خودتان را آماده کنید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ تیر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

هر روز که از خواب بیدار می‌شوید، نیاز دارید که حداقل به مدت ۱۰ دقیقه خود را آماده کنید. اگر می‌گویید که ۱۰ دقیقه هم وقت ندارید، پس در واقع زندگی‌ای هم ندارید! اگر واقعاً فرصت ندارید تا ۱۰ دقیقه برای خودتان وقت بگذارید، پس فرصت زندگی کردن را هم نخواهید داشت!

اگر یک زندگی خوب، یک خانواده خوب، یک شغل خوب، سلامتی کامل یا درآمد خوب می‌خواهید، باید روزانه حداقل ۱۰ دقیقه برای خود وقت بگذارید. از ما می‌پرسند که چطور می‌شود صبح‌ها سرحال بود؟ تنها راهش این است که به مدت ۱۰ دقیقه خود را آماده کنید.

البته این مدت زمان برای افراد مختلف متفاوت است؛ برخی ممکن است بیشتر از ۱۰ دقیقه برای خود وقت می‌گذارند زیرا از این کار لذت می‌برند. در این مقاله تمرینی آسان و در عین حال زودبازده را در اختیار شما قرار می‌دهیم؛ اکنون می‌خواهیم ببینیم که این ۱۰ دقیقه، باید صرف انجام چه کارهایی شود؟

شکرگزاری

سه دقیقه برای شکرگزاری

زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، تنها 3 دقیقه زمان بگذارید و بابت 3 چیز شکرگزاری کنید. مورد اول را ساده انتخاب کنید؛ مثلاً: «خدایا شکرت بابت نسیم خنکی که صورتم را نوازش می‌کند» یکی از دلایل اصلی تمرین شکرگزاری این است که دو احساسی که ما اکثراً درگیر آن‌ها هستیم، «ترس» و «عصبانیت» است، و شما نمی‌توانید همزمان هم شکرگزار باشید و هم بترسید یا عصبانی باشید.

در کل، نمی‌توان همزمان هم احساس مثبت داشت و هم منفی! همچنین، وقتی صبح‌تان را با فرکانس مثبت آغاز کنید، آن فرکانس مثبت تا پایان روز ادامه خواهد داشت. بنابراین، تمرین شکرگزاری را می‌توان «شاهراهی برای خوشبختی» نامید. توجه داشته باشید که احساس شکرگزاری شما باید عمیق و حقیقی باشد.

سوال

سه دقیقه برای بررسی و ارزیابی اهداف

پس از انجام تمرین شکرگزاری، ۳ دقیقه را صرف ارزیابی ۳ هدف اصلی خود برای موفقیت کنید. همان 3 هدفی که با تمام وجود می‌خواهید و آن‌ها را تمام شده تجسم می‌کنید. منظور ما اهداف همان روزتان نیست؛ بلکه اهداف ۶ تا ۱۲  ماه آینده‌تان است.

ابتدا آن ۳ هدف را تمام شده تجسم کنید و سپس بابت‌شان شکرگزاری کنید. یادتان باشد که شکرگزاری پیش از رسیدن به خواسته، باعث تحقق آن می‌شود.

عشق

سه دقیقه برای عشق ورزیدن

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
اولین قدم موفقیت را محکم بردارید

در این ۳ دقیقه پایانی، از خود سوال کنید که امروز چگونه می‌توانید بیشتر عشق ورزی کنید؟ زیرا شما برای عشق ورزیدن و مورد عشق واقع شدن آفریده شده‌اید. شما باید بیش از اینکه فقط احساس عشق داشته باشید، آن را به عمل نیز برسانید.

عشق ورزی در عمل، به مراتب مهم‌تر از احساس عشق است. زیرا اگر احساس عشق می‌کنید، باید بر اساس عشق هم رفتار کنید. پس از خودتان سؤال کنید: «اگر من عاشقم، پس امروز در مسیر عشق چه کاری می‌توانم انجام دهم؟ و برای چه جنبه‌ای از آن شکرگزار باشم؟»

در واقع ابتدا به چیزها و کسانی که در زندگیتان عاشق‌شان هستید فکر کنید و بابت آن‌ها شکرگزاری کنید. سپس به این فکر کنید که با انجام چه کاری می‌توانید این میزان عشق را افزایش دهید. شاید خریدن یک شاخه گل برای همسرتان، یا خریدن هدیه‌ای برای فرزندتان، راه مناسبی باشد.

آماده بودن

این فرایند سه مرحله‌ای و کوتاه که زمان زیادی را هم از شما نمی‌گیرد، بسیار معجزه آسا عمل می‌کند. تنها با انجام این فرایند، فارغ از هر تمرین دیگری می‌توانید هر رنجی را در زندگی خود از بین ببرید. شکرگزاری، کلید خوشبختی است و یکی از زودبازده‌ترین تمارین قانون جذبی است که حتی ظرف مدت چند ساعت پس از انجام آن، نتایج شگفت انگیزی خواهید گرفت.


شکرگزاری، احساسی است که بالاترین فرکانس ارتعاشی را دارد. زمانی که در حالت شکرگزاری قرار دارید و عمیقاً احساس قدردانی می‌کنید، تمامی خواسته‌های شما در شرف تحقق قرار خواهند گرفت. شمس تبریزی می‌گوید: «شکرگزاری پس از رسیدن به خواسته کار آسانی است؛ صوفی آن است که قبل از تحقق خواسته‌اش بابت آن شکرگزار باشد.»

اگر برای هر کار خود برنامه‌ای جداگانه و کاملا منظم داشته باشید، خواهید دید که در برابر تمامی شرایط نامساعد نیز عکس العمل خوبی خواهید داشت و به خوبی آن‌ها را پشت سر خواهید گذاشت.

بدون داشتن برنامه و چشم اندازی از روبرو، طی کردن مسیر کمی دشوار می‌شود و شما بیش از هر دفعه‌ی دیگری مأیوس خواهید شد.

داشتن انگیزه نیز در کنار برنامه ریزی، نقش مؤثر و مفیدی را انجام می‌دهد و بر شما تأثیر گذار است. با شرکت در سمینارهای موفقیت تیم آکادمی بازار، رسیدن به موفقیت و آنچه که دوره برنامه ریزی کردید را میسرتر از گذشته کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی