جذابیت درونی می‌‌تواند از شما فردی محبوب و دوست داشتنی بسازد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ بهمن, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۴ مرداد, ۱۴۰۰
جذابیت درونی

امروزه موضوع جذابیت و زیبایی بسیار اهمیت دارد. هر فردی به نوعی سعی دارد خود را به بهترین نسخه خود تبدیل کند و همیشه به دنبال راه‌های بهتر شدن است. بعضی از افراد حتی حاضر به انجام انواع عمل‌های دردناک برای افزایش جذابیت بیرونی خود هستند.

برخی با رژیم‌های سخت و طاقت فرسا برای افزایش جذابیت جسمانی خود تلاش می‌کنند. باید توجه داشت که این کارها فقط جذابیت ظاهری شما را افزایش می‌دهد. آنچه بسیار اهمیت دارد، جذابیت درونی است. چه بسا افرادی که در بهترین شرایط ظاهری هستند اما زمانی که شروع به صحبت با آن‌ها می‌کنید متوجه می‌شوید که آنقدرها هم جذاب نیستند.

جوانی و جذابیت ظاهری روزی از بین خواهد رفت اما آنچه همیشه در انسان باقی می‌ماند جذابیت درونی اوست. ممکن است با توجه به شرایط امروز برایتان سوال شود که چگونه می‌توانیم جذابیت درونی خودمان را افزایش دهیم؟ در این مقاله هفت تکنیک استثنایی برای افزایش جذابیت درونی را برای شما بیان می‌کنیم.

اگر از این تکنیک‌ها به درستی استفاده کنید و بتوانید جذابیت درونی خود را افزایش دهید، خود به خود به جذابیت ظاهری شما اضافه خواهد شد و نقص‌های ظاهری شما خیلی کمتر به چشم خواهد آمد.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

شگردهای جذابیت

جذابیت درونی چه معنایی دارد؟ جذابیت به چه معنی است؟ زیبایی چطور؟ چگونه می‌توانیم شخصیتی جذاب، کاریزماتیک و دوست داشتنی داشته باشیم؟

این روزها موضوعاتی همچون جذابیت درونی، جذابیت، زیبایی، شخصیت کاریزماتیک و منیتیزم شخصی مورد توجه افراد بسیاری قرار دارد. اغلب انسان‌ها دوست دارند شخصیتی محبوب و دوست داشتنی داشته باشند. اما چطور می‌توان شخصیتی محبوب داشت؟

چه افرادی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و چرا برخی نمی‌توانند اینگونه باشند؟ پیش از پاسخ به این سوالات ابتدا باید بدانیم جذابیت درونی چه معنایی دارد؟ زیبایی به چه معناست؟ زیبایی و جذابیت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

زیبایی به چه معناست؟ 

زیبایی به چه معناست؟

زیبایی مفهومی انتزاعی و به عقیده‌ برخی فلاسفه موضوعی بسیار پیچیده است. در اینجا قصد نداریم وارد موضوعات فلسفی و پیچیده زیبایی شناسی بشویم و منظور ما از زیبایی آن چیزی است که در جامعه به صورت اصطلاح به کار برده می‌شود. مثلا کودکی چشمان زیبایی دارد و دیگران با دیدن چشمان کودک، به این نکته اشاره می‌کنند که فلان کودک چشمانش زیباست.

یا خیاطی لباسی می‌دوزد و طراحی و پارچه‌ آن از نگاه بصری زیباست. در واقع منظور ما از زیبایی در این مقاله، هر چیزی است که با چشم می‌بینیم و از نظر ما زیبا است. صورت ظاهری، پوشش لباس و هر چیزی که از نظر عامه مردم به عنوان زیبایی شناخته می‌شود.

با این تعریف از زیبایی، وارد مقوله‌های فلسفی نمی‌شویم و موضوع را بسیار ساده‌تر و عامیانه‌تر از آن در نظر می‌گیریم و زیبایی را تنها در ظاهر قضیه معنی می‌کنیم. وقتی زیبایی تنها جنبه ظاهری داشته باشد، مانا و همیشگی نخواهد بود.

صورت زیبا روزی پیر می‌شود، چشمان زیبا درنهایت پیر و کم‌سو می‌شوند. موهای زیبا روزی بالاخره با کهولت سن از درخشش و زیبایی‌شان کاسته می‌شود و پایدار نخواهد بود. بسیاری از ستاره‌های زیبایی دنیا با چنین دغدغه‌هایی روبه‌رو هستند و نگرانند روزی در دوران پیری دیگر ستاره‌ای جذاب و دوست ‌داشتنی نخواهند بود.

زیبایی با پیر شدن، حوادث، بیماری‌ها و حتی با برخی بحران‌های روحی و روانی می‌تواند تغییر کند. زیبایی ظاهری، عمری کوتاه مدت دارد. بسیاری را می‌بینیم که همیشه نگران زیبایی ظاهری خودشان هستند.

البته که زیبایی ظاهری خوب و آراستگی خوب است ولی اگر زیبایی ظاهری با زیبایی باطنی همراه نباشد، آن فرد در زندگی چیزی کم خواهد داشت. در کنار زیبایی ظاهری موضوع دیگری تحت عنوان جذابیت مطرح می‌شود. جذابیت به چه معناست و چه فرقی با زیبایی دارد؟

جذابیت به چه معناست؟ 

زیبایی و جذابیت به چه معناست؟

ممکن است بسیاری جذابیت و زیبایی را هم معنی و یکسان بدانند. ما در این مقاله قصد نداریم وارد ریشه‌یابی کلمات بشویم ولی برای تفکیک معانی دو کلمه، جذابیت را چیزی فراتر از زیبایی در این مقاله توصیف می‌کنیم. جذابیت یعنی اینکه حتی اگر فرد صورت ظاهری زیبایی نداشته باشد، ولی باز محبوبیت دارد و مورد توجه است.

جذابیت یعنی دیگران جذب آن فرد می‌شوند و آن فرد برای دیگران محبوبیت دارد. جذابیت چیزی فراتر از زیبایی است. وقتی زیبایی با پیری و بیماری و حوادث، ممکن است از دست برود، جذابیت چنین وضعیتی ندارد. جذابیت نوعی کشش درونی ایجاد می‌‌کند.

جذابیت درونی به چه معنی است؟ 

جذابیت می‌‌تواند انوع مختلفی داشته باشد، جذابیت درونی، جذابیت رفتاری، جذابیت در لحن بیان و گفتار و … . وقتی می‌گوییم کسی جذابیت درونی دارد، منظور چیست؟ یعنی او چه ویژگی‌هایی دارد که بقیه ندارند؟

تا به حال برایتان پیش آمده از هم‌صحبتی با فردی احساس بسیار خوبی در شما ایجاد می‌شود، ولی در عین حال توجهی به زیبایی ظاهری او و نوع پوشش ‌اش هم ندارید؟ برعکس شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با کسی هم صحبت شده‌اید که از نظر ظاهری بسیار زیبارو و خوش تیپ است ولی شما از هم‌کلام شدن با وی احساس خوبی ندارید و با همه زیبایی‌های ظاهری که دارد جذب او نمی‌شوید.

مشکل کجاست؟ چرا برخی افراد دلنشین‌تر هستند و برخی دیگر نیستند و چطور می‌توان فردی محبوب شد؟ جذابیت درونی راز این پاسخگویی به این سوالات است.

در زیر موهایی که روی سرمان قرار دارد، مغز ما قرار گرفته است. ورای زیبایی موهایمان، زیبایی طرز فکرمان می‌تواند برای آدم‌ها بسیار جذاب‌تر باشد. ما تصور می‌کنیم وقتی با کسی روبه‌رو می‌شویم او تنها به موهای ما نگاه می‌کند، ولی در پس این توجه، طرز فکر و منش ما قرار دارد. آراستگی و زیبایی موها کار بسیار خوبی است، ولی اگر آراستگی فکری داشته باشیم چندین برابر بازدهی دارد.

چگونه جذابیت درونی داشته باشیم؟ 

چگونه جذابیت درونی و زیبایی داشته باشیم؟

جذابیت درونی را می‌توان ایجاد کرد. راهکارهایی وجود دارد که به جذابیت درونی کمک می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جذابیت درونی می‌توانید مقاله‌ جذابیت درونی خود را با ترفندهای ساده و کاربردی افزایش دهید را مطالعه کنید. راهکارهای دیگری نیز علاوه بر مطالب گفته شده در مقاله قبلی در این مقاله ارائه می‌شود:

۱. افراد مثبت اندیش از جذابیت درونی بالاتری برخوردار هستند

 هرچقدر تفکرات مثبت و پرانرژی‌تری داشته باشید بر جذابیت درونی شما می‌افزاید. افراد مثبت اندیش و با انرژی مثبت، معمولا محبوبیت بیشتری دارند و دیگران به آن‌ها بیشتر توجه می‌کنند. افراد منفی‌باف و کسانی که معمولا تفکرات منفی دارند، از سوی دیگران بیشتر طرد می‌شوند.

هیچ کس از همسفر شدن با افراد منفی باف و انرژی منفی لذت نمی‌برد. تصور کنید هزینه زیادی کرده‌اید و تدارک سفری را دیده‌اید، برای خودتان برنامه‌‌های مختلفی ریخته‌اید و حالا می‌خواهید در این سفر حسابی خوش بگذرانید. اگر همسفر شما فردی منفی باف با انرژی منفی باشد، چقدر احتمال دارد این سفر به شما خوش بگذرد؟ آیا با چنین همسفری می‌توان حسابی خوش گذرانی کرد؟

اما افرادی که انرژی مثبت و خوبی دارند باعث می‌شوند سفر چندین برابر به شما خوش بگذرد. افراد مثبت اندیش، سطح انرژی بالایی دارند و از آن چیز مثبتی که دارند به دیگران هم می‌دهند. خب، طبیعی است که هر کسی دوست داشته باشد انرژی مثبت دریافت کند تا اینکه بخواهد منفی بگیرد. اگر می‌‌خواهید جذابیت درونی بیشتری داشته باشید، مثبت فکر کنید، مثبت عمل کنید و مثبت رفتار کنید.

۲. افراد با انرژی منفی از جذابیت کمتری برخوردار هستند

 افراد با انرژی منفی از جذابیت کمتری برخوردار هستند

هیچ کس دوست ندارد با فردی منفی باف همراه شود. افراد با انرژی منفی، سطح انرژی پایینی دارند و کسری انرژی خودشان را از طریق دیگران تامین می‌‌کنند. آیا تا به حال برایتان پیش آمده منزل کسی مهمانی بروید و موقع برگشتن به جای آنکه سرحال‌تر باشید، خسته‌تر و آشفته‌تر برگردید؟ یا مثلا با کسی هم صحبت شده باشید و در انتها احساس کرده باشید تمام انرژی‌تان از دست رفته و حتی دچار سردرد شده‌اید؟

افراد با تفکرات منفی شبیه به موجوداتی هستند که انرژی شما را می‌بلعند و از بین می‌برند. شاید این سوال پیش بیاید که با چنین افرادی چه باید کرد؟ به این موضوع در مقاله دیگری می‌پردازیم.

استاد احمد محمدی
اگر انسان می‌دانست که چه قدرتی دارد، از نتایج زندگی‌اش شرمگین می‌شد.
استاد احمد محمدی

ولی در اینجا موضوع اصلی خود شما هستید. در اینجا در مورد خودمان صحبت می‌کنیم نه دیگران. همان‌طوری که ما دوست نداریم با افرادی با تفکرات منفی ارتباط برقرار کنیم، دیگران هم همین حالت را دارند.

به همین دلیل افرادی با تفکرات منفی از جذابیت بالایی برخوردار نیستند و حتی از سوی دیگران طرد می‌شوند. اگر می‌خواهید محبوبیت بیشتری داشته باید خودتان را از شر تفکرات منفی خلاص کنید.

۳. مراقب کلماتی که از دهانتان بیرون می‌آید باشید

کلمات هر کسی نشان‌دهنده طرز فکر و منش او است. کلماتی که به کار می‌بریم نشان می‌دهد، چه تفکرات و اندیشه‌هایی داریم. افرادی که از کلمات منفی، کلمات زننده و کلام منفی استفاده می‌کنند، معمولا از سوی دیگران طرد می‌شوند. باید مراقب کلماتی که از دهانتان بیرون می‌آید باشید.

علاوه بر بار معنایی کلمات، نحوه بیان ما نیز اهمیت دارد. مهارت فن بیان به شما کمک می‌کند، ارتباط موثرتر و بهتری با دیگران برقرار کنید و درنتیجه جذابیت بیشتری داشته باشید.

اگر در برقراری ارتباط با دیگران مسئله دارید، باید این مهارت را یاد بگیرید. می‌توانید برای فراگیری مهارت فن بیان دوره فن بیان آکادمی بازار را تهیه کنید و به‌صورت غیرحضوری این مهارت را در خود تقویت کنید.

۴. افراد با اعتماد به نفس جذابیت درونی بالاتری دارند

افراد با اعتماد به نفس جذابیت درونی بالاتری دارند

افرادی که اعتماد به نفس کودکان بالاتری دارند، این حس را به دیگران منتقل می‌کنند که افرادی قوی و توانمند هستند. وقتی اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم، به جهان اعلام می‌کنیم که خودمان را باور داریم. وقتی ما خودمان را قبول داشته باشیم و بر توانمندی‌های خودمان باور داشته باشیم، جهان نیز همین ارتعاش و فرکانس را به ما برمی‌گرداند.

دختر خانمی در سن ازدواج را تصور کنید که اصلا اعتماد به نفس ندارد و قرار است برایش خواستگار بیاید. وقتی این دختر خانم، خودش را قبول ندارد چطور انتظار دارد فرد دیگری او را قبول داشته باشد. وقتی این دختر خانم خودش در درون و گفتگوهای درونی به خودش می‌گوید لایق زندگی با مردی ایده‌آل نیست، چطور چنین مردی باید در زندگی او پیدا شود و به او اعتماد کند؟

یا تصور کنید قرار است برای استخدام به شرکتی مراجعه کنید ولی خودتان اعتماد به نفس ندارید و مطمئن نیستید می‌توانید کار را به‌صورت کامل انجام دهید. در این صورت چرا باید مدیرعامل آن شرکت به شما اعتماد کند و کار را به شما بسپارد و حقوق هم برای شما درنظر بگیرد؟

اعتماد به نفس به جذابیت درونی ما کمک می‌کند. وقتی اعتماد به نفس نداریم، در اصل باعث طرد شدن و دور شدن دیگران از خودمان می‌شویم. اما چطور می‌توانیم اعتماد به نفس خودمان را بالا ببریم. آکادمی بازار دوره اعتماد به نفس دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا هر گونه ضعف اعتماد به نفس خودتان را درمان کنید.

۵. افراد هدفمند جذابیت بیشتری دارند

شاید برایتان جالب باشد بدانید افرادی که هدف و رویایی را در زندگی خودشان دنبال می‌کنند، از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. افراد هدفمند، روی هدف خود متمرکز هستند و همین تمرکز منجر به اعتماد به نفس بیشتر در آن‌ها می‌شود.

از سوی دیگر افراد هدفمندی که برنامه‌ای را در زندگی خودشان دنبال می‌کنند، معمولا در مسیر موفقیت گام برمی‌دارند و به نتایج خوبی می‌رسند. همین نتایج خوب و مثبت، همین محصولات ارزنده باعث محبوبیت بیشتر آن‌ها می‌شود.

استاد احمد محمدی

گرد و خاک وجودت را پاک کن، آن هنگام است که خود واقعی‌ات نمایان می‌شود، خود بی‌کرانت، خودِ بی‌کرانت.

استاد احمد محمدی

اگر دقت کرده باشید افراد موفق و بزرگ دنیا، هدف‌های بزرگی را دنبال می‌کنند و شخصیت جذاب و کاریزماتیک دارند. شاید همه‌ افراد دنیا، استیو جابز نشوند، ولی در محدوده‌ توانمندی‌های خودشان می‌توانند افرادی قدرتمند و با اقتدار باشند.

وقتی اهداف بزرگی را دنبال می‌کنید، زندگی شما پر از محصولات خوب و ارزنده می‌شود و افرادی که محصولات خوبی از خود به جهان ارائه می‌دهند، معمولا مورد توجه عموم هستند.

۶. قدر زمان و فرصتی که در این دنیا دارید را بدانید

قدر زمان و فرصتی که در این دنیا دارید را بدانید

ما در این جهان، زمان و فرصت محدودی داریم. وقتی از زمان و فرصت خودمان خوب استفاده کنیم، زندگی‌مان پربار می‌شود. اغلب افرادی که ضعیف هستند و زندگی پربار و پرمحصولی ندارند، قدر زمان و فرصت‌های خود را نمی‌دانند.

اکثرا زمان خود را به بطالت می‌گذرانند. درنتیجه متناسب با همین کم‌کاری که می‌کنند، از زندگی عاید آن‌ها می‌شود. حال آنکه دنیا و جهان دوست‌دار انسان‌های قدرتمند است. تلاش و کوشش مستمر به ما کمک می‌‌کند تا به فردی موفق تبدیل شویم.

افراد موفق محبوبیت بیشتری دارند و یکی از رمزهای موفقیت آن است که قدر زمان را بدانیم. برای هر روز، هر ساعت و هر لحظه خودتان برنامه‌ای داشته باشید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
راز محبوبیت

برای آنکه جذابیت درونی بیشتری داشته باشید، باید زندگی خودتان را بسازید. وقتی روی رشد توانمندی‌های خودمان تمرکز کنیم، تبدیل به موجودی دوست داشتنی و محبوب می‌شویم که همه از همراهی و مصاحبت با او لذت می‌برند. قدم اول را باید خودتان بردارید و منتظر چیزی نباشید.

۷. زندگی افراد موفق را مطالعه کنید و از آن درس بگیرید

با مطالعه زندگی افراد موفق می‌توانیم از آن‌ها الگوبرداری کنیم و چیزهای زیادی بیاموزیم. مسیرهایی که افراد موفق رفته‌اند، ما نیز می‌توانیم برویم و به محصولات مشابهی برسیم. اگر آن‌ها توانسته‌اند در این مسیر به موفقیت برسند پس ما نیز می‌توانیم.

بی‌شک برای آنکه جذابیت درونی بیشتری داشته باشیم راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که نمی‌توان همه آن‌ها را در یک مقاله بیان کرد. با کمک راه‌های بیان شده می‌توانید بیشتر راه جذابیت درونی را طی کنید و خود را به فردی متفاوت تبدیل کنید. با آکادمی بازار همراه شوید.

3.2/5 - (103 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی