اهمیت پرداختن به روی دیگر امید در مسیر موفقیت و خوشبختی با امید به زندگی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰

آیا امید به زندگی را از دست داده‌ایم؟ آیا مسیر موفقیت را گم کرده‌ایم؟ مگر موفقیت چیست؟ موفقیت شغلی؟ موفقیت در زندگی؟ موفقیت به توان اعتماد به نفس؟ برای پیدا کردن پاسخ، راهکارهایی را در قالب یک مقاله موفقیت انگیزشی با هم مطالعه می‌کنیم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

امید و موفقیت

امید به زندگی باعث می‌شود در مسیر موفقیت و خوشبختی قرار بگیریم. ناامیدی ما را از مسیر دور می‌کند. با یک مقاله موفقیت انگیزشی با ما همراه باشید.

در مسیری که برای رسیدن به خوشبختی و موفقیت طی می‌کنیم، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که هرگز دچار ناامیدی نمی‌شویم. روزهایی هستند که ناگهان بی‌هیچ انتظار از پیش مشخصی خود را غرق در دریایی خالی از انگیزه می‌یابیم.

روزهایی که شبیه روزهای امیدواری هستند اما چیزی درون‌مان فرو ریخته است. جای خالی یک شور عظیم را احساس می‌کنیم و گویی قرار نیست دوباره به درون‌مان برگردد.

از طبیعت ذهن فرار نکنید

ذهن آگاه، ذهنی که اغلب ناچار می‌شود در کنار یک بدن جسمانی قرار گیرد با قدرت فوق‌العاده‌ای که در پردازش اطلاعات دارد، همچون سیستمی با صفحه خاکستری نیست که با زدن یک دکمه تمام داده‌های ناامیدی را از آن پاک کنیم.

استاد احمد محمدی
موفقیت‌ها در ذهن آغاز و با تلاش به‌ثمر می‌رسند.
استاد احمد محمدی

سپس آسوده خاطر پا در مسیری سرسبز از امید و آرزو گذاشته تا کمی بعد به قصری که در مقصد ساخته‌ بودیم برسیم. هر آنچه حتی لحظه‌ای از کنار ذهن بگذرد قادر است مانند براده‌های آهن که به آهنربا می‌چسبند جذب جهان تصویرسازی شده شود.

موفقیت با انرژی مثبت

اگر انتخاب کنیم امید را از آهن و ناامیدی را از فلز یا هر ماده‌ای که این ربایش در سرشتش نباشد بسازیم می‌توانیم در این فرآیند بی‌زمان و مکان دخالت کنیم. این ما هستیم که تعیین می‌کنیم چه چیزی را جذب و چه چیزی را دفع کنیم.

در مسیر این انتخاب ممکن است ناامیدی در پوشش امید به زندگی ظاهر شود و ذهن فریب آنچه چشم دیده را خورد.

این ذهن کنجکاو احتیاج به مراقبت دارد اما فراموش نکنید همین کنجکاوی و شوق جذب نیروهای اطراف، انرژی‌های مثبت را درون‌مان منزل داده است. موفقیت با همین انرژی‌های مثبت به دست می‌آید.

از تاریکی نترسید چون امیدواری با موفقیت در زندگی به دست می‌آید

امیدواری با وجود ناامیدی‌ معنی می‌دهد و البته برعکس. فردی که دائم از ناامیدی گلایه می‌کند و ادعا دارد که در یک یاس همیشگی روز‌ها را می‌گذراند عدم وجود امید را با ناامیدی اشتباه گرفته است.

در ادامه می‌بینیم که ناامیدی، جزء جدانشدنی امید است. تصور کنید یک شبانه‌روز پر از ساعت‌های متفاوت است، که رسیدن روشنی و تاریکی در آن از توالی به خصوصی پیروی نمی‌کند.

حتی ممکن است گاهی چند لحظه از شب میان روز دیده شود و سپس تمام شود. این دو یکدیگر را کامل می‌کنند. آسمان با هر تغییری زیباست. این یعنی موفقیت را با امید به زندگی به سمت خود جذب کنید.

امیدواری با موفقیت در زندگی

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
امید و نقش آن در موفقیت زندگی

روشنی اگر همیشگی و مدام لحظه فرارسیدن روزی باشد که می‌بایست خود را برای کار و فعالیت آماده می‌کردیم پس کی استراحتی به این وجود مملو از رویا ببخشیم؟ بیایید با هیولایی که از اسم ناامیدی ساخته‌ایم روبرو شویم.

موفقیت را با امید به زندگی و خراب کردن هیولایی که با دستان خودمان به آن قدرت داده‌ایم، به دست آوریم. بیایید مفهوم آن را از نو برای خود تعریف کنیم و سعی کنیم این تعریف تازه را بپذیریم. مثلا ناامیدی را مانند یک زنگ تفریح کوتاه در هوای بارانی حیاط مدرسه تصور کنیم و امید به زندگی را جایگزین آن کنیم.

یا از آن با آرامش و سکوت شب یاد کنیم. به این ترتیب موفقیت را برای خود و اطرافیان جذب کنیم. لحظه‌هایی که می‌خواهیم هر چند محدود، مسئولیت‌ها را از یاد برده و نفس‌هایی راحت و خالی از هر گونه دغدغه بکشیم.

در جاده‌ خوشبختی با مسافران حرف بزنید تا به موفقیت برسید

در مسیری که گام برمی‌دارید تنها نیستید. هر کسی با توجه به شرایط و انگیزه‌های خویش راهی را با آرزوها و خواسته‌های متفاوت در پیش گرفته و ادامه می‌دهد. گاهی دو راه به یک نقطه می‌رسند و گاهی با وجود تمام شباهت‌ها مقصد متفاوت است. گاهی میان راه از هم جدا می‌شوند و گاه چند مسیر مختلف در یک نقطه دور یکدیگر را قطع می‌کنند.

اگرچه اهداف و علامت‌ها با هم یکی نیستند و مفهوم امیدواری برای هر فرد رنگ و بویی منحصر به فرد دارد اما به اشتراک گذاری احساسات دست داده می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.

از آن روی که اغلب وقتی می‌فهمیم در تجربه‌ای دشوار تنها نیستیم و هستند کسانی که مکرر با آن کنار آمده‌اند با انرژی متمایز از آن‌چه وجود داشته، تاب می‌آوریم. به یاد داشته باشید صدای یک سرود دسته‌جمعی بهتر به گوش کائنات می‌رسد.

در برابر یأس اعتماد به نفس داشته باشید و موفقیت را جذب کنید

بعد از کلی بررسی نشانه‌های اعتماد به نفس پایین را در خود پیدا کرده‌اید. اتفاقی نیفتاده، فقط اندکی از شب از راه رسیده ولی ستاره‌ها در آسمان می‌درخشند. ماه از خورشید زندگی می‌گیرد. تنها کاری که شما نیاز دارید دیدن آسمان است. یعنی امید به زندگی و امید به خدا را در نظر بگیرید.

البته که در تاریکی و بی‌خبری نمی‌توان به رسیدن صبح دلخوش بود. نمی‌توان از چشم دوختن به سقف سنگی لذت برد. پس در شب ناامیدی از پناهگاه خود بیرون بیایید و آواز آرزوها را سر دهید.

موفقیت را با امیدواری به سمت خود جذب کنید. اگر ستاره‌ای چشمک‌زنان خاموش شد یا نور پنجره ساختمانی بلند را با آن اشتباه گرفتید خود را نبازید. این کرانه برای تمام رویاهای شما آسمان دارد و آن‌ها را زیر سقف خود محفوظ نگه می‌دارد.

زندگی شاد

در برابر جهان پیش رو، آواز زندگی شاد و آرامی را بخوانید که تصویر هر ثانیه از آن را با تمام جزئیات در ناخودآگاه خود می‌بینید. اهمیت پرداختن به روی دیگر امید در مسیر موفقیت و خوشبختی با امید به زندگی و امید به خداوند را هیچگاه فراموش نکنید.

1/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

4 پاسخ

  1. چه خوب که در این زمینه نیز نوشته‎اید؛ مطلب بسیار مهمی‎ست برای دانستن و درباره‎اش اندیشیدن. آسمان زندگی حقیقتاً با هر تغییری باز هم زیباست.
    بسیار ممنون از شما بابت این نوشته‎ی ارزنده.
    شب و روز آسمانتان همواره زیبا باد

    1. چه خوب که نظرتان را به اشتراک می‌گذارید. ممنون از شما که می‌خوانید.
      البته که شب و روز آسمان همواره زیباست…

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی