دوره فروش موفق (تمرکز) – دکتر احمد محمدی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

تمرکز و راه های افزایش آن در مقاله دوره فروش موفق (تمرکز) – دکتر احمد محمدی مورد توجه قرار دارد

تقویت فکر و افزایش تمرکز یکی از ویژگی‌هایی می باشد که در دنیای امروز برای رسیدن به موفقیت به آن ها احتیاج داریم. از طرفی، سرعت پیشرفت علم و به وجود آمدن مسائل و عوامل پیچیده سبب گردیده تا برای این که قادر باشیم اطلاعات به روزی داشته باشیم، بیشتر فکر و مطالعه نماییم.

تقویت فکر و تمرکز به طور مستقیم بر روی پیشرفت و موفقیت ما تأثیرگذار است و درست مانند ورزش جسم، هر چقدر بیشتر خود را بدان عادت دهیم، میزان موفقیت ما بیشتر می شود.

بعضی تقویت و تمرکز فکر را این صورت تعریف می نمایند: متوجه کردن و ثابت نگه داشتن فکر بر روی یک تصویر یا نوشته یا مجموعه‌ای از افکار. ولی بعضی از پژوهشگران تعریف دیگری برای آن ارائه نموده اند که می گوید: تمرکز فکر به معنای بودن در زمان حال به صورت کامل می باشد. از نظر آن ها این که شما در حالی که مشغول به کاری می باشید، به کار دیگری فکر نمایید، معنای تمرکز را از بین می‌برد. صرف نظر از  این که کدام یک از تعریف‌ها را قبول دارید، باید از توانایی تقویت فکر برخوردار باشید. به روش های زیر می توانید قدرت تمرکز خود را افزایش دهید:

 

اولویت بندی افکار

یکی از مهمترین عادت‌های افراد موفق توانایی اولویت بندی امور می باشد. آن ها روزانه اهداف هر روز خود را می‌نویسند و آنان را بر اساس ضرورت دسته بندی می نمایند. ولی دقیقاً همین کار را با افکار خود نیز انجام می‌دهند. در حقیقت یکی از مهمترین کارهایی که برای تقویت فکر و افزایش میزان تمرکز باید انجام داد، دسته بندی افکار به دو دسته ی ضروری و غیرضروری می باشد. شرایط زندگی امروز به صورتی پیش می‌رود که ذهن ما دائماً درگیر افکار مختلف می باشد و هر کدام از این افکار، حتی ساده‌ترین آن ها قسمتی از تمرکز و انرژی مغز را از بین می‌برد. پس در قدم اول هر فکری که به ذهنتان رسید را بررسی نمایید و ضروری بودن یا غیر ضروری بودن آن را مشخص نمایید، افکار غیرضروری را با شیوه های مختلف از خود دور نمایید و سعی نمایید ذهن خود  را آزاد نگه دارید.

ریلکس کنید

شاید فکر نمایید که چه ربطی بین راحت نشستن و تقویت فکر و تمرکز می‌تواند وجود داشته باشد؟ اما پژوهشگران دریافتند که اگر روزی یک بار ماهیچه و عضلات خود را در حالت انبساط قرار دهید، در افزایش تمرکز فکر شما، کمک بسیاری خواهد نمود. برای این کار در یک محیط آرام قرار بگیرید و روی یک صندلی راحت بنشینید، از ماهیچه‌های دستان خود آغاز نمایید، نخست آن ها را منقبض و بعد آرام آن ها را رها نمایید، آن قدر به رها نمودن آن ها ادامه دهید تا سنگینی هیچ یک را حس ننمایید. این حرکات را به ترتیب برای تمام عضلات بدن به کار ببرید تا در نهایت از چند دقیقه ریلکسی لذت ببرید. این آرامش تأثیر خارق العاده ای روی افزایش تمرکز و قدرت فکر شما دارد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قدرت تمرکز

تمرین تصویر ذهنی

یکی از ساده‌ترین و در عین حال قدرتمندترین شیوه های افزایش قدرت تفکر و تمرکز، نگه داشتن تصاویر ذهنی دلخواه در مدت زمان طولانی می باشد. برای این که قادر باشید این عادت را در خود ایجاد نمایید، به مدت یک ماه هر روز چند دقیقه روی یک تصویر تمرکز نمایید، کم‌کم آن را در شرایط مختلف انجام دهید؛ به تدریج ذهن شما می آموزد که قدرت تصور نمودن پیدا نماید و در نتیجه آن تمرکز شما افزایش می یابد. پس از زمان کوتاهی از توانایی خود تعجب خواهید کرد.

خوب گوش دادن

اریک فروم (Erich Fromm)، رابطه خوب گوش دادن با قدرت تمرکز را این گونه تعریف می نماید: اساس تمرکز در ارتباط آدم‌ها با یکدیگر این است که قادر باشند به سخنان همدیگر گوش فرا دهند. اشخاص زیادی هستند که با دیگران صحبت، حتی آن ها را نصیحت می نمایند، ولی در حقیقت اصلاً به آن ها گوش نداده‌اند. بعضی فکر می نمایند که اگر زمان صحبت با دیگران روی حرف‌های طرف مقابل تمرکز نمایند، زود خسته خواهند شد، در حالی که کاملاً، برعکس می باشد. در حقیقت هنگامی که شما با شخصی صحبت می نمایید، اما تمرکزی روی آن ندارید، انرژی بیشتری از مغز شما گرفته می شود و در نتیجه بیشتر خودتان را خسته می نمایید.

تمرین شنیدن صداهای مختلف و تمرکز روی آن ها یکی از ورزش‌های مهم مغز به شمار می‌آید. برای شروع در یک محیط به نسبت شلوغ بنشینید و چشمان خود را ببندید، یک صدا مثل تیک تیک ساعت یا صدای تلویزیون یا هر صدای ممتد دیگر را انتخاب و سعی نمایید که به غیر آن صدا، هیچ صدای دیگر نشنوید.

مراقبه کنید

عادت به انجام مراقبه (مدیتیشن) علاوه بر فواید زیادی که بر روی سلامتی روح دارد، سبب افزایش تمرکز و قدرت تفکر می گردد. مراقبه به شما کمک می نماید تا بیاموزید چگونه ذهن خود را کنترل نموده و با دور نگاه داشتن افکار غیر ضروری، آن را برای به وجود آمدن خلاقیت‌ها و ایده‌های بیشتر خالی نگاه دارید. آرامش فکری که مراقبه به شما می‌دهد سبب می گردد تا جریان گردش خون در بدن شما متعادل گردد و در نتیجه احساس بهتری داشته باشید.

هر کاری که با تمرکز انجام گیرد، نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت، این نکته را همه می دانند، ولی چگونه می توان به یک تمرکز عالی دست یافت؟  روش های مختلفی به این منظور وجود دارند که برخی از آن ها در مطلب فوق آورده شده اند. استاد احمد محمدی در سمینار موفقیت، مطالب بیشتری در رابطه با تمرکز و رابطه آن با موفقیت افراد ارائه خواهند نمود. به منظور بهره گیری از سخنان ایشان و شرکت در سمینار موفقیت می توانید بر لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی