دوره آموزشی تکنیک‌ های ویزیتوری و فروش حرفه ای(مشهد)

دوره آموزشی
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

دوره آموزشی ویزیتوری و فروش حرفه‌ ای

دوره آموزشی ویزیتوری و فروش حرفه‌ ای برای مدیران شرکت  آدورا طب – مشهد ( هتل هما) توسط دکتر احمد محمدی مدیر موسس آکادمی بازار برگزار شد.

آیا راهکاری وجود دارد که شرکت ها و موسسات بتوانند به واسطه آن فروش خود را افزایش دهند؟ آیا می‌توان با ارائه‌ی راهکارهایی فروش بیشتری را برای محصولات و خدمات رقم زد؟ واقعا چگونه بفروشیم وقتی مشتری نیست؟

واقعیت این است که اگر بهترین خدمات و محصولات را به بازار عرضه کنیم، ولی نتوانیم محصولات خود را به کاربران و مشتریان به خوبی معرفی کرده و در واقع نتوانیم اطلاعات درست و مناسبی را متناسب با نیاز مشتریان در اختیار آنها قرار دهیم، کیفیت بالای محصول و خدمات هم کار خاصی نمی‌تواند برای ما انجام دهد.

بیشتر بخوانید: دوره آموزشی پرورش ویزیتور حرفه ای

بالاترین فروش را از آن خود کنید

بالاترین فروش

تصور کنید مدیر شرکت یا کسب و کاری هستید و قرار است محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه کنید. برای تولید محصول تمام ریزه کاری‌ها و نقاط مثبت و منفی را بررس کرده‌اید و می‌دانید در بازار رقابتی، سایر رقبا چه محصولات مشابهی دارند.

در واقع تصور کنید محصول و خدمات شما بی عیب و نقص است ولی هنوز کاربران و مشتریان بازار، اطلاعی از محصولات و خدمات شما ندارند. در واقع هنوز در بازار دیده نشده‌اید.

در چنین شرایطی چه باید کرد؟ چگونه باید محصول خود را به بازار معرفی کنید؟ چه کسانی مناسب معرفی محصول شما به بازار هستند؟ ار فروش تلفنی گرفته تا فروش حضوری می‌توانید بازار را از آن خود کنید.

طلای خود را دست هر کسی نسپارید

محصول و خدمات شرکت و مجموعه‌ی شما طلای ارزشمند و گران بهای شما است که نباید آن را دست هر کسی بسپارید. آیا فرزند خود را به دست هر کسی می‌سپارید؟ آیا وظیفه‌ نگهداری و مراقبت فرزند خود را به دست هر کسی می‌دهید؟

فروش محصولات هم همین وضعیت را دارد. ما نمی‌توانیم محصولات خود را به دست هر کسی بسپاریم تا آن را به مشتریان معرفی کنند. ویزیتور خوب و حرفه‌ای می‌تواند طلای گران بهای شما را به خوبی به مشتریان معرفی کند.

اما آیا ویزیتورها از همان ابتدا توانایی توصیف و توضیح دادن در مورد محصولات و خدمات شما را دارند؟ آیا باید ویزیتور از همان روز اول همه چیز را بلد باشد یا می‌توان به روش‌های دیگری نیز از نیروی فروش کمک گرفت؟

به شما توصیه می‌کنم مقاله‌ی ویزیتوری مربوط به پادکست فکرانه آکادمی بازار را حتما مطالعه کنید.

دوره تکنیک های ویزیتوری و فروش حرفه ای

فروش

این دوره آموزشی به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا بتوانند متناسب با نیاز خود، نیروی ویزیتور و فروش حرفه‌ای پرورش بدهند.

برخی مهارت‌ها آموختنی است و می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی فروش محصولات و خدمات داشته باشد. گاهی با صرف زمانی اندک و انرژی کمتر می‌توانیم به خروجی بسیار بهتری برسیم.

دوره تکنیک‌های ویزیتوری و فروش حرفه‌ای برای شرکت‌ها و موسساتی مناسب است که در فکر عرضه‌ی محصولات و خدمات بیشتر به صورت موثرتر به بازار هستند.

ویزیتور حرفه‌ای می‌تواند وضعیت هر شرکتی را دستخوش تغییرات بسیاری کند. اگر اطلاعات درستی به مشتریان داده شود و متناسب با نیاز آنها محصول معرفی شود، کار تمام است.

بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش موثر

اهداف دوره آموزشی

برخی از اهداف دوره آموزشی شامل آشنایی شرکت کنندگان با توسعه تفکر صحیح در فروش حضوری، افزایش مهارت‌های ویزیت حضوری جهت تاثیر گذاری بر مشتریان، افزایش شیوه های ترغیب مشتریان، تکنیک های فروش موفق، حفظ، ارتقاء و  وفادارسازی مشتریان و …

محتوای دوره آموزشی

دوره آموزشی

برای فروش بیشتر و موثرتر باید گام‌هایی منطقی طی شود. نمی‌توان به فروش بیشتر فکر کرد ولی اصولی و علمی در این مسیر قرار نگرفت.

تصور کنید می‌خواهید محصول و خدمات خود را به بازار عرضه کنید. کلی ایده روی میز دارید. با زحمت فراوان محصول و خدمات خود را آماده‌ی عرضه به بازار کرده‌اید و حالا می‌خواهید، در بازار حرف اول را بزنید. سناریوی دیگر آن است که تا جایی از مسیر رفته‌اید و برخی فصل‌ها فروش خوبی داشته و برخی فصول، فروش خوبی نداشته‌اید.

در چنین شرایطی چه باید کرد؟ چطور می‌توان تحولی عظیم و مناسب در کار ایجاد کرد؟ تیم فروش نیاز به چه تغییرات و اصلاحاتی دارد؟ چه قسمت‌هایی از کار باید مورد بازنگری قرار گیرد؟

تفکر صحیح فروش

داشتن تفکر صحیح در هر کاری لازم و ضروری است. وقتی موضوع کسب و کار به میان می‌آید این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود. یکی از موضوعاتی که در دوره آموزشی بدان توجه نشان داده می‌شود، تفکر صحیح فروش است.

از دیگر رئوس آموزشی این دوره می‌توان به تمرکز در فرآیند فروش، رمز موفقیت یک برنامه فروش، تعریف فروش و نحوه ایجاد ارتباط صحیح، شناخت خود و روشهای کسب اعتماد به نفس در فروش نام برد.

باید ببینید اهمیت کسب و کار شما برای مشتریان تا چه حد است؟ به همان انداره باید برای کا رخود برنامه ریزی کنید.

با کمک این سرفصل‌های آموزشی ویزیتورها و نمایندگان فروش می‌توانند به صورت حرفه‌ای در کار خود ظاهر شوند.

مشتریان خود را به خوبی بشناسید

مشتری

یکی از موضوعات مهمی که تیم فروش باید روی آن تمرکز کند، شناخت درست مشتری است. ویزیتور و فروشنده خوب و حرفه‌ای دقیقا می‌داند مشتری چه نیازهایی دارد و متناسب با نیاز مشتری، محصول را معرفی می‌‌کند.

مدیران فروش موفق، تمامی ایده‌ها را روی کاغذ می‌آورند و دقیقا می‌دانند چه کار می‌کنند. باید دقیقا روی کاغذ برای خود مشخص کنید که چه مشتریانی با چه ویژگی‌هایی احتمالا به سراغ شما می‌آیند.

استاد احمد محمدی

وقتی چالش‌های زندگی‌ات را حل می‌کنی، نتایج اهمیت ندارند؛ مهم قدرتی‌ست که به دست آورده ای.

استاد احمد محمدی

همه چیز باید دقیق و شفاف باشد. یکی از محورهای آموزشی این دوره، شناخت گروههای اصلی شخصیتی مشتریان است که به فروش بیشتر و موثرتر کمک می‌کند.

ظاهر آراسته در فروش تاثیر دارد

در دوره آمورشی ویزیتوری و فروش با تکنیک‌های مختلفی که می‌تواند تاثیر خوبی در فروش داشته باشد، آشنا می‌شوید. یکی از محورهای آموزشی، توصیه های مهم راجع به ظاهر یک فروشنده است.

قدرت بیان و ظاهر خوب، تسلط بر امکانات محصول و نیاز سنجی مخاطب، دست به دست هم می‌دهند تا فروش خوبی را تجربه کنید.

باید متناسب با نوع محصول و خدمات و همچنین متناسب با نیازهای کاربران و مشتریان خود ظاهری آراسته و متناسب داشته باشید.

نحوه مشتری یابی نیز از دیگر سرفصل‌های این دوره آموزشی است. اگر بارها و بارها با مشتری در ارتباط بوده‌اید و نگران هستید شتری شما را پس بزند. ترس پس زدن مشتری را کنار بگذارید.

آشنایی با ارتباطات صحیح و اصولی در فروش

ارتباطات

آشنایی با ارتباطات صحیح و اصولی در فروش از دیگر سرفصل‌های این دوره آموزشی است. ارتباط صحیح و اصولی آموختنی است و هر فروشنده‌ای می‌تواند آن را فراگیرد.

ارتباط موثر در همه جا کاربرد دارد و در بخش فروش از اهمیت بالاتری نیز برخوردار است. باید با مشتریان رفتاری دوستانه همراه با احترام داشته باشیم. فروشنده‌ خوب باید بتواند در نقش یک دوست و همراه به مشتریان کمک کند تا خرید خوبی داشته باشند.

این ارتباط باید صادقانه، مبتنی بر اعتماد و توام با احترام باشد. در این صورت مشتری به فروشنده اعتماد می‌کند و نظرات ویزیتور برای مشتری حائز اهمیت می‌شود.

جلسه فروش موفق

در جلسه فروش و ویزیتوری ، برخی نکات بسیار حائز اهمیت هستند. نکات تاثیرگذار در جلسه فروش یکی دیگر از سرفصل‌های آموزشی است که بدان توجه می‌شود.

برای جلسه فروش باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید. همچنین لازم است انتظارات خریدار از یک ویزیتور کاملا مشخص باشد. در واقع ویژگی‌های شخصیتی فروشندگان موفق حائز اهمیت است.

از دیگر سرفصل‌های آموزشی این دوره می‌توان به شرایط جسمانی و فکری  فروشنده، طریقه برقراری و حفظ ارتباط با مشتریان و وفادارسازی مشتریان، بایدها و نبایدهای فروش و مراحل اتمام فرایند فروش اشاره کرد.

اگر کالا یا محصول جدیدی دارید به شما توصیه می‌کنم مقاله‌ی فروش ترسناک را حتما بخوانید.

کارگاه‌های عملی ارائه شده در دوره

از کارگاه‌های عملی ارائه شده در این دوره می‌توان به مدیریت زمان در حین ویزیت، پرسش‌های کوانتومی فروش، اصل واگویه‌ها در فروش، دفترچه مشاهدات در فروش، ارزیابی رقبا (‌سان تزو)‌، لیست سوالات درست از مشتری و پرسش از ده مشتری و لیست ترس‌ها در فروش اشاره کرد.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments