و با قدرت از دهان خارج کنید. این کار باعث نرمال شدن ضربان قلب و در نتیجه آرام شدنتان می‌شود.

۳. قدم بزنید

برای کنترل خشم قدم زدن، دوچرخه سواری، پرتاب کردن توپ و این دست فعالیت‌ها بسیار موثر هستند. وقتی در موقعیتی قرار می‌گیرید که خشم شما را فرا می‌گیرد شروع به قدم زدن در محیط اطراف‌تان کنید.

۴. ریلکس کنید

زمان عصبانیت اعضای بدن شما نیاز به آرامش دارند، خود را رها کنید، اندام‌تان را شل کنید و به آنها اجازه استراحت دهید. منقبض کردن عضلات باعث تشدید عصبانیت شما می‌شود.

۵. کلمه طلایی‌تان را کشف کنید

کلمه یا جمله‌ای که به شما آرامش می‌دهد را کشف کنید و در این مواقع مدام آن را با خودتان تکرار کنید. کلمه‌ای که به تمرکز مجدد و به آرامش رسیدنتان کمک می‌کند. مثلا «من خوبم، همه چیز درست میشه، خدایا کمکم کن و…» دوباره و دوباره آن را تکرار کنید تا آرام شوید.

۶. کشش عضلات

اگر یوگا کرده باشید حتما از اعجاز حرکات کششی آگاه هستید که چطور به شما آرامش می‌دهد و باعث ریکاوری شدن اعصاب‌تان می‌شود. نیاز به تجهیزات هم ندارد، عضلات شانه و گردن را کشش دهید.

۷. به روحتان بپردازید

اگر امکان دارد در مواقع خشم به اتاقی آرام رفته، بنشینید و صحنه رویایی را تجسم کنید، با جرئیات، صدای آب، رنگ گلها، بوی مطبوع محیط و… رفته رفته روح‌ شما را آرامش فرا خواهد گرفت.

۸. به موسیقی گوش دهید

اجازه دهید موسیقی شما را از این حس بد و ناخوشایند دور کند. آهنگی که به شما آرامش می‌دهد و مورد علاقه‌تان است را پخش کنید، با هندزفری یا در اتومبیل با گوش دادن به موسیقی روحتان را تغذیه کنید.

پرهیز از 10 موردی که موجب افزایش پرخاشگری می شوند
بخوانید
کنترل خشم
کنترل خشم

۹. ساکت شوید

معمولا در مواقعی که عصبانی می‌شویم هجوم کلماتی را شاهد هستیم که به سمت دهانمان حرکت می‌کنند و همگی می‌خواهند با هم خارج شوند، اما مطمئن باشید که اگر اجازه دهید که آنها از دهان شما بیرون بریزند اصلا نتیجه خوبی را نخواهید یافت. تلاش کنید همانند کودکی لبهایتان را به هم بچسبانید و لام تا کام هیچ حرفی نزنید. اینطور به مغزتان اجازه می‌دهید تا حرفها رو جمع و جور کند و خوبی و بدی‌شان را بسنجد. برای حرف زدن دیر نمی‎‌شود، نگران نباشید.

۱۰. از دیگران فاصله بگیرید

در مواقع عصبانیت، بودن با دیگران و شنیدن حرفهایشان اصلا به نفعتان نخواهد بود. از همه فاصله بگیرید و با خودتان خلوت کنید. تحت تاثیر این و آن قرار نگیرید و وقایع را بی‌طرفانه مرور کنید.

۱۱. عمل کنید

وقتی خشم‌تان را بروز ندادید باید با عملی آن را تخلیه کنید. بهتر است با اقدامی خوب آن را تخلیه کنید، مثل هدیه خریدن برای مادرتان.

۱۲. در دفترچه خاطراتتان آن را بنویسید

آنچه را که نتوانسته‌اید بگویید را بنویسید و اینطور احساسات خود را بیان کنید. وقتی شروع به نوشتن می‌کنید حس آرامش شما را در بر خواهد گرفت و شاید یهتر بتوانید در مورد آن موضوع قضاوت کنید و عادلانه از آن بگذرید.

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، دوره‌های آموزشی مختلفی در موضوعات تکنیک های فروش موثر، برنامه ریزی فروش، مدیریت بازاریابی، مشتری مداری، اصول مدیریت و سرپرستی فروش، پرورش ویزیتور حرفه ای، بازاریابی تلفنی، نخبگان فروش، فن بیان و ارتباط موفق، اصول و فنون مذاکره موفق و زبان بدن و آداب معاشرت برگزار می‌کند.

به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید 🙂

مطالب مرتبط

چگونه خشم خودمان را کنترل کنیم؟ (برنامه فکرانه)
چند راهکار ساده برای کنترل خشم- قسمت اول
برچسب ها

فاطمه رضوانی پور

میخوانم تا بنویسم برایتان، اکنون بهترین موهبت برای من نوشتن است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید :)
close-link
بستن