با ترس از دست دادن چه کار کنیم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۸ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

با ترس از دست دادن چه باید کرد؟ چگونه باید این ترس را درمان کنیم؟

بخشی از انرژی روزانه‌ی ما صرف ترس‌هایمان می‌شود. می‌ترسیم شغل خودمان را از دست بدهیم. می‌ترسیم نتوانیم از پس مسایل مالی بربیاییم. می‌ترسم عزیزانمان را از دست بدهیم. می‌ترسیم همسرمان به ما خیانت کند. می‌ترسیم نتوانیم فرزندان خوبی تربیت کنیم. می‌ترسیم در رابطه با دیگران دچار مشکل شویم. می ترسیم جنگ، قحطی، تورم، مسایل و مشکلات عاطفی و اجتماعی پیش بیاید.

حجم زیادی از انرژی ما با همین ترس‌ها به هدر می‌رود. با ترس‌هایمان چه باید بکنیم. ترس، نوعی انرژی است. اما چطور می‌توانیم از این منبع انرژی استفاده کنیم؟ چطور می‌توانیم ترس از دست دادن را برای همیشه حل کنیم؟

ترس,خلاقیت
ترس

با ترس‌هایمان چه باید بکنیم؟

بیایید یک بار هم که شده با خودتان رو راست باشید و قلم و کاغذ را بردارید و هر آنچه شما را می‌ترساند روی کاغذ بنویسید. شما هستید و خدای شما و قلم و کاغذ در دستان شما. روی کاغذ با خیال آسوده بنویسید از چه چیزهایی می‌ترسید. ما به علت و دلایل پشت پرده ترس‌ها کاری نداریم.

وقتی همه ترس‌ها را نوشتید، ببنید کدام یک از آنها برای شما مهم‌تر است و اگر حل بشود انرژی خوبی را به زندگی شما می‌آورد. مثلا فردی ترس از دست دادن شغلش را دارد. این ترس شبانه روز همچون خوره به جانش افتاده و گاهی اوقات قدرت عملکرد را از وی گرفته است.

خب، این فرد باید ترس از دست دادن شغل را در فهرست خود انتخاب کند و برای رها شدن از این ترس تلاش کند. وقتی ترس از چیزی دارید، نشان می‌دهد خود را آنقدرها قوی نمی‌دانید. در واقع خودتان را در آن حوزه آنقدرها قوی نمی‌دانید که می‌ترسید. در مبارزه وقتی ترس به سراغ ما می‌آید که بدانیم حریق قدرتمندی در مقابل ما ایستاده است.

وقتی ترسی داریم اگر ما ضعیف‌تر از آن موضوع باشیم، ترس بر ما غلبه می‌کند. ولی اگر قوی‌ و قوی‌تر شویم، آن موضوع دیگر برای ما ترسناک نیست. تصور کنید فردی که ترس از دست دادن شغلش را دارد. اگر هر روز روی توانمندتر کردن خودش کار کند، بعد از مدتی می‌بیند نه تنها ترس از دست دادن شغلش را ندارد، بلکه به دنبال فضاهای بزرگ‌تر و بهتری برای کار کردن می‌گردد.

خانم یا آقایی که ترس از دست دادن همسرشان را دارند، اگر روی توانمندسازی و جذاب سازی درونی خودشان کار‌ کنند، می‌بینند تمام ترس‌ها رنگ باخت و رفت. وقتی شما قوی و قدرتمند باشید، موضوعی برای ترسیدن وجود نخواهد داشت.

ترس نشانه ضعف است. وقتی در موضوعی می‌ترسید یعنی در آن حوزه آنقدرها قدرتمند نیستید و باید روی خودتان کار کنید. فهرست خودتان را با دقت ببینید. هر کدام از ترس‌هایتان نشان می‌دهد که در کدام حوزه‌ها باید برای خودتان زمان صرف کنید تا قوی‌تر شوید. تا وقتی قوی‌تر نشده‌اید، این ترس‌ها هستند و ترس‌ها بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند و انرژی شما را می‌مکند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ترس از دست دادن

مراقب ترس‌هایتان باشید. ترس‌ها نشان می‌دهند ما در زندگی چه کارهایی باید انجام بدهیم و چه کارهایی نباید انجام بدهیم. ترس‌ها نشان می‌دهند نقاط ضعف ما کجا است و چه کار باید بکنیم تا قوی‌تر شویم. قدر ترس‌های خودتان را بدانید. ترس‌ها نشان می‌دهند در چه حوزه‌هایی باید زمان بیشتری صرف کنیم.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی