بازاریابی آفلاین | راه حل کمک به کسب و کارتان+9 تکنیک کاربردی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ شهریور, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۱ مرداد, ۱۴۰۲
بازاریابی آفلاین چیست؟

بازاریابی آفلاین چیست؟ بد نیست مرور اجمالی بر مفهوم، کاربرد و مزایای این نوع بازاریابی در زمینه کسب و کار صحبت کنیم.

مردم معمولا انواع تبلیغات را در روزنامه‌ها یا تلویزیون می‌بینند، این‌ها همه بخشی از بازاریابی آفلاین هستند. این تبلیغات می‌تواند به طور مستقیم یا به صورت یک پروژه مشارکتی باشد. در ادامه با ما همراه شوید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

بازاریابی آفلاین به چه معناست؟

در بازاریابی آفلاین تبلیغات محصول از طریق کانال‌های آفلاین مانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، بیلبوردها، روزنامه‌ها، آگهی‌ها و غیره انجام می‌شود. در انجام بازاریابی آفلاین از هیچ گونه پلتفرم آنلاینی استفاده نمی‌شود.

به طور کلی، بازاریابی آفلاین یکی از انواع بازاریابی ها می باشد که در آن تبلیغات روی انواع مختلف سیستم عامل‌ها به جز رسانه‌های آنلاین انجام می‌شود. این نوع بازاریابی روش سنتی بازاریابی است و مجموعه‌ها قبل از ورود به اینترنت از آن استفاده می‌کردند.

بازاریابی آفلا‌ین هنوز هم به طور گسترده‌ای توسط تقریبا تمام شرکت‌های بزرگ و کوچک که مایل به حفظ موقعیت خود در بازار هستند، استفاده می‌شود.

تاثیر به کارگیری اصول بازاریابی آفلاین

تاثیر به کارگیری کسب و کار

در طول زمان روش‌های بازاریابی و فروش آفلاین بسیار تکامل یافته‌اند. هدف اصلی بازاریابی آفلاین این است که کسب و کار خود را با رسیدن به حداکثر تعداد افراد محبوب کند. در حال حاضر این نوع بازاریابی می‌تواند برای انواع مصرف کنندگان یا اهداف مورد استفاده قرار گیرد.

با کمک بازاریابی آفلاین شرکت‌ها می‌توانند محبوبیت نام تجاری خود را افزایش دهند، فروش محصول را افزایش داده، درآمد فراوانی را تولید کرده، سود خود را به حداکثر برساند. بازاریابی سنتی همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کند تا شکاف بین ارائه دهنده خدمات و مصرف کننده را از بین ببرند.

بازاریابی آفلاین توسط انواع کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد، چه مجموعه‌های تجاری چه غیر تجاری؛ هردو می‌توانند از این روش بازاریابی بهره بگیرند. محصولات بدون استفاده از هر پلتفرم اینترنتی تبلیغ می‌شوند.

اگر کسی نتواند برنامه ریزی مناسب را قبل از استفاده از روش بازاریابی آفلا‌ین انجام دهد، ممکن است اثرات نامطلوبی بر محصولات و ارزش برند ایجاد شود. بازاریابی آفلاین بسیار مفید است زیرا همه نوع کسب و کار می‌توانند وب سایت آنلاین خود را داشته باشند.

بسیاری از کسب و کارها وجود دارند که هنوز بدون پشتیبانی آنلاین به راه خود ادامه می‌دهند. در حال حاضر برای کسب و کارها جهت زنده ماندن در بازار رقابتی، روش بازاریابی آفلاین بسیار مفید خواهد بود.

نمونه های موفق بازاریابی آفلاین

نمونه های بازاریابی آفلاین

بسیاری از کارشناسان بازاریابی اهمیت بازاریابی آفلاین را درک می‌کنند و این که چگونه می‌تواند بر یک مجموعه بزرگ از جمعیت شناسی به شیوه‌ای مثبت تاثیر بگذارد.

همانطور که در مقاله نقش رسانه آفلاین در آینده بازاریابی از وبسایت marketingevolution اشاره شده است، این روزها رسانه‌های آنلاین به یک پلتفرم قدرتمند برای کسب و کار تبدیل شده است تا مردم از ترکیبی از روش‌های آنلاین و آفلاین برای تبلیغات محصولات خود استفاده کنند.

به عنوان مثال، شرکت فورد از رسانه‌های آفلاین مانند تلویزیون استفاده می‌کند، همچنین از رسانه‌های چاپی مانند روزنامه و سایر روش‌ها برای تبلیغ محصولات خود بهره می‌گیرد.

با وجود بازاریابی آنلاین دلایل نیاز به بازاریابی آفلاین چیست؟

دلایل نیاز به بازاریابی آفلاین چیست؟

در حال حاضر در جهان که در آن سیستم عامل‌های آنلاین رونق بسیاری دارند، اولین سوال که در ذهن به وجود می‌آید این است که چرا نیاز به بازاریابی آفلاین زمانی که اکثریت مردم به رسانه‌های آنلاین دسترسی دارند، باید وجود داشته باشد؟

به این دلیل است که اکثریت جمعیت جهانی به رسانه‌های آنلاین دسترسی دارند اما نه “همه”؛ بنابراین چه از نظر جغرافیایی و چه از نظر منطقه‌ای و سن و سال ممکن است برخی از افراد در جهان شرایط کار با رسانه‌ها و شبکه‌های آنلاین را نداشته باشند اما روزنامه بخوانند و تلویزیون ببینند. براساس آمار اخیر، مشخص شده است که تنها 48 درصد از کل جمعیت جهان به طور فعال از اینترنت استفاده می‌کنند و بقیه افراد هنوز از اینترنت محروم هستند.

اکنون از آنجا که شرکت‌ها باید مشتریان زیادی را مورد هدف قرار دهند، آن‌ها به سادگی نمی‌توانند به اینترنت برای تبلیغات تکیه کنند. اما با کمک بازاریابی آفلاین، آن‌ها می‌توانند به افرادی که از دسترسی به اینترنت دور هستند نیز دسترسی پیدا کنند.

حتی اگر برخی از افراد تلویزیون تماشا نکنند و روزنامه را نخوانند، هنوز هم می‌توانند با تبلیغات از طریق ذخیره‌سازی یا تابلوهای تبلیغاتی و پخش رادیویی تماس بگیرند. بنابراین نیاز به بازاریابی آفلاین هرگز نمی‌تواند با پلت فرم آنلاین جایگزین شود.

هرچند که به نظر می‌رسد ورود اینترنت، تبلیغات را از طریق رسانه‌های چاپی به پایان می‌رساند اما به نظر نمی‌رسد که در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد. براساس یک تحقیق که اخیرا توسط گوگل انجام شده، به‌دست آمده که بسیاری از مردم با محصول یا نام تجاری برای اولین از طریق روزنامه، رادیو و تلویزیون آشنا می‌شوند و سپس به سمت رسانه و شبکه‌های آنلاین می‌روند.

بنابراین بازاریابی آفلاین برای شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها بسیار ضروری است، تا محبوبیت نام تجاری خود را افزایش دهند و فروش محصولات خود را بالا ببرند.

مهم ترین تکنیک های بازاریابی آفلاین چیست؟

مهم ترین تکنیک های بازاریابی آفلاین چیست؟

بهترین استراتژی‌های بازاریابی آفلاین که نام تجاری شما را در معرض مخاطبتان افزایش دهد، کدامند؟ در اینجا 9 مورد از بهترین تکنیک‌های بازاریابی آفلاین را برای شما نام می‌بریم.

1. بازاریابی آفلاین با کارت های تبلیغاتی

سرمایه گذاری در چاپ کارت‌های تبلیغاتی یکی از موثرترین راه‌های بازاریابی آفلاین است. نام تجاری خود را هوشمندانه انتخاب کنید. با یک طراحی منحصر به فرد که ارزش برند شما و خلاقیت شما را نشان می‌دهد، از طریق چاپ کارت، تبلیغاتی موثر انجام دهید.

2. بازاریابی آفلاین با ارائه رایگان

با ارائه رایگان می‌توانید افراد زیادی را با برند خود، مزایا محصولات و تمامی ابعاد خدمات خود آشنا کنید و به صورت حضوری مشتری حس همدلی و اعتماد مشتریان را بدست آورید.

استاد احمد محمدی
بازاریابی به جهان می گوید که هستید، بازاریابی محتوا به جهان نشان می دهد که شما عالی هستید.
استاد احمد محمدی

3. یک کتاب را منتشر کنید

با انتشار یک کتاب امروزه می‌توانید نسخه‌های چاپی فیزیکی را به عنوان پیشنهادات محدود برای مشتریان وفادار خود یا به عنوان یک ابتکار بازاریابی مستقیم به مصرف کنندگان ارائه کنید.

4. بازاریابی آفلاین با پیشنهاد کوپن ها

در بازاریابی آفلاین با ارائه کوپن‌ها، برنامه‌های وفاداری و تخفیف‌های ویژه شما مشتریان بیشتر را به خود اختصاص می‌دهید. شما حتی می‌توانید دوره‌های آزمایشی رایگان ارائه دهید تا مشتریان خود را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.

5. بازاریابی آفلاین با ارسال کارت های فصلی و هدایا

ارسال کارت‌ها و هدایای کوچک به مشتریان و استفاده از موارد خاص و نقاط عطف برای تعامل با آن‌ها در بدست آوردن حس اعتماد و همدلی افراد بسیار مفید است.

6. مشارکت جامعه

مشارکت جامعه

پیدا کردن راه‌هایی برای مشارکت و کمک به حمایت از جامعه خود از طریق کمک‌های مالی، کار داوطلبانه و پیوستن به سازمان‌هایی که از مردم و کسب و کارهای محلی حمایت می‌کنند به شما کمک خواهد کرد که دانش خود را از کسب و کارتان ارتقا داده و نام خود را زبانزد کرده و افراد به شما اعتماد کنند.

7. چاپ نسخه های مطبوعاتی از جمله روزنامه و مجله ها

شما فقط نیاز به ایجاد روابط با رسانه‌های مربوطه برای پوشش مناسب از روزنامه نگاران محلی در منطقه خود دارید. از راه خود بیرون بروید تا آن‌ها را بشناسید و به آن‌ها نشان دهید که نام تجاری شما چیست و داستان جذابی برای نام تجاری خود آماده کنید.

8. بازاریابی آفلاین با ایجاد رویدادها(ایونت)

سرمایه گذاری در جامعه یا حتی چاپ یک کتاب جدید و ایجاد رویدادهای متعلق به خودتان، می‌تواند یک راه عالی برای بازار کسب و کار شما باشد. یکی از مزایای عمده رویدادهای برنامه ریزی شده این است که می‌تواند به عنوان یک طرح ابتکاری و شبکه سازی خدمت کند.

9. شرکت در نمایشگاه های تجاری

حضور و مشارکت در نمایشگاه‌های تجاری راه دیگری برای شناخته‌تر شدن کسب و کار شما است. هنگام شرکت در نمایشگاه‌های تجاری اطمینان حاصل کنید که مواد تبلیغاتی شما به خوبی با اهداف شما مناسب است، به طوری که زمان و منابع ارزشمند را هدر ندهید.

مزایای بازاریابی آفلاین چیست؟

در بازاریابی سنتی کسب و کارها می‌توانند آگهی خود را در بسیاری از رسانه‌های چاپی مانند روزنامه‌ها، تلویزیون و حتی در رادیوها تبلیغ کنند. به این ترتیب بازاریابی آفلا‌ین حداکثر امکان افزایش پایه مشتری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

با کمک بازاریابی آفلاین، نه فقط نسل جدید بلکه نسل‌های قدیمی‌تر از مشتریان را می‌توان به دست آورد. اغلب اینترنت و رسانه‌های آنلاین توسط نسل جدید استفاده می‌شوند، اما هنوز تعداد زیادی از افراد سالخورده وجود دارند که می‌توانند خریداران بالقوه باشند و کار با اینترنت را ندانند.

بازاریابی آفلاین هنوز هم موقعیت مهمی در صنعت تبلیغات دارد. مهم نیست که امروزه اینترنت چقدر می‌تواند در جامعه و بر اکثر فعالیت‌ها غالب باشد اما به سادگی نمی‌تواند مزایای بازاریابی آفلاین را از بین ببرد زیرا استفاده از بازاریابی آفلاین به افزایش فروش کسب و کارها کمک فراوانی می‌کند.

نمونه هایی از بازاریابی آفلاین برگرفته از دوره فروش حرفه ای

مزایای بازاریابی آفلاین چیست؟

1. بازاریابی آفلاین کوکاکولا

بازی های المپیک یکی از بزرگترین رویدادهای بازاریابی در جهان است. گزارش های رسمی حاکی استت که کوکا کولا به عنوان حامی اصلی المپیک 2012 حدود 100 میلیون دلار اسپانسر بازی ها بوده است. از این رو لوگوی کوکاکولا در کنار عنصر بازاریابی یا تبلیغاتی المپیک دیده می شد. اسپانسر شدن برای المپیک به کوکا کولا اجازه داد تا از محبوبیت این رویداد بین المللی استفاده کند و برند و محصولاتش را برای بینندگان و طرفداران در سراسر جهان عرضه کند.

کوکا کولا برای اولین بار در سال 1928 اسپانسر بازی های المپیک شد و قرارداد همکاری مستمر خود را با بازی های المپیک تا سال 2020 اعلام کرد.

درس بازاریابی: حمایت مالی و اسپانسر شدن هزینه بالایی دارد، اما زمانی که به صورت استراتژیک انتخاب شود، می تواند موجب افزایش دامنه برند به شکل چشمگیری شود.

پادکست - تبلیغات به روش بازاریابی آفلاین

2. بازاریابی آفلاین نیسان

ماهیت رقابتی صنعت خودرو، هر شرکتی را به سمت نوآوری و پیشی گرفتن از دیگر رقبا سوق می دهد. در سال 2014، نیسان با Air Aroma، شرکتی پیشرو در صنعت عطر و سیستم های پخش کننده بو، همکاری کرد تا عطر منحصر به فرد نیسان را تولید کند. این عطر در نمایشگاه های تجاری، دفاتر و به نمایندگی های نیسان در سراسر دنیا پخش شد. هدف این بود که مشتریان بلافاصله نیسان را حتی قبل از دیدن آن با استفاده از حس بویایی خود بشناسند.

درس بازاریابی: حواس را درگیر کنید. ظاهر، احساس، صدا و حتی بو می تواند برای ایجاد یک تجربه برند منحصر به فرد استفاده شود.

دوره های آکادمی بازار برای ارتقای کسب و کار شما

آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار با بهره گیری از دانش به روز و تجربیات منحصر به فرد استاد محمدی و با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، توانسته موجب شکوفایی و بالندگی دهها سازمان و کسب و کار گوناگون شود. همچنین بیش از هزاران نفر با بهره گیری از دوره های جامع بازاریابی و فروش، دوره مشتری مداری، دوره اصول و فنون مذاکره، دوره آموزشی حرفه ای بازاریابی و فروش تلفنی و مشاوره فروش، توانسته اند موانع موجود در مسیر شغلی خود را برطرف کنند و به سوی آینده شغلی روشن خود گام بردارند.

5/5 - (26 امتیاز)
درسنامه بازاریابی

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی