بازاریابی و فروشمقالات

آشنایی با نکاتی درباره ی تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش

تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش به این دلیل مورد توجه واقع شده است که امروزه مشتریان به دلیل داشتن قدرت انتخاب و تنوع زیاد محصولات، به توضیحات و مواد تشکیل دهنده هر یک از این محصولات توجهی نمی کنند. اما بسیاری از مشتری ها به نوع بسته بندی کالا برای تصمیم گیری دقت می کنند.

بنابراین تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش بسیار زیاد است و  باید رعایت شود. شما می توانید با انتخاب نوع بسته بندی برای مشتری های هدف رابطه ی نزدیکی با آنها برقرار کنید و در نهایت باعث افزایش فروش شوید.

اگر می خواهید  مشتری های جوان را جذب کنید، میتوانید یک بسته بندی جذاب با شکلی جسورانه انتخاب کنید. اما اگر می خواهید با افراد مسن تر رابطه برقرار کنید باید طرحی مرتب و خلاقانه انتخاب کنید.

آکادمی بازار در این مقاله بخشی از نکات درباره ی تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش را بیان می کند:

تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش

در واقع بسته بندی محصول نشان دهنده شیوه نگهداری و محافظت محصول و برند نیز چگونگی تعریف ویژگی های کالا به مصرف کننده می باشد.

امروزه شیوه های بسته بندی بیرونی ترین ابزار برای برقراری ارتباط بین مشتری و تولید کننده است و استراتژی مهم در تحریک مصرف کننده و در نهایت افزایش فروش بازی می کند.

یک بسته بندی خلاقانه مزایای زیادی همچون حفاظت از کالا، هم برای فروشنده و هم مشتری به همراه دارد، زیرا می‌تواند استفاده از یک کالا را آسان تر کند، از آسیب دیدن آن جلوگیری کند و همچنین بسته بندی مناسب می تواند پیدا کردن کالا را راحت تر کند.

افزایش سود
تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش

نقش تبلیغی بسته بندی

تبلیغات می تواند علاقه و فکر مردم را درگیر کند و یا ممکن است آنها را به فروشگاه ها بکشاند. شما باید تمام اصول ارتباط با مشتری را رعایت کنید تا منجر به افزایش فروش شود.

یکی از مهمترین روش ها،توجه به تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش است که در واقع ظاهر شما در برابر مصرف کننده را نشان می دهد در زمانی که مشتری آخرین تصمیم خود را برای خرید می گیرد.

تاثیر فن بیان در یادگیری و آموزش
بخوانید

تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز یکی از راه های افزایش تمایل افراد به خرید کالا و در نتجه افزایش فروش است.

فروشنده نیز نقش موثری در راضی کردن مشتری به خرید یک کالا بازی می کند. هر چقدر هم که مردم به برند های با سابقه وفادار باشند باز هم بسته بندی خلاقانه می تواند ذهنیت مشتریان را نسبت به یک محصول عوض کند.

فعالیت ایران در زمینه بسته بندی

تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش امروزه برای همگان روشن است و ایـران هم طی سالهای گذشته تغییرات زیادی را در صنعت بسته بندی تجربه کرده است.

با وجود مشکلات بسیاری که در این راه وجود دارد، نتایج نشان دهنده شدت اهمیت بسته بندی برای مشتری است و تاثیرات آن در زندگی روزمره مردم قابل مشاهده است.

روند رشد شهرنشینی گویای تغییر در فرهنگ مصرفی مردم است. آن ها تمایل دارند از کالایی استفاده کنند که ماندگاری و ارزش افزوده بالا و دارای استاندارد های لازم باشد.

فروش محصولات
بسته بندی محصولات

ارزش گذاری بسته بندی

یکی از اجزای تاثیر گذار در تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش الگویی است که برای بسته بندی انتخاب می شود. این طراحی ممکن است پیرو عناصر مرتبط با محصول مثل شکل کالا ، منشا کالا یا جغرافیای تولید کالا باشد.

بنابراین برای رسیدن به این امر باید از داده های بازارشناسی در کنار خلاقیت ذهنی استفاده کرد. ما باید چگونگی انتخاب این گزینه ها را نیز در نظر بگیریم اتا آزمایشات به حد واقعی خود نزدیک شوند.

ساختار بسته بندی شامل انتخاب نوع ماده بسته بندی، خواسته های مشتری، نیازهای خرده فروش ،شکل هندسی، روند تولید، نکات زیست محیطی می شود.

همه ی این اطلاعات باید در اختیار تیم تحقیقات قرار بگیرد در نهایت تیم طراحی باید ارتباطی منطقی بین گزینه نهایی و نیاز بخش های مختلف برقرار کند.

اثر بسته بندی بر برندسازی

در کشور ماهنوز  فرهنگ خرید بر اساس فله و باز است. امروزه تولید کنندگان می دانند که بدون توجه به فرایند بسته بندی در بازار جهانی جایی نخواهیم داشت.

آشنایی با فروش مویرگی ، مزایا و معایب آن
بخوانید

به دلیل ضعف در این زمینه بود که ما بازار پسته و زعفران را به کشور های دیگر واگذار کردیم. تولید کنندگان ما تلاش زیادی در این زمینه نکرده اند و این نشان دهنده آن است که هنوز نیازش را حس نکرده اند.

از طرفی به دلیل هزینه ی بالا، بسته بندی هرچقدر با کیفیت تر می شود کیفیت خود محصول پایین می آید. در صورتی که این روند اگر ادامه پیدا کند موجب بد بینی مشتری نسبت به فرهنگ بسته بندی می شود.

خلاقیت در بسته بندی را می توان از اصول مهم و جدایی ناپذیر در امر فروش دانست. ظاهر محصول اولین چیزی است که مشتری با آن مواجه می شود و بدون شک تاثیر زیادی بر تصمیم گیری مشتری خواهد گذاشت. امروزه به دلیل تنوع زیاد محصولات، توجه به نوع بسته بندی بسیار مورد توجه قرار گرفته شما باید از طراحی خلاقانه استفاده کنید تا بتوانید مشتری را جذب کنید. در ایران هنوزاهمیت تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش به خوبی جا نیافتاده است، شما به عنوان تولید کننده باید نکات مربوط به طراحی در بسته بندی را در نظر بگیرید تا بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

می توان گفت رسیدن به موفقیت در کسب و کار و افزایش فروش، آرزوی هر تولید کننده یا فروشنده ای است.

استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه موفقیت در بازاریابی، فروش و  کسب و کار در سمینار بزرگ موفقیت راه های کاربردی و مهم پیشرفت در عرصه کسب وکار را بیان میکند.

شما با مراجعه به آدرس اینترنتی زیر می توانید از آموزه های استاد در این زمینه بهره مند شوید.

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید 🙂

مطالب مرتبط

آشنایی با فروش مویرگی ، مزایا و معایب آن
کانال های عرضه محصول در بازاریابی را بشناسیم
راه های جذب مشتریان وفادار برای کسب و کار
نفوذ در قلب مشتری با بکارگیری 9 نکته اساسی در فروش
اصول استراتژی فروشگاهی و نحوه چیدمان کالا برای دستیابی به سود بیشتر
برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید :)
close-link
بستن