تصویر روشن و واضحی از رویایت داشته باش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۵ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
تصویر روشن و واضحی از رویایت داشته باش

هدفگذاری و رویا پردازی چیست؟ چگونه به رویای خود دست پیدا کنم؟ ابزار لازم برای رویا پردازی و تجسم چیست؟ جدول تی چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟ قدرت رویاپردازی یکی از زیباترین و کارآمدترین قدرت‌های انسان است‌.

دلیل به وجود آمدن ما و زندگی کردن ما این است که تلاش کنیم و به اهداف و رویاهایمان برسیم. رویای خود را به صورت زنده و واقعی تجسم کنید؛ گویی که همین الان به آن رسیده‌اید. رویا نباید مبهم باشد و باید یک تصویر واضح آن داشته باشید. اگر رویای شما تصویر واضحی نباشد نمی‌توانید آن را جذب کنید.

پس قدم اول داشتن تصویر واضح است. برای رسیدن به رویای خود با تصویر واضحی که در ذهن دارید برنامه ریزی کنید. زمانی که رویای واضحی در فکر شماست، برنامه ریزی و هدفگذاری برای آن راحتتر می‌شود و می‌دانید که چگونه و از کجا باید شروع کنید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

ما بدون رویا هیچ چیز نیستیم!

وقت آن است که به سراغ رویا‌ خود برویم، قبل از آنکه بمیرد! ما به روی زمین آمده‌ایم تا رویا را زندگی کنیم و به اهداف برسیم. رویاهای ما، بخشی از روح و جوهره ما هستند که ما را به تکامل می‌رسانند؛ در واقع با تحقق هر رویایی که داریم، روح ما یک مرحله از تکامل خود را طی می‌کند.

همین حالا به سراغ رویاها برو و به وضوح به دنبال آن‌ها بگرد؛ تو باید به طور واضح و دقیق بدانی که رویا تو چیست و آن را بشناسی تا بتوانی هدفگذاری کنی. چشم انداز و هدف زندگی خودت را مشخص کن.

رویا نباید مبهم باشد؛ اگر ندانی دقیقا چه می‌خواهی، کائنات هم نمی‌تواند کمکی به تو بکند. هرچه در خصوص رویایت به وضوح بیشتری برسی، آن را سریع‌تر محقق خواهی کرد.

همین حالا هم ممکن است به چیزهایی رسیده باشی که قبلا برایت تنها یک رویا بوده‌اند؛ درست است که اکنون برایت به امری عادی تبدیل شده و دیگر بابت‌شان شکرگزار نیستی، اما روزی برایت تنها یک رویا بوده‌اند.

رویا باید کاملا واضح باشد

رویا باید کاملا واضح باشد

همه شما در زندگی چیزهایی دارید که روزی برایتان یک روی غیر ممکن بوده‌اند. اما حالا در زندگی آن‌ها را دارید. به راستی چطور به آن‌ها دست یافته‌اید؟

ابتدا آن‌ها را در ذهن خود مجسم کرده و سپس تمام تمرکزتان را معطوف به آن کردید و از آنجا که تمرکز به هر کجا برود، انرژی هم به همانجا جریان می‌یابد، زمانی که رویا را در ذهن‌تان تجسم کرده‌اید، به سوی آن انرژی فرستاده‌اید. زندگی بدون رویا و آرزو شبیه «انجمن شاعران مرده» است.

سپس نسبت به آن هیجان‌زده شده‌اید و با خود گفته‌اید: «این همان چیزی است که می‌خواهم!» قطعا در خواب آن را مشاهده می‌کردید، با دیگران درباره آن حرف می‌زدید و درباره آن مطلب می‌خواندید و وقتی تمرکزتان را به طور طولانی مدت معطوف به یک چیز کنید، معجزه اتفاق می‌افتد.

قدم اول رسیدن به رویا

مراحلی که برای تحقق رویا باید پشت سر بگذارید در اینجا آمده است. اما قدم اول برای طی کردن این روند، این است که بدانید دقیقا چه می‌خواهید!

روش‌های مختلفی برای هدفگذاری وجود دارد اما اغلب قریب به اتفاق افراد، هدفگذاری را انجام نمی‌دهند زیرا برایشان کار سختی است! هدفگذاری تنها زمانی سخت به نظر می‌آید که شما ندانید دقیقا چه می‌خواهید!

استاد احمد محمدی
در بزرگسالی بسیاری از مهارت‌های زندگی را از یاد می‌‌بریم؛ خیال‌بافی کردن، رویا داشتن و بلندپروازی.
استاد احمد محمدی

در مقالات قبلی گفتیم که نباید به ناخواسته‌ها توجه کرد زیرا به هرچه توجه کنیم، ارتعاش آن را فرستاده و آن را به سوی خود جذب می‌کنیم. از پنج تمرین قانون جذب برای دستیابی به خواسته و رویا استفاده کنید.

ناخواسته‌ها در بحث هدفگذاری می‌توانند به کمک ما بیایند. شاید برای ما سخت باشد که بدانیم چه چیزی را می‌خواهیم، اما اغلب می‌دانیم که چه چیزی را نمی‌خواهیم! بنابراین می‌توانیم از ناخواسته‌هایمان، به خواسته‌هایمان پی ببریم تا به صورت روشن و واضح بفهمیم که واقعا چه می‌خواهیم.

تکنیک استفاده از جدول T

تکنیک استفاده از جدول T

به منظور رسیدن به وضوح در خصوص رویا تکنیکی به نام «جدول T» وجود دارد. روش کار این تکنیک بدین صورت است که ابتدا بر روی یک کاغذ تمیز، یک حرف T بزرگ رسم می‌کنید؛ سپس در ستون سمت چپ می‌نویسید: «چیزهایی که نمی‌خواهم» و در ستون سمت راست می‌نویسید: «چیزهایی که می‌خواهم.»

حالا ابتدا به چیزهایی که نمی‌خواهید، فکر کنید؛ به آن جنبه‌هایی از زندگی فکر کنید که می‌خواهید تغییر کنند. معجزه مکتوب کردن رویا و اهداف را جدی بگیرید.

 ناخواسته‌ها، می‌توانند در هر زمینه‌ای باشند؛ بیماری‌ که نمی‌خواهید داشته باشید، وزنی که دوست ندارید داشته باشید، درآمد یا شغلی که از آن ناراضی هستید، روابط نامطلوبی که دارید یا هر جنبه دیگری از زندگی‌تان!

بدین ترتیب، در یک جمله کوتاه آن‌ها را وصف کنید و در ستون سمت چپ بنویسید. وقتی کار نوشتن به پایان رسید، به سراغ ستون سمت راست رفته و با نگاه به ناخواسته نوشته شده در سمت چپ، خواسته خود را بنویسید. این کار را با طرح یک سوال ساده برای خودتان انجام دهید: «اگر این را نمی‌خواهم، پس چه می‌خواهم؟»

نحوه استفاده از جدول برای هدفگذاری

نحوه استفاده از جدول برای هدفگذاری

به عنوان مثال، فرض کنید در ستون سمت چپ نوشته‌اید: «من رابطه پر تنش و خالی از عشق با همسرم را نمی‌خواهم!» حالا از خود سوال کنید: «اگر این رابطه را نمی‌خواهم، پس چه می‌خواهم؟» سپس در ستون سمت راست بنویسید: «می‌خواهم رابطه‌ای آرام و عاشقانه داشته باشم.» رازهای تبدیل شدن رویا به واقعیت را یاد بگیرید.

این لیست می‌تواند تا بی‌نهایت ادامه داشته باشد! وقتی ستون سمت راست را تکمیل کردید، حالا دیگر به وضوح می‌دانید که خواسته‌ شما چه چیزی است و به شکلی هدفگذاری کردید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
بزرگترین رویات چیه؟

اکنون دیگر نیازی به ناخواسته‌هایتان ندارید؛ بنابراین، به منظور عدم توجه به ناخواسته‌ها، ستون سمت چپ را ببرید و دور بریزید. بهتر است روزانه این لیست را بردارید و نگاهی به آن بیاندازید و به رویا فکر کنید. آن‌ها را در ذهن‌تان تجسم کنید.

سعی کنید تجسم‌تان با احساس همراه باشد. زین پس، به هر شیوه‌ای که می‌توانید، به این خواسته‌ها توجه کنید. یادتان باشد که شما به هر چیز، به هر شکل توجه کنید، آن را به سوی خود جذب می‌کنید. ناپلئون هیل، به بیان دیگری می‌گوید: «تو به همان چیزی تبدیل می‌شوی، که اغلب اوقات بدان فکر می‌کنی!»

اگر به دنبال راهی قطعی برای تحقق رویا و اهداف خود هستید می‌توانید از آکادمی بازار کمک بگیرید. بسته آموزشی: چگونه به اهداف خود برسیم؟ یکی از پیشنهادهای ما به شماست. با این بسته می‌توانید به هرآنچه که آرزویش را دارید و رویا آن را در سر می‌پرورانید برسید. همچنین صفحه اینستاگرام دکتر احمد محمدی می‌تواند راهگشای شما باشد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

19 پاسخ

  1. در بزرگسالی بسیاری از مهارت‌های زندگی را از یاد می‌‌بریم؛ خیال‌بافی کردن، رویا داشتن و بلندپروازی
    این جمله رو باید طلا گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی