با داشتن اعتماد به نفس آینده‌تان را درخشان کنید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

در انیمیشن «زوتوپیا» خرگوشی که در محیط زندگی همیشه تحقیر و ضعیف خوانده شده است تصمیم می‌گیرد به دنبال شغل رویایی خود برود، او از کودکی دوست داشته که یک افسر پلیس شود، اما همه او را از این کار منع می‌کنند که «تو نمی‌توانی»، اما اعتماد به نفس به داد خرگوش می‌رسد و او را تبدیل به قهرمان قصه «زوتوپیا» می‌کند.

داشتن اعتماد به نفس سالم مزایای بی‌شماری دارد. کمترین آن تبدیل شدن شما به یک فرد موفق در زندگی است. اگر شما به خودتان و توانایی‌هایتان ایمان داشته باشید، در محیط خانواده، جمع دوستان، محل کار و دانشگاه می‌توانید گلیم‌تان را به تنهایی از آب درآورید و پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید.

داشتن اعتماد به نفس سالم با زندگی شما چه می‌کند؟

فواید زیادی وجود دارد که ناشی از اعتماد به نفس سالم است. اعتماد به نفس کودکان ابزاری است که می‌تواند به شما در مدیریت ترس‌ها کمک کند، با اطمینان بیشتری با چالش‌های زندگی مقابله کرده و یک نگرش ذهنی مثبت را حفظ کنید. اعتماد به نفس معمولاً مبتنی بر تجربه گذشته است و با ایجاد یک کارنامه موفقیت که به آن تکیه خواهید کرد، پیشرفت می‌کند.

افزایش عملکرد

ورزشکاران، کارآفرینان، سخنرانان عمومی و بازیگران همه اهمیت اعتماد به نفس را درک می‌کنند. عدم اعتماد به نفس می‌تواند شما را از دستیابی به بهترین عملکردتان منع کند، در حالی که افزایش اعتماد به نفس می‌تواند به شما در غلبه بر موانع و پیگیری و استفاده از مهارت‌هایی که در اختیار دارید کمک کند.

خوشبختی

مربیان دوره اعتماد به نفس معتقدند افرادی که دارای اعتماد به نفس سالم هستند، نسبت به افرادی که فاقد اعتماد به نفس هستند، به طور کلی شادتر و از زندگی خود راضی‌تر هستند. اعتماد به نفس می‌تواند به شما کمک کند تا با انرژی و عزم بیشتری به جهان بنگرید و در نتیجه روابط بهتری، در کار و زندگی با کیفیت و احساس ارتباط با محیط اطراف خود داشته باشید. افراد با اعتماد به نفس معمولاً می‌توانند بر دیگران راحت‌تر تأثیر بگذارند، همچنین احساسات و رفتارهای خود را با مسئولیت پذیری بیشتری کنترل کنند. نگرش مثبت ناشی از احساس خوب بودن در مورد خود و دانستن اینکه جایگاه شما در جهان مهم و معنی دار است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چگونه می توانیم اعتماد به نفس خودمان را تقویت کنیم؟

زندگی اجتماعی راحت

افرادی که اعتماد به نفس دارند در محیط ‌های اجتماعی و هنگام ملاقات با افراد جدید آرامش بیشتری از خود نشان می‌دهند. از آنجا که اعتقاد آنها به وجود خودشان است و به قضاوت دیگران متکی نیست، آنها بدون ترس از رد شدن می‌توانند آزادانه زندگی کنند. طبق اطلاعات دایرکتوری مربیان زندگی، اعتماد به نفس هنگام مواجهه با چالش‌های جدید، آسایش بالایی را ایجاد می‌کند. افراد خودباور به طور معمول بیشتر مشتاق آینده هستند و آن هیجان را از طریق پیاده‌روی ، نحوه نکنترل خود و چگونگی گفتگو با دیگران، به دیگران منتقل می‌کنند. آنها در موقعیت‌های اجتماعی آسودگی بیشتری دارند و تمایل دارند مردم را به سمت خود جلب کنند. انرژی مثبت پیش بینی شده توسط افراد با اعتماد به نفس، برای دیگران مسری و جذاب است.

سلامتی

براساس اعلام مرکز ملی اطلاعات سلامت روان، اعتماد به نفس مثبت  از شاخص های سلامت روان خوب است. ایجاد عزت نفس در دوران کودکی از زمانی آغاز می‌شود که والدین می‌توانند در ایجاد شخصیت با اعتماد به نفس فرزندان خود کمک کنند. کودکانی که با اعتماد به نفس نسبت به توانایی‌های خود بزرگ شده‌اند، تمایل دارند در مدرسه بهتر عمل کنند، از خود نسبت به همسالان خود که سطح اعتماد به نفس پایینی دارند، بهتر مراقبت کنند و در ورزش و معاشرت عالی باشند. نوجوانان با اعتماد به نفس بهتر قادر به تحمل فشار همسالان و تصمیم گیری‌های با کسب بهترین منافع برای خود هستند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی