با 9 عادت خوب برای دستیابی به موفقیت آشنا شوید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۰ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

اشتیاق برای دستیابی به موفقیت شغلی و شخصی، و همچنین کارایی و بهره‌ وری، نگاه به عادات و راهکارهای موفق‌ترین افراد جهان، موجب می شود بتوانید تغییراتی را که برای لذت بردن از همان موفقیت‌ ها به آن نیاز دارید، در زندگی‌ خود ایجاد کنید و راه را برای دستیابی به موفقیت هموار کنید.

 

یک سری عادات خاصی هستند که افراد موفق، در آنها مهارت زیادی دارند و شما هم میتوانید در آن موارد ماهر شوید. با آکادمی بازار همراه باشید تا شما را با این 9 عادت برای دستیابی به موفقیت بیشر آشنا کنیم.

اول. از اشتباهات‌ خود درس بگیرید

چالش‌ های پیش رو، را یک فرصت بدانید. در زندگی هر کسی، چالش‌ ها، موانع و مشکلاتی وجود دارد که گاهی سر راهش، سبز میشوند. بیشتر این چالش‌ ها ممکن است موجب شگفتی و ترس بشوند، اما به یاد داشته باشید که دشواری‌ ها، یک فرصت بسیار عالی هستند که بتوانید، خودتان، واکنش‌ های خود و راه‌ حل‌ هایتان را بشناسید. ممکن است هنگام رویارویی با چالش‌ ها، همیشه موفق نشوید راه‌ حل‌ های مناسب رو بیابید، اما بدانید که افراد باهوش، اشتباهات‌ خو را فرصتی برای یادگیری، پیشرفت و رشد، میدانند.

دوم. متمرکز شوید

امروزه تلفن های هوشمند باعث شده اند مدام حواس ما پرت شود. برای بسیاری از افراد تا کنون پیش آمده که پروژه ای را شروع کرده اند و صدای زنگ یا پیام موجب شود که حواسشان پرت شود و تمرکز خود را از دست بدهند. بعد هم خیلی طول می کشد تا تمرکز خود را دوباره به دست بیاورند. سعی کنید در هر زمانی تنها بر روی یک چیز تمرکز کنید. چیزهایی که باعث پرت شدن حواس شما می شود خاموش کنید و از زمان بهترین استفاده را بکنید. البته به این معنی نیست که هم زمان بر روی چند پروژه کار کنید بلکه یک لیست واقعی از کارهایی که باید انجام شود تهیه کنید تا بتوانید در هنگام کار بر روی مهمترین کار تمرکز کنید.

سوم. همیشه در حال یادگیری باشید

بیل گیتس، باراک اوباما و شری سن برگ همگی مطالعه را راهی برای یادگیری و هوشیار نگه داشتن مغز می دانند. یادگیری همیشگی یک ابزار قدرتمند است. رهبرانی که فکر می کنند همه چیز را می دانند دچار غرور و توانایی کاذب می شوند. مطالعه باعث می شود که دیدگاه ها و روش ها، تاریخ و موفقیت های دیگران را هم ببینید.

 

چهارم. بهانه نیاورید

وقتی می خواهید فرد موفقی شوید یعنی با خودتان و دیگران صادق باشید. وقتی کارها آنطور که دوست دارید پیش نمی رود یا نتایج آنطور که پیش بینی می کردید نیست، بهانه تراشی نکنید. افراد موفق در چنین شرایطی نقش یادگیری و چگونگی حل مشکلات را عهده دار می شوند. شما هم مانند افراد موفق زمانی که کارها درست پیش نمی رود تقصیر را گردن چیز دیگری نیندازید.

پنجم. یک تیم عالی پیدا کنید

اگر قصد دارید که موفق شوید، اطراف خود را با افراد موفق و مستعد پر کنید. حتی کسانی که از خود شما هم مستعد تر باشند. خودتان نیز یک سری مهارت های تکمیل کننده داشته باشید. این مسئله درمورد روابط شخصی و حرفه ای نیز صدق می کند. حضور همچین رفتاری باعث می شود خلا برخی از مهارت های رهبری شما هم پر شود. در زندگی شخصی و اطرافتان سعی کنید افرادی را داشته باشید که اهمیت می دهند و آگاه و عاقل هستند. در هر دو مورد شما در اطراف خود به افرادی نیاز دارید که باورهای شما را به چالش بکشند. وقتی که اوضاع خوب نیست حمایتتان کنند و به موفقیت شما اهمیت بدهند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
عادت ها

ششم. اهداف خود را تعیین کنید

حتما اهدافی تعیین کنید که منطقی، قابل دسترسی، قابل سنجش و الهام بخش یا چالش برانگیز باشند. اگر یک رهبر تجاری هستید به این معنی است که بتوانید دقیقا بگویید که چه کاری باید انجام دهید؟ چرا رسیدن به این هدف برای شما مهم است؟ و برنامه ی شما برای انجام این کار چیست؟ برای این کار تیم شما باعث وضوح هدف گذاری و انگیزه می شود. کارمندانی که می دانند کار آنها از چه نظر اهمیت دارد و چطور با کلیت راهبرد سازمانی اصلی مرتبط است در اینکه به سازمان و سازماندهی شما متعهد و مقید باشند مستعد تر هستند.

هفتم. به شهود خود اعتماد کنید

خیلی وقت ها دنبال کردن مسیر های اثبات شده و امتحان شده واقعا راهگشا است. اما گاهی اوقات نیز لازم است دانش سنتی را کنار بگذارید. به عنوان یک فرد موفق می فهمید که چه وقت هایی باید به درونتان اعتماد کنید و دنباله روی آن مسیری نباشید که همه فکر می کنند امن یا منطقی است. البته این به معنی بی ملاحظه بودن نیست بلکه پیروی از شهود و باورتان است.

هشتم. یک هدف تعیین کنید، تمرکز کنید و بعد شروع کنید

زود خوابیدن و زود بیدار شدن برای برخی از افراد خوب جواب می دهد. سعی کنید خودتان را بشناسید و حتما برنامه ای را برای خود تنظیم کنید، پشتیبانی و زمان بندی کنید. باید انگیزه، انرژی و اشتیاق خود را تثبیت کنید یعنی حواستان باشد که کی باید متوقف شوید و برای مدت مورد نیاز روی خودتان تمرکز کنید.

نهم. صبور باشید

موفقیت یک شبه به دست نمی آید. به این معنی که باید برای کار خود چشم اندازی کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشید، چه برای کار تجاری که دارید و چه برای خودتان. این یعنی وقتی احساساتتان خیلی برانگیخته می شود هیچ تصمیمی نگیرید. در مواقع لازم مشورت کنید و به جای نادیده گرفتن سعی کنید تصمیم درستی بگیرید.

افراد موفق در زندگی برای تمام کارهای روزانه خود برنامه ریزی می کنند و این افراد عادات و رفتارهایی را که در طول زمان موجب موفقیت و پیشرفت آن ها شده است را فرا می گیرند. باید از متخصص یاد بگیرید. شما قرار نیست آنقدر عمر کنید که همه ی مسائل را به تنهایی بفهمید و حل کنید بنابراین سعی کنید از تجربیات و دانسته های افراد دیگر کمک بگیرید. پیشنهاد آکادمی بازار به شما جهت دستیابی به موفقیت بیشتر و پیشرفت روز افزون در زندگی شخصی و کار خود، استفاده از محصولات مفید و کاربردی معجزه قدرت ذهن است. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیرحضوری”معجزه ذهن قدرتمند”

1/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی