برنامه‌ریزی شغلی و زندگی با حضور دکتر احمد محمدی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۷ مهر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۷ دی, ۱۴۰۱
برنامه‌ریزی شغلی و زندگی

فهرست مطالب

دوره آموزشی «برنامه‌ریزی شغلی و زندگی» یا «Life Planning» با حضور دکتر احمد محمدی برگزار شد.

با شروع فصل پاییز و آغاز شش‌ماهه‌ی دوم سال، شاهد برگزاری دور جدیدی از دوره‌های آموزشی و سمینارهای مختلف آکادمی بازار هستیم. یکی از دوره‌های آموزشی پرمخاطب و البته بسیار کاربردی این موسسه، دوره آموزشی «برنامه‌ریزی شغلی و زندگی» یا «Life Planning» است که استفاده از نرم افزار Life Planning و باحضور دکتر احمد محمدی موسس، بنیانگذار، مدرس و مشاور آکادمی بازار آموزش داده می‌شود. .دوره ثروت نیز یکی دیگر از دوره‌های مفید غیرحضوری است.

برنامه‌ریزی شغلی و زندگی، راهی به‌سوی کامیابی و موفقیت

برنامه‌ریزی شغلی و زندگی - آکادمی بازار

بی‌شک یکی از ارزشمندترین دارایی‌های انسان در زندگی، سرمایه‌ی عمر و زمانی است که خداوند در اختیار هر یک از ما قرار داده است. همه‌ی ما در بازه‌ی زمانی ۲۴ ساعت هر شبانه‌روز، به‌اندازه‌ی مساوی زمان دراختیار داریم تا دوره برنامه ریزی شغلی و زندگی خود را ترتیب دهیم. اما برخی می‌توانند به‌خوبی از این زمان که موهبت خداوند است، با کیفیت بالاتری استفاده کنند ولی برخی سرمایه‌ی عمر خود را به‌هدر می‌دهند.

اما سوال مهم این است که چگونه می‌توانیم از یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های خود در این دنیا بهترین استفاده را ببریم؟ چگونه می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست و منطقی، واقع‌گرایانه و البته متناسب با توانمندی‌هایی که داریم، محصولات خوبی در زندگی داشته باشیم؟

استاد احمد محمدی
اگر از شغلت، درآمدت و زندگیت راضی نیستی، باید روی افکار و عادت‌هایت تمرکز کنی که تغییرشان دهی.
استاد احمد محمدی

بی‌شک برای تک‌تک ما روزی فرا می‌رسد که از خودمان بپرسیم، با عمری که خداوند به تو عطا کرد، چه کردی؟ آیا از توانمندی‌های خودت در مسیر درست استفاده کردی؟ چه محصولات و نتایجی از خودت بر جای گذاشتی؟ آیا برنامه‌ریزی شغلی و زندگی خوبی داشته ای؟

در جهان پرشتاب امروزی که زمان مثل برق و باد می‌گذرد، چاره‌ای جز توانمند شدن نداریم. انتخاب امروز ما، وضعیت فردای ما را روشن می‌‌کند. تحقیقات متخصصان برجسته‌ی دنیا نشان می‌دهد، یکی از راهکارهایی که می‌تواند به ما کمک کند در مسیر موفقیت قرار بگیریم و سرمایه‌گذار خوبی برای زندگی خودمان باشیم، برنامه‌ریزی است.

پیشرفته‌ترین ماشین‌ها و تجهیزات، آیا می‌توانند بدون برنامه‌ریزی، کاری انجام داده و خروجی بدهند؟ اگر ماشین‌های صنعتی و ابر کامپیوترها نیاز به برنامه‌ریزی دارند، انسان و در واقع مغز انسان به‌عنوان پیشرفته‌ترین خلقت هستی، بدون برنامه‌ریزی نمی‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان بدهد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - هدف

سرفصل‌های دوره‌ی آموزشی برنامه‌ریزی شغلی و زندگی

این دوره‌ی‌ آموزشی باهدف بالابردن کیفیت زندگی و حرکت در مسیر موفقیت و بهره‌مندی بهتر و موثرتر از زندگی و زمانی که دراختیار داریم به‌ ما کمک می‌کند تا با مفهوم برنامه ریزی شغلی و زندگی بیشتر آشنا شویم. برای حرکت در مسیر موفقیت باید بتوانیم متدولوژی ساختن مهارت‌های شغلی را بشناسیم و برمبنای آن بتوانیم مسیر موفقیت شغلی و  موفقیت در زندگی را طی کنیم.

فردی که برای شغل و زندگی خودش برنامه‌ای دارد، در اصل هدفی را دنبال می‌کند و پیش از برنامه‌ریزی، با تعیین اهداف و هدفگذاری درست و منطقی آشنا است. در این دوره‌‌ی آموزشی به دانش‌پذیران آموزش‌هایی درزمینه‌ی تعیین اهداف و دسته‌بندی آنها ارائه می‌شود.

یکی از بال‌های برنامه‌ریزی، مدیریت زمان است که می‌تواند نقش مهمی در نیل به سمت اهداف داشته باشد. باید بتوانین وظایف و کارهای خودمان را به‌شکل درستی دسته‌بندی کرده و با اصول حرفه‌ای مدیریت زمان آشنایی پیدا کنیم.

 آکادمی بازار مفتخر است در تاریخ هفتم مهرماه ۱۳۹۸ دوره‌ی آموزشی «برنامه‌ریزی شغلی و زندگی» را در شرکت پتروشیمی جم نیز همچون بسیاری از شرکت‌ها و موسسات دیگر با حضور استاد احمد محمدی برگزار کرده است.

برنامه‌ریزی شغلی و زندگی - استاد احمد محمدی

در بخش تعیین اهداف، تدوین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت، بررسی وضعیت درصد تحقق اهداف شغلی و زندگی و تهیه‌ی نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه تحقق اهداف مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بخش دیگری از این دوره‌ی آموزشی با عادت‌های موثر شغلی، انواع عادات، نحوه‌ی تقویت عادات مثبت شغلی، ساختن عادات مثبت و حذف عادت‌های منفی آشنا می‌شویم.

در اصل می‌توانیم با آشنایی با اصول اولیه‌ی Life Planning، مسیر جدیدی در زندگی باز کرده و تجربه‌ی متفاوت و باکیفیت‌تری از زندگی داشته باشیم. در دوره‌ی آموزشی مذکور، نرم افزار Life Planning نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌تواند به‌صورت سیستماتیک در برنامه‌ریزی شغلی و زندگی ما را یاری کند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی