بازاریابی و فروشمقالات

موفقیت آژانس ها در گرو بکارگیری تکنیک های بازاریابی مسافرتی

آژانس های زیادی وجود دارند که فعالیت هایی در بازاریابی مسافرتی انجام می دهند.می توان گفت تقریبا همه این نوع فعالیت را انجام میدهند پس دلیل اینکه بعضی ها فروش بیشتری دارند و بعضی ها دائما در انتظار مشتری هستند چیست؟

تفاوت آنها در استفاده کردن یا نکردن از روش های بازاریابی است. با استفاده از روش های بازاریابی مسافرتی شما خود و کسب وکارتان را به مردم معرفی میکنید و اشتیاق آنها را برایمراجعه به آژانس خود زیاد می کنید.

با آکادمی بازار همراه باشید، در این مقاله به بررسی چند ایده کوچک اما پر کاربرد بازاریابی مسافرتی برای آژانس ها می پردازیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

تکنیک اول: در بازاریابی مسافرتی از تبلیغات پیامکی استفاده کنید

تبلیغات پیامکی بخش زیادی از فعالیت آژانس های مسافرتی را تشکیل می دهد. مشتری ها در خانه خود در حال تصمیم گیری برای سفری هستند که قرار است ماه بعد بروند، در همین زمان پیامک تبلیغات آژانس مسافرتی شما بر روی گوشی آن ها ظاهر می شود.

آن ها قطعا پیام تبلیغات شما را بررسی می کنند. بنابراین تبلیغات پیامکی اولین و راحت ترین گام است. زمانی که مشتری دنبال تخفیفات مناسبی است که آژانس مسافرتی خود را انتخاب کند مطمئنا پیامک تبلیغاتی شما نتیجه بخش خواهد بود.

به احتمال زیاد کسی که در حال عبور است و تبلیغ شما را روی بیلبورد می بیند کمتر پیش می آید که توقف کند و حداقل شماره تماس شما را از روی بیلبورد بردارد.

تجربه نشان داده که تعداد بسیار زیادی از مردم پیامکی هایی که به آن ها ارسال می شود را می خوانند حتی اگر تبلیغاتی باشد!

نمونه هایی از کاربردهای خط ارسال و دریافت پیامک برای آژانس های مسافرتی :

استفاده از خطوط مجازی ارسال و دریافت پیامک

قابل ذکر است بسیاری از خطوط هواپیمایی دنیا بوسیله پیام کوتاه سرویسی را به مخاطبان خود ارائه می دهند که مسافران از طریق  پیامک چند ساعت قبل از پرواز یا تاخیر یا عدم پرواز خود به صورت لحظه ای مطلع می شوند و یا با ارسال کد از پیش تعیین شده ، به صورت هوشمند پیامی شامل آخرین وضعیت پرواز خود دریافت می کنند.

این کار در بازاریابی مسافرتی بسیار کم هزینه ، راحت و باعث رضایت مخاطب و رعایت اصل مشتری مداری گشته و می تواند با برقراری رابطه دو طرفه با مسافران ، انتقادات و پیشنهادات را توسط این خطوط پیامک و به راحتی دریافت نمایند.

تنظیم پاسخ خودکار

یکی از راه ها در بازاریابی مسافرتی این است که مشتریان و مخاطبان شما در روزنامه ها بتوانند با ارسال یک پیامک خالی به شماره اختصاصی شما ، فهرست تورهای شما را دریافت نمایند.

مثلا با ارسال پیام خالی ، پیامی به این صورت دریافت خواهند کرد :

اطلاع از تورهای داخلی عدد 100

اطلاع از تورهای خارجی عدد 200

مشتری با ارسال اعداد به شماره پیامک شما می تواند اطلاعات مربوط به تورهای مورد نظر خود را بگیرند.

در بازاریابی مسافرتی آژانس های هواپیمایی چه نوع پیامک هایی را می توانند ارسال کنند ؟

مطلع ساختن مشتریان از اطلاعات سفر

شما با استفاده  سرویس پیامکی می توانید مشتریان خود را از اطلاعات سفر یا تغییر زمان آن با خبر کنید.

اطلاعاتی در رابطه با برنامه مسافرتی

آژانس های هواپیمایی می توانند از طریق پیامک ، مشتریان را از برنامه ی سفر خود آگاه کنند.

 اطلاعاتی در مورد مقصد پرواز

شما  با استفاده از این روش پیامکی می توانید اطلاعاتی در رابطه با مناظر دیدنی مقصد مورد نظر به مشتریان خود ارائه دهید.

ارسال قیمت های جدید و تخفیفات تور ها

موسسات گردشگری و آژانس های هواپیمایی میتوانند تخفیفاتی را در مناسبت های گوناگون برای مشتریان خود از طریق  پیامک اطلاع رسانی کنند .

بازاریابی
بازاریابی مسافرتی

تکنیک دوم: برای مشتری های خود یادگاری به جای بگذارید

در آغاز هر سفر به همه مشتریان یک پکیج اهدا می شود که در آن بلیط و دیگر وسایلی که در موقع اسکان نیاز میشود وجود دارد.یک تکنیک بازاریابی مسافرتی دیگر استفاده مفید و درست از همین پکیج ها است.

شما میتوانید با قرار دادن چیز اضافه تر درون این پکیج یک یادگاری برای مشتریان خود در نظر بگیرید.

یک تقویم یا یک نقشه جامع از مکان های شهر،کشور مقصد یا هرچیزی که به نظرتان برای مسافران مفید خواهد بود. یک چیزی که از نظر مشتری ها ارزش نگهداری را داشته باشد.

شما اینگونه می توانید یک خاطره خوب از آژانس مسافرتی خود برای مشتریان به جای بگذارید و اگر مجدد تصمیم به انجام سفر بگیرد آژانس شما مورد اعتماد و تایید او خواهد بود.

تکنیک سوم: در بازاریابی مسافرتی شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

شما نباید قدرت تبلیغات در شبکه های اجتماعی را دست کم بگیرید. شما می توانید در متن پیامک تبلیغاتی که برای مخاطبان ارسال می کنید، آدرس کانال و یا صفحه اجتماعی خود را ذکر کنید تا مشتری های شما عضو کانال شما شوند و از تخفیف ها و تورهای شما مطلع شوند.

کاربران این شبکه ها با سرعت زیادی در حال افزایش هستند. شما میتوانید با انتشار مطالب جذاب آنها را به سمت استفاده از خدمات خود بکشانید. شما میتوانید با رضایت مشتری های قبلی خود یک ویدئو کوتاه از تجربه خوب آنها با آژانس مسافرتی خود بسازید و آن را در شبکه های اجتماعی به قرار دهید.

مطمئنا این شیوه از تبلیغ مور استقبال مردم قرار می گیرد زیرا آنها دوست دارند قبل از سفر از همه چیز آگاهی داشته باشند.

در این مقاله درباره تکنیک ها و ایده های بازاریابی برای آژانس های مسافرتی اطلاعاتی داده شد و گفتیم که استفاده از تکنیک های بازاریابی راز تفاوت بین آژانس های مسافرتی است.

آژانس های مسافرتی موفق میدانند که با استفاده از تکنیک های بازاریابی که مهمترین آن ها تبلیغات پیامکی است تا مخاطبین از این طریق شما را بشناسند و در واقع برند سازی کنید، چگونه مشتری ها را به سمت خود جذب کنند. ما تلاش کردیم تا در این مقاله شما را با برخی از تکنیک های بازاریابی مسافرتی آشنا کنیم.

شما با شرکت در سمینار بزرگ موفقیت با تدریس استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش و استفاده از مقالات آموزشی آکادمی بازار می توانید مهارت های بیشتری در جهت رشد کسب و کار خود به دست بیاورید و پیشرفت روزافزونی در رسیدن به اهداف خود داشته باشید. شما با مراجعه به آدرس اینرنتی زیر می توانید از آموزه های استاد بهره مند شوید.

 سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

مطالب مرتبط

بازاریابی دیجیتال و استراتژی های آن در جهان امروز
بازاریابی جاذبه ای ، عوامل شکل گیری و اهمیت آن
بازاریابی در اینستاگرام یکی از راه های کلیدی در افزایش فروش
آشنایی با بازاریابی سبز و 4 استراتژی کلیدی برای موفقیت در آن
نکات کلیدی که در بازاریابی تجاری باید رعایت شود را بدانید
برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
Open

دوره آموزشی معجزه ذهن قدرتمند

Close
بستن