تکنیک های هم راستا کردن استراتژی و فروش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ آبان, ۱۴۰۱
پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

قبل از  افتتاح  کسب و کار خود، باید استراتژی بازاریابی و فروش در کسب و کارتان را تدوین نمایید. برنامه استراتژی و فروش در کنار اینکه شما را مجبور می‌کند که تمامی ویژگی های کسب و کار خود را از جمله موضوعات مالی، بازار، محصول و …  مورد توجه قرار دهید، شما را مجبور می‌کند راه کسب سود تجارت خود را شناسایی کنید و در مسیر درست گام بردارید.

معمولا تمرکز خیلی زیاد بر تولید کالا و خدمات باعث فراموش کردن اهمیت وجود مشتریان می شود. هم راستا کردن استراتژی و فروش روشی موثر برای یافتن مشتریان و راه فروش به آنها است.

سعی و تلاش تعداد زیادی از مدیران فروش و فروشندگان بر مبنای افزایش  سود فروش و همچنین جذب کردن مشتریان بیشتر می باشد.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

برای رسیدن به این هدف ترفندها و تکنیک های مختلفی از جمله مواردی که در این مقاله بیان می شود وجود دارد؛ و تعدادی از این ترفندها بر اساس احترام گذاشتن به مشتری ها می باشد.

زیرا مشتری، ارزشمندترین سرمایه هر کسب و کار و شرکتی است و با احترام گذاشتن به مشتریان‌ نه تنها آنان به مشتری هایی وفادار و خوب، بلکه به تبلیغ کنندگان عالی برای معرفی نام تجاری محصولات و خدمات‌ شما تبدیل می گردند. در ادامه تکنیک های هم راستا کردن استراتژی و فروش را بیان می کنیم.

بررسی چگونگی تاثیرگذاری عوامل بیرونی

در ابتدا باید متوجه بشوید که عوامل بیرونی چگونه بر روی تجارت شما تأثیر گذار هستند. این عوامل، شامل صنعتی که در آن رقابت می‌کنید، بخشی از داد و سِتَدی که در آن فعالیت دارید و ماهیت مصرف کننده‌ها و حساب‌ها در این بخش ها است.

با آکادمی بازار در ادامه همراه باشید تا نکات موثر را به طور کامل بیاموزید. افزایش یافتن و یا از بین رفتن ارزش هر کسب و کاری، در داخل محل فروش اتفاق می افتد. نه در داخل اتاق کنفرانس یا جلسات تایین استراتژی.

استراتژی و فروش

مشخص کردن وظایف فروش در بعد داخلی

پس از بررسی عوامل خارجی، وظایف فروش ضروری را مشخص کنید. کارمندان فروش شما باید چه ویژگی هایی داشته باشند تا ارزش را افزایش بدهند، و به همان اندازه با اهمیت است که این ارزش را با چه روشی به مشتری انتقال بدهند؟

به‌طرز شگفت‌ آوری تنها تعداد کمی شرکت وجود دارند که پاسخ این سؤال را با هر ویژگی‌ ای می‌دانند. اساسأ، اکثر آن ها به تیم فروش خود میگویند که به سمت جلو حرکت کنند و تکثیر کنند. یعنی، محصولاتشان را به هرکسی که با قیمت تایین شده موافقت می کند بفروشند.

شرکتی که این روند را درپیش می‌گیرد، ممکن است نسبتا از پس بسیاری از کارها به خوبی بر بیاید، ولی در هیچ کاری عالی نیست. ذاتِ استراتژی دقیقاً معکوس است؛ عالی بودن در کارهای خاصی که رقیب‌ های شما مثل شما توانایی انجام ن را ندارند.

روش های فروش

اطمینان حاصل کردن از انجام وظایف

شما باید اطمینان حاصل کنید که تیم فروش شما، در پشتیبانی از وظیفه‌ ای که مشخص کردید رفتار کنند. برای اینکار باید این موارد را درنظر داشته باشید؛

_افراد توانمند را استخدام کنید و آموزش‌های مورد نیاز را به آنها بدهید. زمانی که وظایف مشخص باشد، آموزش میتواند نتایج سریع و بسیار خوبی به همراه داشته باشد.

_مطمئن شوید که مدیر فروش شما بررسی عملکرد هارا جدی بگیرد و رفتار دلخواهتان را به وسیله گفت و گو مداوم تقویت کنید. حتی بهترین برنامه محرک هم بدون حمایت بقیه افراد سازمان نمی تواند رفتارها را به دلخواه شما تغییر دهد.

_قدم آخر برای هم راستا کردن استراتژی و فروش درک این موضوع است که در نهایت این مسئله وظیفه راهور هاست. با تیم راهوری خود گفت و گو و همکاری کنید و از آن ها بخواهید در این زمینه اطلاعات جمع کنند.

اگر مدیر ارشد اجرایی شما مدت هاست که با مشتری ها صحبت نکرده است، او را مجبور کنید تا با مردم درمورد محصول شما صحبت کند. و به این موضوع پی ببرد که چه اشخاصی خریدار او هستند؟ چرا؟ یا چرا نه؟ نظر آن ها درمورد این موضوع چیست؟.

تعداد زیادی از استراتژی ها به دلیل اجرای ضعیف شکت می خورند. شانس خود را برای یک اجرای موفق به وسیله هم راستا سازی استراتژی و فروش بالا ببرید.

این کار را با ارتباط دادن اهدافتان با آن چیزی که واقعا در کار اتفاق می افتد انجام دهید. به خاطر داشته باشید هیچگاه از پشت میز کار به دنیا مخصوصا به دنیای فروشندگی نگاه نکنید. .

پادکست - 8 گام کلیدی استراتژی بازاریابی

اگر تا کنون مسئولیت مدیر فروش را برعهده گرفته باشید، مطمئنا از سختی و دشواری فرآیند فروش محصولات اطلاع دارید.

هر چند فراگیری تکنیک‌های هم راستا کردن استراتژی و فروش یکی از روش های افزایش فروش است.

اما برای موفقیت در فروش باید از اصول روانشناسی و روش‌های جلب نظر مشتری نیز آگاهی کامل داشته باشید.

استفاده از تکنیک فروش مناسب در شرایط مختلف یکی از اصول بنیادی در بخش مدیریت فروش است.

در این راستا آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند تا با استفاده از مهارت هایی که استاد احمد محمدی  مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش، آموزش می دهد پایه های پیشرفت خود در کسب و کارتان را مستحکم کنید.

برای آشنایی بیشتر با اصول و مهارت ها بر روی لینک زیر کلیک کنید:

استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

4 پاسخ

  1. من خیلی وقته دنبال یه مجموعه آموزشی هستم برای بازاریابی که واقعا موثر باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام مخاطب عزیز برای هر گونه پرسش و کسب اطلاعات لازم می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی