چگونه آرزوهایمان را به واقعیت تبدیل کنیم؟ 24 روش عملی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ اسفند, ۱۳۹۶
آخرین بروزرسانی: ۲۶ دی, ۱۴۰۲
با کمک این ۱۱ روش رویا خود را به واقعیت تبدیل کنید(۱)

آیا در راه رسیدن به رویا خود نمی‌دانید چگونه عمل کنید؟ آیا می‌خواهید رویا شما، فقط تصویری مبهم باقی بماند؟ دوست دارید بدانید چگونه آرزوهایمان را به واقعیت تبدیل کنیم؟ هر فردی رویاها و آرزوهای مخصوص خودش را دارد. رویای شخصی رسیدن به خانه و ماشین است.

شخصی رویای مشهور شدن را در سر می‌پروراند یا شخص دیگری رویای داشتن یک زندگی با آرامش و سلامتی را دارد. مهم نیست که رویای ما چیست؛ مهم این است که چقدر برای رسیدن به آن رویا تلاش می‌کنیم و چه مقدار برایمان ارزشمند است و بدانیم چگونه به رویاهایمان برسیم.

رویاهایمان به میزان تلاشی که برایش انجام می‌دهیم عمق پیدا می‌کند. باید سعی کنید تا رویاهای خود را هرچقدر هم که دست نیافتنی به نظر برسند به واقعیت تبدیل کنید. هرچقدر هم که شرایط دشوار و سخت باشد باید بتوانید به رویای بزرگ خود برسید تا در زندگی راضی و خوشحال شوید.

پخش ویدیو
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

چگونه آرزوهایمان را به واقعیت تبدیل کنیم؟

اگر نتوانیم رویا بی‌شماری را که در سر داریم به واقعیت تبدیل کنیم، در ذهن داشتن و پرورش دادن آن‌ها چه سودی به حالمان دارد؟ شما فقط در دلتان آرزو می‌کنید که ای کاش کسی از راه سر برسد و به نجاتمان بشتابد و اوضاع و احوالمان را به گونه‌ای تغییر دهد.

تا ما بتوانیم به رویا خودمان برسیم. به نظرتان این اتلاف وقت و انرژی نیست؟ اگر هیچ وقت همچین کسی سر راهتان ظاهر نشود چه؟ تا کی می‌خواهید دست روی دست بگذارید و منتظر بمانید؟

شاید دوست دارید که در لاتاری برنده شوید یا معدن طلا پیدا کنید؛ بیایید با هم صادق باشیم؛ همه ما در نهان می‌دانیم که احتمال وقوع این مسائل در عمل و دنیای واقعی، بسیار بسیار اندک است.

  • می‌خواهید شغلتان را ترک کنید و سراغ کار دیگری بروید؟ مطمئن باشید که می‌توانید؛
  • می‌خواهید به دور دنیا سفر کنید؟ مطمئن باشید که می‌توانید؛
  • می‌خواهید زمان بیشتری را با فرزندانتان سپری کنید؟ مطمئن باشید که می‌توانید؛
  • می‌خواهید یک سخنران یا نویسنده معروف و موفق شوید؟ مطمئن باشید که می‌توانید؛
استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
داشتن رویا

مهم نیست که هدف چیست؛ اگر نگاهی به اطرافتان بیندازید، افراد زیادی را خواهید یافت که در حال زندگی کردن زندگی رویایی شما هستند و این زندگی برای آن‌ها رویا نیست؛ بلکه واقعیت است. پس اگر این افراد توانسته‌اند، چرا شما نتوانید؟

در این مقاله، ما 24 قدم عملی را با شما در میان می‌گذاریم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها زندگی فعلیتان را به زندگی رویایی بدل سازید.

۱. اوضاع و شرایط را آنگونه که هست نبینید

تغییر اوضاع برای رسیدن به رویا

مهم نیست که در شرایط فعلی، اوضاع چگونه و چقدر پیچیده یا دشوار است؛ شما باید بتوانید خودتان و شرایطتان را آنگونه که باید باشد و دوست دارید باشد، ببینید. به اکنون توجه نکنید. اجازه ندهید که شرایط فعلی شما را از دیدن آینده مورد نظر و مطلوبتان باز دارند. این نکته، اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید بتوانید خودتان را از زنجیرهای واقعیت فعلی زندگیتان جدا کنید و برهانید و اوضاع را آن طور که دوست دارید، ببینید.

2. تغییر اوضاع برای رسیدن به رویا

هر چقدر هم که شرایط دشوار و سخت باشند، شما باید بتوانید خودتان را خوشحال، راضی، سرزنده، پویا و در حال زندگی رویایی خود ببینید. شرایط سخت و دشوار فقط برای شما روی نمی‌دهد. همه ما انسان‌ها به نوبه خود با چنین شرایطی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

در آینده هم با آن‌ها مواجه خواهیم بود. با نظرات شما مخالفت خواهد شد؛ اوضاع، آنطور که پیش بینی و برنامه ریزی می‌کنید،‌ پیش نخواهد رفت. اما اگر بتوانید بینش و رویا از زندگی ایده‌آل خود را در ذهنتان حفظ کنید، در نهایت شجاعت لازم برای تغییر اوضاع و تحقق آن زندگی را پیدا خواهید کرد. پس، اوضاع را به گونه‌ای که اکنون می‌بینید، نبینید.

3. برای رسیدن به رویا خود را در معرض پیام‌های مثبت قرار دهید

چگونگی ایجاد احساس بهتر

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای تحقق رویا انجام دهید، این است که خودتان را در تجارب و داستان‌های مثبت و انگیزه بخش غرق کنید. برای این کار، بهتر است به صورت آگاهانه ذهنتان را با پیام‌های مثبت تغذیه کنید.

به داستان‌های الهام بخش از افراد موفق، افرادی مانند جیم ران، لس براون و آنتونی رابینز یا حتی افرادی که توانسته‌اند زندگی مطلوب و رویایی شما را به واقعیت تبدیل کنند گوش کنید. در جستجوی داستان موفقیت افرادی همانند خودتان باشید که توانستند اوضاع مالی، شرایط جسمی و روابط خود را از همان نقطه‌ای که شما در این لحظه در آن قرار دارید، بهبود بخشند.

4. احساس مثبت در خود ایجاد کنید

سعی کنید روزی ۳۰ دقیقه از وقتتان را به مطالعه یا گوش دادن پیام‌های انگیزه بخش اختصاص دهید؛ این سرمایه گذاری اندکی برای رسیدن به خواسته‌تان است که می‌تواند انتظارات شما را دگرگون سازد. شما احساس بهتری خواهید داشت و با تقویت باورتان نسبت به خود و توانایی‌ها خود، می‌توانید اقدامات بیشتری هم انجام دهید.

5. کتب الهام بخش بخوانید

عادت افراد موفق در تبدیل رویا به واقعیت

افراد زیادی پیش از شما توانسته‌اند خواسته‌های فعلی شما را برای خودشان محقق کنند و مسیرشان به سوی موفقیت را نیز در کتب مختلفی گردآوری کرده‌اند. تنها کاری که باید بکنید این است که این کتب را مطالعه کنید. مطالعه این قبیل کتب، هوشمندانه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید؛ دیگر نیازی به آزمون و خطا نخواهید داشت و فرمول دقیق رسیدن به مقصد نهایی‌تان را در اختیار خواهید گرفت. این عاقلانه‌ترین راه ممکن است.

6. عادت افراد موفق در تبدیل رویا به واقعیت

اکثر افراد موفق هفته‌ای حداقل دو کتاب می‌خوانند؛ به این ترتیب، در طی ده سال، بیش از ۱۰۰۰ کتاب خواهند خواند. اگر شما بتوانید هزار کتاب خوب و فوق‌العاده کاربردی مطالعه کنید، فکر می‌کنید چه تاثیری بر تفکر و اندیشه‌تان خواهید گذاشت؟

البته دقت کنید که من از شما نمی‌خواهم که در همین ابتدای کار، با مطالعه هفته‌ای ۲ کتاب کار را شروع کنید. قطعا انجام چنین کاری برای کسی که عادت به مطالعه ندارد، بسیار دشوار و حتی غیرممکن است.

7. روزی سه پاراگراف بخوانید

تاکید من بر این است که شما باید با افکار افرادی که پیش از شما موفق شده‌اند و به خواسته‌های شما رسیده‌اند، آشنا شوید و از تجارب ارزشمند و گرانقدر آنها بهره‌مند شوید. برای شروع، من پیشنهاد می‌کنم روزی ۳ پاراگراف از یک کتاب الهام بخش را مطالعه کنید.

کم کم بر میزان آن بیفزایید. فکر می‌کنم مطالعه روزی ۳ پارگراف کار ساده‌ای باشد و همه تحت هر شرایطی از پس آن برآیند. فکر نمی‌کنم بیش از ده دقیقه از وقتتان را بگیرد. ضمن اینکه شما با انجام این کار، احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت چرا که در حال توسعه و گسترش توانایی ذهنی و قدرت فکریتان هستید.

8. از یک مربی کمک بگیرید

افراد موفق

مربی نه تنها می‌تواند شما را در راستای تحقق اهدافتان پاسخگو شناخته و شما را نسبت به برداشتن قدمهای ضرروی تشویق و ترغیب کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا تصویر بزرگتری را که اکنون، به دلیل گیر کردن در شرایط فعلیتان، نمی‌توانید ببینید، را به شما نشان دهد.

هیچ گاه در درخواست کمک و مشاوره از یک مربی فردی یا حرفه‌ای احساس خجالت نکنید و اجازه ندهید احساساتی همچون غرور بیجا مانع از این کار شود. شما با این کار، لطف زیادی به خودتان خواهید کرد. بسیاری از افراد موفق و سرشناس دنیای امروز هنوز هم از مربیان خصوصیشان کمک می‌گیرند؛

حتما تایگر وودز را می‌شناسید؛ وی یکی از بزرگ‌ترین گلف بازان جهان است. جالب است که بدانید وی هنوز هم از مربی‌اش راهنمایی و کمک می‌گیرد. دلیل این امر چیست؟ وقتی این افراد در این سطح از مهارت و توانایی‌شان به نقش موثر مربی اذعان می‌کنند، چرا من و شما باید با غرور بیجا مانع از دریافت چنین کمک‌هایی شویم؟

9. روی خودتان کار کنید

افکار و تاثیر آن بر رویا

می‌دانید؟ بعضی اوقات ما بزرگترین و بدترین دشمن خودمان می‌شویم. بسیاری از بزرگان می‌گویند اگر ما از درون، با خودمان دشمنی نکنیم، دشمنان بیرون هیچ آسیبی نمی‌توانند به ما بزنند.

وقتی که ما می‌گوییم باید روی درونتان کار کنید، منظورمان تلاش برای تغییر و بهبود افکار درونی و احساساتتان است. افکار تخریب کننده‌تان را بشناسید؛ آن‌ها را به چالش بکشید. ببینید این افکار از کجا می‌آیند؟ منشاشان چیست؟ شما را به کدام سمت می‌برند؟

به تمامی افکاری که آن‌ها را به عنوان حقیقت زندگی و شخصیت‌تان پذیرفته‌اید، نگاه کنید و از خودتان بپرسید که آیا این تفکر، شما را به جایی که می‌خواهید بروید نزدیکتر می‌کند یا از هدف نهایی‌تان دور و دورتر می‌سازد.

10. افکار و تاثیر آن بر رویا

تک تک افکارتان بروز بیرونی دارند؛ تک تک افکارتان، واقعیتی را در زندگی‌تان خلق می‌کنند. یک مثل قدیمی و باستانی می‌گوید: با دقت و هوشیاری زیاد مراقب قلب و احساسات‌تان باشید چرا که اوضاع و احوال زندگی‌تان را تغییر می‌دهند.

این یعنی اتفاقاتی که اطراف شماست، زندگی‌تان را نمی‌سازند. بلکه افکار درونی و احساسات‌تان است که واقعیت زندگی شما را شکل می‌دهد و باعث بروز آن اتفاقات در اطراف شما می‌شوند. این مثل باستانی از شما می‌خواهد که از افکارتان حراست کنید چرا که افکارتان زندگی‌تان را خلق می‌کنند. شما باید روی درون‌تان و افکارتان کار کنید.

استاد احمد محمدی
به دنبال رویاهایت برو، جز این در دنیا ماموریتی نداری.
دکتر احمد محمدی

11. مسئولیت افکار را به عهده بگیرید

تفکر شماست که شخصیت شما را تعریف می‌کند. به خاطر داشته باشید که اگر روی افکار نهانی و درونی‌تان کار نکنید، زندگی شما به همان شکلی که هست باقی خواهد ماند. افکار فعلی شما، شما را بدین جا رسانده‌اند؛ اگر از شرایط کنونی راضی نیستید، با تغییر و تحول افکارتان، شرایط را تغییر دهید. مسئولیت افکارتان را به عهده بگیرید.

12. افکارتان را مدیریت کنید

چطور افکارمان را مدیریت کنیم

برای این کار، باید ببینید که هر اندیشه و تفکری چه دستاوردی در زندگی‌تان داشته است؛ افکار و در نتیجه،‌ اقدامات خوب و صحیح نمی‌توانند نتایج بد رقم بزنند و به همین ترتیب، افکار بد هم نمی‌توانند نتایج خوبی به بار آورند.

اصلا مهم نیست که افکارتان در حال حاضر، چقدر برایتان معنی و مفهوم دارند؛ مهم نیست که چند نفر دیگر مانند شما فکر می‌کنند و همین نظر را دارند؛ مهم نیست که این افکار چه احساسی به شما می‌دهند؛ اگر افکار و اندیشه فعلی‌تان شما را به جایی که در زندگی‌تان خواسته‌اید نرسانده‌اند، پس افکار خوبی برایتان نیستند.

دیگر افکاری که هیچ سودی برایتان ندارند را تحمل نکنید. افکاری که شما را به همه جا، به جز مقصد نهایی‌تان، می‌رسانند را از خودتان دور کنید. افکار محدود کننده را با افکار قدرتمند جایگزین کنید.

13. برای رسیدن به رویا افکار منفی را حذف کنید

ایده‌ها و تفکرات مثبت را در ذهنتان بکارید و افکار منفی را ریشه کن سازید. به خاطر داشته باشید افکاری که نتایج مثبت را در زندگی‌تان متجلی نمی‌کنند، افکار منفی محسوب می‌شوند.

با دقت افکارتان را بررسی کنید و ببینید که هر کدام از آن‌ها تا به اکنون شما را به کدام سمت و سو برده‌اند. شما مسئول اندیشه‌تان هستید؛ این واقعیت را بپذیرید. تا زمانی که این حقیقت را قبول نکنید، نمی‌توانید اقدامات لازم برای ریشه کن کردن افکار منفی را انجام دهید.

14. از افکار خود محافظت کنید

از افکار محافظت کنید

از افکارتان در مقابل منفی گرایی محافظت کنید؛ با افراد منفی نگر همنشین نشوید. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که کنترل افکارشان را در دست دارند اما حقیقت ماجرا این است که آن‌ها برده افکارشان هستند.

شما باید زمان کافی برای بررسی و شناسایی افکارتان اختصاص دهید و هر گونه مقاومت درونی در مقابل آن‌ها را شناسایی و ریشه کن سازید تا بتوانید آن‌ها را با افکار سازنده جایگزین سازید. یادتان نرود که اگر بتوانید در ذهن‌تان خودتان را برنده ببینید، می‌توانید در دنیای اطراف‌تان هم آن را محقق سازید.

15. با افراد موفق نشست و برخاست کنید

واقعا نمی‌دانم چطور می‌توانم به اندازه کافی روی این مورد تاکید کنم؛ همنشینان ما بسیار مهم هستند. درست است که ما می‌توانیم از کتاب و نوارهای آموزشی نکات بسیاری بیاموزیم، اما میزان یادگیری ما از این ابزار، محدود است.

اما حشر و نشر با افراد موفق تغییرات فوق‌العاده‌ای در سیستم باورهای شما ایجاد می‌کند و متعاقبا، نتایج خارق‌العاده‌ای را هم در زندگی شما رقم خواهد زد. وقتی به زندگی افراد موفق نگاه می‌کنید، تجربه‌ای دست اول در اختیار خودتان قرار می‌دهید.

می‌توانید با قدم گذاشتن در جا پای آن‌ها، رویاهای خودتان را نیز محقق سازید. شما با معاشرت با افراد موفق، فقط می‌توانید به سمت بهتر و بهتر شدن قدم بردارید و لاغیر.

– از کجا باید این افراد موفق را پیدا کنیم؟

برای پاسخ به این سوال، از خودتان بپرسید که چه کسانی در آن حیطه‌ای که شما قصد موفقیت در آن را دارید، در اوج قرار دارند. قهرمانان این رشته در دنیا چه کسانی هستند؟ امروزه، پیدا کردن قهرمان، درست همانند انجام یک سرچ ساده در گوگل، آسان است.

وقتی که این افراد را یافتید، از آن‌ها درخواست مصاحبه کنید و به آن‌ها نشان دهید که تشنه یادگیری و موفق شدن درست همانند خودشان هستید و برای موفق شدن مصمم‌اید. البته این را هم در نظر داشته باشید که اکثر این افراد، بسیار پرمشغله هستند و ممکن است همان بار اول به درخواست مصاحبه شما جواب رد بدهند. اما اجازه ندهید این مسئله، مانع کار شما شود.

16. برای رسیدن به رویا و موفقیت مصمم باشید

برای رسیدن به موفقیت و رویا مصمم باشید

سراغ قهرمانان دیگر بروید. تنها چیزی که نیاز دارید یافتن یک نفر است که به شما پاسخ مثبت بدهد و شما بتوانید با آن‌ها صحبت کنید، از آن‌ها بیاموزید و دلیل موفقیت‌شان را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، اگر فرد مد نظر شما یک سخنران حرفه‌ایی است، سعی کنید در سمینار بعدی‌اش حضور پیدا کنید و وی را حضوری ملاقات کنید و اگر دفعه اول، جواب مطلوب‌تان را نگرفتید، مجددا این کار را انجام دهید تا به نتیجه برسید. به این ترتیب، به وی ثابت خواهید کرد که در این مسیر فردی مصمم و جدی هستید.

17. در راه رویا تسلیم نشوید

اگر بتوانید مدت زمان کافی با این افراد معاشرت داشته باشید، می‌توانید ذهنیت برنده آن‌ها را در خودتان پیاده کنید و شاهد نتایج فوق‌العاده در زندگی‌تان باشید. مطمئن باشید که این کار ارزش تمام زحمات و سختی‌های شما را دارد. در تلاش و جستجوی خود برای یافتن فرد موفق مورد نظر، سریع تسلیم نشوید.

به ‌تلاش‌تان ادامه دهید. اکثر این افراد، در گذشته، همانند شما بوده‌اند. دوست دارند میزان تعهد و سماجت شما را، قبل از سرمایه‌گذاری وقت و انرژی‌شان روی شما، بسنجند. مجدد تاکید می‌کنم؛ در جستجو و تلاش‌تان برای یافتن افراد موفق زود تسلیم نشوید.

18. یک همراه مناسب انتخاب کنید و به وی پاسخگو باشید

برای رسیدن به رویا خوش قول باشید

خیلی خوب است که از یک سیستم یا گروه حمایتی جهت اطمینان یافتن و تضمین میزان تعهدتان در پیگیری اهداف و انجام اقدامات لازم در این راستا بهره‌مند شوید. یافتن یک همراه جهت پاسخگویی بسیار مفید است.

آن‌ها شما را مسئول دانسته و خروج‌تان از مسیر اصلی را به شما یادآوری خواهند کرد. شما باید اختیار لازم را به این فرد بدهید تا زمانی که شما به تعهدات‌تان عمل نکردید، این مسئله را به شما تذکر دهند. ضمنا، شماره تلفن همراه‌تان را نیز به آن‌ها می‌دهید تا بتوانند در هر لحظه که احساس کنند، با شما تماس بگیرند و شرایط را بررسی کنند.

19. برای رسیدن به رویا خوش قول باشید

وقتی که شما می‌دانید فردی که بسیار مورد تایید و احترام شماست، کارهای شما را زیر نظر دارد و قرار است علت رفتارها را به وی به صورت مفصل توضیح دهید، مطمئن هستم که تمام تلاش‌تان را به کار خواهید برد تا شرمنده وی نشده و از این بررسی‌ها سربلند بیرون بیایید.

شما نمی‌خواهید که در نظر وی ضعیف و بی‌اراده جلوه کنید. اما وقتی که به کسی پاسخگو نباشید، سرپیچی کردن از قولی که به خودتان داده‌اید در واقع دور زدن خودتان، هیچ عاقبت بدی (دست کم در ظاهر) برای‌تان نخواهد داشت. از همین امروز، فرد مناسب را پیدا کنید و از وی درخواست کنید تا اقدامات شما را زیر نظر بگیرد.

20. روابط خود را ارزیابی کنید

محتاط باشید تا به رویا خود برسید

ذهن شما همانند یک اسفنج عمل می‌کند. با هر کسی که بیشتر وقت‌تان را بگذرانید، دقیقا شبیه همان می‌شوید. شما افکارتان را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید، احساسات‌تان را با آن‌ها در میان می‌گذارید، چیزهای مشابهی را دوست دارید و کارهای زیادی را هم با آن‌ها انجام می‌دهید. به همین دلیل هم درست مانند آن‌ها خواهید شد.

اجازه دهید نتیجه تحقیقی که به مدت ۳۰ سال روی افراد چاق افراطی انجام گرفته است را با شما در میان بگذارم: این محققان دریافتند که دلیل اصلی اینکه این افراد دچار چاقی مفرط هستند این است که دوستان صمیمی و افراد نزدیک به آن‌ها، افرادی چاق یا در مرز چاقی هستند.

اگر شما دوستی دارید که یا چاق است یا در معرض چاقی مفرط قرار دارد، ۴۱٪ تا ۱۱۶٪ احتمال دارد که شما هم، حتی اگر در ایالت و استانی دیگر هم زندگی می‌کنید، همانند این افراد دچار چاقی مفرط شوید. شاید باور کردنش برایتان دشوار باشد.

21. محتاط باشید تا به رویا خود برسید

ارتباط ذهن ما با اذهان دیگران بسیار قدرتمند است به طوری که اگر شما با افراد چاق و فربه در ارتباط باشید یا به آن‌ها گوش دهید، چه بخواهید چه نخواهید‌، احتمال چاق شدن خودتان را به شدت بالا می‌برید. به همین دلیل است که شما باید در انتخاب افرادی که زمان و وقت‌تان را با آن‌ها سپری می‌کنید،‌ محتاط و آگاه باشید. رابطه و روابطی که انتخاب می‌کنید، تاثیرات شدیدی روی شما می‌گذارند.

لس براون، استاد انگیزه بخش می‌گوید:‌ اگر با ۹ فرد ورشکسته مراوده داشته باشید، من به شما تضمین می‌دهم که دهمین فرد ورشکسته، خود شما خواهید بود. عکس این مطلب هم دقیقا صادق است. اگر شما با ۹ فرد ثروتمند معاشرت کنید، شما هم در مسیر دوره ثروت قرار گرفته و دهمین فرد ثروتمند، خود شما خواهید بود.

حال ببنید که ۵ نفری که بیشترین میزان وقت‌تان را با آن‌ها می‌گذرانید چه کسانی هستند؟ اگر در جواب دادن به این سوال مشکل دارید، تلفن‌تان را بردارید و فهرست تماس‌ها را چک کنید.

22. برای رسیدن به رویا از افراد بی‌هدف دوری کنید

برای رسیدن به رویا از افراد بی‌هدف دوری کنید

دقت داشته باشید که افرادی که هدفی در زندگی ندارند و نمی‌دانند از زندگی‌شان چه می‌خواهند و افرادی که باور‌های منفی دارند و مدام از زمین و زمان شکایت و گله می‌کنند، نمی‌توانند دوست شما باشند. در واقع،‌ آن‌ها، هر چقدر هم که دوست داشته باشید روابط‌تان را با آن‌ها حفظ کنید، دشمن شما هستند. وقت‌تان را با این افراد هدر ندهید.

آن‌ها شما را از مسیر اصلی‌تان دور و منحرف خواهند کرد؛ باعث می‌شوند زندگی‌تان تباه گردد. من نمی‌گویم که آن‌ها را از زندگی‌تان حذف کنید اما سعی کنید بیش از ده دقیقه از وقت‌تان را به آن‌ها اختصاص ندهید.

23. ارتباط محدود داشته باشید

دیگر مثل سابق، وقت آزادتان را با آن‌ها نگذرانید؛ هر ۵ دقیقه یک بار به آن‌ها زنگ نزنید تا ببینید که در حال انجام چه کاری هستند. مطمئن باشید آن‌ها به جایی نخواهند رسید.

اگر هم نتوانید ارتباط‌تان را با آن‌ها محدود سازید،‌ شک نکنید که خودتان هم به جایی نخواهید رسید. روابط‌تان را مجدد بررسی کنید. روابط‌تان باید شما را بالا ببرند نه اینکه باری بر دوش شما باشند و شما را پایین نگه دارند. مطمئن شوید که افرادی که با آن‌ها حشر و نشر دارید، بر مشکلات و مسائل شما نمی‌افزایند و در عوض، به شما کمک می‌کنند تا افرادی بهتر و شادتر شوید.

24. برای تبدیل رویا به واقعیت قطع ارتباط کنید

برای تبدیل رویا به واقعیت قطع ارتباط کنید

به تک تک اسامی موجود در دفترچه تلفن گوشی‌تان نگاه کنید و از خودتان بپرسید که رابطه با این فرد چه تاثیری روی من و چه فایده‌ای برای من دارد؟ آیا این رابطه مرا به هدفم نزدیک‌تر می‌کند یا برعکس، مرا از مسیر اصلی منحرف می‌سازد؟

اگر دریافتید که این افراد به شما یا موفقیت‌تان آسیب می‌زنند سعی کنید بیش از ۱۰ دقیقه از وقت‌تان را با آن‌ها نگذرانید. اگر تاثیر منفی روی شما می‌گذارند، با آن‌ها قطع رابطه کنید.

سخن پایانی

برای رسیدن به رویا باید یاد بگیرید که کسی جز شما مسئول زندگی‌تان نیست و نباید دیگران را مقصر چیزی بدانید. همانطور که اگر پیشرفتی می‌کنید خودتان را دلیل آن پیشرفت می‌دانید. همه چیز در دست شما است و شما هستید که می‌توانید خودتان را به جایی که رویایش را دارید برسانید.

برای رویایتان تلاش کنید و زمانی که به موفقیت رسیدید بگذارید دیگران در مورد موفقیتتان صحبت کنند. هرچقدر دیگران از شکست‌هایشان برای شما تعریف کردند اهمیت ندهید چون شما مانند آن‌ها شکست نخواهید خورد. به رویایتان پایبند باشید و با تمام توان ادامه دهید. هیچ وقت نگذارید دیگران برایتان تعیین کنند که شما قابلیت انجام چه کاری را دارید و چه کاری را ندارید.

4.6/5 - (133 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی