تکنیک تماس در فروش را دست کم نگیرید

نویسنده : تیم تحریریه آکادمی بازار
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

تکنیک تماس در فروش می‌تواند تغییراتی جدی و اساسی در کسب‌ و کار شما ایجاد کند.

وقتی کاری را آغاز می‌کنیم، باید از همان ابتدا با خودمان قرار بگذاریم که خسته نشویم. باید از همان ابتدا، یادمان باشد که باید تحت هر شرایطی پیش برویم و از هر پستی و بلندی ناراحت نشویم.

یکی از روش‌های دوره فروش، فروش تلفنی محصولات و خدمات است. فرآیند فروش چالش‌های مختلفی دارد. گاهی افرادی را می‌بینیم که وارد کار فروش تلفنی می‌شوند ولی به‌فاصله‌ی کوتاهی احساس می‌کنند فروش موفق نداشته و از کار خود مایوس می‌شوند.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

در فروش باید همواره نکات مهمی را مد نظر داشته باشیم تا بتوانیم موفقیت را برای شرکت و مجموعه خودمان به ارمغان بیاوریم. یادمان باشد هر کاری در ابتدا می‌تواند چالش‌های مختلفی داشته باشد ولی پس از مدتی به خوبی راه می‌افتد.

مطالعه بیشتر: دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره فروش موفق در شیراز برگزار شد

مطالعه بیشتر: سمینار تکنیک‌های فروش موفق در هتل سی نور مشهد برگزار شد

فروش
افزایش فروش و تاثیرگذاری

چگونه بازاریاب تلفنی موفقی باشیم؟


بازاریابی تلفنی هنوز هم یک ابزار فروش بسیار قدرتمند و محبوب در دنیا است. هر کسب و کاری می تواند از یک فرآیند بازاریابی تلفنی با ساختار مناسب بهره مند شود. برای افزایش فروش، برنامه ریزی ارتباط  با مشتری ضروری است. داشتن لیست تماس مناسب و متن فروش بسیار مهم است.

یادداشت برداری از نکات مهم پس از هر تماس، شما را به موفقیتی که به دنبال آن هستید می رساند. حال، چگونه بازاریاب تلفنی موفقی باشیم؟

در اینجا 10 نکته برای اینکه بازاریاب تلفنی موفقی باشید را برای شما می نویسیم:

بدانید که موفقیت آنی نیست، یک جدول زمانی برای مراحل فروش و تماسهایتان ایجاد کنید.

اهداف و مقاصد مشخصی را که می توانند به شما کمک کنند ، بنویسید.

وقت خود را به بررسی تماس ها اختصاص دهید.

یک ساختار تماس سازنده را با خود تمرین کرده و اجرا کنید.

نموداری برای ارزیابی موفقیت ها و آنچه نیاز به بهبود دارد داشته باشید و آن را هر هفته مرور کنید.

هر یک از مراحل برنامه ریزی و بررسی باید به طور منظم انجام شود.

درک مسائلی که خریداران با آن روبرو هستند باعث می شود پیشنهادهای مناسب تری به آنها بدهید.


ترفندهای فروش تلفنی


فروش تلفنی شغل دشواری است و با وجود تماسهای تلفنی دلسرد کننده و جلسات حضوری ، دشوارتر نیز می شود. با این حال ، دانستن چگونگی تعامل با مخاطب از طریق تلفن بسیار مهم است و این مهارتی است که برای پیشرفت در آن به زمان و حوصله نیاز دارید.


در اینجا 4 ترفند فروش تلفنی را عنوان می کنیکم که عبارتند از:

به جای صحبت از ویژگی های یک محصول ، از ارزش های آن با مشتری صحبت بگویید. به آنها بگویید محصول یا خدماتتان برایشان سودمند است.

به حرف مشتری با دقت گوش دهید. وقتی این کار را انجام دادید ، می توانید مسئله ای را که باید حل شود بهتر درک کنید. بنابراین می دانید چگونه خدمات خود را به مشتری ارائه کنید.

از ضرب المثل و داستان در مکالمه استفاده کنید.
تعریف کردن یک داستان یا یادآوری یک ضرب المثل برای مشتری همیشه جذاب است. از این ترفند برای فروش و جلب رضایت مشتریان بهره جویید.

مثبت باشید و مثبت بیاندیشید.
در مورد خدمات خود مشتاق ، پرشور و با اعتماد به نفس سخن بگویید. مکالمه را با یک نظر مثبت شروع کنید و از داشتن شوخ طبعی نترسید. در طول مکالمه مودب و صادق باشید.


اصول فروش تلفنی


در زمینه فروش تلفنی ، توسعه کسب و کار، باید از اصول راهنمای خاصی پیروی کنید. صادق و شفاف بودن از مهمترین نکات این اصول است.

با مشتریانتان ساده و شفاف سخن بگویید.
شما باید تلاش کنید تا پیام خود را برای مشتری به زبانی ساده  بیان کنید. مباحث و توضیحاتتان را برای آنها خلاصه کنید. شما می خواهید تصویری از اطلاعاتی را که ارائه می دهید ترسیم کنید.

همیشه با مشتریانتان صادق باشید.
مشتریان غالباً متوجه می شوند شما چه موقع دروغ می گویید و چه زمانی با آنها صادق هستید. حقیقت را بگویید و هرگز از گفتن حقیقت عذرخواهی نکنید.

در مکالمات تلفنی خیلی زود سر اصل مطلب بروید.
وقتی آنقدر خوش شانس هستید که شخصی از طریق تلفن با شما ارتباط برقرار می کند ، باید به یاد داشته باشید که آنها فقط مایل هستند برای چند لحظه با شما بمانند. آنها می خواهند شما زود به نکته اصلی برسید.
با مخاطب گفتگو داشته باشید.
به سوالات مشتری پاسخ دهید و نیازهایشان را درک کنید.

کسل کننده نباشید.
در تماس های تلفنی لحن، تن صدا و سرعت صحیت کردن شما خیلی مهم است. شمرده صحبت کنید و هرگز حوصله سر بر نباشید تا مشتری مشتاق باشد به مکالمه با شما ادامه دهد.


تکنیک های فروش تلفنی


برای فروشندگانی که می دانند چگونه فروش تلفنی را به درستی انجام دهند ، تلفن هنوز هم یکی از موثرترین ابزارهای فروش در بازار است. باید بتوانید توجه و اعتماد مشتری ها را جلب کرده و آنها را به خرید محصولتان مشتاق کنید. با به کارگیری تکنیک های فروش تلفنی که بسیار ساده هستند می توانید از یک فروشنده مبتدی به فرونده ای حرفه ای بدل شوید.


خود را از فروشندگان معمولی جدا کنید و متفاوت باشید. با صدای آرام و شمرده صحبت کنید. از زیاده گویی مانند سایر فروشندگان خودداری کنید. هرگز بیش از حد شاد نباشید یا با صدای بلند صحبت نکنید.

در چند لحظه اول تماس ، افراد در مورد اینکه شما حتی یک فروشنده هستید یا نه مطمئن نیستند.
اگر یک مخاطب به شما بگوید  “من اکنون فرصت ندارم صحبت کنم” ، با پاسخ  “خوب ، به نظر می رسد به اندازه کافی عادلانه است ؛ اما آیا می توانم آخرین سوال را قبل از قطع تلفن از شما بپرسم؟” ادامه دهید تا نظر او را تغییر داده و رضایتش را برای ادامه گفتگو جلب کنید.


برای تماس های خود هدف مشخص کنید. به عنوان مثال ، با ارسال گزارشی از طریق ایمیل شروع کنید. سپس برای پیگیری تماس بگیرید یا یک پیام صوتی بگذارید. وقتی افراد احتمالی دقیقاً می دانند که چرا شما تماس می گیرید و می توانند اطلاعات ارزشمندی را برای به اشتراک گذاشتن مشاهده کنند ، با شما به خوبی ارتباط برقرار می کنند.


چگونه فروش تلفنی موفق داشته باشیم؟


فروش تلفنی موفق نیاز به مهارت های ارتباطی بیشماری دارد. به غیر از خوب بودن ، شما نیاز به یک بازاریاب باهوش و زیرک باشید. حال در ادامه با هم ببینیم؛ چگونه فروش تلفنی موفق داشته باشیم؟
داشتن اعتماد به نفس بالا اصل اساسی موفقیت شما در فروش تلفنی است. هنگام تماس تن طبیعی صدای خود را حفظ کنید.

به صحبت های مشتری گوش دهید و از آن ها نطرشان را در مورد موارد متفاوت بپرسید. هرگز فراموش نکنید مکالمه خود را جالب و جذاب کنید. برای شنیدن هر گونه اعتراض آماده باشید. به آنها رسیدگی کنید و راه حل های مناسب به مخاطبتان پیشنهاد دهید.


سعی در ایجاد یک رابطه دوستانه با مشتری داشته باشید تا در امر فروق موفق شوید. جملات و نظرات مشتریان خود را تائید کنید. در حالت ایده آل در طول تماس های تلفنی شما باید تمرکزتان را بر کیفیت و مزایای نام تجاری محصول و یا خدماتتان بگذارید.

در یک تماس تلفنی، هر ثانیه ای که می گذرد بسیار ارزشمند است, شما باید از عهده مدیریت زمان خود بر بیایید. این بهترین راه برای به حداکثر رساندن بهره از تماس های فروش است.

و در نهایت این که، به منظور از بین بردن اضطراب و کاهش استرس در طول تماس های تلفنی, متن فروش از پیش نوشته ای شده ای داشته باشید تا نکات مهم و اساسی را به شما یادآوری کند.


فروش تلفنی موفق


وقتی فروشندگان تلفنی با آمادگی کامل برای گفتگو آماده باشند ، حتی مشتریان سرسخت می توانند به مشتریان وفادار تبدیل شوند. در اینجا 6 قانون طلایی برای فروش تلفنی موفق آورده شده است، که فروشندگان برای کسب موفقیت باید از آنها پیروی کنند.


یکی از راه های موثر برای ایجاد علاقه ، پرسیدن سوالات خوب است. ممکن است بپرسید ، به عنوان مثال ، آنها چه نقاط قوت یا ضعفی را در محصولات و خدمات فعلیتان پیدا می کنند یا بزرگترین چالش آنها در حال حاضر چیست.؟

پرسیدن سوالات از آنها هر تماس را به مکالمه ای شیرین تبدیل می کند تا اینکه مکالمه ای یکطرفه و خسته کننده داشته باشید. علاوه بر این ، چنین مبادلاتی ممکن است فرصت هایی را به وجود بیاورد که منجر به فروش نهایی شود.

استفاده از زبانی صریح ، مانند پرهیز از پنهان کردن هزینه های اضافی یا اظهارات غلط در مورد محصول ، کاملاً حیاتی است. برای جلوگیری از سردرگمی و جلب اعتماد مشتریان خود ، اطمینان حاصل کنید که محصولات و خدمات را دقیقاً به همان صورت که هستند، توصیف کرده اید.


در آخر ، همیشه خوب است که دورنمای فعالیت های خود را بررسی کنید و ببینید چه پیشرفت هایی می تواند انجام شود. همیشه انعطاف پذیر باشید. نکته اصلی در فروش، تمرکز روی اهداف کلی و داشتن استراتژی مناسب در شرایط دشوار است.


تکنیک های بازاریابی تلفنی


اگر متمرکز باشید برای توسعه برخی مهارت ها وقت بگذارید ، به طرز باورنکردنی در امر بازاریابی تلفنی موفق می شوید.

تکنیک های بازاریابی تلفنی زیر شامل مواردی نظیر تغییر شخصیت تا تنظیم فضای کاری شما برای کارایی بیشتر شما به عنوان بازاریاب تلفنی است. به کارگیری تکنیک های بازاریابی تلفنی در زمان مناسب، شما را از سایر فروشندگان متمایز می کند.


تمرکز یکی از سخت ترین قسمت های شغل شماست. هنگامی که با تلفن تماس گرفتید ، بین پنج تا 30 ثانیه فرصت دارید تا احساس مثبت و تاثیرگذار در مخاطب خود ایجاد کنید. با پایان یافتن هر تماس تلفنی ، تلفن را قطع نکنید ، از یک تماس به تماس بعدی بروید.

احتمالاً باید یک یا دو نفس عمیق بکشید ، اما این امر نه تنها به شما امکان می دهد تا تجربه بیشتری کسب کنید، درآمد شما را نیز افزایش می دهد.
نکته مهم در برخورد با مشتریان این است که مودب باشید و سعی کنید بدون اینکه مستقیماً آنها را گمراه کنید یا دروغ بگویید ، آنها را به ادامه گفتگو علاقه مند کنید.

افراد این روزها علاقه مند به بازاریاب های تلفنی نیستند ، اما وقتی با شخصی با اعتماد به نفس و متشخص صحبت می کنند، نظرشان تغییر می کند.

تکنیک تماس در فروش 

دکتر احمد محمدی مشاور کسب و کار و مدیر و موسس آکادمی بازار در ویدئوی انگیزشی تکنیک تماس، به نکات مهمی در فروش تلفنی اشاره می‌کنند. تکنیک فروش می‌تواند جان تازه‌ای به سیستم و شرکت و مجموعه شما بدهد. گاهی یاد گرفتن یک تکنیک به ظاهر ساده و عمل کردن به آن آنقدر نتایج مهمی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

مشاوره کسب و کار میانبری برای رونق کار

در فروش تلفنی و در آن سوی خط ممکن است افراد با روحیه‌ها و سلیقه‌های مختلف حضور داشته باشند. آن طرف خط ممکن است افراد در حالت‌های روحی مختلف اعم از خوشحالی، غم، عصبانیت و تنش قرار داشته باشند. وقتی تماس تلفنی برقرار می‌کنیم باید درنظر داشته باشیم که همیشه و همه وقت، همه به ما پاسخ مثبت نمی‌دهند و گاهی اوقات به درب بسته می‌خوریم.

نباید از درب‌های بسته بترسیم. وقتی تصمیم می‌گیریم دراین مسیر حرکت کنیم، اولین نکته‌ی مهم آن است که ناامید نشویم. با همان انرژی که کار را آغاز کرده‌ایم با همان انرژی به پیش برویم.

ما می‌توانیم در مسیری که انتخاب کرده‌ایم موفق باشیم. فقط گاهی لازم است تکنیک‌ها را یاد بگیریم. کافی است با دقت بیشتری مسیر را طی کنیم. تکنیم تماس در فروش می‌تواند راهگشای خوبی برای شما و مجموعه‌تان باشد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی، مدرس و مشاور کسب و کار
جبران عمل متقابل در فروش

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، دوره‌های آموزشی مختلفی در موضوعات تکنیک های فروش موثر، برنامه ریزی، مدیریت بازاریابی، مشتری مداری، دوره اصول مدیریت و سرپرستی فروش، آموزش ویزیتوری حرفه ای، بازاریابی تلفنی، نخبگان فروش، فن بیان، دوره اصول و فنون مذاکره و زبان بدن برگزار می‌کند.

دوره برنامه ریزی فروش یک دوره فوق العاده جذاب انگیزشی و علمی

قویترین و کاربردی ترین دوره فن بیان به همراه پشتیبانی مشاوران و مربیان آکادمی بازار

دوره مشتری مداری و مدیریت حرفه ای ارتباط با مشتریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *