پیشرفت نمی‌ کنید اگر به متوسط بودن آلرژی ندارید!

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۱ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

متوسط بودن را رها کنید تا به پیشرفت برسید

مشکل بسیاری از انسان‌ها از اینکه پیشرفت نمی‌کنند یا به رویاهایشان دست نمی‌یابند، این است که آن‌ها به متوسط بودن عادت کرده‌اند و هیچ واکنشی به آن نشان نمی‌دهند! زمانی که می‌گویید می‌خواهید انسان بزرگی باشید، کلید حل مشکلات را در دست بگیرید. می‌خواهید کارهای بزرگی انجام دهید؟ در وجود خود عظمت را حفظ کنید. اما اگر در واقع با متوسط بودن احساس راحتی می‌کنید، در درونتان دچار تضاد خواهید شد. توانایی نه گفتن را داشته باشید.

به متوسط بودن آلرژی پیدا کنید!

اهمیتی ندارد در کدام منطقه به دنیا آمدید یا چه منابع و امکاناتی در اختیار دارید، اهمیتی ندارد اگر در فقر یا بدون پدر و مادر بزرگ شدید؛ اگر می‌خواهید موفق شوید، باید به متوسط بودن آلرژی پیدا کنید! موفقیت و متوسط بودن، هیچ نقطه اشتراکی با یکدیگر ندارند. باید به مرحله‌ای برسید که در آن به متوسط بودن حساس شوید! برای شروع می‌توانید مقاله چگونه به آرزوها و خواسته‌های زندگی برسیم را بخوانید. چرا نباید شما یک نخبه در پیشرفت های علمی ایران باشید؟

اگر بخواهید پیشرفت کنید و برتر باشد، در آن صورت دیگر بزرگ فکر می‌کنید. دیگر متوسط رفتار نمی‌کنید. در آن صورت دیگر نمی‌خواهید مانند سایر افراد متوسط باشید. در این حالت می خواهید برتر زندگی کنید. «قناعت» با «عادت به متوسط بودن» متفاوت است. قناعت یعنی با چیزهایی که هم اکنون دارید، خوشحال و خوشبخت و شکرگزار باشید، در عین حالی که بیشتر می‌خواهید و در مسیر رسیدن به چیزهای بیشتر، قدم بر می‌دارید.

عادت به متوسط بودن یعنی دروغ گفتن به خودتان! یعنی در درونتان بیشتر می‌خواهید اما به شرایط فعلی عادت کرده‌اید و ذهنتان اجازه نمی‌دهد پا را فراتر بگذارید!

تا زمانی که متوسط باقی بمانید، همواره شرایط و درآمد متوسط را جذب خواهید کرد؛ اما زمانی که سعی کنید عالی باشید، همه چیزهای عالی را جذب خواهید کرد. برای عالی شدن، دو اصل وجود دارد:

ساکت شوید!

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
عادت‌ های خوب و عادت‌ های بد

درست است که می‌گوییم خواسته‌هایتان را تصور و توصیف کنید اما یکبار که این کار را انجام دادید، دیگر باید ساکت شوید. خود را مسئول حرفی که بر زبان آورده‌اید بدانید. این یعنی تنها تصور و توصیف کافی نیست، باید اقدام کنید! تصمیمتان را در ذهنتان آنطور که می‌خواهید تصور کنید. به ذهن خود بگویید از اولین باری که تصمیم به انجام کاری می‌گیرید، تنها یک روز زمان دارید تا اقدام کنید! در سکوت به پیشرفت برسید.

برای پیشرفت به خواسته خود پایبند باشید!

برای به دست آوردن خواسته‌تان، سختی‌ها را تحمل کنید و عقب نکشید. تنها کافیست پشتکار و تداوم داشته باشید. بهترین هدیه‌ها از آن کسانی می‌شوند که تا لحظه آخر دست از تلاش نمی‌کشند. به اهداف خود پایبند باشید. اگر حتی قرار است برای رسیدن به رویاهای بزرگ خود، از قدم‌های کوچک شروع کنید، آن قدم‌ها را با دقت و حوصله بردارید.

پایبندی خود را به کائنات نشان دهید. حتی زمانی که انرژی ندارید یا احساس خوبی ندارید، باز هم کارهایی که باید انجام دهید را انجام دهید. در کل، باید متعهد باشید! اگر به اهداف کوچک خود پایبند باشید، روزی به خودتان خواهید آمد و خواهید دید که پیشرفت بزرگی کرده‌اید.

استاد احمد محمدی
اصول موفقیت آن‌قدر ساده و قابل دسترس‌اند ، که عموم افراد ناباورانه از آنها چشم پوشی می کنند .
استاد احمد محمدی

موفقیت، آسان نیست چون تلاش پیوسته سخت است!

یادتان باشد که اگر دستیابی به اهداف آسان بود، هر کسی می‌توانست این کار را انجام دهد. اگر آسان بود، هر کسی می‌توانست تجارت خود را راه بیاندازد و به هر جای دنیا سفر کند! اگر آسان بود، انیشتین‌ها و ادیسون‌ها تعدادشان از حد می‌گذشت! چیزی در درون شما وجود دارد که باعث می‌شود متوسط نباشید.

هیچ یک از ویژگی‌های شما متوسط نیستند. اما برای بسیاری از انسان‌ها، متوسط بودن آسان‌ترین کار است. محتاط بودن، باعث می‌شود زیاد پیشرفت نکنید. همه انسان‌های موفق، ریسک را انتخاب کردند و تصمیم گرفتند که از حیطه امن ذهن خود خارج شوند.

آن‌ها انتخاب کردند که بایدها و نبایدهای ذهنشان را کنار بگذارند و به صدای قلبشان گوش دهند. به همین دلیل است که می‌گویند موفقیت، چیزی جز یک تصمیم نیست. تصمیم بگیرید که معمولی نباشید؛ تصمیم بگیرید که زیاد بخواهید؛

تصمیم بگیرید که ریسک پذیر باشید و تصمیم بگیرید که اقدام کنید. ممکن است مادر و پدر، یا حتی معلمتان به شما کمکی نکنند و شما را باور نداشته باشند؛ اما ما می‌دانیم که شما چقدر عالی هستید و کمک می‌کنیم تا عظمت خود را درک کنید.

ما شما را به چالش می‌کشیم تا در یکایک فعالیت‌های خود، عالی باشید. به محضی که عالی بودن را حس کنید، دیگر دلتان نمی‌خواهد متوسط باشید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌های آموزشی آکادمی بازار به صفحه‌ی مربوطه مراجعه کنید. هم‌چنین می‌توانید اینستاگرام دکتر احمد محمدی  را دنبال کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی