دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره فروش موفق در کرمان برگزار شد

نویسنده : تیم تحریریه آکادمی بازار
اصول و فنون مذاکره فروش موفق
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

دوره‌های اصول و فنون مذاکره فروش موفق آموزشی آکادمی بازار شامل چه عناوینی هستند؟ این دوره‌ها چگونه برگزار می‌شوند؟ هدف از برگزاری آن‌ها چیست؟

دوره آموزشی

دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره فروش موفق در کرمان توسط دکتر احمد محمدی مدیر و موسس آکادمی بازار برگزار شد.

دوره اصول و فنون مذاکره اثر بخش و اصولی جهت افزایش موفقیت

برخی معتقدند که مدیران و کارمندان هر شرکت و مجموعه‌ای که خدماتی را ارائه می‌دهند لازم است مهارت‌های مربوط به اصول و فنون مذاکره فروش موفق را فرا بگیرند. اما به نظر می‌رسد هر فردی لازم است بر مهارت‌های مذاکره تسلط داشته باشد.

بیشتر بخوانید: دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره فروش موفق برای شرکت داروپخش برگزار شد

مذاکره توانایی برای همه

همه‌ ما در طی شبانه‌روز با یکدیگر صحبت می‌کنیم و بر سر موضوعات مختلف لازم است به اتفاق نظر برسیم. در زندگی اجتماعی لاجرم باید با یکدیگر ارتباط داشته باشیم و این ارتباط می‌تواند ارتباطی موثر و بهبود یافته باشد.

گاهی اوقات واقعا لازم می‌شود نظرات خودمان را با دیگران مطرح کنیم و آنها را مجاب کنیم یا مجاب شویم.

پس مهارت مذاکره کردن تنها مخصوص مدیران و کارمندان دوره فروش نیست و هر کسی به چنین مهارتی نیاز دارد. حتی کودکان نیز باید بتوانند در سطح خودشان و از کودکی مذاکره کردن را بیاموزند.

برخی افراد از کودکی برای طرح نظرات خود مشکل داشته‌اند و در محیطی بزرگ نشده‌اند که مهارت مذاکره در آن‌ها رشد پیدا کند.

در مذاکره کردن از طرح نظرات خود نترسید

دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره فروش موفق

از مذاکره کردن نترسید. باید بتوانید بر ترس‌های خود از مذاکره کردن فایق آیید. برخی افراد از مذاکره کردن می‌ترسند.

ولی لازم نیست بترسید و هراسی به خودتان راه بدهید. یک مذاکره کننده موفق همیشه باید به یاد داشته باشد که در مذاکره حق صحبت کردن و مطرح کرد نظراتش را دارد. در نتیجه نباید نگران چیزی باشد.

پس بارها و بارها به خودتان یادآور شوید که نباید در مذاکره کردن ترسی به خود راه بدهید. معمولا در هر معامله روی دو موضوع اصلی تمرکز می‌کنیم. 

قیمت کمتر و شرایط بهتر در هر معامله، از نکات و موضوعات مهمی است که باید بدان توجه شود. اگر در معامله بتوانید تخفیف‌های خوبی بگیرید یا امتیازهای بیشتری از طرف مقابل دریافت کنید، معامله‌ بهتری را برای خود رقم زده‌اید.

بیشتر بخوانید: مذاکره چگونه صورت می‌گیرد؟ ۹ مرحله مذاکره

ترس

از طرح سوالات یا درخواست‌های خود نگران نباشید. مثلا اگر در معامله درخواستی دارید، باید بتوانید با اطمینان خاطر و اعتماد به نفس، درخواست خود را مطرح کنید.

معجزه دوره اعتماد به نفس و تقویت اعتماد به نفس کودکان قویترین و کاربردی ترین محصولات برای تقویت و افزایش اعتماد

باید بتوانید بدون ترس و نگرانی خواسته‌ خود را مطرح کنید. تقاضای خود را شفاف و روشن مطرح کنید و ترسی نداشته باشید.

راهکارهایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بر ترس از مذاکره کردن فایق آیید. مثلا می‌توانید تمرین‌های مختلفی را انجام دهید. در دوره‌ آموزشی اصول و فنون مذاکره فروش موفق برخی از این تمرین‌های کاربردی توضیح داده می‌شود.

در مذاکره کردن حق اظهار نظر دارید

در مذاکره کردن می‌توانید اظهار نظر کنید. خصوصا وقتی در حال تنظیم قرارداد هستید، می‌توانید در مورد هر موضوعی مذاکره کرده و اظهار نظر کنید.

مثلا تصور کنید که قراردادی در چندین برگ تنظیم شده است و در هنگام امضا کردن متوجه می‌شوید تعداد برگ‌های قرارداد تغییر کرده است. نباید نگران شوید و بتوانید به‌راحتی صحبت کنید.

خصوصا وقتی در حال امضای قرارداد هستید، هر جمله و هر پاراگراف اهمیت پیدا می‌کند و می‌توانید نظر خودتان را به‌صورت صریح، شفاف و روشن مطرح کنید.

برخی افراد هستند که نگران مطرح کردن نظرات خودشان هستند و با اینکه روی برخی بندهای قرارداد نظر مخالف دارند، سکوت می‌کنند و نگران می‌شوند کل قرارداد خراب شود. در نتیجه به‌ ظاهر کوتاه می‌آیند. در حالی که می‌توانند به‌ راحتی و بدون مشکل نظر خود را با صراحت مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اصول و فنون مذاکره با کتاب «مذاکره کردن به روش اساتید هاروارد»

قیمت‌‌ها مطلق نیستند و می‌توانند تغییر کنند

باید درنظر داشته باشیم که قیمت‌‌ها همیشه ثابت نیستند و می‌توانند تغییر کنند. در نتیجه همیشه می‌توانید روی قیمت نهایی نظر خودتان را مطرح کنید. حتی اگر قیمت‌ها به صورت مکتوب مشخص شده باشد، باز هم همیشه جای بحث و اظهارنظر هست.

حداقل این است که حرف خودتان را زده‌اید. در نقش یک مذاکره کننده موفق ظاهر شوید و مسائل را مطرح کنید.

پیشتر نیز گفته شده بود که مذاکره آموختنی است و همه می‌توانند آن را فرا بگیرند. پس در مسیر یادگیری مذاکره قرار بگیرید.

هدف دوره آموزشی 

دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره فروش موفق برای شرکت داروپخش (‌شعبات زاهدان، کرمان، بندرعباس)‌ در شهر کرمان برگزار شد.

هدف از این دوره، ارتقاء توانمندی‌های فروشندگان با روش‌های ارتباطات موثر، تکنیک‌های مذاکره اثر بخش و اصولی جهت موفقیت در مذاکره فروش و ارتباطات فروش و شغلی، ایجاد رابطه اصولی و دراز مدت با مشتریان درمذاکره فروش، شناخت دام‌های مذاکراتی و… است.

دوره مشتری مداری و مدیریت حرفه ای ارتباط با مشتریان

استاد احمد محمدی
اگر از شغلت، درآمدت و زندگیت راضی نیستی، باید روی افکار و عادت‌هایت تمرکز کنی که تغییرشان دهی.
استاد احمد محمدی

درنهایت در این دوره آموزشی قصد داریم به شرکت کنندگان کمک کنیم تا بتوانند فروش بالاتری را برای خود رقم بزنند و به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: مذاکره – برنامه فکرانه – رادیو اقتصاد – احمد محمدی – قسمت اول

محتوای دوره آموزشی 

در این دوره آموزشی تعریف مذاکره تجاری و تشریح مراحل مذاکره و انواع مذاکره تجاری ارائه می‌شود. به‌علاوه فرق بین مذاکره بد – مذاکره خوب و چهار اصل مذاکرات حرفه‌ای و تشخیص مذاکرات حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای توضیح داده می‌شود.

هر مذاکره‌ کننده‌ای باید بتواند آداب مذاکره فروش را یاد بگیرد که در این دوره آموزشی، این آداب توضیح داده می‌شود.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

در دوره‌ آموزشی مذاکره فروش موفق کارگاه‌های مختلفی نیز برگزار می‌شود. کارگاه «تشریح انواع نقش‌های مذاکراتی» که به تشریح انواع مذاکره کننده می‌پردازند، به خوبی می‌تواند نقش‌های مختلف مذاکره کننده را توصیف کند.

دیگر کارگاه‌های این دوره

  • کارگاه عملی «تعیین سطح مذاکره کنندگان»
  • کارگاه «انواع شخصیت مذاکره کنندگان»
  • کارگاه عملی «تعیین خصلت برون گرایی و درون گرایی شرکت کنندگان»

دیگر رئوس دوره

  • نحوه شروع و پایان مذاکرات
  • تن گفتار Body language
  • بایدها و نباید‌های مذاکرات
  • انواع روش‌های مذاکره و نحوه برخورد با آن‌ها
  • نمایش فیلم مذاکراتی و تحلیل آن
  • فاکتور‌هایی که یک مذاکره کننده حرفه‌ای بایستی داشته باشد
  • دام‌ها و حیله‌های مذاکراتی
  • ارائه موارد کاری و حل آن‌ها

در این دوره آموزشی، علاوه بر سرفصل‌های فوق، پیش آزمون و کارگاه تشخیص سبک مذاکراتی شرکت کنندگان و تست‌های شخصیتی مرتبط با مذاکره نیز توضیح داده شده و کارگاه ۱۰۰ سوال مذاکراتی و فیلم‌های تکنیک‌های موثر در مذاکراه توصیف شد و از شرکت‌کنندگان آزمون گرفته شد.

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، دوره‌های آموزشی مختلفی در موضوعات تکنیک‌های فروش موثر، دوره برنامه ریزی فروش، مدیریت بازاریابی، مشتری مداری، دوره اصول مدیریت و سرپرستی فروش، آموزش ویزیتوری حرفه ای، بازاریابی تلفنی، نخبگان فروش، فن بیان، دوره اصول و فنون مذاکره موفق و زبان بدن و آداب معاشرت برگزار می‌کند.

قویترین و کاربردی ترین دوره فن بیان به همراه پشتیبانی مشاوران و مربیان آکادمی بازار

لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *