بیزینس کوچینگ چیست؟ چه کاری برای شما انجام می دهد؟ چرا به آن نیاز دارید؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ شهریور, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۰ آبان, ۱۴۰۱
بیزینس کوچینگ چیست؟ چه کاری برای شما انجام می دهد؟ چرا به آن نیاز دارید؟

رهبران تجاری و متخصصان بیش از هر زمان دیگری به بیزینس کوچینگ نیاز دارند. همان طور که محیط کسب و کار رقابتی‌تر، نامشخص‌تر و پیچیده‌تر می‌شود، رهبران به طور فزاینده‌ای در حال روی آوردن به بیزینس کوچ‌ها هستند تا وضوح بینایی و درک آنچه در آینده باید انجام شود را به دست آورند.

این مقاله توضیح می‌دهد که بیزینس کوچینگ چیست، برای شما چه کار می‌کند و چرا به آن نیاز دارید و باید از آن استفاده کنید. بیایید شروع کنیم!

پخش ویدیو
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

بیزینس کوچینگ چیست؟

اگر این مقاله را می‌خوانید، به احتمال بسیار زیاد، هنوز مربی کسب و کار مناسب خود را استخدام نکرده‌اید. به طور معمول، مشاغل و کارآفرینانی که بیزینس کوچ ندارند و از امتیازات بیزینس کوچینگ استفاده نمی‌کنند معتقدند استفاده از بیزینس کوچینگ پرهزینه است و نمی‌توانند از عهده هزینه‌های آن برآیند.

اما حقیقت این است که این یک نگاه محدود به بیزینس کوچینگ است. با استفاده از خدمات بیزینس کوچینگ یک مربی کسب و کار، پول‌هایی به جیب خواهید زد که هزینه استخدام یک بیزینس کوچ در برابر آن بسیار ناچیز خواهد است.

ممکن است که شما کسب و کار کوچک خود را راه انداخته باشید و شاید هم دارید به تنهایی تمام کارها را انجام می‌دهید، شاید هم امتیاز کسب و کار شخص دیگری را خریده باشید، داستان شما هرچه که باشد، احتمالا از این نظر شبیه بیشتر صاحبان مشاغل هستید: شما بر اساس بینش شخصی خود عمل می‌کنید و این باعث می‌شود که برای دوام در مسیر و حفظ کسب و کارتان انرژی و سرمایه زیادی را صرف کنید.

شما این کار را با ترکیبی از شهود و دانش مدیریت خود انجام می‌دهید. در این مرحله، حتی ممکن است بگویید که بهترین درس‌های شما از اشتباهات شما گرفته می‌شود.

اما آیا روحیه خود کفایی و تنهایی حرکت کردن همیشه بهترین نتیجه را برای تجارت شما دارد؟

اما آیا روحیه خود کفایی و تنهایی حرکت کردن همیشه بهترین نتیجه را برای تجارت شما دارد؟

گزارش اخیر Emergent Research نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق صاحبان مشاغل، یعنی 94 درصد افراد مورد بررسی، اهداف مالی خاصی را برای مشاغل خود مشخص می‌کنند و در عین حال تنها 65 درصد آن‌ها اطمینان دارند که به اهدافشان دست خواهند یافت.

این کارآفرینان اهداف خاصی را برای مشاغل خود تعیین کرده‌اند، اما نمی‌توانند با اطمینان بگویند که به آن‌ها دست خواهند یافت. اینجاست که اهمیت بیزینس کوچینگ احساس می‌شود و بیزینس کوچ‌ها وارد می‌شوند.

بیزینس کوچینگ برای مدیران عامل و صاحبان مشاغلی است که می‌خواهند خود و شرکت‌های خود را توسعه دهند و پیشرفت کنند، امروزه استفاده از مربی تجارت به یک عمل رایج و مهم تبدیل شده است. با این حال، بسیاری از رهبران کسب و کار واقعا نمی‌دانند که مربیگری کسب و کار در واقع چیست.

به طور خلاصه، مربیگری کسب و کار یک رابطه مشترک بین صاحبان مشاغل یا مدیرعامل و یک مربی حرفه‌ای است که با هدف توسعه استراتژیک یک تجارت انجام می‌شود. نقش یک مربی به طور کلی این است که به شما کمک کند تا چشم اندازی برای تجارت خود طراحی کنید که با ارزش‌ها و اهداف تجارت و زندگی شما مطابقت داشته باشد.

کمک از بیزینس کوچ

کمک از مشاوره کسب و کار

با داشتن این چشم انداز، آن‌ها راهنمایی، پشتیبانی و پاسخگویی لازم را برای تعیین و پیشبرد اهداف را در اختیار شما قرار می‌دهند و به شما این امکان را می‌دهند تا کسب و کار خود را از نقطه‌ای که در آن قرار دارید به نقطه دلخواه خود ببرید.

استخدام مربی کسب و کار به معنای استخدام یک مشاور کم تجربه یا یک مشاور خاص صنعت شما نیست. امروزه افراد زیادی خود را مربی تجاری می‌نامند که حتی یک اعتبارنامه یا تجربه عملی واقعی ندارند. بسیار سخت است که بدانیم به چه کسی اعتماد کنیم، نه فقط در مورد روش کار یا کیفیت آموزش آن‌ها، بلکه از نظر رویکرد آن‌ها به تجارت و زندگی. کار با مربی یک تعامل عمیقا شخصی است.

بیزینس کوچینگ یعنی داشتن یک شریک مورد اعتماد

بیزینس کوچینگ یعنی داشتن یک شریک مورد اعتماد

مربیگری تجاری مشاوره نیست و درمان هم نیست. یک تصور غلط رایج این است که مربیان تجاری بیشتر شبیه مشاوره کسب و کار عمل می‌کنند و کار توسعه تجارت شما را برای شما انجام می‌دهند. نه آن‌ها این کار را نمی‌کنند. مربیان به تعیین اهداف، مسیر، ارائه بازخورد، ابزار، راهنمایی و چشم انداز کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین عامل پاسخگویی هستند، چیزی که به نظر ما بیشتر صاحبان مشاغل به آن نیاز دارند. کسی که به آن‌ها کمک کند تا بر اهداف خود متمرکز شوند.

یک مربی تجاری خوب به سادگی به شما نمی‌گوید که چه کاری انجام دهید یا بدون بازخورد به آن گوش دهید. یک مربی تجاری خوب، کسی است که می‌توانید به او کاملا اعتماد کنید. کسی که توانایی تشخیص مسائل خاص و سیستماتیک در کسب و کار شما را دارد و می‌داند که شما باید راه‌حل‌ها را خودتان به کار بگیرید تا به نتایج واقعی برسید.

شنونده خوب و باهوش بودن در زمینه تجارت از ویژگی‌های کلیدی یک مربی ماهر است. آن‌ها نمی‌توانند به شما کمک کنند مگر اینکه بفهمند چه چیزی یک تجارت خوب را خوب و یک تجارت عالی را عالی می‌کند و برای اینکه واقعا شریک شما باشند، باید شما را کاملا بشناسند تا بتوانند در وهله اول بفهمند که چرا وارد تجارت و به طور خاص این تجارت شده‌اید.

بیزینس کوچینگ و اهمیت آن

بیزینس کوچینگ و اهمیت آن

مربیان معمولا نگران رشد و موفقیت صاحب مشاغل به عنوان یک فرد هستند. اولین نقش آن‌ها این است که به اهداف، رویاها و چالش‌های کارآفرینان گوش دهند و حکمت و توصیه‌هایی را ارائه دهند که هم برای صاحبان مشاغل و هم برای نحوه اداره آن کسب و کار مفید است.

داشتن مربی تجارت برای صاحبان مشاغل کوچک نیز ضروری است؛ اما وقتی بسیاری از کارآفرینان مبلغ دستمزد آن‌ها را می‌بینند، دچار وحشت می‌شوند. عکس العمل آن‌ها ممکن است این باشد که حالت دفاعی بگیرند و در نهایت تصمیم بگیرند که مشکل را به تنهایی حل کنند، درست مانند آنچه در بسیاری از زمینه‌های دیگر کسب و کار خود انجام داده‌اند؛ اما مطمئنا این روش معقولی برای ایجاد به یک تجارت موفق نیست.

5 راهی که بیزینس کوچینگ از طریق آن به شما کمک می کند

5 راهی که بیزینس کوچینگ از طریق آن به شما کمک می کند

به عنوان یک کارآفرین، شما در ابتدا به عنوان یک متخصص شروع به کار کردید: ایده خوبی برای یک تجارت داشتید و آن را راه اندازی کردید. به عنوان یک فرد تازه کار، اکنون درگیر کارهای زیادی در بخش‌های مختلف کسب و کارتان هستید. این می‌تواند برای مدتی جوابگو باشد، اما به زودی متوجه خواهید شد که وقت کافی برای اینکه تمام کارها به تنهایی و دقیق انجام دهید را ندارید.

1. استراتژی و برنامه ریزی

یک مربی تجارت شما را به چالش می‌کشد تا متفاوت فکر کنید و اهداف خود را گسترش دهید. مطمئنا، شما انتظارات بالایی از کسب و کار خود دارید، اما اینکه بتوانید استراتژی‌های خود را با کمک گرفتن از کسی که قبلا این مسیر را طی کرده است و از بالا و پایین آن کاملا آگاه است تقویت کنید بسیار ارزشمند است.

شخصی با استراتژی منحصر به فرد و اثبات شده، شما را بیشتر تحت فشار قرار می‌دهد و در عین حال بینش شخصی شما را در طول مسیر هدایت و حفظ می‌کند.

2. توسعه تجارت شما با استفاده از فناوری

جایگاه و اهمیت فناوری در توسعه کسب و کارها به طور چشمگیری در حال افزایش است. فناوری به کسب و کارها کمک می‌‌کند تا با برقراری ارتباط بهتر با کارکنان و مشتریان خود، مزیت رقابتی کسب کنند. صرفه جویی در وقت و بهبود کارایی با خودکار سازی فرایندها و بهبود عملکرد کسب و کار از طریق استفاده از تجزیه و تحلیل کسب و کار، از مزیت‌های استفاده از فناوری است.

مربیان دارای مهارت‌های لازم برای استقرار موفقیت آمیز فناوری‌‌های جدید، بهترین گزینه‌‌ها برای موقعیت منحصر به فرد شما هستند.

3. مدیریت و رهبری

در فرایند بیزینس کوچینگ، مربیان به بهبود مهارت‌های مدیریتی و رهبری شما کمک می‌کنند. با رشد کسب و کار، نقش شما به عنوان یک رهبر و مدیر بیشتر و بیشتر می‌شود.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

مربیان به شما کمک می‌کنند تا مشکلات و تصمیمات سخت را پیش ببرید و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید طوفان‌های بزرگ و اجتناب ناپذیر مدیریتی را که در پیش رو دارید مدیریت کنید.

4. مشاوره بازاریابی

در مراحل اولیه یک تجارت، کل استراتژی و تلاش بازاریابی بر دوش خود کارآفرین است. مربیان می‌توانند به شما کمک کنند آنچه را که نمی‌بینید به طور واضح ببینید.

یک بیزینس کوچ با تجربه که در زمینه برندینگ، استراتژی بازاریابی و تاکتیک‌ها آن تجربه دارد، می‌تواند میزان فروش شما را بالا ببرد و شما را از گیر کردن در روش‌هایی که کار نمی‌دهند دور نگه دارد.

5. کسب و کار را توسعه دهید

یک مربی به شما کمک می‌کند برای اطمینان از اینکه در مسیر درست هستید یا نه زمینه‌های مختلف کسب و کارتان را که نیاز به پرورش دارند را بررسی کنید.

شاید مهم‌ترین عامل برای ماندن در مسیر، داشتن کسی است که مسئولیت پذیر و پاسخگو باشد. یک مربی می‌تواند به عنوان یک شریک پاسخگو عمل کند و به شما کمک کند تا از چالش‌ها را برای رسیدن به هدف به راحتی عبور کنید.

چرا به بیزینس کوچینگ نیاز دارید؟

چرا به بیزینس کوچینگ نیاز دارید؟

در ادامه بررسی می‌کنیم که چرا به بیزینس کوچینگ نیاز داریم و چه مزایایی دارد.

چشم انداز بیرونی در مورد تجارت شما ارائه می دهد

اولین کاری که مربیان تجاری انجام می‌دهند این است که به کاری که انجام می‌دهید، توجه کنند و دلایل موفقیت و عدم نتیجه گیری شما را شناسایی کنند. به شما کمک می‌کند بفهمید چرا مشتاق هستید که در زندگی و کار، هدف خود را بیابید یا از اینکه چرا از میزان موفقیت خود ناامید شده‌اید.

موفقیت چگونه به نظر می‌رسد؟ بستگی به خود شما و کسب و کار شما دارد. فرایند کوچینگ به کسب و کار شما در وسعت چشم اندازی که تمام زندگی شما را در بر می‌گیرد نگاه می‌کند.

استاد احمد محمدی

«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کارکردن، هوشمندانه کار کن.

استاد احمد محمدی

بیزینس کوچینگ به شما کمک می‌کند تا بفهمید که کسب و کار شما و نقش شما در آن، با استعدادهای طبیعی، ارزش‌های اصلی و چشم انداز زندگی شما همخوانی دارد یا نه. به عنوان یک ناظر بیرونی، یک مربی کمک می‌کند که بتوانید موانعی را که در سر راه خود دارید ببینید و چالش‌های خود یا تیم خود را مهار کنید.

به ایجاد چشم انداز و اهداف کمک می کند

اگر از قبل چشم انداز قوی و اهداف روشنی دارید، کوچینگ می‌تواند به شما برای رسیدن به آن‌ها کمک کند. مهم‌تر از آن، کوچینگ تضمین می‌کند که اهداف کسب و کاری که تعیین می‌کنید اهداف درستی باشد.

ایجاد اهداف بلند مدت که خواسته‌های شما را وارد زندگی شما کند بسیار مهم است. به جای اعداد دلخواه یا نمادهای تو خالی موفقیت، یک مربی کمک می‌کند تا اهداف با ارزش‌های شما هماهنگ باشد.

به عنوان مثال، گفتن این جمله که من می‌خواهم امسال 50 درصد درآمدم را افزایش دهم کافی نیست. بلکه باید نقشه راه رسیدن به آن را هم طراحی کنید. بدون اینکه بدانید چرا شما در معرض خطر ایجاد مشاغلی هستید که زندگی شما را کنترل می‌کند و باعث می‌شود احساس ناراحتی و فرسودگی داشته باشید.

بیزینس کوچینگ به شما کمک می‌کند تا ابتدا چشم انداز را تعیین کنید و در مرحله بعد اهداف را مشخص کنید. به طوری که تجارت شما زندگی دلخواه شما را تامین کند.

پادکست - هدف مشاوره کسب و کار

تقویت نقاط قوت

مربی کسب و کار نقاط قوت شما را پیدا می‌کند. بخش بزرگی از کوچینگ این است که به شما کمک کند تا عمق وجود خود را ببینید. یک مربی بزرگ به شما کمک می‌کند تمام قسمت‌های وجود خود را ببینید، حتی قسمت‌هایی که پنهان می‌کنید و به ویژه قسمت‌هایی که متوجه نیستید که وجود دارند.

تقویت نقاط قوت یک راه میانبر برای موفقیت است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. تمرکز بیش از حد روی کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید، باعث می‌شود که به راحتی کاری را که قبلا به خوبی انجام می‌دادید را دیگر توانید انجام دهید.

مربیان از ابزارهای گوناگونی برای شناسایی نحوه یادگیری، نحوه کار و نحوه ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند. با انتخاب نقاط درخشان شخصیت شما، راه‌هایی را برای به حداکثر رساندن بازدهی استعدادهای طبیعی شما و کمک به شما در یادگیری نحوه شناسایی نقاط قوت پیدا می‌کنند.

مدیریت نقاط ضعف

تحقیقات نشان می‌دهد که تلاش برای تبدیل نقطه ضعف به یک نقطه قوت زمان بر است. مربیان تجاری به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعف خود را مدیریت کنید تا مانع پیشرفت شما نشوند.

مربیان تجاری همچنین به شما کمک می‌کنند که مدام و به طور اساسی از خود سوال کنید تا نقاط کور و الگوهای رفتاری مخرب خود را که مانع رشد شما هستند را کشف کنید. به عنوان مثال، می‌توانند به شما در تقویت هوش ارتباطی، فن بیان، مدیریت زمان و توانایی‌های رهبری یا ایجاد اعتماد به نفس کمک کنند.

مسئولیت پذیری

ایجاد یک تجارت موفق نتیجه طبیعی اقداماتی است که به طور مداوم و در طول زمان مشخص انجام می‌دهید. یک مربی تجاری شریک دلسوز، متعهد و پاسخگویی است که شما را در مسیر درست رشد و توسعه کسب و کار هدایت می‌کند. مربی در هر مرحله با درک عمیق، اهداف و موقعیت شما، بازخوردهای ارزشمند و کارآمدی را به شما ارائه می‌دهد.

روند تغییر زندگی و کسب و کار شما طولانی است و ساده نیست. به راحتی می‌توان انگیزه خود را از دست داد و به عادت‌های قدیمی بازگشت. با داشتن یک مربی در کنار خود، می‌توانید با انگیزه بمانید، موفقیت‌ها را جشن بگیرید و از شکست‌ها درس بگیرید.

مدرک بیزینس کوچینگ

مدرک بیزینس کوچینگ

به زندگی و کسب و کار خود انرژی دهید.به عنوان یک کارآفرین، شما در موقعیت منحصر به فردی قرار دارید. شما مسئول دیدگاه‌ها و اجرای ایده‌های خود هستید. با تمرکز بر رشد و حفظ آرامش، به راحتی می‌توانید اهداف و چشم اندازهای کسب و کار خود را به طور مداوم در نظر داشته باشید.

یک مربی کسب و کار به شما کمک می‌کند تا با شفافیت و عمق میدان وسیع به اطراف نگاه کنید و موقعیت خود را ارزیابی کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید بروید و برنامه‌ای برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود طراحی کنید.

سفر شخصی و فشرده کار با مربی تجارت، پتانسیل‌های شما را آزاد می‌کند و همچنین موانع پیش روی شما را برطرف می‌کند. این مطمئن‌ترین راه برای بالا بردن سطح کسب و کار شما است.

اگر احساس می‌کنید که رشد و تحول شما را فرا می‌خواند، در اسرع وقت قدم بعدی را بردارید. لازم نیست منتظر زمان مناسب برای اقدام بمانید. هرچه زودتر وارد عمل شوید زودتر نتایج را خواهید دید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی