معجزۀ تمرکز روی هدف را در فیلم «شلاق» باور خواهید کرد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آبان, ۱۴۰۱
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فیلم شلاق (Whiplash) فیلمی درام محصول سال ۲۰۱۴ آمریکاست. مایلز تلر نقش دانش‌آموزی را بازی می‌کند که سعی دارد با نوازندگی‌اش استاد خود را تحت تاثیر قرار داده و به فردی بزرگ و موفق در دنیای موسیقی تبدیل شود. این فیلم در هشتاد و هفتمین دورۀ جوایز اسکار نامزد دریافت پنج جایزه شد.

همه ما در زندگی اهدافی داریم، نداشتن هدف در زندگی یعنی گذراندن روزها از پی هم بدون هیچ انگیزه و تلاش تا وقتی که زمان مرگمان فرا برسد. اما قطعا وقتی خداوند از آفرینش انسان هدف داشته ما هم باید برای خودمان اهدافی تعیین کنیم. گاهی ما تنها به اهدافمان فکر می‌کنیم اما برای رسیدن به آنها هیچ برنامه‌ای نداریم، اینگونه هدفها چطور محقق می‌شوند؟

تمرکز روی هدف شما را به رسیدن نزدیکتر می‌کند

برای بعضی افراد هدف می‌شود تمام زندگی. آنها برای رسیدن به خواسته و رویایشان قید همه چیز و همه کس را می‌زنند و فقط به هدفشان می‌اندیشند. تمرکز روی هدف خوب است اما همانطور که اسلام توصیه کرده، حد وسط و متعادل هر چیز، بهترین است. انسان نیاز به روابط خانوادگی و عاطفی دارد، نیاز به دوست و همراه دارد و باید بتواند با مدیریت درست در راه رسیدن به هدف تمام اینها را کنار هم مدیریت کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - هدف

چند قدم آهسته تا محقق شدن هدف

۱- پاسخگو و مسئولیت پذیر باشید. استقامت روی اهداف نباید سختگیرانه باشد. شما باید مسئولیت پذیری را به عنوان هدیه‌ای به خودتان ببینید، یک طرز فکر داوطلبانه برای اطمینان از موفقیت، نه چیزی که خود را مجبور به تبعیت از آن کنید طوری که از ان متنفر شوید.

۲- فکر کنید زندگی شما به آن وابسته است. هنگامی که به یک طرز فکر مصمم و خلاق روی می آورید، شروع به کشف راه حل‌هایی برای چالش‌هایی می‌کنید که احتمالاً فکر می‌کردید از کنترل شما خارج بوده. اگر زندگی شما به آن بستگی داشت، آیا برای نجات خودتان به ایده یا استراتژی جدیدی می‌رسیدید؟ بله.

۳- وقتی نمی‌توانید شرایط خود را کنترل کنید، اجازه ندهید که شرایط شما شما را کنترل کند. 

۴- شما باید آن را بیشتر از آنچه نمی‌خواهید، بخواهید. همه چیز میزان مشخصی را از شما دریافت می‌کند، انرژی، تلاش، صبر، منابع. طبیعی است که چیزهای خوب زندگی را بدون پرداخت هزینه بخواهید: می‌خواهید وزن کم کنید اما نمی‌خواهید از غذاهای موردعلاقه‌تان بگذرید. شما می‌خواهید کار تبلیغاتی انجام دهید اما نمی‌خواهید ساعتهای بیشتری را کار کنید.

۵- اجازه ندهید جاذبه شما را به سمت پایین بکشاند. درست همانطور که سیارات عظیم، جاذبه ای را ایجاد می‌کنند و همه چیز را به سمت آنها سوق می‌دهند  به نظر می‌رسد که مشکلات سخت و موانع چالش برانگیز جرم کافی دارند تا شما را از گرفتن آنچه می‌خواهید دور کنند. این نیرو با بزرگتر و سخت‌تر شدن چالش‌ها بزرگتر و قوی تر می‌شود. تسلیم نشو.

۶-  دستیابی به موفقیت نیاز به سکته مغزی دارد! بازیگر جیم کری آنقدر فقیر شد که خانواده‌اش پس از اینکه پدرش شغلش را از دست داد، در یک وانت زندگی می کردند. اما کری به آینده خود و چیزهایی که می‌خواست در زندگی خود به انجام برساند اعتقاد داشت.

۷- بازخورد بخواهید. درخواست مشاوره و انتقاد دیگران باعث ایجاد مسئولیت پذیری می‌شود. برای این کار، باید مربی، دوست، همکار یا افراد دیگری را که برای این کار مناسب هستند متقاعد کنید که بگوید واقعاً و صادقانه چه فکر می‌کند. بازخورد برای غلبه بر نقاط کور و دستیابی به نتایج بهتر کلید مهمی است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی