تلاش برای موفقیت در فیلم The greatest showman

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

فیلم The greatest showman _بهترین نمایش گردان_  یک اثر موزیکال و فانتزی ساخته مایکل گریسی _Micheal Gracey_ است که جنی بیکس _Jenny Bicks_ و بیل کندون _Bill Condon_ وظیفه نویسندگی آن را داشته اند. این فیلم اقتباسی از زندگی پی تی بارنوم _P.T Barnum_  نمایش گردان، تاجر و سیاست مدار معروف آمریکایی است که اغلب او را به عنوان بنیان گذار سیرک عجایب بارنوم و بیلی _Barnum and Bailey circus_ می شناسند. از جمله ستارگانی که در این فیلم نقش آفرینی می کنند می توان به هیو جکمن _Hugh Jackman_ میشل ولیامز _Michelle Williams _ زک افرون _Zack Effron_ و … اشاره کرد. این فیلم با امتیاز 7.6 IMDB  یک نامزدی اسکار موفق به کسب 6 جایزه آکادمیک شده است.

ویژگی های منحصر بفرد فیلم

فیلم The greatest showman برای تمامی گروه های سنی مناسب است و می تواند پیام ها و مفاهیمی کاربردی و مفیدی را برای همه داشته باشد. فضای این فیلم فانتزی و اکثر سکانس ها همراه با موسیقی و آواز است؛ اما موسیقی و متن آن ها بسیار دلنشین و مفهومی است که حتی افرادی را که طرفدار فیلم های موزیکال نیستند نیز به خود جذب می کند. در واقع می توان گفت فیلم The greatest showman آنقدر فانتزی و رویایی نیست که تماشای آن برای بیننده کسل کننده شود و آنقدر دارای سر و صدای زیاد و آواز های فالش نیست که برای بیننده گوش خراش باشد. شیوه پیشروی داستان به طرزی ملایم و سریع است که شما می توانید با تماشای آن خلاصه کاملی از زندگی شخصیت اول داستان را در 105 دقیقه ببینید. موسیقی پر انرژی و انگیزه بخش در همه فیلم جاریست و رقص و حرکات هماهنگ بازیگران به شکل کاملا زیبایی شما را مجذوب خود می کند. این فیلم تحرک و مفهوم را باهم دارد. این دیالوگ های سنگین و طولانی شخصیت ها نیست که نقش انتقال دهنده مفهوم فیلم را دارد؛ بلکه درون مایه فیلم را می توان در تمام حرکات و احساسات و آواز های شخصیت ها حس کرد.

چکیده داستان

داستان از آن جایی شروع می شود که فرزند خیاط فقیری به نام فینیس _ Phineas _ عاشق دختر لرد پولداری به نام چریتی _Charity_ می شود. این دو با رفتن چریتی به مدرسه شبانه روزی  از هم جدا می شوند؛ اما عشق بین آن ها کماکان شعله ور می ماند. سال ها می گذرد و پسر بچه خیاط فقیر به مردی بالغ تبدیل می شود و به خواستگاری عشق دیرینه اش می رود. این دو زندگی مشترک خود را به هر نحوی که است شروع می کنند. ولی با ورود آمریکا به دوره رکود اقتصادی این  زوج که حالا صاحب دو دختر بچه هستند با مشکل مالی برخورد می کنند. فینیس بارنوم مردی رویاپرداز و خلاق است. او که تا به حال در هیچ کدام از شغل هایی که انتخاب کرده موفق نشده است این بار قصد دارد که راه رسیدن به رویاهایش را در پیش بگیرد. او با گرفتن وام، موزه ای افتتاح می کند اما با شکست مواجه می شود. اما بدون اینکه تسلیم بشود فکری به ذهنش می رسد.

در همین جا است که ایده برپایی سیرک عجایب به ذهنش می رسد. با دادن فراخوانی در سطح شهر بارنوم کارمندانی با ویژگی های فیزیکی متفاوت و عجیب را به استخدام خود در می آورد. کوتاه ترین مرد جهان، پسر سگی، دختر ریش دار از معروف ترین اعضای این سیرک عجایب هستند. هرچند باورش سخت است اما بیشتر این شخصیت های عجیب و غریب در واقعیت نیز وجود داشته اند. مانند هر ایده جدید دیگری، این سیرک نیز طرفداران و دشمنانی در بین مردم پیدا می کند. با این حال ایده بارنوم به دلیل تازگی و منحصر به فردی اش تا حد قابل توجهی محبوب می شود. اما جاه طلبی و عطش بارنوم برای رسیدن به شهرت و پول در ادامه داستان کار دست او می دهد.

 

نظر نویسنده درباره مفهوم فیلم

فیلم The greatest showman به یکی از چاله های سهمگین جاده زندگی هر فردی که به دنبال موفقیت است اشاره می کند. آز و طمع می تواند یک شبه هر کسی را از بالا قله، درون دره بیاندازد. هر انسانی ممکن است تسلیم تمایلات منفی درونی خود شود. عقده های درونی و کمبود ها، مانند هیزم هایی برای آتش طمع هستند. در واقع اگر ظرفیت موفقیت را نداشته باشید، نمی دانید چه موقع باید ترمز دستی را بکشید و آن موقع است که شما قربانی تصادفی شدید می شوید. هر چه بیشتر مجذوب زرق و برق مادیات بشوید، سخت تر می توانید از آن دل بکنید. موفقیت فقط به معنی پولدار شدن و کسب مقام نیست. بلکه داشتن خانواده و دوستانی مورد اعتماد، آسایش و آرامش در کنار آن ها و … را می توان از نعماتی دانست که به خودی خود می توانند بهترین دستاورد هایی باشند که یک فرد می تواند آن ها را داشته باشد. اگر روحیه خود را از دست دادید و از نظر فکری گمان می کنید به بن بست خورده اید فیلم The greatest showman می تواند در یک مدت کوتاه ذهن شما را از گرفتاری ها و مشکلاتتان رها کند و به جای آن ها بذری از ایده ها و طرح های جدید را در ذهنتان بکارد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
موفقیت شاهکار قهرمانانه نیست

زندگی هر افراد موفق و ستاره ها درس ها و آموزه هایی دارند که می توانیم با بهره مندی از آن در زندگی خودمان در بهبود آن تلاش کنیم. مسیر ززندگی هر فردی حاوی درس ها و تجربه هایی بسیار کاربردی است که دیگران با بهره مندب از آن ها قدم بزرگی را در راه تغییر و تحول روش زندگی خود ایجاد کنند. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که آشنایی با زندگی افراد موفق و ستاره های درخشان عرصه های مختلف هنری و علمی و … دارند به جای درستی آمدید! پیشنهاد آکادمی بازار سری سی دی های ستاره های موفق است. در بخش فیلم های آموزشی آکادمی بازار می توانید برنامه هایی بسیار مفید و کاربردی را در زمینه های متفاوت پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک یر کلیک کنید:

فیلم های آموزشی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی