راهکارهایی برای برندسازی از طریق بازاریابی محتوا

نویسنده : تیم تحریریه آکادمی بازار
بازاریابی محتوا
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

بازاریابی محتوا برای برند

آیا محتوایی که برای معرفی شرکت خود آماده کرده‌اید، با لوگویی که برای برند خود طراحی کرده‌اید همخوانی دارد؟ افرادی که در استراتژی‌های دیجیتال در بازاریابی محتوا موفق نبوده‌اند بهتر است مقایسه‌ای بین محتوای تولیدی و لوگوی برند خود انجام دهند.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

برای این کار، مقالاتی که آماده کرده‌اید را به همراه مقالات سایت‌های رقبا شما در یک فایل ورد وارد کنید. آن‌ها را پرینت بگیرید و در کنار هم بچینید.

آیا شما می‌توانید محتوای خودتان را بدون اتکا به لوگو یا اسم شرکت تشخیص دهید؟ اگر محتوای شما، پیام خاص خودش را نداشته باشد، دیده نخواهد شد.

هنگامی که به تازگی بازاریابی محتوا را شروع کرده‌اید، ارسال مقالات هر چند هفته یک بار هم به ‌نوبه‌ خودش موفقیتی محسوب می‌شود؛ اما هرچه پیشتر بروید، باید حساسیت بیشتری در قبال محتوای خود به خرج دهید تا بتواند به برند شما زندگی ببخشد.

مشاوره کسب و کار میانبری برای رونق کار

برندتان باید حرفی برای گفتن داشته باشد. در واقع، صدا و پیام برند، هویت کسب و کارتان است و استراتژی‌های دیجیتال بدون محتوای قوی و خاص که به برندتان روح ببخشد، کامل نخواهند شد.

شخصیت خاص برندتان را منعکس کنید

از استارتاپ گرفته تا غول‌های بین‌المللی، تمام سازمان‌هایی که بهترین استراتژی محتوا را در پیش ‌گرفته‌اند، آن‌هایی هستند که توانسته‌اند در خلق محتوایی که شخصیت خاص برندشان را منعکس می‌کند، موفق شوند و از این محتوا برای ایجاد روابط محکم‌تر با مشتریان آتی استفاده می‌کنند.

محتوای برند شده در 5 سال اخیر، جایگاه و اهمیت خود را یافته است. از نظر مشتریان، مطالعه‌ محتوای برند شده به طور کلی از تبلیغات بازاریابی، جذاب‌تر و مرتبط محسوب می‌شود. محتوای برند شده یعنی محتوایی که به شما اطلاعات داده، با شما ارتباط برقرار می‌کند. سرگرم کننده است و در زندگی خواننده، تاثیرگذار است.

خوشبختانه، رسانه‌های اجتماعی امروزی، در مقایسه با روش‌های استاندارد بازاریابی، به نشر سریع و گسترده‌ اطلاعات و محتوا کمک شایانی کرده‌اند.

 پیام و ارزش یک برند حیات بخش بازاریابی محتوا است

شما باید بازاریابی محتوای برند شده را در هویت برندتان جای دهید. اگر محتوای تولیدی شما در تست لوگو شکست بخورد، چه فرقی با اطلاعات دیگری دارد که مخاطب شما در طی روز با آن مواجه می‌شود و دیگر چه دلیلی برای به خاطر سپاری آن وجود خواهد داشت؟ شما طی سه مرحله خواهید توانست به هویت برندتان، زندگی ببخشید:

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا، مراحل و مزایای مهم آن را بشناسید

چشم اندازتان را مشخص کنید

سازمان شما قطعا دارای یک چشم انداز یا بیانیه، اهداف و ارزش‌های کلیدی است. ببینید محتوایی که تولید می‌کنید تا چه حد این اهداف و ارزش‌ها را منعکس می‌کند.

سپس این چشم‌انداز را با نیازهای مشتری تطبیق دهید. تمامی محتوای برند شده‌ای که تولید می‌کنید باید بتواند تخصص و دیدگاه منحصر به فرد شرکت را در قبال مسائل و مشکلاتی که مشتریان شما با آن رو به رو هستند، منعکس کند.

پیام صدای برند شما چیست؟

محتوا برند - بازاریابی محتوا -

داشتن یک پیام قاطع و روشن در برندتان، عنصر مهمی در موفقیت بازاریابی محتوای شما است. از خودتان بپرسید: آیا همه اعضای شرکت شما، با این پیام موافق هستند؟ و آن را می‌پذیرند؟

برندها هم همانند انسان‌ها می‌بایست با اولویت بندی برخی ویژگی‌ها، برای خود اسم و رسمی داشته باشند. پیام‌های از هم‌ گسسته و ناهماهنگ با پیام برند شما منجر به ایجاد ابهام برای مخاطب خود خواهد شد.

بنابراین، زمان کافی برای تعریف پیام برندتان صرف کنید. به عنوان مثال، شرکت‌های B2B قصد دارند تا بین حرفه‌ای گری و در دسترس بودن، تعادل ایجاد کنند.

آن‌ها دوست دارند در عین حال که به عنوان کارشناسان خبره معرفی می‌شوند، خیلی هم پیچیده یا بیش از حد فنی شناخته نشوند.

پیام برند آن‌ها می‌بایست از یک زبان روشن و ساده برخوردار باشد که از اصطلاحات فنی نیز به دور باشد.

برای داشتن پیام برند مناسب، نیازی نیست کار زیادی انجام دهید. می‌توان با رعایت چند نکته‌ ساده، پیام و صدای برندتان را بهبود بخشید. نکته مهم این است که در بازاریابی محتوا به صورت پیوسته و مستمر، یک پیام را از خود بر جا بگذارد.

ارزش خود را تعریف کنید

محتوای برند شده هم در تعریف دیدگاه خرید برای شما موثر واقع می‌شود و هم به بقیه مشتریان شما می‌گوید که پیشنهاد‌ شما تا چه حد ارزنده هستند.

سوال اینجا است که شما چطور می‌توانید محتوایی خلق کنید که به مشتریان فعلی کمک کند تا ارزش بیشتری برای محصولات شما قائل شوند؟

استاد احمد محمدی

در زندگی از کسی تقلید نکن، تمام نقش‌ها گرفته شده‌اند. بهترین نقش خودت را بازی کن.

استاد احمد محمدی

شاید بتوانید چند محصول جدید ارائه دهید یا آموزش‌هایی برای ابزارهای پیشرفته طراحی کنید.

نکته مهم این است که از محتوای برند شده استفاده کنید تا رابطه خود با مشتری‌تان را از یک رابطه معامله محور به یک رابطه مشتری محور بدل سازد.

ضمنا، به جای ارسال کتابچه‌های تبلیغاتی، سعی کنید محتوای برند شده‌تان را در اختیار مشتریان قرار دهید تا بتوانید به آن‌ها نحوه‌ استفاده از محصولات شما در جهت رفع مشکلات و مسائل را نشان دهید.

محتوایی که ارزش محصول شما را بهبود بخشد، برندتان را قوی کرده و مشتریان شما را حفظ خواهد کرد.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، یک استراتژی بازاریابی مهم و حیاتی B2B است که روز به روز بر اهمیتش افزوده می‌شود.

طبق بررسی‌های وب‌سایت HubSpot، بسیاری از بازاریابان B2B،  بیست‌وهشت درصد از کل بودجه بازاریابی‌شان را به بازاریابی محتوایی اختصاص می‌دهند؛ اما قبل از اینکه شما هم ‌دست به کار شوید، از هماهنگ بودن و یکپارچگی محتوا با چشم‌انداز، پیام و ارزش برندتان اطمینان حاصل کنید.

برند شخصی

استاد احمد محمدی

استاد احمد محمدی

سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی، مدرس و مشاور کسب و کار

این کار، تاثیرگذاری و مرتبط بودن محتوای شما را تضمین کرده و سرمایه گذاری در آن را نیز ارزشمند خواهد ساخت.

یکی از اهداف والای آکادمی بازار معرفی علم به روز فروش و بازاریابی و همچنین راهکارهای مدیریت صحیح یک کسب و کار موفق از جمله بازاریابی محتوا به افراد علاقمند می‌باشد.

به همین خاطر این شرکت علاوه بر تولید محتوایی مفید در سایت خود در خصوص کسب و کار بسته آموزشی «تکنیک‌های افزایش فروش» را فراهم کرده است که  در زمینه فروش و بازاریابی مطالبی بسیار کاربردی و به روز در مورد توسعه و مدیریت یک کسب و کار موفق را به شما آموزش خواهند داد. 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *