تاثیر فن بیان در رابطه ای موفق

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱ آبان, ۱۴۰۱
کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

فن بیان و سخنوری یکی از مهارت هایی است که در برخی افراد به صورت ذاتی وجود داشته و برخی دیگر نیز می توانند با انجام تمرین های مناسب آن را کسب کنند. دوره فن بیان همواره تاثیر زیادی بر روی روابط اجتماعی می گذارد و می تواند در بهبود آن نقش مهمی داشته باشد. فن بیان در واقع توانایی افراد در سخنرانی و ارائه نطقی تاثیر گذار و گیرا می باشد. برای تقویت فن بیان چند راهکار ارائه شد که با استفاده از آن ها می توانید توانایی های خود را افزایش دهید. اما آیا فن بیان در روابط اجتماعی افراد نیز تاثیر گذار است؟. در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

ارائه مناسب

یکی از مواردی که برای تقویت فن بیان بسیار مهم و تاثیر گذار است، ارائه کاربردی و مناسب می باشد. برای داشتن چنین ارائه نیاز است که به تکنیک های مرتبط با راهکار های مناسب بای تقویت فن بیان توجه کنید. یک ارائه مناسب حتی در گفتگو های دو طرفه نیز می تواند بسیار لذت بخش باشد. توجه به هدف و استفاده از جمله هایی کوتاه و تاثیر گذار می تواند به ارائه مناسب شما کمک کند. توجه کنید که در ارائه ها معمولا افراد استرس شدیدی دارند به همین دلیل تلاش می کنند تا از این موضوع دور شوند. اما واقعیت این است که شاید در چند مورد اول ارائه استرس زا باشد اما به مرور زمان و با تقویت توانایی های سخنوری خود می توانید از پس موضوع بر بیایید.

همانطور که گفته شد توجه به هدف موضوع و استفاده از کلمات مناسب تاثیر زیادی در ارائه متناسب موضوع دارد. تمرکز خود را بر روی این موارد معطوف کنید تا شنونده نیز از ارائه شما لذت ببرد.

تقویت فن بیان با استفاده از راهکار های تعیین شده

راهکار های مختلفی برای تقویت فن بیان ارائه شده است. این راهکار ها گاها با توجه به شرایط فکری افراد می تواند به صورت های مختلفی ارائه گردد. از جمله این موارد می توان به تلفظ صحیح کلمات و واضح صحبت کردن اشاره کرد. زمانی که افراد به صورت صحیح کلمات را ادا می کنند مخاطب نیز رشته سخنان را درک کرده و به دنبال آن موضوع نیز درک می کند. اما گاهی استفاده از کلمات نا مناسب یا عجله در سخنرانی می تواند به این موارد لطمه بزند.

توجه کنید که شمرده صحبت کردن می تواند کمک زیادی به نفوذ کلام شما داشته باشد. این موضوع باعث می شود که کلمات به صورت مناسب در جای مناسب در ذهن شنوندگان بنشیند. داشن اعتماد به نفس لازم برای آنکه بتوانید از تمامی داشته ها و اطلاعات خود استفاده کنید به نفوذ کلام شما کمک زیادی می کند.

زبان بدن مناسب

یکی دیگر از مواردی که در تقویت فن بیان و سخنوری به افراد کمک می کند، زبان بدن می باشد. در واقع افراد برای سخنرانی نیاز دارند که زبان بدنی مناسب داشته باشند. این موضوع حتی در روابط اجتماعی نیز کمک زیادی می کند. زبان بدن درست و صحیح در واقع زمانی ایجاد می شود که از ساختار های خمیده و یا تهاجمی به دور باشد. زبان بدن این اطمینان را به مخاطب می دهد که فرد سخنران می تواند به صورت دقیق این موارد را اجرایی کند و تا حدود میزان تسلط شما را بر موضوع می دهد.

استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - فن بیان

در برخی موارد این زبان بدن است که به افراد کمک می کند. گاهی پیش می آید که افراد در حین سخنرانی رشته کلام از دستشان خارج شده و امکان ادامه دادن برایشان فراهم نیست. این در حالی است که اطلاعات کافی در این زمینه را دارا هستند اما به دلیل اعتماد به نفس پایین و ارائه زبان بدنی نا موزون نمی توانند اطلاعات خود را مدیریت کنند. در این مواقع زبان بدن می تواند کمک شایانی به ادامه روند سخنرانی و مدیریت شخصی خود داشته باشد.

بروز به موقع عواطف و توانایی کنترل آن

عواطف و احساسات می تواند به بهبود یک سخنرانی کمک زیادی کند به دلیل اینکه باعث می شود شنوندگان از حالت سخنرانی یکنواخت جدا شده و توجه شان بیشتر به موضوع جلب شود. داشتن احساساتی همچون هیجان، شادی، شوخ طبیع و شوق می تواند با روند رو به رشد اثر گذاری سخنرانی کمک کند. اما توجه کنید که برای تقویت فن بیان باید تمامی این موارد کنترل شود. خارج شدن از معیار های استاندارد این موضوع به روند رشد سخنرانی لطمه می زند.

 
4.9/5 - (12 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

5 پاسخ

  1. سلام، اول اینکه ممنون از ویدئوهاتون خدا قوت آقای دکتر، بعدشم من برا اینکه هزینه این دوره‌ها و کلاس‌ها زیادن نمیتونم ثبت نام کنم، راه دیگه‌ای دارین؟

    1. سلام، به شما دوست عزیز پیشنهاد می‌کنیم که بسته آموزشی آکادمی بازار با عنوان «دوره آموزش غیر حضوری معجزه فن بیان» رو خریداری کنید، قیمت مناسی هم داره. بخش محصولات سایت رو بررسی کنید.

    1. سلام، بهتر است شما در دوره‌های آموزشی شرکت کنید، در جمع قرار بگیرید و با آموزه‌های کارآمد این مشکل را حل کنید. برای اطلاع از این دوره‌ها با شماره‌های زیر تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی