تجارت آنلاین چیست؟ ایده ها و 7 قدم راه اندازی بیزینس آنلاین

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۷ دی, ۱۴۰۱
تعریف تجارت آنلاین و روش راه اندازی آن

من- «بابا چند تومن کار رو راه می ندازه؟»

بابا- «فعلا ده تومنم باشه خوبه لیلا.»

من- شماره کارت بده.

این ها حرف های من و بابا بود. هرگز فکر نمی دانستم پول دادن یک بچه به بابایش این همه می تواند لذت بخش باشد. مخصوصا که من فقط پانزده سال سن دارم. اگر می خواهید قصه ام را بشنوید، پیش از هرچیز باید بدانید یا بپرسید «تجارت آنلاین چیست؟»

با استفاده از تجارت آنلاین و روش‌های تقویت آن می‌توان فروش و درآمد را به چندین برابر رساند. این روزها یکی از ابزارهای مهم راه‌اندازی تجارت آنلاین، داشتن کامپیوتر و اتصال به خط اینترنت است. در واقع روز‌ به‌ روز فرصت ایجاد تجارت آنلاین افزایش می‌یابد.

بابا وقتی می آید خانه زنگ در را نمی زند. هر بار خودش کلید را در قفل می چرخاند و وارد می شود. دلیلش هم این است که نمی خواهد مزاحم کسی شود. می خواهد کسی پانشود بیاید در را برایش باز کند! بابا برای اینکه از کسی کمک نگیرد تا اینجاها هم پیش رفته…

یک روز وقتی کلید انداخت و وارد خانه شد، بدون آنکه سلام کند یا نیم نگاهی به من و مامان بیاندازد رفت توی اتاقش. بعدترها فهمیدم دخل و خرج های بابا آنقدر با هم جور در نیامده که تصمیم گرفته ماشین را بفروشد. آنجا بود که رفتم پیش بابا و با خنده و ژست پر غروری گفتم «بابا چند تومن کار رو راه می ندازه؟» خندید و بغلم کرد و آخرش با هزار اصرار قبول کرد کمکش کنم. باورش نمی شد تجارت آنلاین و بی سر و صدای من توانسته نجاتش بدهد.

تجارت آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی یکی از شیوه‌های نوین و اساسی در دنیای امروز و عصر جدید تکنولوژی است. با استفاده از فضای اینترنتی موجود می‌توان برندسازی را تا حد بسیار چشم گیری به پیشرفت رساند.

شما در اکثر مواقع برای راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین به سرمایه‌ بسیار اندک و اینترنت پر سرعت نیاز دارید به همین علت این نوع تجارت بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته و هرکس به نوعی سعی دارد تا از این راه کسب درآمد کند. با توجه به شرایط موجود، هر روز به تعداد افراد تجارت آنلاین اضافه می‌شود.

پس شما هم هرچه سریع‌تر این نوع تجارت را یاد بگیرید. با آکادمی بازار برای آشنایی بیشتر با تجارت آنلاین همراه باشید.

پخش ویدیو
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

من عاشق درس زیست و دیوانه ی حیوانات بودم. بهترین تفریحم این بود که برای شناخت هر چه بیشتر جزئیات بدن حیوانات، آنها را نقاشی کنم. یک بار یک تکه چوب صاف گیر آوردم و همینجوری یک اسب را رویش کشیدم. بعد ازش خوشم آمد و با یک مغار ریز و تیز، حکاکی اش کردم.

از خانواده بگیر تا دوست و آشنا، هرکس اسب را دید خوشش آمد و خیلی ها از من خواستند برای آنها هم یکی درست کنم. آن روز من نه تنها نمی دانستم تجارت آنلاین چیست، بلکه هرگز فکر نمی کردم عشقم به حیوانات این همه برایم برکت داشته باشد.

تجارت آنلاین چیست؟

تجارت آنلاین به هر گونه کسب و‌ کاری می‌گویند که در اینترنت ارائه شود و مشتریان از تولیدات یک شرکت، محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند. در واقع هر چه سرعت رشد و گسترش دنیای دیجیتال بیشتر می‌شود، کسب و کار اینترنتی افزایش می‌یابد و رشد می‌کند. 

بر اساس آمار تجارت الکترونیک جهانی، در سال ۲۰۱۷، تعداد تجارت‌های آنلاین ۲۴.۸ درصد افزایش یافته است. با افزایش تعداد تجارت‌های آنلاین، تعداد مشتریان آنلاین و تقاضای خرید آنلاین بیشتر از کسب و کارهای سنتی و فروشگاه‌های آفلاین می‌گردد. در واقع در سال ۲۰۱۸، ۴۷.۳ درصد از مردم دنیا بیشتر خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام دادند.

بنابراین اگر یک تجارت آنلاین می‌خواهد به کار خود رونق بخشد و جذب مشتری بیشتری داشته باشد، باید خلاقیت خود را افزایش دهد. تجربه یک مشتری از خرید آنلاین به گسترش و ادامه رشد یک کسب و کار اینترنتی کمک بسزایی می‌کند. 

به‌بیان دیگر، اگر شما خلاقیت داشته باشید و تولیدات با کیفیتی به مشتری ارائه دهید، مشتری بر اساس تجربه خود باز هم از تجارت آنلاین شما خرید می‌کند.

بیشتر بخوانید: تجربه مشتری یا CX چیست؟

هیچ وقت دلم نمی آمد اسب ها و خرگوش ها و سمورهایی که روی چوب حکاکی می کردم را اجناسی برای فروش ببینم. اما وقتی برای دختر خاله و عمو و همکار مامان و.. حدود بیست تای دیگر درست کردم و بابت ده تایشان پول دریافت کردم، دیدم فرقی ندارد اسمشان اجناس فروش باشد یا نه. من از حکاکی حیوانات دوست داشتنی ام روی چوب لذت می بردم و همین کافی بود.

مزایای تجارت آنلاین چیست؟

مزایای تجارت آنلاین چیست؟

راه اندازی یک تجارت به صورت آنلاین مزایای بسیاری دارد. اما به‌ صورت خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مردم از سراسر دنیا به تجارت شما دسترسی دارند.
  • تجارت شما ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته در اختیار مشتریان است. 
  • خدمات و سرویس رسانی به مشتری به‌روز‌رسانی و بهینه می‌گردد.
  • هزینه‌های تجارت آنلاین بسیار کم‌تر از کسب و کار سنتی و آفلاین است.
  •  ارسال تولیدات به‌سرعت انجام می‌شود.
  • کاغذ کمتری مصرف می‌گردد و صرفه جویی می‌شود.
  •  شما می‌توانید کسب و کار خود را از هر گوشه از جهان مدیریت کنید.
  • شما می‌توانید در هر شرایطی و به صورت آزادانه کار کنید.

دو هفته بعد به پیشنهاد دوستم ندا، همینجوری امتحانی صفحه ای در اینستاگرام ساختم و بعد از اولین فروش آنلاینم آنقدر ذوق کردم که تا خانه ی ندا دویدم و همان روز حسابی به سر و شکل صفحه ی فروشمان رسیدیم. ندا ادمین شد و من سازنده. آنقدر خوشحال بودیم که تا شب هزار ایده برای بهتر شدن کارمان پیدا کردیم. 

ایده‌هایی در تجارت آنلاین

ایده‌هایی در تجارت آنلاین

شما می‌توانید از روش‌های گوناگونی تولیدات و خدمات خود را در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار دهید. بنابراین در این بخش ما به چند نمونه از این روش‌ها می‌پردازیم تا بتوانید ایده‌ بگیرید و در کسب و کار خود استفاده کنید:

وبلاگ نویسی

وبلاگ‌نویسی فرصتی رایگان است. به‌بیان دیگر شما می‌توانید به‌ سادگی و بدون پرداخت هزینه‌ای یک وبلاگ بسازید. از طریق وبلاگ می‌توانید با کاربران در ارتباط باشید و خدمات خود را معرفی کنید. پس از معرفی، کاربر با خدمات و تولیدات شما آشنا می‌شود. اگر محتوای وبلاگ و پست های وبلاگی شما ارزشمند و جذاب باشد، مشتری علاقمند به خرید از تولیدات شرکت یا برند شما می‌گردد.

اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی

اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی

اینفلوئنسر کسی است که در صفحه اجتماعی خود (مانند برند سازی در اینستاگرام) مطالبی را به‌اشتراک می‌گذارد و مخاطبان بسیاری دارد. شما می‌توانید با این روش تولیدات خود را معرفی کنید، در شبکه های اجتماعی برندسازی کنید و کاربرد آن را به مخاطبان خود توضیح دهید. 

در صورتی که تاثیر مثبتی بر مخاطبان خود بگذارید، فروش محصولات شما بیشتر می‌گردد. در ضمن از این طریق می‌توانید محصولات شرکت‌های دیگر را نیز بفروشید. به بیان دیگر تولیدات برند‌های دیگر را در صفحه خود معرفی می‌کنید.

استاد احمد محمدی
اگر در باغچه زندگی‌ات بذر مهارت بکاری، به‌زودی گلستانی می‌شوی که بوی عطرش، معطر می‌کند فرداهایت را.
استاد احمد محمدی

نویسنده کتاب الکترونیک

اگر ایده کتابی در ذهن دارید، به تجارت آنلاین اعتماد کنید. بنابراین فکر چاپ کتاب را از ذهن‌تان بیرون کنید. شما می‌توانید در دنیای بی‌حد‌و‌مرز مجازی، کتاب الکترونیک خود را در اختیار عموم قرار دهید. 

به‌ بیان دیگر شما ناشر و نویسنده یا حتی مترجم کتاب خود می‌شوید و بدون واسطه کتاب خود را در به صورت آنلاین می‌فروشید. مطمئن باشید که تعداد مخاطبان شما بسیار خواهد بود. چرا که روز به روز به تعداد کاربران آنلاین افزوده می‌شود.

پادکست

پادکست در کسب و کار اینترنتی

پادکست همانند رادیوی اینترنتی است. به بیان دیگر شما می‌توانید محتوای مورد نظرتان را با صدای خودتان ضبط کنید و در اختیار مردم قرار دهید. محتوای پادکست می‌تواند موضوعات اقتصادی، روانشناسی، سیاسی، هنری، ادبیات، ورزشی و … باشد. 

هر چه در بیان و گفتار خود خلاق و دوستانه باشید، مخاطبان بیشتری جذب می‌کنید. کلید موفقیت پادکست در خلاقیت است. شما می‌توانید یک پادکست ارزشمند و با کیفیت ضبط و تهیه کنید. سپس با تبلیغات یا معرفی برندهای دیگر در پادکست، افزایش درآمد داشته باشید.

نویسنده فریلنسر

نویسنده فریلنسر یعنی نویسنده‌ای که به صورت دورکاری و آزاد برای چندین شرکت و وب سایت می‌نویسند. می‌توانید هنر نویسندگی خود را پروش دهید و از این طریق کسب درآمد کنید. بنابراین تنها به اینترنت و خلاقیت نیاز دارید. این روزها تجارت‌ آنلاین به نویسنده‌های خلاق نیاز دارند. به تجارت آنلاین و پیشرفت در این حرفه اعتماد کنید.

گرافیست یا عکاس

عکاس کسب و کار اینترنتی

اگر استعداد عکاسی دارید یا در زمینه گرافیک حرفه‌ای هستید، می‌توانید به تجارت‌ آنلاین رزومه بفرستید. بنابراین در صورتی که بتوانید در این کسب و کارها مشغول به کار شوید، نه تنها پیشرفت می‌کنید، بلکه درآمدی کسب می‌کنید. علاوه بر این می‌توانید یک وب سایت شخصی عکاسی تهیه کنید. در این وب‌سایت علاوه بر ارائه کارهای خود می‌توانید کسب درآمد نیز کنید.

پدر ندا خبرنگار و وبلاگ نویس بود و یک وبلاگ هم برای ما ساخت. ندا هم اینفلوئنسر شد و از روند کنده کاری های من روی چوب فیلم می گرفت و خودش یک عالمه برای مشتری ها حرف می زد. اوایل عکس هایمان خوب در نمی آمد ولی راهی برای آن هم پیدا کردیم.

چگونه یک تجارت آنلاین راه اندازی کنیم؟

ما توصیه می‌کنیم این موارد را رعایت کنید تا موفقیت خود را در تجارت آنلاین تضمین کنید. هزاران نفر با انجام این نکات، تجارت را شروع کردند و گسترش دادند. بنابراین این مقاله را دنبال کنید تا موفقیت خود را تضمین کنید.

  1. نیاز مردم جامعه را بیابید و آن نیاز را برآورده سازید.
  2. کپی رایتینگ‌ تهیه کنید تا در فروش شرکت تاثیر بگذارید. 
  3. یک وب سایت کارآمد با کارکرد ساده طراحی کنید.
  4.  از موتور جستجو استفاده کنید تا ترافیک سایت‌تان را افزایش دهید.
  5.  اعتبار شرکت خود را افزایش دهید.
  6.  از مشتریان حمایت کنید و آنان را از طریق ایمیل ثبت نام کنید.
  7.  درآمد خود را با فروش افزایش دهید.

هر فردی می‌تواند با استفاده از این روش‌ها، یک تجارت آنلاین راه اندازی کند و سپس کسب درآمد کند.

یک تابلوی چوبی کوچک، مثل نون شب یا لباس تن، نیاز مهمی برای مردم نبود اما آدم ها زیبایی و خلاقیت را دوست دارند و وب سایت و اینستاگرام ما موفق پیش می رفت. اوایل هم توی تمام مدرسه و محله و فامیل هایمان تا آنجا که می شد مشتری پیدا کردیم. من و ندا نهایتا هشت ساعت در روز کار می کردیم که در کنار درس و مدرسه پوستمان کنده می شد اما به لذتش می ارزید.

قدم اول: نیاز مردم جامعه را بیابید و آن نیاز را برآورده سازید

قدم اول: نیاز مردم جامعه را بیابید و آن نیاز را برآورده سازید

آیا می‌دانید چرا اکثر کسب و کارها با شکست مواجه می‌شوند؟ آنان ابتدا محصول و محتوا را تولید می‌کنند، خدمات خود را ارائه می‌دهند، سپس نیاز جامعه را بررسی می‌کنند. به منظور گسترش و پیشرفت تجارت آنلاین خود، ابتدا نیاز مردم جامعه را بررسی کنید، سپس بر اساس آن نیازها برنامه ریزی و عمل کنید. برای مثال گروهی را بیابید که در پی راه‌حلی برای مشکلات خود هستند. با این حال راه‌حلی پیدا نمی‌کنند.

راه حل این مشکل در دست اینترنت و موتور جستجو است: موتور جستجوگر گوگل را بررسی کنید. مردم چه سوالاتی می‌پرسند؟ آنان به دنبال حل چه مشکلاتی هستند؟

از کلمات کلیدی استفاده کنید که اکثر مردم از این کلمات کلیدی در جستجوی آنلاین خود استفاده می‌کنند. شرکت‌های رقیب بالقوه را پیدا کنید. وب سایت آنان را بازدید کنید و از عملکرد آنان یادداشت بردارید. بنابراین شما می‌توانید محصولاتی که موجود است را دوباره تولید کنید. اما با خلاقیت خود از رقیب‌هایتان بهتر باشید.

قدم دوم: کپی رایتینگ‌ تهیه کنید تا در فروش شرکت تاثیر بگذارید

پیش از هر چیز بهتر است بدانید کپی رایت با کپی رایتینگ تفاوت دارد. کپی‌رایت به معنای حق تالیف نویسنده، ناشر و مولف یا اثر است. کپی رایتینگ ارتباط میان تجارت و نویسندگی است. کپی رایتر نویسنده خلاق یک کسب و کار اینترنتی است. 

به‌ بیان دیگر، قلم شما یا کپی رایتر به افزایش فروش تولیدات یا معرفی محصولات شرکت به مشتریان کمک بسزایی می‌کند. برای مثال، شعار یک بیلبورد، یک تبلیغ تلویزیونی یا رادیویی، متن یک بورشور یا عنوان یک محتوا یا معرفی یک محصول، هنر کپی رایتینگ است. بنابراین برند شخصی یا پرسونال برندینگ خود را با جمله یا عبارت کوتاه، ساده و به یاد ماندنی در ذهن افراد جامعه حک کنید تا شما را بهتر به خاطر بسپارند.

قدم سوم: یک وب سایت کارآمد با کارکرد ساده طراحی کنید

قدم سوم: در تجارت آنلاین یک وب سایت کارآمد با کارکرد ساده طراحی کنید برای کسب و کار

هنگامی که شرکت، خدمات و تولیدات خود را آماده کردید، زمان آن است که فرآیند فروش آنلاین را راه اندازی کنید. بنابراین شما به منظور ارائه یک تجارت آنلاین، باید وب سایت شرکت یا برند خود را به عموم ارائه دهید. 

به یاد داشته باشید، وب سایت شما باید ساده باشد. به بیان دیگر مشتری به سادگی بتواند از وب سایت و خدمات شرکت شما استفاده کند. در نتیجه سایت شما باید به گونه‌ای باشد که در عرض کمتر از ۵ ثانیه توجه کاربر را به برند شما جلب کند. در غیر این صورت، وب سایت، اهداف و زحمات شما از میان می‌رود. بنابراین به منظور بهینه سازی وب سایت شرکت به نکات زیر توجه کنید:

  • یک یا دو فونت ثابت برای وب سایت انتخاب کنید.
  • صفحه پس زمینه سفید باشد.
  •  فضای صفحه وب سایت را به سادگی طراحی کنید. بنابراین این سادگی در هر صفحه مشاهده شود. 
  • در صورتی از اینفوگرافی، عکس، صدا، پادکست و ویدیو استفاده کنید که به محتوای شما مرتبط باشد و حامل یک پیام ارزشمند باشد.
  • یک ورودی برای سایت شرکت قرار دهید تا مخاطبان ثبت نام کنند و ایمیل خود را در وب سایت شرکت قرار دهند.
  •  روش خرید محصولات را ساده کنید. بنابراین از انتخاب محصول تا خرید بیش از دو کلیک نباشد.
  •  وب سایت، فروشگاه آنلاین شما است. بنابراین تمام سعی خود را کنید تا با مشتریان دوستانه رفتار کنید.

قدم چهارم: از موتور جستجو استفاده کنید تا ترافیک سایت‌تان را افزایش دهید

افزایش ورود یا رفت و آمد در سایت یا به عبارتی افزایش ترافیک یک وب سایت، اهمیت بسیاری دارد و در رونق تجارت آنلاین تاثیر دارد. روش‌های بسیاری وجود دارد تا ترافیک وب سایت شرکت‌تان را افزایش دهید.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها، استفاده از موتور جستجوی گوگل است. در ضمن شما می‌توانید از روش تبلیغ از طریق کلیک استفاده کنید تا ورود کاربران به سایت بیشتر شود و بازدید سایت افزایش یابد. از دیگر روش‌ها، تبلیغ سایت در وب سایت‌های دیگر است. در این صورت باید با وب سایت‌های دیگر در ارتباط باشید.

شما می‌توانید با پرداخت مبلغی از سایت‌های مربوط درخواست کنید تا تبلیغ وب سایت شما را در صفحه خود قرار دهند. همچنین می‌توانید از تبلیغ در دیگر رسانه‌های اجتماعی، همچون اینستاگرام یا شبکه های مجازی دیگر استفاده کنید. با این روش جستجوی برند یا وب سایت شرکت شما در گوگل افزایش می‌یابد و مخاطبان بیشتری جذب می‌کنید.

قدم پنجم: اعتبار شرکت تجارت آنلاین خود را افزایش دهید

اعتبار شرکت تجارت آنلاین و کسب و کار اینترنتی خود را افزایش دهید

امروزه اکثر مردم جامعه از اینترنت استفاده می‌کنند تا اطلاعات خود را افزایش دهند یا پاسخ سوال یا مشکلی را بیابند. بنابراین اگر محتوای وب سایت شما بی‌ارزش و بدون اعتبار باشد، اعتبار شرکت و برند شما نیز زیر سوال می‌رود. یک اصل مهم در پیشرفت تجارت آنلاین،‌ افزایش اعتماد کاربران یا مشتریان است.

یعنی کاربر باید به برند شما اعتماد کامل داشته باشد. در غیر این صورت باید شکست را بپذیرید و از صحنه رقابت کسب و کار اینترنتی خارج شوید. چرا که اعتماد مشتری سرمایه شماست.

بیشتر بخوانید: اعتماد سازی در فروش با 5 ایده برای داشتن مشتری همیشگی

استاد احمد محمدی

معمولا افرادی که به خوب راضی می‌شوند، عالی را به دست نمی‌آورند، چرا که خوب دشمن عالی است.

استاد احمد محمدی

بنابراین به منظور افزایش اعتبار شرکت و وب سایت خود به موارد زیر توجه کنید:

  • از محتوای ارزشمند و معتبر استفاده کنید. در صورتی که محتوای شما ارزشی نداشته باشد،‌ مشتری نسبت به وب سایت و تولیدات بی‌علاقه می‌شود.
  •  با مشتریان خود صادق باشید. اگر با مشتریان خود صادقانه رفتار نکنید و کاربرد تولیدات را به درستی بیان نکنید یا از خدمات شرکت اغراق کنید، مشتریان را از دست می‌دهید.
  • تبلیغات شما باید با خدمات شرکت و تولیدات‌تان یکسان باشد. بنابراین از تبلیغات دروغ به منظور جذب مشتری خودداری کنید.

قدم ششم: از مشتریان حمایت کنید و آنان را از طریق ایمیل ثبت نام کنید

قدم ششم: از مشتریان حمایت کنید و آنان را از طریق ایمیل ثبت نام کنید

از قدرت ثبت نام در وب سایت استفاده کنید. چرا که اگر کاربران در وب سایت شما ثبت نام کنند، ایمیل خود را در اختیارتان قرار می‌دهند. بنابراین شما می‌توانید از این طریق با آنان در ارتباط باشید و راه ارتباط با مشتری خود را مستحکم‌تر کنید. هنگامی که لیست ایمیلی از مشتریان یا کاربران وب سایت در اختیار دارید، بدانید که شما به موفقیت در تجارت آنلاین بسیار نزدیک هستید.

در صورتی که کاربری در وب سایت شما ثبت نام کند،‌ به شما اجازه ارسال ایمیل را می‌دهد. این به این معناست که:

  • شما می‌توانید با مشتریان خود در ارتباط باشید.
  •  آنان را از تولیدات جدید با خبر کنید.
  •  شما تولیداتی دارید که مشتریان به آن نیاز دارند.
  •  شما یک ارتباط مادام العمر با مشتریان خود دارید.
  •  موفقیت کسب و کار اینترنتی شما قابل اندازه گیری می‌شود.
  •  شما می‌توانید پرسونای (مشخصات و نیازهای کابران) مشتریان را در اختیار داشته باشید.
  •  شما می‌توانید به مشتریان خود خبرنامه‌ای در خصوص محصولات و خدمات شرکت ارسال کنید. 
  • شما می‌توانید از طریق ایمیل، برند خود را تبلیغ کنید. به بیان دیگر، نیازی به پرداخت مبالغ زیاد به منظور تبلیغات تلویزیون، رادیو و بیلبورد نیست.
پادکست - مهارت های افزایش فروش اینترنتی

قدم هفتم: درآمد خود را با فروش در تجارت افزایش دهید

یکی از مزایای اصلی تجارت آنلاین این است که شما می‌توایند مشتریان دائمی، افزایش فروش و جذب مشتری داشته باشید. در واقع حداقل ۳۶ درصد از مشتریان شرکت در صورت رضایت، دوباره از وب سایت شما خرید خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: رضایت مشتری | تکه گم‌شده‌ی پازل موفقیت کسب و کارها

بنابراین در تجارت آنلاین نیازی به تبلیغات گران قیمت نیست. شما می‌توانید بیشتر از سرمایه گذاری‌تان در تجارت، درآمد کسب کنید.

در ماه سوم وقتی کم کم داشتیم ناامید می شدیم، بابای ندا حاضر شد در ازای دریافت ماهی صد هزار تومان وبلاگمان را دست بگیرد و راهش بیاندازد. بابای ندا برعکس بابای من سعی می کرد دخترش را جوری بار بیاورد که برای خواسته هایش خودش تلاش کند و بهایی بدهد.

و چقدر به نفعمان شد وقتی دیدیم بازدید وبلاگمان ناگهان سه برابر شد، آدم ها با ایمیل ثبت نام کردند و اسم برندمان «اسب چوبی» به گوش غریبه ها هم رسید. حالا یک سال می گذرد و من در کنار درس توانسته ام شغلی را پیش ببرم که دوستش دارم. توانسته ام بابا را کمک کنم، حالا او دیگر از کمک گرفتن آنقدرها بدش نمی آید.

صبوری و مداومت را بهتر یاد گرفته ام و مهم تر از همه اینکه توانسته ام مفهوم تجارت آنلاین را تجربه و درک کنم. اینکه کسی مثل بابای ندا، کسی که به اصول وب سایت نویسی و سئو مسلط باشد کنارمان بود یکی از بهترین اتفاقاتی بود که به موفقیتمان کمک کرد. حالا اگر کسی بپرسد بیزینس آنلاین چیست، حسابی برایش حرف گفتنی دارم.

کلام آخر

قدرت تجارت آنلاین را دست کم نگیرید. این گونه تجارت به سرمایه اندکی نیاز دارد. چرا که تبلیغات می‌تواند در سطح آنلاین قرار گیرد. موفقیت شما در تجارت آنلاین با افزایش خلاقیت‌تان نسبت مستقیم دارد. چرا که ممکن است محصولات شما را یک برند دیگر ارائه دهد، اما خلاقیت شما چشمگیرتر باشد.

شما برای موفقیت در کسب و کارتان می‌توانید از مقالات آکادمی بازار از جمله مقالات کارآفرینی و کسب و کار استفاده نمایید.

4.7/5 - (50 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

22 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی