داشتن نگرش مثبت در محیط کار، یک ضرورت است

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ شهریور, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مهر, ۱۴۰۰
داشتن نگرش مثبت در محیط کار، یک ضرورت است

در طول فعالیت کاری‌ام، عموما یا برای یک شرکت کار می‌کردم یا کسب و کار خودم را داشتم. در هر دو دنیایی که تجربه کردم، به چیز مهمی دست یافتم، اینکه مهم‌ترین شرط برای موفقیت، نگرش مثبت است. نگرش مثبت در محیط کار، یک عنصر کلیدی است.

فرقی ندارد که کارمند، مدیر، یا کارآفرین باشید، شما باید برای مدیریت سختی‌ها و دشواری‌ها، شرایط، همکاران یا کارمندان نگرش مثبتی داشته باشید. داشتن یک نگرش مثبت، زمینه‌ ساز رسیدن به اهدافی است که توسط شرکت، مدیر یا کارمندان تعیین می‌شود.

این نه تنها به شما کمک می‌کند که زودتر به آن اهداف برسید، که ارتباطات را نیز بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود تمام افراد از کاری که می‌کنند لذت ببرند. درطول فعالیتم، چندین پیشنهاد شگفت انگیز از چند شرکت و افرادی با نگرش عالی داشته‌ام؛ آن شرکت‌ها تمام مراحل موفقیت را می‌پیمودند، محیط سالمی برای کارمندانشان ‌فراهم می‌کردند و مشتریان شان نیز از همکاری با آن‌ها لذت می‌بردند.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

نگرش مثبت در محیط کار

رایان سی لو (Ryan C. Lowe) سخنران، مربی و نویسنده است. رایان بنیانگذار سمینارها و محصولات “دیدگاهتان را رها کنید” (Get off Your Attitude) می‌باشد. او با سازمان‌های مختلف برای کمک به تغییر و ایجاد موفقیت از طریق نگرش روحی مثبت همکاری می‌کند.

او می‌گوید من با شرکت‌ها و افرادی که به نظر می‌آمد نگرش منفی را ترویج می‌کنند نیز همکاری کرده‌ام و شاهد شکست خود شرکت یا افرادی که برای آن‌ها کار می‌کردند بودم. مشتریان‌شان آن‌ها را کنار گذاشتند و دیگر از محصولات و خدمات شان استفاده نکردند. به این فکر کنید: چند مورد برای خودتان پیش آمده که از بابت یک حس منفی یا رفتار منفی، استفاده از یک محصول یا سرویس را متوقف کرده‌اید؟

شما تا به حال در یک محیط سمی کار کرده‌اید؟ شاید در حال حاضر در چنین محیطی هستید و احتمالا می‌دانید که چه طور می‌شود در چنین شرایطی به منفی‌ گرایی کشیده شد و درجا زد. من روزهایی را به یاد می‌آورم که برای شرکتی با اتمسفر منفی کار می‌کردم. من آمادگی ذهنی عالی داشتم و کاملا برای سخت کار کردن و رسیدن به اهدافم آماده بودم.

به هرحال، درست زمانی که وارد شرکت می‌شدم، ناخودآگاه انرژی‌های منفی که از شرکت و افراد آن ساطع می‌شد را جذب می‌کردم و باعث می‌شد شور و انرژی‌ام از بین برود. عنصر اصلی برای موفقیت در اینجا، داشتن نگرش مثبت است، بدون اینکه به دیگران یا شرایط اجازه دهید تاثیری بر آن بگذارند.

شاید در این مرحله فکر کنید: “من چطور می‌توانم نگرش خوش بینانه‌ام را در طی تمام اتفاقات و شرایط حفظ کنم؟” اجازه دهید من 7 اصل را با شما به اشتراک بگذارم که به شما کمک می‌کند مثبت بمانید و شخص مثبتی باشید:

1. اهداف مثبت

اهداف مثبت

اهداف مشخص شده و یادداشت شده داشته باشید. آیا شما در راه درستی قدم برمی‌دارید؟ اهداف مانند یک نقشه هستند؛ جی‌پی‌اس شخصی شما، که مسیرهای مثبت در زندگی تان را مشخص می‌کند.

آن‌ها به شما انگیزه‌ای برای سخت کوشی و احساس رضایت می‌دهند. این اهداف، به شما کمک می‌کنند در طول زمان‌های دشوار، مثبت، سازنده و با ظرفیت‌تر باشید.

2. واژگان مثبت

بکوشید موفقیت در کلامتان باشد! کلامتان را مثبت کنید و آن شخصی نباشید که همواره از همه چیز شکایت دارد و سر هر میزی، داستان‌های منفی تعریف می‌کند. دقت داشته باشید که داستان‌های مثبت شرکت را به اشتراک بگذارید. واژگان شما به تنهایی می‌تواند دیگران، خودتان و شرکت را به جهات عالی هدایت کند.

3. رهبری مثبت

آیا شما الگوی مثبتی برای دیگران هستید؟ آیا از چیزی که از شما خواسته شده فراتر می‌روید؟ اقدامات مثبت و اشتیاق شما، به دیگران نیز منتقل خواهد شد و به اطرافیانتان کمک می‌کند پویاتر و سازنده‌تر باشند.

استاد احمد محمدی
جایگاه موفقیت ملکی نیست، بلکه اجاره‌ای است، برای ماندن در آن جایگاه هر روز باید بهای آن را که، تفکر مثبت و تلاش بی‌وقفه است را پرداخت کنیم.
استاد احمد محمدی

اعمال شما به دیگران پتانسیل‌ها و قابلیت‌ها و فرصت‌ها را نشان می‌دهد. به یاد داشته باشید: دیگران همواره تماشا می‌کنند، حتی اگر شما متوجه آن نباشید.

4.چالش مثبت

درک خود از مشکلات و شرایط استرس‌زا را تغییر بدهید. به آن‌ها به دید یک فرصت برای رشد شخصی و حرفه‌ای نگاه کنید، آن‌ها را به صورت پروژه‌هایی ببینید که به شما کمک می‌کنند و شما را به چالش می‌کشند تا مدیر یا کارمند بهتری باشید.

چگونگی مدیریت این فرصت‌ها، قطعا قابلیت‌هایتان را به خودتان و دیگران نشان خواهد داد و همچنین به شما اعتماد به نفس رویارویی با مشکلات و چالش‌های بزرگ‌تر را خواهد داد.

5. ارتباطات مثبت

ارتباطات مثبت

هر زمان که ممکن بود، افراد را به کار تیمی تشویق کنید، به آن‌ها کمک کنید از یکدیگر بیاموزند. چیزهایی که می‌توانید از یک همکار بیاموزید، واقعا شگفت انگیز است.

به آن‌ها پیشنهاد بدهید وقت بیشتری با هم صرف کنند و حتی می‌توانند خارج از محل کار هم بیشتر با هم آشنا شوند. هر چقدر بیشتر کسی را بشناسید، راحتتر می‌توانید آن‌ها را درک کنید و بفهمید چه طور می‌توان فعالیت‌های سازنده‌تری با آن‌ها انجام داد.

6. جلسات مثبت

ملاقات‌هایی با عنوان “جلسات مثبت مغزهای متفکر” ترتیب بدهید و همه افراد را به بحث در مورد موضوعات مربوط به شرکت و کارشان دعوت کنید.

ارتباطات آزاد و مثبتی که هرکس در شرکت می‌تواند در موفقیت آن نقش داشته باشد. تشویق کردن افراد به صحبت از نظرات و ایده‌هایشان، می‌تواند فضای محیط کاری را بهبود بخشد و به موفقیت شرکت منجر شود.

شرایط را مثبت نگه دارید، اگر کسی شروع به شکایت کرد، از او راه حل‌هایی که برای رهایی از مشکل به نظرش می‌رسد بخواهید.

7. آموزه های مثبت

 خودتان و دیگران را به ادامه تحصیل و یادگیری بیشتر در خارج از محل کار به چالش بکشید. کتابخانه‌ای برای استفاده آن‌ها در شرکت راه اندازی کنید و آن را با کتاب‌ها و سی‌دی‌های مربوط به موفقیت مجهز کنید.

گروهی تشکیل بدهید و هرماه، با افراد درباره کتاب‌ها و چیزهایی که آموخته‌اند صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید دانسته‌هایشان را به اشتراک بگذارند و اینکه آن آموزه‌ها و اطلاعات می‌توانند چه کمکی به پیشرفت شرکت و موفقیت افراد کنند. همین عمل به تنهایی می‌تواند جریان مثبتی در بین افراد ایجاد کند.

امیدوارم تا الان متوجه شده باشید که نگرش مثبت، یک امر ضروری در محل کار است. این ایده‌ها به شما کمک می‌کند فرد موفق‌تر و شادتری باشید و محیط کاری مثبتی را بسازید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
افراد مثبت

من شما را به استفاده از این اطلاعات در ملاقات‌های بعدی شرکت‌تان به چالش می‌کشم. سعی کنید پیروی از این اصول را شروع کرده و همه را از نگرش فعلی در محل کار مطلع کنید و اینکه کجا و چگونه می‌توانید آن را بهبود بخشید. اگر قبلا این اصول را تمرین کرده‌اید، ادای احترام من را بپذیرید. شما یک قدم جلو هستید و به یاد داشته باشید که نگرش شما مسری است.

محیطی مثبت برای کار ایجاد کنید

محیطی مثبت برای کار ایجاد کنید

داشتن نگرش مثبت و مثبت اندیشی در تمام زمینه‌های زندگی مفید هستند. خصوصا در محیط کار! زیرا بسیاری از ساعات مفید شبانه روز ما در محیط کارمان می‌گذرد. بنابراین باید با وجود مشکلات و درگیری‌هایی که در محیط کار پیش می‌آید، نگرش مثبت خود را حفظ کنیم.

در مقاله فوق آموختیم که چگونه این نگرش مثبت را توسعه دهیم و همچنین آموختیم که نگرش مثبت ما می‌تواند مسری باشد و به سایر همکاران ما هم منتقل گردد. زمانی که همکاران و محیط کار مثبتی داشته باشیم، مسلما می‌توانیم زندگی شادتری هم داشته باشیم. چون زمانی که محیط کار ما شاد و مثبت باشد، سایر بخش‌های زندگی ما هم تحت تاثیر مثبت قرار خواهند گرفت.

نگرش مثبت را باید یاد گرفت و مهارتی است که همه افراد موفق در آن حرفه‌ای هستند. اگر می‌خواهید همچون افراد موفق مثبت بیاندیشید و رفتار نمایید و همچنین سایر مهارت‌ها و خصوصیات بی‌نظیر این افراد را بیاموزید، کافی است در جلسه تدریس استاد احمد محمدی، در سمینار موفقیت شرکت نمایید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی