امید به زندگی با متافیزیک – نقش دانش در زندگی شاد و خوشبختی انسان

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

نقش دانش در زندگی شاد و خوشبختی انسان به شکل چشمگیری مشخص است. گاهی نیز افراد امید به زندگی را با متافیزیک همراه می کنند و به ایده خود به زندگی شاد می رسند.

ما از کجا و برای تحقق کدام رسالت به این دنیا آمده‌ایم؟ پاسخگویی به این پرسش نیازمند صرف زمان برای مطالعه و نگارش مقاله‌ای جداگانه است. شاید همه‌ ی ما به طریقی با تجربه‌ی کسانی که با حالاتی نزدیک به مرگ مواجه شده‌اند، آشناییم. چه از نزدیک و چه با دیدن فیلم‌های فراوانی که حتی مستقیم در این زمینه نیستند. یک اشتراک در تمامی این تجربه‌ها وجود دارد و آن چیزی نیست جز نور. اما تابش این نور از کجا نشات می گیرد؟ آیا می دانید تعریف شادی چیست؟ راه های علمی رسیدن به شادی در زندگی کدامند؟ با ما همراه باشید تا نقش دانش در زندگی شاد و خوشبختی انسان را مرور کنیم. امید به زندگی با متافیزیک را نیز شرح دهیم.

امید به زندگی با دانش

تصور کنید تنها چیزی که می‌توانستیم از آن نگهداری کنیم و به زندگی ابدی همراه ببریم نور باشد. البته تصور آن سخت است. پس با هم نور را به دانش و آگاهی ترجمه می‌کنیم. آگاهی از چیزی که حقیقتا ارزشمند است و هر چه بیشتر از آن جمع می‌کنیم کوله بارمان سبک‌تر می‌شود. به یاد داشته باشید که ما می توانیم امید به زندگی را با دانش خود بیشتر و بیشتر کنیم.

بازگشت به زندگی بهتر

کتاب جهان هولوگرافیک نوشته‌ی مایکل تالبوت ترجمه‌ی داریوش مهرجویی است. در این کتاب به تجربه‌های کثیری از تجربه‌گران حالت نزدیک به مرگ برمی‌خوریم. این تجربه‌ها حاکی از آن هستند که با امید به زندگی در مسیری ساخته شده از نور قدم می گذارند.

با راهنمایی یارانی وجود یافته از نور به سوی شهری پیش می رویم. این شهر دارای مدرسه‌هایی ساخته شده از دانش است که برای آموزش و آموختن وجود دارند. همان‌طور که می‌دانید کسانی که این حالت را تجربه کرده و سپس به زندگی عادی خود برگشته‌اند مفهوم خوشبختی برای آن‌ها دست‌خوش تغییر شده است. امیدواری را با زندگی شاد را تجربه کردند. به افرادی مهربان با انگیزه‌ای قوی برای کسب دانش و یادگیری مباحث جدید تبدیل شدند. می توان گفت، امید به زندگی با متافیزیک را برای زندگی شاد سرلوحه زندگی خود قرار دادند.

امید به زندگی در هر قدم

همیشه در مشکلات و سختی‌ها دنبال راه حل می‌گردیم. راه حلی که با کمی روشنی بخشیدن به مسئله‌ای که ذهنمان را محدود به خودش کرده ما را از بند تاریکی برهاند. صبح با روشنی آغاز می‌‌شود. چشمانمان در نور خورشید یا چراغ‌های ساخته‌ی دست بشر بهتر می‌بینند. ما نمی‌توانیم در اتاقی تاریک نامه بنویسیم یا دانش‌آموزی برای امتحان فردا درس بخواند. برای دیدن صورتمان در آینه باید به صفحه‌ی آن نور بتابد و … . ما در روشنی قادر به ادامه هستم. امید به زندگی در همین جزئیات است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
5 تکنیک شادی

همیشه ندانستن و قدم برداشتن در سیاهی ما را عذاب داده است. اما به محض دیدن کور سویی تابنده‌، انرژی تازه‌ای درونمان جان گرفته و برای به پایان رساندن مسیری که در آن گام برمی‌داریم مشتاق می‌شویم. امید به زندگی داشته باشید.

خوشبختی دانشمندانه

پیش‌تر اشاره کردیم که کسب دانش حقیقی با لذت و سپس با احساس شادی همراه می‌شود. وقتی از مفهومی با پسوند دانشمندانه یاد می‌کنیم ممکن است بترسیم یا قدمی به عقب بر داریم. اغلب اوقات تصور می‌کنیم دانشمند شدن جزو سرنوشت ما نباشد و یا حالا که چند دهه از زندگی‌مان را پشت سر گذاشته‌ایم برای چنین تصمیم‌هایی دیر شده است. حقیقت این است که دانشمند شدن در سرنوشت همه‌ی ما قرار دارد. چرا که دستیابی به سعادت بی آنکه خبردار شویم به چه چیزی دست یافته‌ایم میسر نمی‌شود.

جهان اطراف ما منتظر آگاهی هر ذهن به صورت مجزاست. پس بدانید آگاهی فرد دیگر به ظرف دانایی شما اضافه نمی‌کند، و باید هر لحظه برای دانشمند شدن تلاش کنید. امید به زندگی را افزایش دهید. باید دانشمند معنای زندگی شخصی خودتان باشید. می‌دانید که نور همیشه حتا از روزنه‌ای کوچک راهش را پیدا می‌کند. در ذهن فعالتان روزنه‌ها را گسترش دهید و از روشنایی لذت ببرید.

خوشبختی یعنی من امید به زندگی دارم

برای دانشمند شدن هر روز یک کتاب جدید در اختیار دارید که فردا جز یادآوری مطالبی که به خوبی از آن دریافته باشید کتابی برای در دست گرفتن وجود نخواهد داشت. کتاب هر روز برای شما دقیقا همان روز است. خوب نگاه کنید که چه چیزی بیش از همه در شما پررنگ می‌شود و در عین حال به دنبال پررنگ کردن چه چیزهایی هستید. اگر بتوانید در هر بار فرصت انتخاب، فقط یکی از مهم‌ترین آن‌ها را برگزینید قرعه به چه چیزی می‌افتد؟ مشخص کردن این موارد به شما کمک می‌کند که قدم به قدم به آن معنای حقیقی که از ابتدای تولد برای گم کردن آن اشک ریخته‌اید نزدیک شوید. امید به زندگی را از دست ندهید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

4 پاسخ

  1. این مطلب بسیار شیوا و با بیانی متفاوت از نوشته هایی که شاید همیشه و همه جا می توان دید، منتقل شده است. احسنت، و ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی