حل مسئله بیکاری از نگاه فیلم معروف مناظره کنندگان بزرگ

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ بهمن, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۸ فروردین, ۱۴۰۱
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فیلم سینمایی «مناظره کنندگان بزرگ» محصول سال ۲۰۰۷ و ساخته دنزل واشنگتن است. داستان فیلم در مورد یک گروه مناظره کننده سیاه پوست در سال ۱۹۳۵ است که در مناظرات خود در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی بحث می‌کنند. عنوان کردن مشکلات سیاه پوستان در آن زمان یکی از موضوعات مورد بحث آنهاست.

خیلی تلخ است که پس از عمری تلاش و تحصیل در دانشگاه یا دوره دیدن در آموزشگاه‌ها وقتی با تمام شوق به دنبال کار و کسب درآمد هستی با مسئله بیکاری مواجه شوی. غم بزرگتر وقتی است که می‌بینی مانند تو بسیارند و شانس تو برای پیدا کردن کار کم و کمتر می‌شود. اما چاره چیست؟ مگر می‌شود دست روی دست گذاشت و منتظر معجزه ماند؟ اصلاً مگر با معجزه مشکل بیکاری حل می‌شود؟

راه‌هایی برای جلوگیری از افسردی ناشی از بیکاری طولانی مدت

اخبار و گزارشات حاکی از ان است که نرخ بیکاری در جوامع امروزی بسیار بالاست، جوانان فارغ‌التحصیلی که جویای یک شغل معمولی هستند اما موفق نمی‌شوند. به راستی مشکل کجاست؟

آیا نسل جدید تنبل و زیاده خواه است؟ یا قربانی اشتباهات نسل قدیمی هستند؟ آیا تقصیر دولت است؟ یا دولت نیاز به اصلاح آن دارد؟ بیکاری جوانان فاجعه‌ای است که به طور خاص تقصیر کسی نیست. این مشکلی سیاسی است، این مشکلی اقتصادی است و البته مشکلی اجتماعی است.

۱. یک قدم به عقب بردارید و استراحت کنید

هیچ کس دوست ندارد شغل خود را از دست بدهد، مگر اینکه در وهله اول از آن متنفر باشد. به آن با عنوان شکست در زندگی نگاه نکنید. آن را به منزله یک تعطیلی کوتاه مدت نگاه کنید، خواه آن را دوست داشته باشید یا نه. شاید بهتر باشد زمان بیشتری را با خانواده بگذرانید. از چند روز اول برای  استراحت استفاده کنید. شما وقت زیادی برای انجام کارهای عقب افتاده خواهید داشت. با فرزندان خود فیلم تماشا کنید. کارهای ناتمام را تمام کنید. سرگرمی معنی‌داری پیدا کنید و از وقت اضافی خود لذت ببرید.

۲. زانوی غم بغل نگیرید

آرامش و یادگیری بیشتر یک ایده عالی است. اهداف خود را به یاد داشته باشید. تمام وقتتان را صرف تماشای تلویزیون یا سرک کشیدن در شبکه‌های اجتماعی نکنید، این موضوع شما را افسرده خواهد کرد. از وقت خود عاقلانه و کارآمد استفاده کنید. فقط به این دلیل که از کارتان بیرون آمده‌اید به این معنی نیست که شما کاری برای انجام دادن ندارید. با زندگی جدید خود به عنوان شغل رفتار کنید. ساعت زنگ دار خود را تنظیم کنید تا همزمان شما را بیدار کند و برای کار آماده شوید. زمان خود را برای انجام کارهای مهم و آرامش‌بخش برنامه ریزی کنید.

۳. یاد بگیرید که عوامل خطر را شناسایی کنید

از دست دادن شغل بسیار شبیه به دست دادن یک دوست عزیز است. از دست دادن شغل‌ برای همه ناراحت کننده است و گاهی عصبانی کننده.  هرچند گاهی اوقات، افسردگی بیکاری به وجود می‌آید و فشار بیشتری برای پیشبرد حرکت می طلبد. یاد بگیرید که عوامل و علائم افسردگی را شناسایی کنید. به نظر خودتان روحیه مثبت دارید؟ بیشتر اوقات خوابید؟ کم اشتها شده‌اید؟ حوصله جمع‌های دوستانه‌ را ندارید؟ تغییر سبک زندگی از شایع ترین علائم افسردگی است. پس حواستان به آنها باشد.

مسئله بیکاری
مسئله بیکاری

۴. آموزش ببینید

با تمام اوقات فراغت هدفمند برخورد کنید، این زمان مناسبی برای یادگیری یک مهارت جدید یا شروع یک ورزش است. به اوقات فراغت طوری نگاه کنید که بدون آن نمی‌توانید زندگی کنید. فعال بودن، مزایای سلامتی زیادی دارد. احساس موفقیت را سبب می‌شود، عزت نفس شدیدی ایجاد می‌کند و خرابی را به زمان ارزشمند تبدیل می‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
کلید حل تمام مشکلات

۵. مفید باشید

همه باید احساس مفید بودن کنند. ما نیاز به احساس قدردانی داریم. این طبیعت انسان است. به همین دلیل است که عزت نفس اغلب با شغل و زندگی خانوادگی ما مرتبط است و افسردگی ناشی از بیکاری یک موضوع رایج است. وقتی دیگران برای مشاوره و کمک به ما مراجعه می کنند احساس ارزشمندی می‌کنیم. این ایده را در نظر بگیرید و شروع به کمک به دیگران کنید. از این زمان برای شرکت در دوره‌های دوستانه، شوراهای محلی، خیریه‌ها و هر جایی که به شما احساس مفید بودن را بدهد استفاده کنید.

البته این فعالیت‌ها برای رزومه شما عالی است. داوطلبانه برای وقایع محلی و خیریه‌ها شرکت کنید و با ایجاد مهارت‌های ارتباطی شانس پیدا کردن کار دوباره را به خودتان بدهید. مدیران برای استخدام به دنبال کاندیدهایی هستند که مایلند به دیگران کمک کنند. این نشانگر تعهد و فداکاری است، یک ویژگی با ارزش برای هر شغل. به دنبال طرح‌های داوطلبانه محلی در منطقه خود باشید آنها همیشه به کمک داوطلبان احتیاج دارند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی