برای تغییر زندگیتان، نگرش خود را تغییر دهید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

تغییر نگرش چیست و چه الزامی به انجام دادنش وجود دارد؟ این تغییر در جهت مثبت باعث می شود ما تبدیل به یک درصد افراد خاص حیطه ی خودمان شویم. آنهایی که موفقیت های بزرگ به دست آورده اند هرگز گذشته ی ساده ای نداشته اند. به نظر شما بهترین راه موفقیت چیست؟؟؟پاسخ توماس جی واستون در این رابطه این است که:میزان شکست خوردنتان را دو برابر کنید.

به یاد داشته باشید برای دستیابی به موفقیت فوق العاده و هدفی که برای ما بسیار ارزشمند است، باید خودمان را برای شرایط نا مطلوب آماده کنیم .با آکادمی بازار همراه باشید تا متوجه شوید چگونه می توانید با تغییر نگرش خود به موفقیت دست پیدا کنید.

تغییر تفکر و نگرش

منظور این است که اگر شما در شرایط نامطلوبی قرار دارید و اصطلاحا با شکست های مقطعی در راه رسیدن به هدف رو به رو هستید و این ها را مشکل بنامید، معمولا در این شرایط شما احساس بلا تکلیفی، عدم کنترل و سردرگمی دارید و یا از طرفی ممکن است احساس عصبانیت و خشم نسبت به خود و دیگران داشته باشید. واقعیت این است که اغلب مردم یا حالت قربانی بودن دارند یا شاکی و عصبانی بودن. با وجود این احساسات در شرایط گیر می کنیم و قدم های بعدی را بر نمی داریم و تصمیمات مهم زندگی خود را رها می کنیم. تمرکز بیش از حد بر روی مشکل موجب می شود از ادامه مسیر باز بمانیم تصمیم های مهمی نگیریم و تقریبا دستیابی به راه حل مناسب غیر ممکن می شود. پس در نظر داشته باشید که باید راه خود را مشخص کنید و تمام تمرکز خود را بر روی بهبود شرایط و در نهایت پیشرفت کردن بگذارید.

نحوه نگرش افراد موفق به مشکلات

بهتر است که شما به شرایط نا مطلوب به عنوان یک فرصت نگاه کنید. افراد خیلی موفق و با هوش و رهبران مختلف زندگی و کسب و کار در برخورد با شرایط نا مطلوب منطقی رفتار می کنند و بجای مشکل خطاب کردن این شرایط آن را فرصت تلقی می کنند.

دبلیوکمنستون معتقد است ” درون هر مشکلی دانه فرصتی به همان اندازه یا بزرگ تر است”  این را می توان نمونه ای از طرز نگرش افراد موفق دانست. افراد موفق زمانی که به شرایط نا مطلوب برخورد می کنند و یا وقتی که تلاش آنها به شرایط مطلوب منتهی نشده باشد، سعی می کنند سریعا آن را به فرصتی برای بهبود وضعیت تبدیل کنند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
تغییر نگاه به زندگی

ما باید تمرین کنیم که دیدمان به گونه ای باشد که تحت هر شرایطی در وضعیت نامطلوب تلاش کنیم فرصت را در درون آن پیدا کنیم و به دنبال راه حل خلاقانه ای باشیم که به موفقیت خودمان کمک کنیم و بازدهی خود را چند برابر کنیم. دقت شما باید بر این نکته مهم باشد که فرصت را از دل مشکلات بیرون بیاوری د و راه حلی خلاقانه بیابید. دراین صورت تجربیاتی به دست می آوریم که به خودمان و دیگران کمک بسیاری زیادی می کند.

نتایج تسلط بر مهارت تغییر نگرش

در نهایت پس از مدتی به این مهارت مسلط می شوید که در برخورد با مشکلات چگونه راه حلی مناسب پیدا کنید،فرصت های آن را تشخیص دهید و موانع پیش رو را بر طرف کنید. حس هیجان و کنجکاوی که پس از دستیابی به این مهارت ها کسب می کنید که نتیجه رفتاری آن فکر بیشتر، خلاقیت بیشتر، یافتن راه حل ها، استفاده مناسب از منابع، کمک به دیگران، برداشتن قدم های استوار با اطمینان خاطر جهت حل مشکلات می باشد. ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که برای عملی کردن برخی از اهدافتان هزینه های مالی زیادی از جیب بدهید اما نتیجه ای حاصل نشود ولی تجربیات زیادی به دست می آورید و رشد می کنید در نهایت موفقیات های بسیار بزرگ تری از هزینه اولیه ای که کردید به دست می آورید. بنابراین دقت داشته باشید تفاوت بین افراد موفق و ناموفق در واقع تفاوت دیدگاهشان نسبت به مشکلات و فرصت هاست. سعی کنید جزء افرادی باشید که به سمت هدفهایشان بدون ترس و واهمه پیش می روند و اطمینان دارند که اگر مشکلی هم به وجود بیاید قابلیت تبدیل کردن آن به فرصت را دارید.

در زندگی هر کدام از ما لحظه‌‌های سختی به وجود می آیند که برای مبارزه با آنها باید خیلی قوی باشیم. در این مبارزه نه حرف‌ ها و قضاوت‌‌ های دیگران و نه مرور خاطرات گذشته هیچ کمکی به ما نمی‌ کند و تنها طرز تفکر و اعتقادات‌ ما است که می‌‌تواند به ما کمک کند. دید هرکس نسبت به زندگی از احساسات درونی‌‌ اش سرچشمه می‌‌گیرد. اگر این باورها منفی باشند خوشبختی و شادی را از بین می برند. آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند برای افزایش مهارت ها و توسعه شخصی خودتان از محصولات مفید و کاربردی معجزه ذهن قدرتمند بهره ببرید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیرحضوری”معجزه ذهن قدرتمند”

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی