با ترس‌های زندگی چه باید کرد؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

ترس‌های زندگی‌ می‌توانند تاثیرات مخربی بر زندگی و آینده‌ی ما داشته باشند. با ترس‌هایمان چه کار کنیم؟

از نظر خودتان فردی ترسو هستید یا قوی و قدرتمند؟ اغلب افراد به این سوال پاسخ مثبتی می‌دهند و بر این باورند که قوی و قدرتمند بوده و اصل ترسو نیستند.

ولی آیا چنین ادعایی واقعیت دارد؟ آیا ما واقعا افرادی نترس هستیم؟ متاسفانه اکثر ما شناخت درستی از ترس‌های خودمان نداریم. تصور می‌کنیم فردی قوی هستیم ولی در درونمان با ترس‌های بسیاری زندگی می‌کنیم که همین زندگی کردن با ترس‌ها یکی از موانع اصلی ما در قرار گرفتن در مسیر موفقیت هستند.

اگر ما فردی نترس و قوی باشیم‌، بی‌شک این موضوع در زندگی، رفتار، گفتار، تصمیم‌گیری‌ها و در همه‌ی ابعاد زندگی‌مان نمود پیدا می‌کند. اگر نمی‌تونیم به جنگ مشکلات زندگی برویم، اگر خودمان را در پشت مسایل پنهان می‌کنیم، اگر برای رویارویی با آینده نگران هستیم، اینها علایمی هستند که نشان می‌دهند ما فردی ترسو هستیم. حداقل از این زاویه‌ی زندگی ترسو هستیم. شاید حوزه‌هایی در زندگی ما وجود داشته باشد که جسورانه در آنها حضور داریم ولی قطعا حوزه‌هایی هم هستند که ما با ترس و لرز و با عدم اعتماد به نفس در آنها ظاهر می‌شویم.

با ترس‌های خودمان چه کار کنیم؟ 

اولین موضوع مهم این است که بسیاری از ما اصلا ترس‌های خودمان را نمی‌شناسیم و اصلا باور نداریم که حوزه‌هایی در زندگی ما وجود دارد که نسبت به آنها ترس داریم. از نظر خودمان، قوی و محکم هستیم ولی در باطن ترس‌های زیادی وجود ما را فراگرفته است.

ترس

از قدیم گفته‌اند، ترس برادر مرگ است. اگر ترس واقعا برادر مرگ باشد، وقتی از آینده می‌ترسیم در واقع مرگ آینده‌مان را برای خودمان رقم می‌زنیم. اگر از بیکار شدن می‌ترسیم پس باید فاتحه‌ی داشتن شغل خوب و متناسب را بخوانیم. اگر از به هم خوردن روابط خانوادگی می‌ترسیم پس باید منتظر باشیم مرگ ارتباطات خانوادگی مان را به چشم ببینیم.

رخدادهای خوب و بد در زندگی ما به ‌وقوع می‌پیوندند. ما متوجه نیستیم چرا فلان اتفاق خوب با فلان اتفاق بد برایمان افتاد. اگر ترس‌های خودمان را نشناسیم، به‌صورت مکرر و پیوسته اتفاقاتی بد را برای خودمان فراخوانی می‌کنیم. چه کسی دوست دارد که اتفاقات بد را به زندگی خودش دعوت کند.

پس در قدم اول برای رویارویی با ترس‌ها، ابتدا باید صادقانه ترس‌های خودمان را بشناسیم. با خودتان صادق باشید. این زندگی شما است و کس دیگری بار مسئولیت زندگی شما را برعهده نخواهد گرفت. کسی نمی‌آید قلم و کاغذ بردارد و مسایل زندگی شما را حل کند، جز خودتان.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ترس از دست دادن

برای شروع باید صادقانه ترس‌های خودمان را بشناسیم و باور کنیم مشکل وجود دارد. مرحله‌ی بعد به سراغ حل مساله می‌رویم. اکثر ما چون تصور می‌کنیم مساله‌ای به اسم ترس وجود ندارد، خب به دنبال حل آن هم نمی‌رویم.

شجاعت یکی از عوامل مهم موفقیت ما در زندگی است و برعکس ترس یکی از مهم‌ترین عوامل شکست و عدم کامیابی ما محسوب می‌شود. باور کنید که ترس‌هایی را هر روز در کوله بار زندگی به دوش می‌کشید. باور کنید که این ترس‌ها همچون غل و زنجیر دست و پای شما را برای حرکت به سوی کامیابی بسته است. اگر باور کنید که ترس‌ها وجود دارند، اگر ترس‌ها را ببینید و با آنها مواجه شوید، گام بزرگی برای حرکت در مسیر رشد و موفقیت برداشته اید.

هیچ آدم ترسویی در این دنیا به موفقیت نرسیده است. هیچ فرد بزدلی نتوانسته از پس زندگی خودش بربیاید. هیچ فردی نتوانسته با ترس و لرز در مسیر موفقیت گام بردارد. مسیر موفقیت‌های گام‌های استوار و محکم می‌خواهد. کسی که در مسیر موفقیت گام برمی‌دارد، فردی قوی با عزم و اراده است.

وقتی می‌ترسید نمی‌توانید از نیرو و انرژی خودتان برای رسیدن به خواسته‌ها به ‌درستی استفاده کنید. ترس شما را خموده و ناتوان می‌کند. ترس از شما فردی غیر مطمئن و غیر کارآمد می‌سازد. تصمیم بگیرید ابتدا ترس‌های خودتان را بشناسید و سپس برای مواجه با آنها برنامه ریزی کنید.

دکتر احمد محمدی موسس آکادمی بازار در ویدئوی ترس‌های زندگی، در مورد علت بروز ترس‌ها و راه‌های مواجه با ترس‌های مختلف صحبت می‌کنند. قلم و کاغذ بردارید و نکات مهم ویدئوی انگیزشی را یادداشت کنید.

می‌توانید سوالات خود را با ما در میان بگذارید. ما با شما هستیم، در کنار شما و همراه با شما.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی