۱۰ نکته کلیدی برای افزایش فروش در اینستاگرام
برای فروش در اینستاگرام باید تصاویرتان با کیفیت باشد
با توجه به این که اینستاگرام همه چیز را در قالب تصویر توصیف میکند، برای بازاریابی در اینستاگرام و جذب توجه فالورها و فروش بهتر در اینستاگرام، انتشار تصاویری با کیفیت بالا، اهمیت بسیار زیادی دارد.
بنابراین اگر تصاویر منتشر شده دراینستاگرام شما کیفیت خیلی خوبی ندارند، اولین کاری که باید انجام دهید تغییر و افزایش کیفیت تصاویر است.
دقت کنید که برای گرفتن تصاویر خوب به دوربین فوق حرفهای و شگفتانگیزی نیاز ندارید. شما می توانید با همین گوشیهای هوشمندی که امروزه در دسترس هستند و کیفیت دوربین تقریبا بالایی دارند، تصاویر با کیفیتی بگیرید.
برای داشتن یک تصویر خوب نکات زیر را مد نظر قرار دهید:
- تم مناسبی برای مطلب مورد نظرتان انتخاب کنید.
- به صورت پیوسته و با برنامه پست بگذارید.
- تصاویر زیادی بگیرید. این کار تمرینی برای گرفتن تصاویر خوب است.
- نیازی نیست تمام تصاویر گرفته شده را در پیج خود قرار دهید، بلکه تنها تصاویر مناسب و با کیفیت کافی است.
- عکس ها را ساده ویرایش کنید.
- از زاویه های متفاوت عکس برداری کنید و از نور مناسب بهره گیرید.
دادن اطلاعات و ایدههای منحصر به فرد به فالورها
یک از دلایلی که تمایل مردم برای فالو کردن یک برند در اینستاگرام را افزایش می دهد، ایدههای جذاب هستند. در واقع همه ما دوست داریم، عضو گروهی باشیم که به ما انگیزه برای حرکت و عمل بدهد.
برای دادن اطلاعات منحصر به فرد نیازی به ارائه تخفیف زیاد نیست. شما میتوانید موارد زیر را به فالورهای خود پیشنهاد دهید:
- آزمایش رایگان محصولات
- شرکت در کمپین
- نشان دادن پشت صحنهای از برند خود از طریق انتشار فیلم و تصاویر
فروش در اینستاگرام با توجه به نظرات کاربران
در این مقاله از سایت socialmediaexaminer به نکات استفاده از نظرات اینستاگرام برای تبدیل افراد به مشتری اشاره شده است که یکی دیگر از راه های افزایش فروش می باشد.شما میتوانید از نظرات فالورهای خود برای بهبود محصول خود استفاده کنید.
کامنتها نشان دهنده میزان علاقه مخاطبان به برند شماست. پس همین نکته میتواند قدمی برای افزایش فروش باشد. شما باید سعی کنید به سرعت به نظرات پاسخ دهید.
دیر پاسخ دادن شما به کامنتها باعث می شود فالورها احساس کنند که در اولویت نیستند یا اینکه شما برای نظرات آنها اهمیتی قائل نیستید.
ارسال پیام مستقیم به مخاطبان
گاهی به منظور گسترش کسب و کار و افزایش فروش در اینستاگرام، پیام دادن به دهها یا صدها نفر میتواند وقتگیر و خسته کننده باشد ولی میتواند نتیجهای بسیارخوب به همراه داشته باشد. نمونه ای از پیام ها:
با سلام. بخاطر دنبال کردن کسب و کار ما در اینستاگرام از شما متشکریم. تمایل داریم آن دسته از تصاویر شما را که مرتبط با محصولات ما هستند، در صفحه خودمان به اشتراک بگذاریم. مخاطبان خوبی مانند شما باعث بیشتر دیده شدن ما میشوند. اگر تمایل داشته باشید با کمال میل آمادهی همکاری با شما و استفاده از ایدههای نابتان هستیم.
توجه کنید این یک بازی با اعداد است مردم هرچه بیشتر با شما در ارتباط باشند، شانس موفقیت شما بیشتر می شود و در نتیجه موجب افزایش فروش می شود و کمک می کند بازرایابی در اینستاگرام نتیجه بخش باشد.
افزایش فروش در اینستاگرام با استفاده از هشتگهای مناسب
برای افزایش فروش در اینستاگرام می توانید از هشتگهای مناسب سبب افزایش تعامل با کاربران اینستاگرام استفاده کنید. بنابراین تلاش کنید از هشتگهای قابل استفاده برای تصاویر و ویدیوهای خود نهایت استفاده را داشته باشید.
اگر نمی دانید که باید از چه هشتگی استفاده کنید میتوانید هشتگ صفحات رقبای خود را بررسی کنید. یا از هشتگهای پرکاربرد مرتبط برای این کار استفاده کنید. همچنین میتوانید دریابید که مخاطبان شما، برای دیدن مطالب مورد علاقشان بیشتر از چه هشتگهایی استفاده میکنند.
لینک اینستاگرام به سایت یا فروشگاه اینترنتی
با توجه به اینکه هدف شما از فعالیت افزایش فروش در اینستاگرام است، پس باید راهی برای برقراری راحت ارتباط میان خود و مخاطبانتان فراهم کنید.
یکی از این راه ها قرار دادن لینک سایت است. میتوانید لینک سایت خود را در قسمت بیو پیج اینستاگرام قرار دهید. زیرا در غیر این صورت مشتریان شما راهی برای خرید محصول مورد نظر خود نخواهند داشت.این می تواند راهی برای افزایش فروش اینترنی در کسب و کار شما باشد.
در نظر داشته باشید لینکی که برای دسترسی افراد علاقمند، قرار میدهید، کوتاه و قابل خواندن باشد.
فروش در اینستاگرام با بهره گیری از افراد مشهور (بلاگرها)
استفاده از بلاگرها یکی از روش های اصلی برای افزایش فالورها و فروش در اینستاگرام است. در زمان جستجو برای یافتن افراد مناسب، سعی کنید از افرادی با تعاملات بالا بهره گیرید.
از زبان اینترنت استفاده کنید
اینترنت یک زبان نو است و چیزی فراتر از علامتهاست. این زبان پر از زبان ایموجیها است. با نصب صفحهکلید ایموجیها، استفاده از شکلکها در اینستاگرام نیز بسیار فراگیر شد.
بنابراین تلاش کنید از ایموجی مرتبط در ارتباط خود با مخاطبان استفاده کنید. نتیجه تحلیل ۲۵۰۰ پست در اینستاگرام نشان میدهد که “قلب” بیشترین کاربرد را در تعاملات مخاطبان دارد.
برای افزایش فروش در اینستاگرام تبلیغات کنید
تبلیغات در اینستاگرام امروزه یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید و تعامل با مخاطب محسوب میشود. اینستاگرام برای برندها اهمیت زیادی دارد پس به تبلیغات در اینستاگرام ایمان بیاورید و آن را شروع کنید. ولی در نظر داشته باشید که برای تبلیغات و هزینه کردن برای آن باید خیلی هوشمند باشید.
در مجموع میتوان گفت که بازاریابی در اینستاگرام میتواند راه مفیدی برای افزایش فروش در کسب و کارتان باشد.بنابراین استفاده از این شبکه برای بهبود و افزایش فروش محصولات خود را فراموش نکنید.
اولین چیزی که صاحبان کسب و کار به آن فکر می کنند، توانایی ارائه درست برای معرفی محصول و افزایش میزان فروش است در نتیجه برای بهبود یافتن در این ضمینه می توانید از دوره جامع بازاریابی و فروش استفاده کنید و کسب و کارتان را ارتقا دهید.
5 پاسخ
سلام دوره بازاریابی هم در این موسسه وجود داره؟
سلام مخاطب عزیز برای آگاهی از سمینارها، دوره های آموزشی و هر گونه سوال با کارشناسان ما تماس بگیرید:
پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021
بله الان تب فروش تو اینستاگرام خیلی بالاست و بیشترین درآمد رو از این راه به دست میارن
آخه تو بازار که جنس پیدا نمیشه، باز از این صفحات میشه یکم خرید کرد
همه اینا به خاطر تحریم هاست، اینا هم قاچاق وارد میکنن اجناسشون رو، بعضی هاشون هم از ترکیه میفرستن