فیلم «شکست ناپذیر» اسطوره‌ای برای داشتن روحیه همکاری

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۷ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فیلم شکست ناپذیر (Invictus) نام فیلمی درام ورزشی و محصول سال ۲۰۰۹ آمریکاست. مورگان فریمن نقش نلسون ماندلا رهبر آفریقای جنوبی را بازی میکند که در این فیلم سعی دارد در برگزاری مسابقات جام جهانی وحدت بین مردم را محکم کند. داستان فیلم در زمانی رقم می‌خورد که نژاد پرستی تازه از بین رفته  و مردم او را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرده‌اند. فیلمی که در سال ۲۰۱۰ نامزد جوایز اسکار و گلدن گلوب شد.

داشتن روحیه همکاری و انجام دادن کارها به صورت گروهی همیشه و همه جا موثر است. نتیجه‌ای که با کار تیمی می‌توان بدست آورد قابل مقایسه با کار انفرادی نیست. در برخی رشته‌های ورزشی که به صورت تیمی انجام می‌شود می‌توان مزایای انجام کارها به صورت گروهی را درک کرد.

مطالعه بیشتر: چگونه می‌توانم کار را با قدرت آغاز و با قدرت به پایان برسانم؟

مطالعه بیشتر: ده نکته کلیدی برای مدیران در کارگروهی و تیم سازی

مزایای داشتن روحیه همکاری و کارگروهی چیست؟

همکاری تیمی در هر سازمان همیشه سودمند است و عملکرد کلی کارکنان و بهره وری سازمان را بهبود می‌بخشد. در یک تیم، هر کارمند مسئولیت موفقیت را بر عهده دارد. کارگروهی ترکیبی از نقاط قوت افراد است که می‌تواند موجب به حداقل رساندن نقاط ضعف فرد شود. در این حالت نقاط قوت و ضعف اعضای تیم می‌توانند یکدیگر را تقویت و تکمیل کنند.

به عنوان یک مدیر، در انتخاب اعضای تیم باید مراقب باشید. شما باید به یک طیف خوب از توانایی‌ها، تخصص‌ها و شخصیت افراد توجه کنید. این به شما کمک می‌کند تا تیمی از افراد هم فکر را آماده کنید که برای یک هدف خاص همکاری می‌کنند.

در همکاری تیمی، انرژی و انگیزه اغلب افزوده می‌شود و در نتیجه کارکنان برای دستیابی به یک هدف مشترک که برای تحقق چشم انداز سازمان، رسالت و اهداف است سخت تلاش می‌کنند. تمایل به انجام این کار همچنین باعث افزایش کارآیی و اثربخشی در سازمان می‌شود.

همچنین، بدانید که فقط ارائه راهنمایی در مورد روند کار کافی نیست. وظیفه شما به عنوان یک مدیر این است که اطمینان حاصل کنید که هر یک از اعضای تیم چشم انداز مشترکی را در کار دارند.

پنج مزیت مهم و بزرگ داشتن روحیه همکاری

۱- رقابت بی‌حاصل را کاهش می‌دهد. همکاری تیمی، کارمندان را تشویق می‌کند تا برای منافع سازمان همکاری کنند. این باعث می‌شود تمایل کارمندان به رقابت در برابر یکدیگر کاهش یابد، که هیچگاه برای تجارت مناسب نیست و در عوض بر کار مشترک برای رسیدن به یک هدف مشترک تمرکز می‌کند.

۲- اشتراک دانش را افزایش می‌دهد. در یک تیم، هر عضوی تشویق می‌شود تا در وظیفه مورد نظر که منجر به خروجی‌های پیچیده می‌شود، مشارکت کند. وقتی کارمندان با هم همکاری می‌کنند، تلاشهایشان چند برابر می‌شود، قوی‌تر و بهتر می‌شوند. در این فرایند، کارمندان با هم کار می‌کنند و ایده‌های خود را مبادله می‌کنند زیرا هر یک از آنها دیدگاه و دانش جدیدی در مورد کارهایی که در آن کار می‌کنند کسب می‌کنند.

۳- برقراری ارتباطات خوب. با این وجود، در مورد مزایای داشتن روحیه همکاری، ارتباط مؤثر در بین کارمندان و سازمان به طور کلی تقویت می‌شود. کارمندانی که به خوبی در کنار هم کار می‌کنند و خود را جزئی از تیم می‌دانند، تمایل به برقراری ارتباط بهتر هستند. با همکاری، آنها شروع به یادگیری چگونگی برقراری ارتباط با یکدیگر، مهارت‌های ارتباط موثر می‌شوند و حتی یاد می‌گیرند که تغییرات ظریف را در همان بشناسند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
علت شکست و موفقیت رو پیدا کن

۴- دسترسی اسان به اهداف سازمانی. اکنون زمان آن رسیده است که همه مدیران درک کنند که وظیفه آنها تقویت و ایجاد روابط بین کارمندان است. می‌توان توافق کرد که ایجاد سطح مناسب کار تیمی همیشه آسان نیست. با این حال، با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که این غیرممکن نیست. خلاقیت، عزم و اراده برای ابتکار عمل از خصوصیات لازم برای موفقیت تیم است. به عنوان یک مدیر، مهم است که به کارکنان خود انگیزه دهید تا آنها در جهت رسیدن به یک هدف تلاش کنند. در یک فضای سازمانی، شما باید بتوانید بهترین اخلاق ممکن را در بین نیروی کار ارتقا دهید. این امر باعث می‌شود که همه افراد سوار بر هواپیما شوند و در تلاش برای دستیابی به هدف مشترک باشند.

۵- باعث ایجاد اعتماد می‌شود. کار در یک تیم در هر شرایطی باعث ایجاد اعتماد به نفس می‌شود و در رقابت‌های تیمی، روابط محکمی بین کارمندان ایجاد می کند.به همان اندازه که کارکنان بحث می‌کنند، اختلاف نظر دارند و حتی می‌جنگند، در پایان روز می‌آموزند که شخصیت‌ها، نقاط قوت و ضعف یکدیگر را در خود جای دهند تا بتوانند با هم همکاری کنند.

معجزه دوره اعتماد به نفس و تقویت اعتماد به نفس کودکان قویترین و کاربردی ترین محصولات برای تقویت و افزایش اعتماد

وقتی کارمندان به یک تیم به یکدیگر اعتماد می‌کنند، پایه و اساس محکمی از روابط ایجاد می‌نند که درگیری‌های جزئی را تحمل می‌کنند، خصوصاً مواردی که به دلیل اختلافات فردی ایجاد می‌شوند.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، دوره‌های آموزشی مختلفی در موضوعات تکنیک های فروش موثر، برنامه ریزی، مدیریت بازاریابی، مشتری مداری، دوره اصول مدیریت و سرپرستی فروش، آموزش ویزیتوری حرفه ای، بازاریابی تلفنی، نخبگان فروش، فن بیان، دوره اصول و فنون مذاکره و زبان بدن برگزار می‌کند.

دوره برنامه ریزی فروش یک دوره فوق العاده جذاب انگیزشی و علمی

قویترین و کاربردی ترین دوره فن بیان به همراه پشتیبانی مشاوران و مربیان آکادمی بازار

دوره مشتری مداری و مدیریت حرفه ای ارتباط با مشتریان

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی