داشتن یک زندگی سرشار از انرژی مثبت غیرممکن نیست

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۹ دی, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ مرداد, ۱۴۰۰

داشتن انرژی مثبت در زندگی باعث تحول می‌شود. همه چیز از نگرش ما شروع می‌شود. اگر ما بتوانیم با چند تکنیک مانند ورزش یا ساده زیستی مثبت باشیم، زندگی‌مان عوض خواهد شد.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

زندگی مثبت

اگر می‌خواهید از عهده مسائل روزمره خود بربیایید، داشتن زندگی با انرژی مثبت الزامی است. تاثیر نگرش مثبت و نگاه خوب در زندگی را دست کم نگیرید. زندگی امروزی که پر از موانع ذهنی، نگرانی و امور منفی است، باعث بیماری شما می‌شود و این درحالی است که نگران بودن و غصه خوردن هیچ چیزی را عوض نمی‌کند.

گاهی تنها چیزی که شما دارید نگرش‌تان است و اینکه چطور به بهترین شیوه رفتار کنید و شادی را وارد زندگی کنید. برای تغییر زندگی‌تان، نگرش خود را تغییر دهید.

 تنها کاری که فرد می‌تواند انجام دهد تمرکز بر کارهایی است که انجام می‌دهد و این‌گونه می‌تواند احساس سرخوشی و سعادت خود را افزایش دهد. در ادامه تعدادی راهکار برای جاری شدن انرژی مثبت در زندگی و فواید آن ارائه می‌شود. همگی از جمله دانش‌آموزان می‌توانند از داشتن زندگی مثبت، پرانرژی و انگیزه‌بخش بهره‌مند شوند.

ساده‌ زیست باشید

استرس مزمن یک بیماری طولانی مدت است و عوارض جانبی دارد. یکی از عوامل استرس‌ در زندگی بحث مادیات، رقابت و دست‌یابی به موفقیت به هر قیمتی است. یکی از نشانه‌های آن خرید کردن و انباشتن آن است. یکی از کارهای مهمی که برای مثبت شدن زندگی‌تان می‌توانید به کار گیرید این است که دور بریزید چیزهایی را که مناسب زندگی‌تان نیستند.

ذخیره کردن و انباشتن چیزها را متوقف سازید یا حداقل این عادت را کم کنید. چطور می‌توانیم شادی را در زندگی تجربه کنیم؟ وسایل اضافه را نگه ندارید و دارایی‌های‌تان در حد ممکن باشد. با این کار شادتر خواهید بود و کمتر نگران هستید. تمایل بیش از اندازه به مادیات یکی از عوامل از بین‌برنده شادی در زندگی است.

غذای‌تان سالم و ساده باشد

گاهی خوردن غذاهای اعیانی عالی است اما شکم‌پرستی هر روزه سلامت ذهن و جسم را به خطر می‌اندازد. می‌توانید شکم‌تان را با هرچه که می‌خواهید پر کنید، اما اگر تصور می‌کنید که این کار احساس خوشبختی را در طولانی مدت به شما می‌دهد، کاملا در اشتباه هستید.

پرخوری سوخت و ساز بدن‌تان را کاهش می‌دهد، سیستم گوارش‌تان را به هم می‌ریزد، باعث خستگی و تنبلی شما می‌شود و در واقع سیستم‌تان را تقلیل می‌دهد.

به جز در برخی موارد سعی کنید غذای سنگین نخورید و در عوض غذاهای سبک و تازه را در وعده غذایی خود بگنجانید و با انجام تمرینات ورزشی سلامت ذهنی و روانی خود را بهبود بخشید. با خوردن غذاهای سبک بدن‌تان آسوده‌تر، ذهن‌تان آرام‌تر و شما هم شادی بیشتری خواهید داشت.

ورزش کنید تا انرژی مثبت را جذب کنید

یک زندگی سرشار از انرژی مثبت مستلزم نگرش و ذهنی سرزنده است. از این بابت شما به افکار شفاف نیاز دارید. اگر مغزتان به عملکرد خوبی نیاز دارد، باید ورزش منظم انجام دهید. تمرین سلامتی، قدرت و آرام‌سازی جسم و ذهن از طریق ورزش امکان پذیر است.

ورزش تنها باعث پرورش عضلات‌تان نمی‌شود بلکه به شما احساس سلامتی و خوبی می‌دهد و همراه با رژیم غذایی خوب سلول‌های مغزتان می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند. ورزش برای تمام قسمت‌های بدن مفید است و همچنین آن می‌تواند افکار منفی روزانه‌تان را از بین ببرد.

همیشه آب بخورید

با این همه، نباید از یک عنصر اصلی سلامت یعنی خوردن آب که برای سلامت جسم‌تان ضروری است، غافل شوید. افزایش راندمان با نوشیدن آب کافی ممکن است. شما روزانه به ذخیره‌ای از آب بدن نیاز دارید تا آب مورد نیاز بدن‌تان تامین شود. وقتی مراقب جسم‌تان هستید، ذهن‌تان در حالت سرخوشی و سرزندگی قرار دارند. این همان انرژی مثبت است.

مدیتیشن کنید

نگرشی معنوی نسبت به زندگی داشته باشید. بعد معنوی شما هم به اندازه روح و جسم‌تان اهمیت دارد و عنصر مهمی در خوشبختی و مثبت‌اندیشی شما است. کارهایی انجام دهید که شما را از استرس دور کند و برای‌تان انگیزه‌بخش باشد. شما می‌توانید از مدیتیشن، دعا و تمارین مراقبه مثل یوگا استفاده کنید. مدیتیشن علاج استرس و نگرانی‌های همیشگی است.

دست از تلاش برندارید

یکی از مهم‌ترین چیزها در زندگی، داشتن روحیه تسلیم‌ناپذیری است. سرسخت باشید و هرگز در راه رسیدن به اهداف‌تان تسلیم نشوید. اجازه ندهید که ناکامی‌ها روحیه شما را خراب کنند. همان‌طور که بارها گفته شده ناکامی‌ها و شکست‌ها پله‌های ترقی هستند. اگر در زندگی شکست نخورده‌ای یعنی هیچ تلاشی نکردی. تا زمانی‌که به موفقیت نرسیده‌اید نباید دست از کوشش بردارید.

استاد احمد محمدی
زندگیت را به دست بگیر، تلاش کن، تلاش کن؛ آنموقع است که معجزه را می‌بینی!
استاد احمد محمدی

این رویه درس‌هایی را به شما می‌دهد که اگر در همان وهله اول به موفقیت برسید هرگز این چیزها را یاد نمی‌گیرید. بنابراین یک شیوه بزرگ از زندگی مثبت این است که مثبت بودن را حفظ کنیم و نگذاریم که شکست‌ها و عدم موفقیت‌ها ما را از پای درآورد. تلاش برای رسیدن به اهداف‌تان را ادامه دهید و مطمئن باشید که به آن‌ها می‌رسید.

انگیزه داشته باشید

چگونه به خودمان انگیزه دهیم؟ یک زندگی بی‌هدف منجر به این می‌شود که فرد احساس بدبختی و ناراحتی داشته باشد. بنابراین در زندگی اهداف جدید داشته باشید. اهداف‌تان را تغییر دهید. اهدافی را خلق کنید که باعث انگیزه بیشتر شما می‌شود و زندگی‌تان را مفرح‌تر می‌سازد. اغلب زندگی مثبت داشتن به فرانید خلق بستگی دارد.

بخندید

خنده بزرگ‌ترین قدرت را در دیدگاه‌تان نسبت به زندگی دارد. راه‌هایی را بیابید که بتوانید در حد توان خنده بر لب داشته باشید. بخندید و دیگران را در آغوش بگیرید و فیلم خنده‌دار ببینید. کمک کردن به دیگران هم دل‌تان را شاد می‌کند. فقط باید در این زمینه تمرین کنید؛ تلاش شما برای خنداندن دیگران یا شاد کردن خودتان انبوهی از انرژی مثبت را به زندگی‌تان وارد می‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
شادی و نقش آن در زندگی ما

مثبت گرایی و مثبت اندیشی از مهارت‌هایی هستند که میتوانند زندگی شمارا سرشار از شادی نشاط کرده و از افتادن اتفاق‌های بد در زندگی‌تان به حدی جلوگیری کنند. در واقع هر چه شما مثبت‌تر و با طراوت‌تر باشید، بهتر می‌توانید از پس چالش‌ها مشکلات زندگی بر آیید.

در مقاله فوق تعدادی از راهکارهایی که سبب جذب انرژی مثبت به سمت شما می شوند، آورده شدند. علاوه بر آن‌ها، می‌توانید از بسته آموزشی : «موفقیت دست یافتنی است» استفاده کنید تا در زندگی با رسیدن به موفقیت دیدی مثبت پیدا کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی