گزیده‌ای از انیمیشن «فرار مرغی» برای فرار از زندان افکار

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۵ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فرار مرغی (Chicken Run) نام انیمیشنی آمریکایی و محصول سال ۲۰۰۰ است. گاهی ما در زندگی، خود را در موقعیت‌هایی می‌بینیم که حس می‌کنیم به آخر کار رسیده‌ایم، باید تسلیم شویم و دیگر کاری از دستمان برنمی‌آید.

اما همه اینها یعنی به دام افتادن در زندگی روزمره و تحمل شرایطی که قابل تغییرند. چرا به جای تسلیم، به فرار از زندان افکار نمی‌اندیشید؟ اگر قرار باشد هرکس در هر جا و هر خانواده‌ای که به دنیا آمده و با هر شرایطی که خانواده‌اش به آن راضی بودند، قانع باشد آن وقت تکلیف رویاها و آرزوهای آن فرد چه خواهد شد؟

چون در آن موقعیت قرار گرفته، محکوم به این است که همه آنها را تحمل کند تا پیمانه عمرش به سرآید؟ اینکه چند سالتان است که تصمیم به تغییر گرفته‌ای زیاد مهم نیست، همین که چنین فکری به سرتان زده، عالی است. این مقاله را دنبال کنید تا بیاموزید چگونه تغییرات، زندگی شادتر و پرآرامش‌تری را برایتان به ارمغان خواهند آورد.

چند گام برای فرار از زندان افکار و نحوه تغییر زندگی

چند قدم ساده اما پرزحمت تا فرار از زندان افکار و تغییر زندگی‌تان فاصله دارید. صبر و حوصله و داشتن تلاش در این راه بسیار مهم است. خسته نشوید، مطمئن باشید ارزشش را خواهد داشت.

۱. روال روزانه‌تان را تغییر دهید.

روال خود را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که واقعیت زندگی شما نتیجه کارهایی است که روزانه انجام می‌دهید، از آنچه برای صبحانه می‌خورید تا جایی که به محل کار یا مدرسه می‌روید. اگر می‌خواهید شرایط زندگی خود را تغییر دهید، باید هر روز کارهای دیگری را تغییر دهید.

لازم نیست همه چیز را یکباره تغییر دهید. تلاش برای ایجاد یک تغییر جدید در روال شما در هر زمان می‌تواند پیشرفت ایجاد کند. این سؤال را بطور روزمره از خود بپرسید: آیا کاری که من انجام می‌دهم (یا انجام نمی‌دهم) به من کمک می‌کند تا به جایی که می‌خواهم برسم؟ اگر جواب مثبت نیست، پس از آن تغییر لازم را انجام دهید.

۲. مسیر زندگی خود را بررسی کنید.

به زندگی خود نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید که آیا این با ارزش‌های شما همخوانی دارد یا خیر. مدرسه، دانشگاه، شغل و مسائل مهم زندگی‌تان را بررسی کنید. احساسات، علاقه‌ها و اهداف شما چیست؟

تعیین کنید که آیا سبک زندگی شما با ارزش‌های شخصی شما مطابقت دارد یا خیر. احتمالاً تا حدودی زندگی و ارزشهای شما در تضاد است. برای رسیدن به اهداف خود چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟

۳. روابط خود را بهبود بخشید.

اینکه چقدر پول بدست بیاورید یا موفقیت‌های شما چقدر بزرگ باشد، وقتی عزیزانی برای اشتراک گذاری با آنها نداشته باشید اصلا مهم نیست، چون نمی‌توانید از موفقیت خود لذت ببرید.

با دیگران روابط جدید و معنی دار برقرار کنید. اگر احساس تنهایی می‌کنید، مجبور خواهید بود که منتظر بمانید تا دیگران به شما نزدیک شوند. خود را در موقعیت ‌های اجتماعی قرار دهید، همیشه لبخندی بر چهره خود داشته باشید. این بهترین راه برای جذب افراد دیگر است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
خوش بینی و بدبینی

۴. نگرش‌تان را تغییر دهید.

در لحظه کنونی زندگی کن. بهترین روشی که در زندگی خود احساس خوشبختی می‌کنید این است که از زندگی در گذشته متوقف شوید و نگران آینده نباشید. اگر در خاطرات منفی زندگی می‌کنید یعنی سوزاندان لحظاتی که تکرار نمی‌شوند.

۵. نگاهتان تغییر می‌کند.

ورزش منظم نه تنها شما را به بهترین شکل ممکن نگه می‌دارد بلکه باعث بهبود سلامت قلب و عروق شما، کاهش احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها و انرژی بیشتر به شما می‌شود و حتی باعث بهبود زندگی جنسی شما می‌شود.

زندگی خود را با زندگی افراد دیگر مقایسه نکنید. بخشی از آنچه مردم را از زندگی خود ناراضی می‌کند، مقایسه‌ای است که آنها با زندگی افراد اطراف خود می‌کنند. تمایل افراد این است که نقاط پایین زندگی خود را با نکات مثبت زندگی افراد دیگر مقایسه کنند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی