ترس درونت را مهار کن- برگزیده‌ای از فیلم «سخنرانی پادشاه»

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۹ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

سخنرانی پادشاه (The King Speech) فیلمی دارم تاریخی محصول سال ۲۰۱۰ ساخته تام هوپر و نوشته دیوید سایدلر است. این فیلم در هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار برنده جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است.

داستان این فیلم برگرفته از داستانی واقعی از زندگی جرج ششم، پادشاه بریتانیا است. مردی که دچار لکنت زبان بود و همین مشکل زندگی او را دچار مشکل کرده و و جایگاه او را به خطر انداخته بود.

آنچه در فیلم سخنرانی پادشاه می‌بینید

کالین فرث نقش آلبرت را در این فیلم ایفا می‌کند، داستان فیلم اینچنین آغاز می‌شود که در نمایشگاه امپراطوری هنگام سخنرانی مشکل لکنت زبان آلبرت برای همه شنوندگان و حضار آشکار می‌شود.

پدر آلبرت، جرج پنجم به دلیل بیماری از دنیا می‌رود و پسر بزرگ او، ادوارد هشتم به عنوان پادشاه معرفی می‌شود. اما ادوارد سزاوار جایگاه پدر نیست، فردی که نشان می‌دهد به اندازه کافی مسئولیت پذیر نیست.

آلبرت سعی می‌کند برای درمان مشکل خود راه چاره‌ای بیابد و درمان‌های رایج را با دلسردی پیگیری می‌کند. وقتی همسر آلبرت، الیزابت شهرت لیونل لوگ را در روش‌های نوین گفتار درمانی استرالیایی می‌شنود از او برای درمان همسرش طلب کمک می‌کند.

لیونل سعی می‌کند ریشه مشکل آلبرت را کشف کند تا بتواند او را درمان کند، ریشه‌ای که به ظاهر از دوران کودکی آلبرت نشات گرفته و نشان از خاطرات بد آلبرت در آن دوارن است. او کشف می‌کند رفتار بد پرستار دوران کودکی و تحقیرهای برادر بزرگترش باعث از دست دادن اعتماد به نفس و ایجاد ترس و وحشت در وجود آلبرت شده است.

این ناهنجاری‌ها در لکنت زبان او خود را نشان داده، حال لیونل با آگاهی بر دلیل اصلی مشکل همانند دوستی، سعی در رفع مشکل آلبرت دارد. در این حین ادوارد هشتم درگیر داستانی عاطفی شده و قصد ازدواج با زنی را می‌کند که دو بار ازدواج کرده و به همین دلیل مجبور به استعفاء از مقام پادشاهی می‌شود.

اینچنین آلبرت جانشین برادر می‌شود. در بحبوحه داستان به آلمان اعلام جنگ می‌شود و پادشاه جدید باید برای مردم صحبت کند. لیونل به آلبرت قوت قلب می‌دهد و او می‌تواند با غلبه بر ترس وجودش، با اعتماد به نفس سخنرانی فوق‌العاده‌ای را داشته باشد و مورد تشویق حضار و شنودگان قرار گیرد.

رهایی از ترس و جذب اعتماد به نفس

شاید بگویید رهایی از ترس در تئوری بسیار ساده است، اما عملا کار دشواری است. شما برای رهایی از هر خصلت منفی باید نقطه مقابل مثبت آن را در وجودتان تقویت کنید. برای رهایی از ترس باید قدرت ایمان را در وجودتان قوت ببخشید.

اما پیشنهاد جدی ما این است که برای درمان ترس به مشاور مراجعه کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ترس از دست دادن

قدم به قدم برای رهایی از ترس

  • اول از هرچیز باید سعی کنید انرژی مثبت داشته باشید، بهترین کار ورزش کردن و داشتن بدنی سالم و قوی است.
  • قبل از شروع به کار، سخنرانی یا هر فعالیت دیگر چند دقیقه با خودتان خلوت کنید و با ترس‌ وجودتان حرف بزنید، نفس عمیق بکشید و مانند یک دوست خوب خودتان را آرام کنید.
  • چیزهایی که دوست دارید و برایتان خوشایند است لیست کنید. وقتی در موقعیت بدی قرار گرفتید آنها را بخوانید و انرژی مثبت بگیرید.
  • به خودتان یادآوری کنید که با ترس‌تان مواجه شده‌اید و آن را رفع کرده‌اید. برایش ینویسید که «اضطراب و ترس عزیزم من دیگر پابند تو نمی‌شوم.»
  • برای خنثی‌کردن ترس وجودتان از طنز استفاده کنید. مثل با خودتان بگویید وحشتناک‌ترین و مضحک‌ترین اتفاقی که ممکن است بعد از سخنرانی برای من بیفتد چیست؟ من چیزی را از دست نمی‌دهم، اعتماد به نفس به کمک من می‌آید.
  • شجاعت داشته باشید. نقطه مقابل ترس داشتن شجاعت است. این ویژگی را در خودتان تقویت کنید.

و در نهایت بهترین ابزار برای رهایی از ترس و مقابله با آن مهربانی است. با خودتان مهربان باشید و اجازه ندهید افکار منفی سراغ‌تان بیایند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی