فیلم های تاثیر گذار

بازاریاب حرفه‌ ای در فیلم فهرست شیندلر

تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه‌ای برای کسانی که در این عرصه مشغول فعالیت هستند یک آرمان و آرزوست. آرزویی دست یافتنی.

فیلم سینمایی «فهرست شیندلر» که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است شاهکاری در عرصه سینمای آمریکا است. قصه فیلم در مورد تاجری عضو حزب نازی است که با ایجاد ارتباط دوستی با افراد درجه اول ارتش کارخانه‌ای را خریده و از یهودیان برای راه‌اندازی آن استفاده ‌می‌کند. به مرور زمان این موضوع راهی می‌شود برای نجات یهودیانی که در قرنطیه مانده‌اند و اینطور جان بسیاری از آنها در امان می‌ماند.

برای اینکه بتوانید در عرصه فروش موفق باشید و در بازار سری توی سرها در بیاورید ابتدا باید تبدیل به یک بازاریاب حرفه‌ای شوید. داشتن خصوصیات شخصیتی بارزی چون اجتماعی بودن، سخنور بودن، مرتب و شیک بودن و … از جمله مواردی است که به شما در این عرصه کمک می‌کند. اما غیر از موارد اولیه باید تکنیک و تاکتیک‌هایی هم بلد بود تا بتوان از دیگران متمایز شد و در بازار رقابتی کم نیاورد. در ادامه این مقاله چند مورد از مهم‌ترین این مهارت‌ها را خواهیم گفت.

مطالعه بیشتر: بازاریابی و فروش در عصر نوین با کتاب‌ صوتی «پرش از دره» آکادمی بازار

مطالعه بیشتر: استراتژی‌ هایی برای توسعه بازاریابی و فروش

بازاریاب حرفه‌ ای باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در بازار فروش فعالیت دارند با تلاش برای بازاریابی و جذب مشتری هستند. مثلاً شرکت پوشاکی که به دنبال راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی است یا شرکت مشاور‌ه‌ای که نیازمند تحقیق در مورد انگیزه خریداران برای خرید یک محصول خاص است یا سازمان خیریه‌ای که برای ارتقاء سطح آگاهی خیرین و عموم مردم، به شخصی نیاز دارد تا کار تبلیغات را انجام دهد. تمام این نیازها توسط افرادی انجام می‌شود که نام‌شان بازاریاب است. البته همه ترجبح می‌دهند کارشان را به یک بازاریاب حرفه‌ای بسپارند.

فیلم سینمایی ذهن زیبا و راهکارهایی برای غلبه بر شک و تردید
بخوانید

۱. مدرک تحصیلی

معمولاً برای بازاریابی نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارید اما ترجیح شرکت‌ها داشتن مدرک لیسانس است و برخی از آنها نیاز به مدرک تحصیلات تکمیلی دارند. این مهم نیست چون می‌توانید از همان مدرک دیپلم برای تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه‌ای استفاده کنید. در حالی که اکثر دوره‌های دبیرستان ارتباط مستقیمی با بازاریابی ندارند، اما خیلی عالی می‌شود اگر زبان انگلیسی و ریاضی را خوب بلد باشید. علاوه بر این اگر در مدرسه یا محله‌تان امکان این وجود دارد که مهارت تجارت یا ارتباطات را ارتقا می‌بخشد، حتما در آنها شرکت کنید و این مهارت‌ها را بیاموزید که بسیار کارآمد هستند.

۲. دوره کارآموزی

کارآموزی گام مهمی جهت یافتن برخی تکنیک‌های بازاریابی است. کارآموزی نه تنها تجربه‌ای ارزشمند و واقعی را در محیط کاری به ارمغان می‌آورد، بلکه به کارآموزان کمک می‌کند تا پای خود را جای پای کارفرمایان خود بگذرانند و ارتباطات حرفه‌ای برقرار کنند، شبکه‌ای از ارتباطات را تشکیل دهند که بعدها بسیار به کارشان می‌آید.

بازاریاب حرفه‌ ای
بازاریاب حرفه‌ ای

۳. تجربه کسب کنید

شاید بهترین مهارت برای یک بازاریاب حرفه‌ای کسب تجربه باشد. در ابتدای کار سعی کنید به عنوان تحلیل‌گر ساده یا دستیار بازاریاب، دوره‌ای را در شرکت یا سازمانی بگذرانید و تا می‌توانید از تجربه دیگران بیاموزید، ببنید و یاد بگیرید. همه چیز را تحت نظر داشته باشید و از آموخته‌هایتان یادداشت بردارید.

۴. کسب مدرک درجۀ یک در صورت لزوم

بسته به اهداف شغلی و جاه طلبی شما، ممکن است به کسب مدرک معتبری نیاز داشته باشید. این امر به ویژه در مورد افرادی که در رده‌های مدیریتی و رهبری سطح بالا هستند، مانند کارشناسان ارشد بازاریابی یا معاون فروش، صادق است. در هر حوزه‌ای که می‌خواهید در آن مشغول به کار شوید داشتن مدرک معتبر بسیار اوضاع را برایتان متفاوت می‌کند. هم از نظر سطح علمی و مهارت فردی و هم از نظر جایگاه شغلی و حقوقی.

«جری مگوایر» مردی که با تغییرات مثبت زندگیش دگرگون شد
بخوانید

حتی زمانی که وضعیت اقتصاد در نوسان است، معمولا بازار کار برای چنین شغلی همیشه داغ است. شرکت‌ها نیازهای مستمر به کارشناسان بازاریابی دارند که می‌توانند استراتژی‌های فروش و تبلیغات را توسعه دهند، مشکلات پیچیده را حل کنند و ایده‌های جدیدی را برای تبلیغ محصولات و خدمات ایجاد کنند. اگر دوست دارید در این حوزه فعالیت کنید بهتر است قبل از آن دوره و مهارت‌های لازم را ببینید تا بتوانید پایتان را در جای محکمی قرار دهید و از موضع بالایی وارد کار شوید. مبتدی بودن را فراموش کنید، با کسب تجربه در دوره‌های آموزشی و کارآموزی در کنار افراد خبره سطح خودتان را ارتقاء ببخشید و به یک بازاریاب حرفه‌ای تبدیل شوید.

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، مجموعه‌ای از ویدئوهای آموزشی و انگیزشی منتشر کرده است که می‌تواند پاسخگوی برخی دغدغه‌های ذهنی کاربران باشد. عناوین برخی از این ویدئوهای آموزشی عبارتند از: منتظر معجزه بمانم یا قوانین موفقیت را یاد بگیرم؟، از کجا بفهمیم در آینده موفق خواهیم شد یا خیر؟ ، چگونه می‌توانیم زندگی را طور دیگری ببینیم؟، نقش مشکلات در زندگی ما چیست؟، چه زمان به موفقیت می‌رسیم؟ و بسیاری از ویدئوهای آموزشی که می‌تواند راهگشا باشد.

به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید 🙂

مطالب مرتبط

برچسب ها

فاطمه رضوانی پور

میخوانم تا بنویسم برایتان، اکنون بهترین موهبت برای من نوشتن است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید :)
close-link
بستن