برای افزایش درآمد هوشمندانه کار کنید نه سخت

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۷ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
افزایش درآمد
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

بسیاری از ما بارها این جمله را شنیده ایم که”برای حصول نتیجه بهتر، باید سخت کار کنید و سخت کوش باشید”. البته که از معیار های اصلی رسیدن به موفقیت سخت کار کردن و داشتن پشتکار است اما اگر این سخت کوشی بدون برنامه ریزی و کورکورانه انجام گیرد عملا هیچ نتیجه مثبتی را به همراه نخواهد گذاشت و فقط باعث خستگی و ناامیدی شما می شود. خیلی از افراد ممکن است در این شرایط سخت اقتصادی برای افزایش درآمد و کسب پول بیشتر به کار کردن در چند جای مختلف روی آورده باشند اما باز هم درآمدی که دارند کفاف خرج و مخارجشان را ندهد و در آن واحد باعث تحلیل رفتن انرژی ذهنی و بدنیشان نیز بشود. در اینجاست که سخت کار کردن آن نتیجه ای را که باید داشته باشد به همراه ندارد. در این مقاله می خواهیم چند روش را برای برداشتن این مانع از سر راه رسیدن به افزایش درآمد و نتیجه بهتر  در کار  معرفی کنیم.

1. خوش رو و خوش رفتار باشید

هنگامی که از سر کار بر میگردید مطمئنا از نظر فیزیکی خسته خواهید بود. حال در همین وضعیت دو حالت را در نظر بگیرید: 1. به خانه بر میگردید. کسی درخانه نیست و شما تنهایی باید تمام کار های خانه را انجام دهید 2. روز تولد شماست و تمام دوستان و خانواده تان در خانه منتظر رسیدن شما هستند. شاید بدن شما در هر دو حالت خسته باشد و این دو حالت برایش تفاوتی ندارد اما در ذهن شما داستان متفاوت است. حالت دوم انرژی ذهنی شما با دانستن اینکه قرار است یک مهمانی مفصل را در پیش داشته باشید، آنقدر افزایش می یابد که شما تا آخر مهمانی خوش حال و سرحال هستید و انگار نه انگار که روز سختی را در پیش گذاشته اید. اما حالت اول قضیه بسیار فرق دارد و فکر می کنم می توانید حدس بزنید که داستان چگونه پیش می رود. احتمالا شما آنقدر بی حوصله اید که بدون خوردن شام به رخت خواب می روید. هدف از زدن این مثال این بود که نشان دهد انرژی ذهنی، حالات و احساسات درونی شما چقدر بر عملکرد شما تاثیر می گذارد. اگر در محل کارتان فردی بداخلاق و بی حوصله باشید و وظایفتان را همین گونه انجام دهید کم کم ابتکار عمل شما از بین می رود و در نتیجه از شغلتان متنفر می شوید. زیرا شما دچار روزمرگی شده اید. روزمرگی حالتیست که احساس می کنید شغلتان یک کار تکراری روزانه است که فقط وقتتان را تلف می کند. برای جلوگیری از این حالت شما باید خوش رو باشید به دیگران لبخند بزنید و ازکمک کردن به دیگران و ارتباط برقرار کردن با آن ها لذت ببرید.

2. در حد امکان کاری را انجام دهید که دوستش دارید

این مورد بسیار وابسته به مورد قبلی است. یعنی یکی از عوامل ایجاد روزمرگی نداشتن علاقه به کاری است که انجام می دهید. نداشتن علاقه باعث می شود که شما در طول روز هنگامی که سر کار هستید مدام به دنبال راهی باشید که از زیر بار وظایفتان در بروید، انگیزه ای برای انجام آن ها نداشته باشید و در آخر زمانی که ساعت کاری تمام می شود شما مانند یک زندانی هستید که دارد از زندان رهایی می یابد. پس اگر به دنبال افزایش درآمد هستید ابتدا شغلی انتخاب کنید که به آن علاقه دارید.

3. از انجام چند کار باهم بپرهیزید

بنا به باوری غلط بین عموم عملکرد چندگانه یا (multitasking) از مهرات های بسیار کارآمدی است که یک فرد می تواند داشته باشد. اما برخلاف آن چیزی که گفته شد عملکرد چندگانه نه تنها سرعت عمل شما را بالاتر نمی برد بلکه شانس داشتن نتایج فاجعه بار را نیز بیشتر می کند. این روش انجام دادن کار ها علاوه بر این باعث کاهش کیفیت کار شما نیز می شود زیرا تمام تمرکز شما روی یک کار نیست و درآن واحد درحال انجام چندکار باهم هستید.

4. چرا تا دقیقه نود صبر می کنید؟

قانونی به نام قانون پارکینسون وجود  دارد که یکی از نتایج آن بیان می کند: “اگر برای انجام کاری تا دقیقه آخر صبر کنید؛ آن کار را در یک دقیقه انجام خواهید داد” این موقعیت بسیار برای ما آشنا است. زمانی که یک ترم برای انجام پروژه ای زمان داریم اما تا هفته آخر کار را شروع نمی کنیم و جالب اینجاست که در همان یک هفته و شاید هم در یک روز پروژه را انجام می دهیم و تحویل استاد می دهیم؛ درحالی که می توانستیم همان نخست که استاد پروژه را برایمان تعیین کرده بود در یک روز انجام بدهیم. چرا باید تا دقیقه نود صبر می کردیم؟ در اینجاست که می توان گفت کار ها در زمانی بسیار کمتر از آنچه که پیش بینی می کنیم می توانند انجام شوند؛ اما ما از انجام آن ها سرباز می زنیم. برای جلوگیری از این اتفاق شما باید زمانی را برای اتمام هرکاری تعیین کنید. به جای اینکه تا پایان زمان مقرر شده صبر کنید در همان روز های نخست پروژه را ببندید.

5. عادت هایتان را کنترل کنید

به جای سعی در دور اندختن عادت های روزانه خودتان آن هارا کنترل کرده و جایی را برای ایجاد عادت های مثبت باز کنید. عادت هایی که به مدیریت زمان و برنامه ریزی شما کمک می کنند. اجازه ندهید روزتان شمارا کنترل کند. این شما هستید که باید با انتخاب هایتان نحوه سپری شدن روز را تعیین کنید. هدفتان چه افزایش درآمد باشد چه موارد دیگر چنین عادت ها مثبتی به جذب انرژی مثبت کمک می کنند و جذب انرژی مثبت به انجام دادن هرچه بهتر کار ها و رسیدن هر چه سریع به نتیجه دلخواه کمک می کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
افزایش درآمد با تغییر نگاه و نگرش

 به دنبال هر هدفی هستید، باید نه تنها باید در نحوه عملکردتان تغییر ایجاد کنید، بلکه ذهنتان نیز در جهت رسیدن به آن هدف باید تغییراتی در خود ایجاد کند. پس قطعا باید بر روی افکار و باورهایتان کار کنید و آنها را به سمت جذب پول و دوره ثروت سوق دهید. افکارتان به طور مستقیم بر روی اینکه چه مقدار ثروت در زندگیتان دریافت خواهید کرد تاثیر خواهد داشت. اگر شما نیز می خواهید با راهکار های مطمئن قدمی در راه رسیدن به این اهداف بردارید پیشنهاد ما محصول ذهن قدرتمند است. با این محصول می توانید با رشد و توسعه مهارت های فردی خود به اهدافتان دست یابید. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیرحضوری “معجزه ذهن قدرتمند”

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی