بهترین کتاب‌ های سال ۲۰۱۹ در مورد مدیریت احساسات

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب های مدیریت احساسات

خشم، ترس، تنفر، عشق و … همه ما سرشار از چنین احساساتی هستیم و باید بدانیم چگونه مدیریت احساسات خود را در دست داشته باشیم. در صورتی که نتوانیم مدیریت احساسات خود را به دست بگیریم و در بروز آن‌ها دچار افراط و تفریط شویم قطعا مشکلات بسیاری را تجربه خواهیم کرد.

مشکلاتی که صدمات جسمی و روحی زیادی را سبب خواهند شد. اگر شما هم برای مدیریت درست این احساسات نیازمند راهنمایی و مشاوره هستید با ادامه این مقاله همراه ما بمانید.

در این بخش بهترین کتاب‌های سال ۲۰۱۹ را به شما معرفی خواهیم کرد. کتاب‌هایی که مورد استقبال عموم قرار گرفته‌اند و کارآمد هستند. قطعا مطالعه چنین کتاب‌هایی راهگشای شما خواهند بود و خالی از لطف نیست.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

بهترین کتاب‌های مدیریت احساسات در سال ۲۰۱۹ 

شاید وقتی عصبانی می‌شوید به دلیل عدم داشتن کنترل مدیریت احساسات نتوانید خشم‌تان را مهار کنید، شاید زیادی محبت می‌کنید و دیگران از این خصلت شما سوء استفاده می‌کنند یا شاید هم به خاطر ترس بی‌مورد موقعیت‌های زندگی‌تان را از دست می‌دهید.

درست است، اگر نتوانیم کنترل صحیح روی احساسات‌مان داشته باشیم دچار مشکلات روحی و جسمی جدی خواهیم شد. اگر اهل مطالعه هستید، نه تنها برای حل مشکل بلکه برای بالا بردن اطلاعات شخصی‌تان این کتاب‌ها را حتما بخوانید.

۱. ریتم جدید: مبادله استرس و اضطراب برای داشتن یک زندگی در صلح و با هدف

ریتم جدید: مبادله استرس و اضطراب برای داشتن یک زندگی در صلح و با هدف

کتاب «Rhythms of Renewal» نوشته ربکا لایونس یک راهنما برای مبارزه علیه اضطراب و استرس‌های روزانه و مدیریت احساسات است. دست و پنجه نرم کردن با اضطراب و استرس روزانه، دستیابی به آرامش را دشوار می‌کند.

ریتم‌های جدید به شما کمک می‌کند تا اضطراب خود را برای داشتن زندگی پر جنب و جوش که قرار است از طریق چهار ریتم عمیق آموزش ببینید، معامله کنید: استراحت، بازیابی، اتصال و ایجاد. با داستان‌های دلگرم کننده و مراحل عملی، ربکا لایونس به شما کمک می‌کند تا یک سفر عالی و مادام العمر را به سمت سلامت عاطفی، رابطه‌ای و معنوی پایدار آغاز کنید.

ریتم جدید، راهنمای شما برای نجات از استرس و فشار روزانه و راهی برای آرامش روح شما است. ما به عنوان یک شهروند در جامعه، مدام مورد حمله‌عصبی از اتفاقات و وقایع هستیم. اضطراب و تنهایی رو به افزایش است، به طوری که ۷۷٪ از جمعیت ما بطور منظم علائم جسمی استرس را تجربه می‌کنند. ما احساس فشار عصبی، مشکلات شغلی و امنیت را تجربه می‌کنیم.

ما در مورد بهداشت، سیاست و بسیاری از پیچیدگی‌های دیگر که نمی‌توانیم کنترل کنیم نگران هستیم. سرانجام، ذهن ما دگرگون می‌شود، سعی می‌کند بر خلاف گذشته، نگرانی و اضطراب را برطرف کند یا آن را مدیریت کند. اما لازم نیست اینگونه بمانید.

مدیریت احساسات استرس و اضطراب

ربکا از نبردی با افسردگی و اضطراب با آن کنار می‌آید و مسیری را برای برقراری چهار ریتم زندگی ایجاد می‌کند که هرج و مرج درونی را ساکت می‌کند و زمینه را برای شکوفایی زندگی فراهم می‌کند. با صرف وقت برای استراحت، بازیابی، اتصال و ایجاد، می‌فهمید که چگونه می‌توانید:

  • مسئولیت سلامتی عاطفی خود را بر عهده بگیرید و از عزیزانتان الهام بگیرید تا همین کار را انجام دهند.
  • با ایجاد عادات روزمره که شما را از نظر ذهنی و جسمی قوی نگه می‌دارد بر اضطراب غلبه کنید.
  • از طریق روابط احیا شده در خانواده و جامعه، شادی را پیدا کنید.
  • با اعتماد به نفس خود با هدایای بی‌نظیری که باید به دنیا عرضه کنی.
نام کتابنام نویسندهتاریخ انتشارتعداد صفحهانتشارات
Rhythms of RenewalRebekah LyonsOctober 1, 2019304Zondervan

۲. کد احساسات: چگونه احساسات به دام افتاده خود را برای سلامت، عشق و خوشبختی فراوان منتشر کنید

کد احساسات: چگونه احساسات به دام افتاده خود را برای سلامت، عشق و خوشبختی فراوان منتشر کنید

کتاب «The Emotion Code» توسط دکتر بردلی نلسون نوشته شده است، پیشگفتار آن را تونی رابینز به تحریر درآورده است. کتابی موثر برای مدیریت احساسات است.

تونی رابینز: «من معتقدم که اکتشافات موجود در این کتاب می‌تواند درک ما را در مورد چگونگی ذخیره کردن تجربیات عاطفی کامل کرده و با انجام تمریناتی آن را تغییر دهد و اینگونه زندگی ما را تغییر دهد. تاکنون قانون احساسات زندگی‌های زیادی را در سراسر جهان تغییر داده است، اما من امیدوارم که میلیون‌ها نفر دیگر باشند که با استفاده از این ابزار ساده برای بهبودی زندگی خود و عزیزانشان تلاش کنند.»

در این نسخه تازه و ویرایش شده از کتاب «کد احساسات»، پزشک و دبیرکل مشهور دکتر بردلی نلسون به طرز ماهرانه‌ای کارهای داخلی ذهن ناخودآگاه را بیرون می‌ریزید. او نشان می‌دهد که چگونه حوادث با بار احساسی از گذشته شما هنوز هم می‌تواند شما را در قالب «احساسات به دام افتاده» انرژی‌های حرکتی که به معنای واقعی کلمه در بدن شما ساکن هستند، اذیت کند.

وقتی چالش‌های زندگی‌ات را حل می‌کنی، نتایج اهمیت ندارند؛ مهم قدرتی‌ است که به دست آورده‌ای.

استاد احمد محمدی

این احساسات به دام افتاده می‌تواند در زندگی و بدن شما فراتر رود، باعث ایجاد درد، نقص و بیماری‌های جدی و خطرناک شود. آن‌ها همچنین می‌توانند عوارض سنگین روحی و عاطفی را بر شما داشته باشند، بر نحوه فکر کردن، انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید و سطح موفقیت فراوانی که می‌توانید به دست آورید، تاثیر می‌گذارد. شاید بیشترین‌ صدمه‌ها را وارد میکند، انرژی‌های عاطفی به دام افتاده می‌توانند در قلب شما جمع شوند و توانایی شما در دادن و دریافت عشق را قطع کنند.

Emotion Code روشی قدرتمند و ساده برای خلاص شدن از شر این چمدان بسته است. روش دکتر نلسون به شما ابزاری را می‌دهد تا احساسات به دام افتاده در زندگی خود را شناسایی و آزاد کنید، «چمدان احساسی» خود را از بین ببرید، قلب و بدن خود را به سمت انرژی‌های مثبت جهان باز کنید. این کتاب پر از نمونه‌های دنیای واقعی از سال‌ها تمرین بالینی است، The Emotion Code اثری متمایز و معتبر است که به یک روش کلاسیک در خود‌بهبودی تبدیل شده است.

تمجیدهایی از کتاب برای مدیریت احساسات

تونی رابینز: «من معتقدم که اکتشافات موجود در این کتاب می‌تواند درک ما را در مورد چگونگی ذخیره کردن تجربیات عاطفی زندگی ما را تغییر دهد. قانون احساسات قبلا زندگی‌های زیادی را در سراسر جهان تغییر داده است و امیدوارم که میلیون‌ها نفر دیگر باشند که با استفاده از این کتاب به ابزار ساده برای بهبودی خود و عزیزانشان برسند.»

دکتر جو دیسپنزا، نویسنده پرفروش در نیویورک تایمز: «در این کتاب شگفت انگیز، دکتر برد نلسون به ما الگوی واقعا تکامل یافته‌ای از چگونگی دچار شدن به بیماری و اینکه چگونه می‌توانیم خوب شویم، می‌دهد. او به ما می‌آموزد که طیف گسترده‌ای از احساسات به دام افتاده را می‌توان در بدن ما ذخیره کرد و سپس او به ما ابزارهای عملی برای رهایی از زنجیره‌های احساسات محدودکننده را می‌دهد. آن را بخوانید و پزشک خود شوید!»

نام کتابنام نویسندهتاریخ انتشارتعداد صفحهانتشارات
The Emotion CodeDr. Bradley Nelson May 7, 2019352St. Martin’s Essentials

۳. مجوز برای احساس: باز کردن قدرت احساسات برای کمک به کودکان و نوجوانان، خودمان و جامعه

مجوز برای احساس: باز کردن قدرت احساسات برای کمک به کودکان و نوجوانان، خودمان و جامعه

کتاب «Permission to Feel» یا مجوز برای احساس نوشته مارک براکت است. بهزیستی ذهنی کودکان و بزرگسالان بطور تکان دهنده‌ای ضعیف است. مارک براکت، نویسنده مجوز برای احساس، می‌داند که چرا و او می‌داند ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. «ما بحران‌هایی داریم و قربانیان آن فرزندان ما هستند.»

مارک براکت استاد در مرکز مطالعات کودک دانشگاه ییل و مدیر موسس مرکز هوش هیجانی ییل است. وی در 25 سال فعالیت خود به عنوان دانشمند احساسات، طرحی چشمگیر و موثر برای بهبود زندگی کودکان و بزرگسالان تدوین کرده است. برنامه‌ای برای درک احساسات ما و استفاده از آن‌ها به صورت خردمندانه به منظور کمک برای رفع موانع موفقیت و رفاه ما طراحی کرده است.

هسته اصلی رویکرد او میراثی است از کودکی، از یک دایی حیرت انگیز که به او اجازه احساس می‌داد. او اولین بزرگسال بود که توانست مارک را ببیند، به او گوش دهد و رنج‌ها، زورگویی‌ها و سوء استفاده‌هایی را که تحمل کرده بود بشناسد و این آغاز آگاهی مارک بود که آنچه که او طی می‌کرد موقت بود. او تنها نبود، او در یک جدول زمانی گیر افتاده بود و اشتباه نبود که احساس ترس، انزوا و عصبانیت کند. حال بهتر از همه، او می‌توانست در این باره کاری انجام دهد.

در دهه‌های بعد، مارک هدایت تیم‌های تحقیقاتی بزرگی را بر عهده داشته و ده‌ها میلیون دلار برای تحقیق در مورد ریشه‌های بهزیستی عاطفی جمع آوری کرده است. تجویز وی برای فرزندان سالم (و والدین، ​​معلمان و مدارس آن‌ها) سیستمی به نام RULER، رویکردی تاثیرگذار و سریع برای درک و تسلط بر احساسات است که قبلا هزاران مکتبی را که پذیرفته‌اند، متحول کرده است.

رویکرد RULER در مدیریت احساسات

ثابت شده است که RULER باعث کاهش استرس و فرسودگی شغلی، بهبود اوضاع مدرسه و افزایش پیشرفت تحصیلی می‌شود. این کتاب اوج رشد Marc RULER و راه او برای به اشتراک گذاشتن استراتژی‌ها و مهارت‌ها با خوانندگان در سراسر جهان است. روش او تست شده است و کار می‌کند.

این کتاب برای مدیریت احساسات از سختی‌ها حرف می‌زند و با علم و اشتیاق و جملات الهام بخش در بخش‌های مساوی استفاده می‌کند. کودکان و بزرگسالان بسیار زیادی رنج می‌برند. آن‌ها از احساسات خود خجالت می‌کشند و از نظر عاطفی بی‌احساس هستند، اما لازم نیست که اینطور باشند.

ماموریت زندگی مارک براکت این است که این دوره را معکوس کند و این کتاب می‌تواند به شما نشان دهد چگونه این کار را انجام دهید. RULER نام رویکرد مرکز مارک براکت برای آموزش هوش هیجانی است و همچنین مخفف این پنج مهارت اصلی است:

  • شناخت احساسات در خود و دیگران
  • شناخت علل و عواقب احساسات
  • برچسب زدن احساسات با کلمات دقیق
  • ابراز احساسات، در نظر گرفتن زمینه و فرهنگ
  • تنظیم عواطف به طور موثر برای رسیدن به اهداف و بهزیستی
نام کتابنام نویسندهتاریخ انتشارتعداد صفحهانتشارات
Permission to FeelMarc Brackett September 3, 2019304Celadon Books

۴. رونقی به عنوان همدلی: ۳۶۵ روز مراقبت از خود برای افراد حساس

رونقی به عنوان همدلی: ۳۶۵ روز مراقبت از خود برای افراد حساس

کتاب «Thriving as an Empath» نوشته جودیت اورلوف سعی دارد به افراد حساس کمک کند تا در یک سال مشکل خود را بهبود ببخشند. دکتر جودیت اورلوف ۳۶۵ روز مراقبه خود، تاملات و پیشنهادات روزنامه نگاری را به عنوان تلقیح روزانه در برابر استرس و غرق شدن در احساسات ارائه می‌دهد.

همدلی‌ها به عنوان راهی شفابخش، خلاقیت، دوستان، دوستداران و مبتکران در محل کار، چیزهای زیادی برای ارائه دارند. با این حال، افراد بسیار حساس و مهربان با همدلی اغلب رفاه خود را می‌دهند تا در نهایت استرس دیگران را جذب می‌کنند. دکتر اورلوف «برای سالم ماندن و خوشبختی» می‌نویسد: «شما باید با شیوه‌های مراقبت از خود به صورت روزانه خودتان را یاد بگیرید.»

کتاب رونقی به عنوان همدلی می‌خواهید ابزارهای روزمره را به مرحله اجرا برسانید، این کتاب برای شما مناسب است. این کتاب با تکیه بر اصولی که دکتر اورلوف در راهنمای خود معرفی کرده است، شما را به شیوه‌های روزانه مراقبت از خود برای تبدیل شدن به یک همدل دلسوز و توانمند، از جمله موارد زیر را شامل می‌کند:

  • تعیین مرزهای قوی
  • از انرژی خود محافظت می‌کنید.
  • تلقیح خود را در برابر استرس و غرق شدن
  • تکنیک‌های خود آرامش بخش
  • دانستن این که وظیفه شما نیست که استرس جهان را تحمل کنید.
  • شکستن فشار بیش از حد حسی
  • ضربه زدن به نشاط هر چهار فصل و عناصر
  • تعمیق ارتباط خود با چرخه‌های طبیعت
  • حرکت خارج از زمان مبتنی بر ساعت به «زمان مقدس»

شکوفا شدن به عنوان یک Empath برای کمک به شما در رشد و شکوفایی بدون درونی کردن احساسات و درد دیگران ایجاد شده است. دکتر اورلوف می‌نویسد: «این روش‌های مراقبت از خود برای من و بیمارانم نجات بخش بوده است.»

درباره نویسنده Thriving as an Empath

جودیت اورلوف، پیشرو در زمینه‌های پزشکی، روانپزشکی و توسعه بصری و نویسنده پرفروش در نیویورک تایمز است. عضو هیئت علمی بالینی روانپزشکی UCLA، کتاب‌های وی شامل راهنمای بقا Empath، آزادی عاطفی، انرژی مثبت، راهنمای بهبودی بصری و دید دوم است. مجله توانمندسازی Empath همراهی است که با کتاب‌های وی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به وب سایت دکتر به این آدرس Orloff drjudithorloff.com مراجعه کنید.

نام کتابنام نویسندهتاریخ انتشارتعداد صفحهانتشارات
Thriving as an EmpathJudith Orloff (October 22, 2019)392Sounds True

۵. برنامه ردیاب حالت ۲۰۲۰: درک الگوهای احساسی، ایجاد ذهنیت سالم‌تر، ایجاد شادی

 برنامه ردیاب حالت ۲۰۲۰: درک الگوهای احساسی، ایجاد ذهنیت سالم‌تر، ایجاد شادی

کتاب «2020 Mood Tracker Planner» توسط Sourcebooks ارائه شده است. شما می‌خواهید زندگی کاملی داشته باشید، استرس را محدود کنید، چشم انداز خود را بهبود ببخشید و مثبت زندگی کنید. همه این موارد با برنامه ردیاب Mood 2020 بسیار ساده‌تر می‌شود. این کتاب خیلی فراتر از یک برنامه‌ریز است!

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
حال خوب

هنگامی که شروع به مشاهده و درک فعالانه قسمت‌های نامرئی خود – احساسات خود می‌کنید – خود را مجهز به ابزارهایی می‌کنید تا در زندگی روزمره خود تغییرات قابل توجهی ایجاد کنید. این برنامه ریز با داشتن یک ردیاب هفتگی خلق و خوی ساده، باعث می‌شود ابزاری برای تامل، تنظیم هدف و نقل قول‌های الهام بخش به شما کمک کند تا بهترین و متعادل‌ترین حالت خود را توسعه دهید! برای مدیریت احساسات این کتاب عالی است.

  • برنامه ریز ۱۲ ماهه
  • اندازه ۶ در ۸ با اتصال سیم
  • باند قابل جابجایی و طراحی مات
  • شامل شبکه‌های هفتگی و ماهانه با تعطیلات و مشاهدات
  • شامل ردیاب عادت جایزه
نام کتابنام نویسندهتاریخ انتشارتعداد صفحهانتشارات
2020 Mood Tracker PlannerSourcebooksJuly 1, 2019240Sourcebooks

با کمک این پنج کتاب که به تازگی منتشر شده‌اند و می‌توان از به‌روز بودن آن‌ها اطمینان داشت، می‌توانید احساسات خود را اعم از خشم، ناراحتی، خوشحالی و … کنترل کرده و مانند یک مدیر بر همه چیز کنترل کافی داشته باشید. دنیای امروز شامل احساسات زیادی مانند استرس است. ما به‌طور روزانه با این احساسات دست و پنجه نرم می‌کنیم و چه بسا ممکن است کنترل آن‌ها از دست ما خارج شده و عواقب بدی داشته باشد. کتاب دوست همیشگی ماست پس این فرصت را از دست ندهید و حتما با کمک کتاب‌های گفته شده اوضاع را تحت کنترلتان در بیاورید.

3/5 - (3 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

26 پاسخ

  1. سلام می‌خوام کلی کتاب در ارتباط با اینکه ذهنم آروم بگیره و افکار منفی بره بیرون و راه زندگی رو بهتر یاد بگیرم ، بخرم ولی منتها تازه می‌خوام شروع کنم و برای شروع نیاز به راهنمایی دارم که چه کتاب هایی بخرم میشه راهنمایی کنید لطفاً؟!

  2. سلام من از این معرفی این کتابا خیلی خوشم اومد میخام بخرمشون پیج کتاب سرای یاقوت همیشه تا ۶۰ درصد تخفیف کتابارو فروش میزارن

    1. سلام مهرناز جان
      سایت ها و اپلیکیشن های زیادی هستند که کتاب های متنی و صوتی اینهارو دارند. با سرچ کردن توی گوگل حتما پیداشون میکنید.
      متاسفانه نمیتونیم لینک مستقیمی از اونهارو براتون به اشتراک بذاریم که همشون رو داشته باشن.

    1. سلام کاربر عزیز
      امیدوارم کتاب با قیمت مناسبی عرضه بشه که علاقمندان بتونن کتابهای بیشتری مطالعه کنن

    1. سلام کامبیز عزیز
      اگه برنامه ریزی کنید و مثلا روز ۲ ساعت به خودن کتاب اختصاص بدید حتما میتونید کتابهای زیادی مطالعه کنید

  3. استرس یکمش خوبه اما زیادیش تمام سیستم ایمنی بدن رو مختل میکنه و زمینه ابتلا به بیماری هارو گسترش میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی