تصمیم برای آینده – همین حالا انتخاب کنید آینده تان چه شکلی باشد؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

زندگی و آینده ما حاصل انتخاب ها و تصمیم های ما هستند. هرچه‌قدر هم این انتخاب‌ها کوچک و جزئی باشند. پس درست انتخاب کنید و حواستان به برنامه‌هایتان باشد.

همه یک‌شکل به دنیا آمده‌ایم: هراسان و ناآگاه و برهنه. اما بعد هر کس یک شکلی شده. هر کس یک طوری انتخاب کرده که آینده، زندگی‌، خود، اطرافیان و همه چیزش شکل خاص منحصر به او شده است. در واقع ما تصمیم می گیریم که آینده‌ ای درخشان داشته باشیم و با همین انتخاب‌ها زندگی‌مان را می‌سازیم.

چند تا از رفتارهایم را انتخاب نکرده‌ام؟

روزهای ما پر است از انتخاب‌های کوچک. انتخاب‌هایی که مسیر ما را تعیین می‌کنند. انتخاب هایی که تصمیم برای آینده ای بهتر می گیرند. این وسط مسئله این است که موقع انتخاب‌ها اصلاً به آن‌ها توجه نمی‌کنیم. حتی خیلی وقت‌ها از انتخابشان هم آگاه نیستیم. در واقع با فکر نکردن به تصمیم‌ها و نسنجیدن عواقب و نتایج بالقوه‌شان، خودمان را مقابل اتفاقاتی تازه قرار داده‌ایم که لزوماً هم مثبت و موفقیت‌آمیز نیستند.

مواظب باشید موفقیتتان یک روز هم عقب نیفتد!

انتخاب‌هایی کوچک، تکراری و به‌ظاهر بی‌اهمیت، موفقیت شما را به تأخیر می‌اندازند. برنامه‌ریزی شغلی و زندگی از شما فرد دیگری می‌سازد. مثلاً چاقیم و می‌خواهیم رژیم بگیریم. حواسمان به رژیم هست ها! می‌رویم مغازه  بسته‌ی چیپس را می‌بینیم، با خود می‌گوییم حالا امروز یک بسته چیپس را بخورم، فردا جبرانش می‌کنم! همین یک انتخاب کوچک تصمیم برای آینده و یک روز موفقیتتان را عقب می‌اندازد!

در تصمیم برای آینده بدون فکر انتخاب نکنید!

شما به خودتان اجازه داده‌اید بدون فکر انتخاب کنید. تا وقتی ناخودآگاه انتخاب می‌کنید، نمی‌توانید آگاهانه رفتار اشتباه را تغییر دهید و به عادتی سازنده تبدیلش کنید. خب! وقت بیدار شدن است و انتخاب‌های درستی که منجر شود به توانمندی! هر تصمیمی که بگیرید، صد در صد مسئولیتش پای خودتان است! اگر حواستان به این نکته باشد، اگر مسئولیت همه‌ی انتخاب‌ها و رفتارهایتان را بپذیرید، آن‌وقت یک قدم به سمت خواسته‌تان پیش رفته‌اید، قدمی که سرتاسرش را خودتان برداشته‌اید و برایش تلاش کرده‌اید. قدرت در دستان شماست. همه‌چیز به شما بستگی دارد.

بالاخره این شانس چیست؟

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: شانس وقتی است که فرصت با آمادگی تلاقی کند.

دارن هاردی، ناشر و دبیر مجله‌ی موفقیت، معتقد است چند فاکتور دیگر هم برای خوش‌شانسی و تصمیم برای آینده لازم است:

تصمیم‌ها و برنامه‌هایتان را ثبت کنید

نوشتن چیزها روی کاغذ شاید به‌نظرتان چندان کار مهمی نیاید. ولی ثبت پیشرفت‌ها و اشتباهات، یک اصل اساسی است در مسیر موفقیت. این فرایند مجبورتان می‌کند درباره‌ی تصمیماتتان آگاه باشید. حواستان باشد هر روز چه برنامه‌هایی داشتید، به چه کارهایی رسیدید و کدا‌م ها از دست رفته‌اند. تصمیم برای آینده را باید ثبت کرد.

یک جمله‌ی معروف هست که «چیزی که انجام ‌دادنش راحت است، انجام ندادنش هم راحت است». بنابراین بخش‌ها و کارهای ساده‌ی زندگی‌تان را نادیده نگیرید، چون همین‌ها اتفاقات بزرگ زندگی‌تان را رقم می‌زنند.

یک هفته رفتارتان را بنویسید تا به راحتی تصمیم برای آینده ای درخشان بگیرید!

ثبت کردن، شیوه‌ی رفتن شما به سمت موفقیت را نشان می‌دهد؛ مسیری که طی کرده‌اید، کارهایی که انجام داده‌اید و موانعی که پشت سر گذاشته‌اید. لحظه های امروز شما، تصمیم برای آینده را می سازند. امید به آینده را همواره از همین لحظه شروع کنید.

دست‌کم به مدت یک هفته رفتارهایتان را ثبت کنید. این طوری اهدافتان هم مدام در معرض دیدتان هستند. می‌دانید که دقیقاً در چه وضعیتی هستید و عملکردتان چگونه است.

آهسته و پیوسته پیش روید

آرام پیش بروید. کم‌کم. با سرعتی ملایم. یک هفته فقط عاداتتان را ثبت کنید. بعد دستتان می‌آید که کدام عادتتان بیشترین کنترل را روی شما دارد. و خب به‌طور طبیعی کم کم آن را تغییر می‌دهید به برنامه‌ای در راستای اهدافتان. حتماً شنیده‌اید که هیچ‌چیز به یک عادت تبدیل نمی‌شود مگر اینکه به مدت سه هفته انجامش دهید.

کارهایی که حواسمان بهشان نیست

کوچک‌ترین اشتباهاتتان را فقط وقتی می‌فهمید که وقایع را بنویسید. آنگاه می‌توانید رویشان متمرکز شوید. همچنین قدم‌های خوب و درست روزانه‌تان را هم پیدا می‌کنید، که می‌توانید از وجودشان خشنود باشید و این قدم‌ها را با ثبات و محکم هر روز ادامه دهید. در تصمیم برای آینده‌ باید با جزئیات شروع کرد.

منتظر نباشید. بلند شوید!

قدم اول تصمیم برای آینده:

اولین قدم همیشه آن قدرها هم سخت نیست. فقط از دور سخت و ناممکن به نظر می‌رسد. کافی است بنشینید پای برنامه‌تان، یا همان کاری که قصد انجامش را دارید و پیش بروید! به همین راحتی قدم اول را برای آینده‌ ای درخشان برداشته‌اید و در مسیر افتاده‌اید. تصمیم برای آینده سخت نیست.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
هدفگذاری و تعیین هدف در زندگی

جزئیات را هم در نظر بگیرید

برای شروع کارها منتظر فردا نباشید. همین حالا یک کار کوچک در راستای برنامه‌تان انجام دهید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که هر روز کار، برنامه، درآمد، عملکرد یا خودتان را یک‌هزارم درصد بهتر کنید. همین. فقط یک‌هزارم. حساب کنید سر سال چه‌قدر پیشرفت کرده‌اید!

آکادمی بازار در کنار شما است. با تهیه‌ی دوره ثروت می‌توانید به خواسته‌ها و آرزوهای خودتان قدم به قدم نزدیک‌تر شوید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی