بازاریابی آفلاین چیست؟

نویسنده : تیم تحریریه آکادمی بازار
بازاریابی آفلاین چیست؟
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

مردم معمولا انواع تبلیغات را در روزنامه‌ها یا تلویزیون می‌بینند، این‌ها همه بخشی از بازاریابی آفلاین هستند. این تبلیغات می‌تواند به طور مستقیم یا به صورت یک پروژه مشارکتی باشد.

حال که برای شما این سوال پیش آمده که بازاریابی آفلاین چیست؟ بد نیست مرور اجمالی بر مفهوم، کاربرد و مزایای این نوع بازاریابی در زمینه کسب و کار صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه شوید.

پلتفروم هوشمند ستاره یاب

کلیک کن، رزومه بساز، استخدام شو

بازاریابی آفلاین به چه معناست؟

در بازاریابی آفلاین تبلیغات محصول از طریق کانال‌های آفلاین مانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، بیلبوردها، روزنامه‌ها، آگهی‌ها و غیره انجام می‌شود. در انجام بازاریابی آفلاین از هیچ گونه پلتفرم آنلاینی استفاده نمی‌شود.

به طور کلی، بازاریابی آفلاین نوعی بازاریابی است که در آن تبلیغات روی انواع مختلف سیستم عامل‌ها به جز رسانه‌های آنلاین انجام می‌شود. این نوع بازاریابی روش سنتی بازاریابی است و مجموعه‌ها قبل از ورود به اینترنت از آن استفاده می‌کردند.

بازاریابی آفلا‌ین هنوز هم به طور گسترده‌ای توسط تقریبا تمام شرکت‌های بزرگ و کوچک که مایل به حفظ موقعیت خود در بازار هستند، استفاده می‌شود.

تاثیر به کارگیری اصول بازاریابی آفلاین

تاثیر به کارگیری کسب و کار

در طول زمان روش‌های بازاریابی و فروش آفلاین بسیار تکامل یافته‌اند. هدف اصلی بازاریابی آفلاین این است که کسب و کار خود را با رسیدن به حداکثر تعداد افراد محبوب کند. در حال حاضر این نوع بازاریابی می‌تواند برای انواع مصرف کنندگان یا اهداف مورد استفاده قرار گیرد.

با کمک بازاریابی آفلاین شرکت‌ها می‌توانند محبوبیت نام تجاری خود را افزایش دهند، فروش محصول را افزایش داده، درآمد فراوانی را تولید کرده، سود خود را به حداکثر برساند. بازاریابی سنتی همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کند تا شکاف بین ارائه دهنده خدمات و مصرف کننده را از بین ببرند.

بازاریابی آفلاین توسط انواع کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد، چه مجموعه‌های تجاری چه غیر تجاری؛ هردو می‌توانند از این روش بازاریابی بهره بگیرند. محصولات بدون استفاده از هر پلتفرم اینترنتی تبلیغ می‌شوند.

اگر کسی نتواند برنامه ریزی مناسب را قبل از استفاده از روش بازاریابی آفلا‌ین انجام دهد، ممکن است اثرات نامطلوبی بر محصولات و ارزش برند ایجاد شود. بازاریابی آفلاین بسیار مفید است زیرا همه نوع کسب و کار می‌توانند وب سایت آنلاین خود را داشته باشند.

بسیاری از کسب و کارها وجود دارند که هنوز بدون پشتیبانی آنلاین به راه خود ادامه می‌دهند. در حال حاضر برای کسب و کارها جهت زنده ماندن در بازار رقابتی، روش بازاریابی آفلاین بسیار مفید خواهد بود.

نمونه های موفق بازاریابی آفلاین

نمونه های بازاریابی آفلاین

بسیاری از کارشناسان بازاریابی اهمیت بازاریابی آفلاین را درک می‌کنند و این که چگونه می‌تواند بر یک مجموعه بزرگ از جمعیت شناسی به شیوه‌ای مثبت تاثیر بگذارد.

همانطور که در مقاله نقش رسانه آفلاین در آینده بازاریابی از وبسایت marketingevolution.com اشاره شده است، این روزها رسانه‌های آنلاین به یک پلتفرم قدرتمند برای کسب و کار تبدیل شده است تا مردم از ترکیبی از روش‌های آنلاین و آفلاین برای تبلیغات محصولات خود استفاده کنند.

به عنوان مثال، شرکت فورد از رسانه‌های آفلاین مانند تلویزیون استفاده می‌کند، همچنین از رسانه‌های چاپی مانند روزنامه و سایر روش‌ها برای تبلیغ محصولات خود بهره می‌گیرد.

با وجود بازاریابی آنلاین دلایل نیاز به بازاریابی آفلاین چیست؟

دلایل نیاز به بازاریابی آفلاین چیست؟

در حال حاضر در جهان که در آن سیستم عامل‌های آنلاین رونق بسیاری دارند، اولین سوال که در ذهن به وجود می‌آید این است که چرا نیاز به بازاریابی آفلاین زمانی که اکثریت مردم به رسانه‌های آنلاین دسترسی دارند، باید وجود داشته باشد؟

به این دلیل است که اکثریت جمعیت جهانی به رسانه‌های آنلاین دسترسی دارند اما نه “همه”؛ بنابراین چه از نظر جغرافیایی و چه از نظر منطقه‌ای و سن و سال ممکن است برخی از افراد در جهان شرایط کار با رسانه‌ها و شبکه‌های آنلاین را نداشته باشند اما روزنامه بخوانند و تلویزیون ببینند. براساس آمار اخیر، مشخص شده است که تنها 48 درصد از کل جمعیت جهان به طور فعال از اینترنت استفاده می‌کنند و بقیه افراد هنوز از اینترنت محروم هستند.

اکنون از آنجا که شرکت‌ها باید مشتریان زیادی را مورد هدف قرار دهند، آن‌ها به سادگی نمی‌توانند به اینترنت برای تبلیغات تکیه کنند. اما با کمک بازاریابی آفلاین، آن‌ها می‌توانند به افرادی که از دسترسی به اینترنت دور هستند نیز دسترسی پیدا کنند.

حتی اگر برخی از افراد تلویزیون تماشا نکنند و روزنامه را نخوانند، هنوز هم می‌توانند با تبلیغات از طریق ذخیره‌سازی یا تابلوهای تبلیغاتی و پخش رادیویی تماس بگیرند. بنابراین نیاز به بازاریابی آفلاین هرگز نمی‌تواند با پلت فرم آنلاین جایگزین شود.

هرچند که به نظر می‌رسد ورود اینترنت، تبلیغات را از طریق رسانه‌های چاپی به پایان می‌رساند اما به نظر نمی‌رسد که در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد. براساس یک تحقیق که اخیرا توسط گوگل انجام شده، به‌دست آمده که بسیاری از مردم با محصول یا نام تجاری برای اولین از طریق روزنامه، رادیو و تلویزیون آشنا می‌شوند و سپس به سمت رسانه و شبکه‌های آنلاین می‌روند.

بنابراین بازاریابی آفلاین برای شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها بسیار ضروری است، تا محبوبیت نام تجاری خود را افزایش دهند و فروش محصولات خود را افزایش دهد.

مهم ترین تکنیک های بازاریابی آفلاین چیست؟

مهم ترین تکنیک های بازاریابی آفلاین چیست؟

بهترین استراتژی‌های بازاریابی آفلاین که نام تجاری شما را در معرض مخاطبتان افزایش دهد، کدامند؟ در اینجا 9 مورد از بهترین تکنیک‌های بازاریابی آفلاین را برای شما نام می‌بریم.

1. کارت های تبلیغاتی، از تکنیک های بازاریابی آفلاین

سرمایه گذاری در چاپ کارت‌های تبلیغاتی یکی از موثرترین راه‌های بازاریابی آفلاین است. نام تجاری خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کارکردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

با یک طراحی منحصر به فرد که ارزش برند شما و خلاقیت شما را نشان می‌دهد، از طریق چاپ کارت، تبلیغاتی موثر انجام دهید.

2. ارائه کارگاه های رایگان

با ارائه کارگاه‌های رایگان می‌توانید افراد زیادی را با برند خود، مزایا محصولات و تمامی ابعاد خدمات خود آشنا کنید و به صورت حضوری مشتری حس همدلی و اعتماد مشتریان را بدست آورید.

3. یک کتاب را منتشر کنید

با انتشار یک کتاب امروزه می‌توانید نسخه‌های چاپی فیزیکی را به عنوان پیشنهادات محدود برای مشتریان وفادار خود یا به عنوان یک ابتکار بازاریابی مستقیم به مصرف کنندگان ارائه کنید.

4. پیشنهاد کوپن ها

در بازاریابی آفلاین با ارائه کوپن‌ها، برنامه‌های وفاداری و تخفیف‌های ویژه شما مشتریان بیشتر را به خود اختصاص می‌دهید. شما حتی می‌توانید دوره‌های آزمایشی رایگان ارائه دهید تا مشتریان خود را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.

5. ارسال کارت های فصلی و هدایا برای بازاریابی آفلاین

ارسال کارت‌ها و هدایای کوچک به مشتریان و استفاده از موارد خاص و نقاط عطف برای تعامل با آن‌ها در بدست آوردن حس اعتماد و همدلی افراد بسیار مفید است.

6. مشارکت جامعه

مشارکت جامعه

پیدا کردن راه‌هایی برای مشارکت و کمک به حمایت از جامعه خود از طریق کمک‌های مالی، کار داوطلبانه و پیوستن به سازمان‌هایی که از مردم و کسب و کارهای محلی حمایت می‌کنند به شما کمک خواهد کرد که دانش خود را از کسب و کارتان ارتقا داده و نام خود را زبانزد کرده و افراد به شما اعتماد کنند.

7. چاپ نسخه های مطبوعاتی از جمله روزنامه و مجله ها

شما فقط نیاز به ایجاد روابط با رسانه‌های مربوطه برای پوشش مناسب از روزنامه نگاران محلی در منطقه خود دارید. از راه خود بیرون بروید تا آن‌ها را بشناسید و به آن‌ها نشان دهید که نام تجاری شما چیست و داستان جذابی برای نام تجاری خود آماده کنید.

دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی، مدرس و مشاور کسب و کار
پادکست فکرانه - مشتری مداری

8. رویدادهای خود را ایجاد کنید

سرمایه گذاری در جامعه یا حتی چاپ یک کتاب جدید و ایجاد رویدادهای متعلق به خودتان، می‌تواند یک راه عالی برای بازار کسب و کار شما باشد. یکی از مزایای عمده رویدادهای برنامه ریزی شده این است که می‌تواند به عنوان یک طرح ابتکاری و شبکه سازی خدمت کند.

9. شرکت در نمایشگاه های تجاری

حضور و مشارکت در نمایشگاه‌های تجاری راه دیگری برای شناخته‌تر شدن کسب و کار شما است. هنگام شرکت در نمایشگاه‌های تجاری اطمینان حاصل کنید که مواد تبلیغاتی شما به خوبی با اهداف شما مناسب است، به طوری که زمان و منابع ارزشمند را هدر ندهید.

مزایای بازاریابی آفلاین چیست؟

مزایای بازاریابی آفلاین چیست؟

در بازاریابی سنتی کسب و کارها می‌توانند آگهی خود را در بسیاری از رسانه‌های چاپی مانند روزنامه‌ها، تلویزیون و حتی در رادیوها تبلیغ کنند. به این ترتیب بازاریابی آفلا‌ین حداکثر امکان افزایش پایه مشتری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

با کمک بازاریابی آفلاین، نه فقط نسل جدید بلکه نسل‌های قدیمی‌تر از مشتریان را می‌توان به دست آورد. اغلب اینترنت و رسانه‌های آنلاین توسط نسل جدید استفاده می‌شوند، اما هنوز تعداد زیادی از افراد سالخورده وجود دارند که می‌توانند خریداران بالقوه باشند و کار با اینترنت را ندانند.

بازاریابی آفلاین هنوز هم موقعیت مهمی در صنعت تبلیغات دارد. مهم نیست که امروزه اینترنت چقدر می‌تواند در جامعه و بر اکثر فعالیت‌ها غالب باشد اما به سادگی نمی‌تواند مزایای بازاریابی آفلاین را از بین ببرد زیرا استفاده از بازاریابی آفلاین به افزایش فروش کسب و کارها کمک فراوانی می‌کند.

پلتفروم هوشمند ستاره یاب

کلیک کن، رزومه بساز، استخدام شو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *